Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ollut seuraamassa läheltä ruumiinavausta?

Vierailija
16.11.2010 |

Opiskelujen takia tmv?

No.. millaista oli? :/

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sian kylläkin. Olin yläasteella eläinlääkärillä TETissä. Ei ollut kamala kokemus.

Vierailija
2/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen se monen mainitsema haju sitten oli? Joku vahva aine vai itse ruumis, tuhoutuneessa tilassa vai kuinka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju oli melkoinen vaikka ei edes avattu mitään erityisen pahannäköistä vainajaa. Muistan iäti sen naisen vatsaläskit. Niitä oli nahan alla PALJON.

Vierailija
4/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opiskeluaikoina olimme pari kertaa seuraamassa. Äärettömän mielenkiintoinen kokemus. Meillä oli vielä naispuoleinen patologi joka selitti koko ajan mitä hän tekee ja mitä huomioi. Välillä oikein sanoi että tulkaas nyt lähemmäs katsomaan sieltä näitä sepelvaltimoita ym. Jos sulla on mahdollisuus niin mene ihmeessä katsomaan, on todella opettavainen homma. Onhan siellä tietysti sellainen omintakeinen hajunsa, mutta ei se pahaa tehnyt. Silloin tietysti tulee sitä kakan hajua jos suolistoa ruvetaan avaamaan yms.

Vierailija
5/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut anatomian harjoitustöissä (lääkis), joissa siis ihmisten itsensä testamenttaamia, balsamoituja ruumiita avataan vaihe kerrallaan ja tutustutaan siihen, miten oikea anatomia rinnastuu anatomian oppikirjojen kuviin (hyvin, ja toisaalta taas ei aina...). Näissä töissä on erittäin vahva balsamointiaineen käry varsinkin alkuvaiheessa, kun tuota nestettä on vielä kudosten väleissä.

Toinen kerta oli oikea avaus patologian laitoksella. Haisihan siellä, mutta ei minusta mitenkään järkyttävälle. Vainaja oli kuollut sairaalassa (en enää muista mihin) ja varmasti saatu nopeasti kylmään - epäilemättä lämpimässä kuolleena ollut haisee enemmän. Tietysti suolisto päästää omat hajunsa kun sitä avataan jne.

Kumpikaan ei ollut ensimmäinen kerta kun näin kuolleen ihmisen (suvussa tapana käydä katsomassa kuolleita), joten kuollutta ihmistä sinänsä en kavahtanut, eikä ruumiin leikkaaminen tuntunut pahalta - sehän on kuollut, sammunut, käynyt tarpeettomaksi jopa omistajalleen. Enemmän minulla oli alkuun vaikeuksia seurata eläville tehtyjä toimenpiteitä...

Vierailija
6/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettavainen kokemus, ei tehnyt yhtään pahaa.

Vierailija
7/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sekin silvotaan tuolla lailla :( Joutuu hautaan aivot vatsassaan :(

Vierailija
8/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ajattelen ennemmin muita asioita, eihän tuolla ole enää mitään merkitystä siinä vaiheessa. Ja ennemmin mä elimiäni luovutan jonkun hyväksi, kuin vien ne mennessäni matojen ruoaksi.

Vierailija
9/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuollut, niin onko väliä vaikka haudataan aivot vatsassa?

Avaukset tehdään kuitenkin niin "nätisti", että vainaja voidaan vielä "esitellä" avoimessa arkussa.

Vierailija
10/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mua avata. En halua tulla haudatuksi paperia päässäni ja aivot vatsassa.

Nykyään tosi usein nähtävästi tehdään ruumiinavauksia eikä siinä kuunnella omaisten toiveita. Molemmat sairaalassa kuolleet omaiseni on avattu vaikka toisen kohdalla yritin vastustaakin, ei auttanut.

Vierailija
11/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävä kokemus mulle koska kuulemma se haju on kamala.Muuten ei pahaa tehnyt kyllä,ihan mielenkiintoistahan se on

Vierailija
12/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siihen on aina joku syy.Onhan se tehtävä jos kuolinsyystä ei muuten ole varmuutta

Vierailija
13/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologeista on pulaa, ja vainajista avataan vain ne, jotka todella on tarpeen avata, jotta saadaan selvyyttä johonkin asiaan.

