Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?

Vierailija
17.11.2010 |

Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.

Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei ole ylipainoinen ei kerro mitään ihmisen sisäkalujen kunnosta!!!

Et ehdi- vai et viitsi? Ole nyt rehellinen?

Miksi et liiku nyt? Istut koneella ja kiukuttelet.

T. 28, joka pakkaa pian lapsensa toisen kerran tänään vaunuihin ja lähtee lenkkeilemään.

Kun lunta tulee lisää niin voi ottaa pulkan ja laittaa lapsia siihen.

Harrastan myös kantoliinalla kuljettamista jos ei huvita viedä tuplissa vauvaa ja taaperoa.

Vierailija
42/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 h viikossa mieluummin johonkin muuhun harrastukseen kuin kuntoiluun. Sen jälkeen ei enää ole aikaa käyttää 5-6 h viikossa kuntoiluun....

En tarkoita, että tämä olisi mitenkään järkevää. Vastasinpa vaan kysymykseen :).

Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.

Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies niin paljon poissa, että muuten ei olisi liikkumisesta tullut mitään. Ja minä nimen omaan kaipaan kunnon lihasrääkkiä tai supertehokasta aerobista harjoittelua, kunnon ohjemilla ja laitteilla, ammattilaisen ohjauksessa. Sitä ei kotiolohuoneessa saa. Lisäbonuksena uudet ystävät, lähimmän viiden vuoden aikana olen saanut kaikki uudet ystävät/tuttavat kuntosalilta ja jumpista.

Vierailija
44/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut, ettei minulla olisi aikaa kuntoilla tai etten kuntoilisi. Onko ihan mahdotonta käsittää, että voi ymmärtää myös muiden ihmisten näkökulmia? Jos luet oikein ajatuksen kanssa viestini, niin siinä puhuttiin monista erilaisista syistä, mutta omasta tilanteestani en maininnut mitään. Minähän voisin olla töissä, mutta ruokatunnilla. Voin olla myös kotiäiti tai huippu-urheilua harrastava mies. Silti voin ymmärtää, ettei kaikilla ole samanlainen elämäntilanne tai prioriteettijärjestys!

Vierailija
45/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun teinit ei voi itse painaa konetta päälle?

28

Ne on harrastuksissa yms. Ja kyllä ne pyykkihuollosta osittain huolehtiikin, en voi valittaa. Silti 3 tuntia illasta on niin vähän aikaa, että en jaksa enkä ehdi kuntoilla kaiken sen rumban päälle mitä on jo päivän aikana tehnyt.

Kuten aiemmin sanoin, viikonloppuna käyn joskus lenkillä ja se saa luvan riittää. En edes ole ylipainoinen. Missä välissä edes ehtisin lihoa kun en kotona makaa?!

Eihän teinejä tarvi vahtia kyllä ne pärjää. Ja ruokaa voi tehdä esim ison kattilallisen keittoa ja syödä kahtena päivänä siitä jolloin taas olisi aikaa kuntoilulle. Ja teinit voi vahtia pienenmpiä lapsia sen aikaa. pesulla voi käydä kuntoilun jälkeen. Kirjaa voi lukea samalla ku polkee kuntopyörää. Telkkaa voi kattoo samalla ku juoksee juoksumatolla. Ihan siitä kiinni miten todellakin priorisoit oman ajankäyttösi. Itse oon kuntoillut jo tälle päivälle. En mä muuten täällä kehtais ees kirjoitella.

Vierailija
46/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuinka kauan sulla sitä unta oikein riittää? Normaalisti aikuinen nukkuu 7-9h yössä eli heräät viimeistään klo 06.00. Toisaalta jos tulet töistä vasta kuudelta, menet sinne varmaan aikaisintaan yhdeksäksi.

Mitäpä jos kuntoilisit siis klo 06-09 välisenä aikana? Aamutoimiin EI VOI mennä kolmea tuntia missään perheessä.

Ennen nukkumaan menoa ei ole hyvä kuntoilla ja sitä paitsi etkö lukenut että menen nukkumaan klo. 21.00

Vierailija
47/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samaa mieltä vielä muutama vuosi sitten.

Nyt haen lapset 4,5 v. ja 1,5 v päiväkodista viiden jälkeen, toisinaan on pakko käydä kaupassa, laitan pyykit koneeseen, laitan ruokaa, syödään, siivoan keittiön, tyhjennän pyykkitelineen, ripustan pyykit, putsaan kuraiset ulkovaatteet, käytän kuopuksen vessassa.

Sitten alkaa iltatoimet: pistän lapset suihkuun, laitan iltapalaa, syödään, siivoan keittiön, kuopus nukkumaan. Tässä vaiheessa mies saattaa olla kotona, joten toinen voi olla esikoisen kanssa hetken ja lukea rauhassa iltasadun.

Kun lapset on nukkumassa järjestelen kotia, katson vaatteet aamuksi, tyhjennän tiskikoneen, ripustan mahdollisesti toisen koneellisen pyykkiä. Jos olen tosi reipas silitän samalla kun katson telkkaria. Toisinaan jumppaan hetken, mutta osaan kuunnella kehoani ja yleensä se sanoo, että olet liian väsynyt.

Luen sähköpostia, aamun Hesaria, katson telkkaria tai sitten sammun samaan aikaan esikoisen kanssa.

Sunnuntaisin ohjaan jumppaa klo 15 Meilahden ala-asteella. Tervetuloa, se on ilmaista! www.jumpat.fi

Vierailija
48/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mies reissaa. Ja lapset on alle kouluikäsiä mutta kyllä sitä onnistuu liikkumaan! Toi on täysin viitsimisestä kiinni. Monella salilla on lapsiparkki, isommat lapset joilla on kavereita voi kiikuttaa leikkimään kavereille siksiajaksi. 28

Jos haluaakin käyttää saman ajan hyvään romaaniin, opiskeluun, sukututkimukseen tai dreijaukseen, koska tahtoo tehdä niin!

Vierailija
49/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos: saattaa olla että lapsilta jää iltapala saamatta silloin kun pitäisi ja pääsevät nukkumaan tuntia myöhemmin kuin pitäisi. Esimerkiksi.

Tai että pyykit jää pesemättä tai tiskit tiskaamatta.

Mutta kuntoilen silti. En kuitenkaan ihmettele yhtään jos joku muu tässä tilanteessa ei sitä tee.

Vierailija
50/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sun uniisi laittaa että omat unet paranee kun liikkuu! ;)

Vaikka ajattelee että "voi kun menen kympiltä nukkuun!" -jos käy juoksemassa vaikka kun on pennut nukuttanut niin se juoksu silti tehostaa ainakin omaa kykyä nukahtaa ja uni on sikeämpää.

Aamulla on mukava olo kun veri kiertää taas kunnolla ja on positiivisemmalla päällä kun vaivautui lähtemään.

Itse saan ajan kulumaan illalla lasten nukahdettua sohvalla katsellen telkkaa tai istumalla täällä netissä mutta kannattavampaa se on itselleen pari kertaa viikossa lähteä kuntoilemaan.

Jos laitan pseukoneen pyörimään, ehtii hyvin kotiin ennenkö ohjelma päättyy, käy suihkussa ja vaihtaa uudet pesuun.

28

Vierailija
51/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuinka kauan sulla sitä unta oikein riittää? Normaalisti aikuinen nukkuu 7-9h yössä eli heräät viimeistään klo 06.00. Toisaalta jos tulet töistä vasta kuudelta, menet sinne varmaan aikaisintaan yhdeksäksi. Mitäpä jos kuntoilisit siis klo 06-09 välisenä aikana? Aamutoimiin EI VOI mennä kolmea tuntia missään perheessä.

Ennen nukkumaan menoa ei ole hyvä kuntoilla ja sitä paitsi etkö lukenut että menen nukkumaan klo. 21.00

että työmatkat saattavat hyvinkin kestää tunnin, etenkin jos niihin kuuluu myös hoitopaikan kautta koukkaaminen tai kauppareissu.

Vierailija
52/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuinka kauan sulla sitä unta oikein riittää? Normaalisti aikuinen nukkuu 7-9h yössä eli heräät viimeistään klo 06.00. Toisaalta jos tulet töistä vasta kuudelta, menet sinne varmaan aikaisintaan yhdeksäksi. Mitäpä jos kuntoilisit siis klo 06-09 välisenä aikana? Aamutoimiin EI VOI mennä kolmea tuntia missään perheessä.

että työmatkat saattavat hyvinkin kestää tunnin, etenkin jos niihin kuuluu myös hoitopaikan kautta koukkaaminen tai kauppareissu.

Vierailija
53/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ehkä ole noita kaikkia laitteita kotona. Tottakai se olis helppoa kuntoilla jos olis oma kuntosali kotona!

Ja lenkillekään ei voi mennä, jos ei ole lenkkareita. Eikä uimahalliin ilman uimapukua. Ja niin edelleen.

Jos susta olisi helppoa kuntoilla kotona, jos siellä olisi kuntolaitteita, niin hanki ihmeessä jokin laite!

Vierailija
54/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä jo sananakin. Ihmisen tulee liikkua luonnostaan paljon, kävellen ja touhuten, ns. hyötyliikuntaa. Kaikkein naurettavinta on mennä omalla autolla kuntosalille tai vastaavaan, siis ensin istua perseellään että pääsee kuntoilemaan.

Minulla on jumppapallo, kuminauha, kahvakuula, paino ja tangot kotona ja teen 6 treeniä kotona +lenkkeilen.

En ole kertaakaan ajanut autolla treeneihin.

Vierailija
55/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä jo sananakin. Ihmisen tulee liikkua luonnostaan paljon, kävellen ja touhuten, ns. hyötyliikuntaa. Kaikkein naurettavinta on mennä omalla autolla kuntosalille tai vastaavaan, siis ensin istua perseellään että pääsee kuntoilemaan.

Minulla on jumppapallo, kuminauha, kahvakuula, paino ja tangot kotona ja teen 6 treeniä kotona +lenkkeilen.

En ole kertaakaan ajanut autolla treeneihin.

ja menen autolla salille. eipä mulla ole kyllä ylipainoakaan.

Vierailija
56/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai olekaan helppo löytää aikaa, jos kuntoilu tarkoittaa harrastusta, johon on mentävä kodin ulkopuolelle tiettyyn aikaan. Kuntoilla voi kuitenkin vallan hyvin myös kotona, eikä siitä kuulu välttämättä edes ääntä eli kukaan ei herää. Esimerkiksi jooga voi olla kevyttä ja rentouttavaa tai raskasta ja hikoiluttavaa, mutta koskaan se ei vaadi kodilta muuta kuin pari neliötä lattiatilaa. Kotona voi kuntoilla myös painoilla tai vaikka Gymstickin avulla. Itselläni ovat käytössä vastuskuminauhat, nilkkapainot ja tasapainolauta. Lisäksi käyn kesäaikaan lenkillä ennen kuin muut heräävät.

Vierailija
57/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut joskus lapset tarhassa ja työmatkaan meni tunti yhteensä.

Mutta omalla kohdalla mies joko vei tai haki myös, riippuen missä vuorossa olin.

Kaupassa ei ravattu päivittäin, haettiin paljon kerralla ja lapun kanssa niin oltiin nopeita.

Ruoka taas odotti valmiina tai toinen teki ruokaa ja toinen lähti kuntoilemaan ja toinen lähti lenkille kun toinen jäi nukuttamaan ipanoita.

Meillä on seuraavan päivän vaatteet pennut valinnut illalla ja iltasiivoamisia tehty lapsien kanssa ennen iltapalaa tai ne muutamat lelut sitten nosti paikoilleen 10 minuutissa.

28

Vierailija
58/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ehkä ole noita kaikkia laitteita kotona. Tottakai se olis helppoa kuntoilla jos olis oma kuntosali kotona!

Lapset on pieniä, ei voi jättää yksin ja olen kiinni heidän hoidossaan 24/7, paitsi joka toinen vkl. SILLOIN kyllä käyn lenkillä, mutta niin harvoin kun menee, se ei laihduta eikä kohota oikein kuntoakaan.

Väliaikoina olen yrittänyt joskus jumpata kotona, mutta tilaa on vähän ja kun jumppaohjelman panee pyörimään, jompi kumpi lapsista yleensä herää siihen.

Onko isommat lapset päiväkodissa? Itse kuntoilen päivällä ku vauva päiväunilla. Mulla on kotona kaikki kuntolaitteet (pyörä, juoksumatto, crosstr., stepperi, vatsalihaslaite, reisiojentaja, pallo, painot yms.) ku en itsekään oikein näe mieltä lähteä salille niin helpompaa kuntoilla kotona. Tai sit teen zumbaa tai pilatesta. Ja tietenkin vauvulenkit siihen päälle. Ja jos lapset kotona niin laitat ne omaan huoneeseen ja leffa pyörimään tms. ja sanot että äiti kuntoilee nyt. Sekin toimii välillä. :)

t. n27+ lapset 5, 3 ja 2kk

Vierailija
59/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille pyörät tai rattaat

enää istu rattaissa, muttei vielä aikoihin pyöräilekään, toinen on 8kk, ja periaatteessa voisi ostaa juoksurattaat, nykyisten kanssa ei voi juosta - mutta ne maksavat. Sinäkö mulle ne ostat...?

- yh-

Vierailija
60/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sun uniisi laittaa että omat unet paranee kun liikkuu! ;) Vaikka ajattelee että "voi kun menen kympiltä nukkuun!" -jos käy juoksemassa vaikka kun on pennut nukuttanut niin se juoksu silti tehostaa ainakin omaa kykyä nukahtaa ja uni on sikeämpää. Aamulla on mukava olo kun veri kiertää taas kunnolla ja on positiivisemmalla päällä kun vaivautui lähtemään. Itse saan ajan kulumaan illalla lasten nukahdettua sohvalla katsellen telkkaa tai istumalla täällä netissä mutta kannattavampaa se on itselleen pari kertaa viikossa lähteä kuntoilemaan. Jos laitan pseukoneen pyörimään, ehtii hyvin kotiin ennenkö ohjelma päättyy, käy suihkussa ja vaihtaa uudet pesuun. 28

29:ssä kun ei puhuta unista mitään. Jos siis on mies kotoa pois illan tai yön töissä tai työmatkalla, niin miten ihmeessä sitä lähtee juoksemaan? Minä en jättäisi pikkulapsia yksin kotiin. Toki mies on joskus kotona, mutta silloin myös vanhempien oma aika on silloin kun lapset nukkuvat ja kiertää se veri seksinkin jälkeen ja unikin maistuu. Jos taas molemmat ovat vuorotöissä, niin silloin yleensä vuorotellaan että toinen on lasten kanssa kotona. Jos taas toinen vanhemmista menee säännöllisesti aamulla töihin, niin kyllä silloin on helposti poikki ja itselläkin kiire nukkumaan kun on ollut pitkiä tai lyhyempiä aikoja lasten kanssa keskenään.

Tottakai liikunta parantaa unta, mutta ei missään tapauksessa mikään juoksulenkki juuri ennen nukkumista. Onhan se ihan päivänselvä asia, että välittömästi liikuntasuorituksen jälkeen olo on virkeä ja käy kierroksilla. Liikuntaa pitäisi harrastaa pari tuntia aikaisemmin, jotta sen vaikutus ei olisi piristävä ja mihin ne lapset silloin laittaa?

Pyykeistä en sano mitään, meillä ne pesee kone.