Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?
Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.
Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(
Kommentit (203)
tulen töistä kotiin kuudeksi ja sitten on iltaruuat ja pyykinpesut ja nukkumaan klo 21.00. ei ehdi mitään muuta arki-iltoina. satunnaisesti käyn viikonloppuna lenkillä, lähinnä kesäaikaan
Kunt 21-22 välisenä aikana. Pikainen suihku ja nukkumaan. :)ja sitä paitsi etkö lukenut että menen nukkumaan klo. 21.00
tottuu siihen. Lasten ollessa pieniä mies hoiti iltatoimet ja minä treenasin klo 20-22 välillä. Ei ongelmia.
lasten kanssa, kun kuntoilet.
Jos jaat hoitovastuun, kannattaa olla ihan hiljaa.
Jos olet yksin kolmen lapsen kanssa, olet aika velho kuntoilija.
Itse katson tällä hetkellä, että olen mielelummin lapsen kanssa kun hän on hereillä.
tulen töistä kotiin kuudeksi ja sitten on iltaruuat ja pyykinpesut ja nukkumaan klo 21.00. ei ehdi mitään muuta arki-iltoina. satunnaisesti käyn viikonloppuna lenkillä, lähinnä kesäaikaan
Kunt 21-22 välisenä aikana. Pikainen suihku ja nukkumaan. :)ja sitä paitsi etkö lukenut että menen nukkumaan klo. 21.00
No mene nukkumaan klo 22.10 niin ehdit kuntoilla.
mutta olen niin hemmetin mukavuuden haluinen, että märkään keliin ja kylmään en millään kehtaisi lähteä. Ratsastamassa käyn 1 x vko/60min, mutta se ei oikein riitä.
No hae pilates ja zumba koneelle ja tee vaikka ihan lattialla. Ei tarvi laitteita silloin eikä tarvi mennä pihalle kylmään. Tai käy uimassa vaikka kerran viikossa, kerran zumbaa, kerran pilatesta ja sit se ratsastus. Siinä tulis jo 4krt/vko liikuntaa. :)
siirtymävaiheisiin menee aikaa ja se kaikki on perheeltä pois.
No mene nukkumaan klo 22.10 niin ehdit kuntoilla.
Ja yönesta en tingi. Mä tarvitsen sen jotta jaksan.
Miksi putsplank kämppä on tärkeämpi kuin hyvä kunto? Mä olen opetllut sietämään epäjärjestystä ja menen mielummin salille kuin nysvään illan jonkun pölyrätin kanssa. Ja silti meillä ei eletä liassa vaan ihan kivassa kodissa.
ja kun on lemmikeitäkin, imurointi useamman kerran viikossa on tarpeen, silti meillä ei ole ylisiistiä, siitinpääkin saisi olla jos vaan ehtisi!7 kertaa viikossa. Pyykinpesuakaan ei ole joka päivälle. Ja eihän sun tarvi koneen pyöriessä vissiin sitä sen kummemmin vahtia?
teinit tarvii jatkuvasti puhtaita vaatteita
Hyötyliikunta on jees!
Mutta sydän ja keuhkot tarttee voidakseen hyvin myös RÄÄKKIÄ, jota sitten saa kun itseään hengästyttää.
Kerran viikossa pitäisi liikkua niin ettei pysty puhumaan samaan aikaan ja pari kertaa viikossa niin että voi jutella mutta on hengästynyt.
Itselläni on 4 lasta ja maha valtava pallo joka raskaudessa niin palautuminen on ponnistus että vatsa on terveelliset 80 senttiä tai alle, saa tehdä kunnolla nahan eteen töitä kun se pussina on roikkunut.
Hyvää liikuntaa saa toki kun kärrää lapsia edestakasin 3 kertaa päivässä ja tekee lumitöitä tai haravoi, kaivaa kompostia sekasin yms mutta itse tykkään käydä heittämässä tunnin parin pyörälenkin tai käydä juoksemassa järven ympäri, siihen menee tunti.
Liikkumista se on käveleminen jääkaapillekin, hyödyllistä kun ei pyydä miestä tuomaan sitä mutta kyllä liikuntaa kannattaa harrastaa.
Välittää itsestään niin paljon että lähtee kotoa autolla sinne kuntosalille.
Päinvastoin liikkuminen saleilla on tehokkaampaa kuin mitä kotona tulee tehtyä, vaikka kuinka ajattelee että haravointi riittää.
Liikunnassakin pystyy fuskaamaan: voi kävellä löntystäen tai reippaasti tai jotain siltä väliltä, samaten haravoimaan.
Jos hissukseen haravoiva lähtisi salille niin olisi ihan ventti ekan vartin sisään. Älkää ihmiset pettäkö itseänne!!!
reissaa työn takia ja toinen on päivätöissä, niin ei todellakaan ole aikaa säännölliseen kuntoiluun.
Katsopas kun lapsi on hoidossa, olet itse töissä, sitten kuluu aikaa myös työmatkaan ja joudut mahdollisesti käymään kaupassa tai laittamaan ruokaa työpäivän päälle. Lapsen kanssa on oltava joka tapauksessa, olisihan se outoa jos lapsen tyrkkäisi telkan ääreen tai muualle pois häiritsemästä siksi pieneksi ajaksi kun voi olla yhdessä. Kuntoilu myöhään illalla taas ei tee hyvää yöunille. Tämä sinun reseptisi lähtee oletuksesta, että kaikki äidit ovat kotona ja että joka kotiin mahtuu arsenaali kuntoilurompetta. Varsin monessa kodissa on romua riittämiin muutenkin ja säilytystilasta kova puute.
Sitten on tietenkin sellainen vaihtoehto, että kaikki eivät pidä tärkeänä onko maha vähän pömppö, mutta hyvä kotitekoinen ruoka tai lapsen kanssa oleminen ovat tärkeitä. Jollekin taas on tärkeää lukea jos on hetki omaa aikaa. Asioiden seuraaminen tai kirjallisuus ovat joillekin yhtä välttämättömiä oman hyvinvoinnin kannalta kuin sinulle jumppa. Jokaisella on aikaa sille mitä pitää tärkeänä!
Jos perheessä on esimerkiksi seitsemän lasta, kaikki alle 8-vuotiaita, ja perheen isä käy paljon työmatkoilla ja muutenkin on paljon aikaa vaativa työ. Eli toisin sanoen hän on paljon poissa kotoa. Lisäksi, jos perheen kaikki sukulaiset ja muu lähiverkosto on kaukana, ajatellaan vaikkapa usean sadan kilometrin päässä. Ei ole kovin helppo yhdistää esim. lenkkiä ja kaikkien lasten kuljetusta :)
Itselläni on pian seitsemän lasta, tuon ikäisiä. Ja tilanne suunnilleen tuo kuvailemani. Kyllä se sen oman kuntoilun suunnittelu ja toteuttaminen vie niin paljon aikaa, energiaa ja voimia, että yleensä se itse kuntoilu sitten jää... Tottakai kotona voi jumpata lasten kanssa, ostaa esim. kuntopyörä jne.
Mutta minusta ihmisen elämäntilanne todellakin VOI olla sellainen, että jossain välissä kuntoilulle ei yksinkertaisesti löydy mahdollisuutta.
Miksi sun teinit ei voi itse painaa konetta päälle?
28
mutta olen niin hemmetin mukavuuden haluinen, että märkään keliin ja kylmään en millään kehtaisi lähteä. Ratsastamassa käyn 1 x vko/60min, mutta se ei oikein riitä.
No hae pilates ja zumba koneelle ja tee vaikka ihan lattialla. Ei tarvi laitteita silloin eikä tarvi mennä pihalle kylmään. Tai käy uimassa vaikka kerran viikossa, kerran zumbaa, kerran pilatesta ja sit se ratsastus. Siinä tulis jo 4krt/vko liikuntaa. :)
sen ratsastuksen kai hoidat missä hoidat ellei sulla oo oma heppa. :) Zumbaa voi tehdä kotona. Nopealla netillä haet parissa tunnissa ne koneelle. Ja voi tehdä vaikka ihan olohuoneessa. Kone sulla kai on ku oot täälläkin. :D
siirtymävaiheisiin menee aikaa ja se kaikki on perheeltä pois.
Miksi putsplank kämppä on tärkeämpi kuin hyvä kunto? Mä olen opetllut sietämään epäjärjestystä ja menen mielummin salille kuin nysvään illan jonkun pölyrätin kanssa. Ja silti meillä ei eletä liassa vaan ihan kivassa kodissa.
ja kun on lemmikeitäkin, imurointi useamman kerran viikossa on tarpeen, silti meillä ei ole ylisiistiä, siitinpääkin saisi olla jos vaan ehtisi!7 kertaa viikossa. Pyykinpesuakaan ei ole joka päivälle. Ja eihän sun tarvi koneen pyöriessä vissiin sitä sen kummemmin vahtia?
teinit tarvii jatkuvasti puhtaita vaatteita
Kunt 21-22 välisenä aikana. Pikainen suihku ja nukkumaan. :)
ja sitä paitsi etkö lukenut että menen nukkumaan klo. 21.00
tottuu siihen. Lasten ollessa pieniä mies hoiti iltatoimet ja minä treenasin klo 20-22 välillä. Ei ongelmia.
ole kropasta kiinni. Jos jokin ei tuota ongelmia sinulle, voi se tuottaa ongelmia jollekin toiselle. Ja kaikilla ei ole miestä hoitamassa lapsia, on vuoro- ja reissutyötä tekeviä jne.
Meillä kaikilla on 24h/vrk aikaa tehdä, mitä koemme tarpeelliseksi. Kuten tästäkin keskustelusta on tullut ilmi, ihmiset pitävät eri asioita tarpeellisena. Monelle äidille kuntoilu lasten hereilläoloaikana on poissuljettua, koska se aika vietetään lasten kanssa. Sitten kun lapset ovat menneet nukkumaan, äiti prioirisoin siivoamisen ja kodinhoidon kuntoilun edelle. Sitten kun koti hohtaa puhtauttaan, niin äiti prioirisoi omat unet kuntoilun edelle. Jos äidillä oikeasti olisi kova motivaatio kuntoilla, niin kyllä siihen löytää yhden tunnin niistä 24, joka meillä kaikilla käytettävissä on. Mutta jos ei pidä kuntoilua tärkeänä, niin hyvä niin. Silloin on vain turha vedota ajanpuutteeseen.
reissaa työn takia ja toinen on päivätöissä, niin ei todellakaan ole aikaa säännölliseen kuntoiluun.
Katsopas kun lapsi on hoidossa, olet itse töissä, sitten kuluu aikaa myös työmatkaan ja joudut mahdollisesti käymään kaupassa tai laittamaan ruokaa työpäivän päälle. Lapsen kanssa on oltava joka tapauksessa, olisihan se outoa jos lapsen tyrkkäisi telkan ääreen tai muualle pois häiritsemästä siksi pieneksi ajaksi kun voi olla yhdessä. Kuntoilu myöhään illalla taas ei tee hyvää yöunille. Tämä sinun reseptisi lähtee oletuksesta, että kaikki äidit ovat kotona ja että joka kotiin mahtuu arsenaali kuntoilurompetta. Varsin monessa kodissa on romua riittämiin muutenkin ja säilytystilasta kova puute.
Sitten on tietenkin sellainen vaihtoehto, että kaikki eivät pidä tärkeänä onko maha vähän pömppö, mutta hyvä kotitekoinen ruoka tai lapsen kanssa oleminen ovat tärkeitä. Jollekin taas on tärkeää lukea jos on hetki omaa aikaa. Asioiden seuraaminen tai kirjallisuus ovat joillekin yhtä välttämättömiä oman hyvinvoinnin kannalta kuin sinulle jumppa. Jokaisella on aikaa sille mitä pitää tärkeänä!
No mitä sää täällä netissä teet jos sun kerta PITÄIS olla töissä. Kuntoile nyt. :)
Miksi sun teinit ei voi itse painaa konetta päälle?
28
Ne on harrastuksissa yms. Ja kyllä ne pyykkihuollosta osittain huolehtiikin, en voi valittaa. Silti 3 tuntia illasta on niin vähän aikaa, että en jaksa enkä ehdi kuntoilla kaiken sen rumban päälle mitä on jo päivän aikana tehnyt.
Kuten aiemmin sanoin, viikonloppuna käyn joskus lenkillä ja se saa luvan riittää. En edes ole ylipainoinen. Missä välissä edes ehtisin lihoa kun en kotona makaa?!
Lapsille pyörät tai rattaat
Tai jos lapsi ei osaa ajaa pyörällä eikä rattaaisiin mahdu enempää?
Minunkin mies reissaa.
Ja lapset on alle kouluikäsiä mutta kyllä sitä onnistuu liikkumaan!
Toi on täysin viitsimisestä kiinni.
Monella salilla on lapsiparkki, isommat lapset joilla on kavereita voi kiikuttaa leikkimään kavereille siksiajaksi.
28
Minunkin mies reissaa.
Ja lapset on alle kouluikäsiä mutta kyllä sitä onnistuu liikkumaan!Toi on täysin viitsimisestä kiinni.
Monella salilla on lapsiparkki, isommat lapset joilla on kavereita voi kiikuttaa leikkimään kavereille siksiajaksi.28
7 kertaa viikossa. Pyykinpesuakaan ei ole joka päivälle. Ja eihän sun tarvi koneen pyöriessä vissiin sitä sen kummemmin vahtia?