Täällä on muutama, jotka ehdottomasti kieltäisivät avaamisen (jos voisivat). Entä jos epäiltäisiin hoitovirhettä? Syyttäisittekö sairaalaa sumeilematta, mutta ette antaisi selvittää asiaa?

Kun minulta kuolee omainen, en minä sitä ruumista sure, vaan sitä ihmistä. Sitä, jota ei ole enää. Ruumis on menossa uuniin tai matojen murkinaksi, sama kai se on meneekö kokonaisena vai kilon paloina...

Vierailija
14/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mua avata. En halua tulla haudatuksi paperia päässäni ja aivot vatsassa.

Nykyään tosi usein nähtävästi tehdään ruumiinavauksia eikä siinä kuunnella omaisten toiveita. Molemmat sairaalassa kuolleet omaiseni on avattu vaikka toisen kohdalla yritin vastustaakin, ei auttanut.

Eipä auta, jos kuolemaan liittyy jotain epäselvää, sinut avataan vaikka testamentissasi lukisi mitä.

Että kaikesta huolimatta saatat joutua hautaan tussu aivoissa, aivot vatsassa ja suolet teipattuna reisiin kiinni.

Vierailija
15/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin haluaisin tietää miksi omaiseni kuoli jos siitä ei ole täyttä varmuutta jo etukäteen. Ei se ihminen siinä enää ole, se on vain tyhjä kuori. Ja sitä paitsi, mitä väliä sillä on vaikka aivot olisivat vatsassa, matojen ruuaksi tai poltettavaksi se menee kuitenkin. Ja ehkä ne aivot kuitenkin on parempi laittaa sinne vatsaan kuin tunkea takaisin kallon sisään, josta ne saattaisivat valua pois...

Vierailija
16/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin haluaisin tietää miksi omaiseni kuoli jos siitä ei ole täyttä varmuutta jo etukäteen. Ei se ihminen siinä enää ole, se on vain tyhjä kuori. Ja sitä paitsi, mitä väliä sillä on vaikka aivot olisivat vatsassa, matojen ruuaksi tai poltettavaksi se menee kuitenkin. Ja ehkä ne aivot kuitenkin on parempi laittaa sinne vatsaan kuin tunkea takaisin kallon sisään, josta ne saattaisivat valua pois...

Vierailija
17/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan pariakymmentä ruumiinavausta. Haju oli joskus kamala, lisäksi kerran avattavana oli pieni parivuotias lapsi, mikä tuntui hyvin surulliselta. Eiväthän kuolleet avaamisesta mitään tiedä ja kuolinsyyn selvittäminen on tärkeää, mutta minusta ei olisi tullut patologia, ei ollut mulle sopiva homma. Sisko sen sijaan innostui patologiasta ja on nyt niissä hommissa. Onhan se sellaista salapoliisityötä ja paljon myös mikroskoopin ääressä istumista.

Vierailija
18/56 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole osaan itenyt sitä että ruumiin avaus täytyi suorittaa ja siinä tehneet mitä lie. (aivot vatsassa).

Vierailija
19/56 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä poliisiopiskelija tekee ruumiinavauksessa? Ei hyvää päivää, pääseekö sinne ihan kuka vaan kadulta kun vaan kävelee sisälle?

Vierailija
20/56 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan pääse kuka tahansa. Itse olin opiskeluaikana seuraamassa yhden avauksen, siitä sai lisäpisteitä tenttiin. Oli hyödyllinen kokemus, mutta ei mitenkään järkyttävä koska kuolema oli tapahtunut luonnollisesta syystä. Haju oli epämiellyttävä vain siinä kohdassa kun virtsarakko tyhjennettiin. Muuten en pitänyt mitenkään erityisen pahana, mutta varmasti mielipidekysymys. Kyllä meidänkin ryhmästä muutama lähti salin ulkopuolelle hengittelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä