Miehen vähissä varoissa oleva äiti kysyi, mitä voisi ostaa lapsillemme jouluksi, mitä ehdotan?
Miehen äiti haluaisi kovasti antaa tänäkin jouluna lapsillemme joululahjat. Hänellä on muutenkin pieni palkka, tänä vuonna sitä on laskenut vielä pitkä sairaslomajakso. Mitä ehdottaisin?
Sanoin, että mitään ei tarvitse ostaa, riittää, kun tulee itse meille jouluksi. Että voi vaikka lukea lapsille (3v ja 7v) satuja tai pyytää yökylään ja paistaa lettuja. Mutta kun haluaa antaa jotain.
Viime vuonna ehdotin lasten lakanoita. No, en nyt edes ajatellut, että ostaa jotain muumilakanoita... Mutta oli jostain onnistunut löytämään POLYESTERISTÄ tehdyt lakanat. Niissä oli kivat kuvat kyllä, mutta en voi pedata lapsille polyesteriä sänkyyn, se oli ihan sähköistä jo kuivuttuaan, ritisi vaan. Eli vähät rahat meni noissa hukkaan.
Joskus on kutonut lapsille sukkia. Hyvä idea, tulevat tarpeeseen. Mutta kun hän käyttää jotain 100% keinokuitulankaa, joka hiostaa ja on pakkasella kylmä.
Synttärilahjoiksi lapsille ehdotin leffalippua ja miehen äiti veikin molemmat synttärinsä kunniaksi erikeen elokuviin. Lapset tykkäsi kovin. Mutta jouluksi haluaisi antaa jotain tavaraa. Mitä ehdottaisin?
Kommentit (12)
Tai yhteisen nimeämäsi lautapelin, josta tiedät lastesi pitävän?
Mistä lapset ovat kiinnostuneet? Esim. pieniä legopakettejakin saa tosi edullisesti.
Mulle tuli ekana mieleen noi villasukat. Olisko epäkohteliasta jos veisit itse langat? Vaikka sillä verukkeella, että lapsi haluaa juuri tän väriset?
Tai jos sitten yrittäisit keksiä jotkut pienet edulliset lelut jotka olis mieluisat lapselle? Esim. joku tietty pieni lego-paketti jonka tiedät olevan edullinen.
Entä joku dvd, jonka katsoisivat yhdessä? Käyt varmistamassa, että kyseistä tuotetta löytyy marketista kohtuuhinnalla.
Vaikka anoppi on vähävarainen, lahjan antaminen lapselle on hänelle varmasti iso ilo!
on monen hintaisia. Ja sama lahja riittää kaikille lapsille yhteiseksi. Voi sitten pelata sitä muksujen kanssa, kun tulee jouluksi, mikä sekin on mukavaa...
Lapset voisivat tykätä vaikka Inkan aarteesta tai lasten Monopolista (siis lapsille hiukan helpompi versio, erä ei kestäkään niin tuhottoman pitkään kuin tavallinen Monopoli). Tai Huojuva torni. Tai Mikado. Kaikki pelejä, joita anoppisikin osaa varmaan pelata.
Käyn hiukan vilkaisemassa, mitä Kirjatorilla olisi lastenkirjoja nyt myytävänä ja ehdotan jotain niistä. Myös peliä voisi tosiaan ajatella - joko yhteinen peli tai vaikka korttipakat molemmille, mikadokaan tuskin on kovin kallis.
Ja lisäksi voisin käydä lasten kanssa valitsemassa sukkalangat, ostaa ne itse ja pyytää häntä tekemään sukat. Kun on muutenkin kuulemma tekemisenpuutetta sairaslomalla. Saa sitten hänkin antaa useamman paketin. Ymmärrän toki, että lahjojen antaminen hänelle tärkeää, kun itsekin tykkään lahjoa ihmisiä.
Niitä tarvitaan aina. Eikä mene ihan hukkaan, vaikkei olisikaan mitään ihme laatua. (Tosiaan noiden lakanoidenkin yhteydessä ajattelin, että löytää varmaan Anttilasta ihan kivoja puuvillaisia lastenlakanoita n. 15 euroa paketti, muttamutta...)
ap
voisiko sellainen pieni "ketkupeli" tulla kyseeseen, että itse ostaisit langat ja antaisit ne mummolle sanoen että ovat pyörineet kaapissa, josko hän niistä kutoisi ne sukat. Siten hän ei loukkaantuisi että eikö hän nyt lankojakaan saa ostaa.
Toinen halpa ja ainakin meillä jatkuvasti tarvittava esine on tussipaketti. Täällä ainakin tarjoustalossa myytiin 30 tussin pakkaus vain 4,95. Tussit kuivuu aina kun lapsilta jää korkit auki.
Mä olen työtön ja silti ostan HALPOJA lahjoja.
800e?
miten olisi villasukat? Ostat langat valmiiksi, on lasten lempiväriä, käy hyvin selitykseksi ja sukat on sitten oikeasti lämmintä villaa!
Kirjat on hyviä lahjoja, niitä saa alennuksellakin ihan hyviä tuon ikäisille, mummo voi sitten lukea niitä lapsille -bonuslahja lisänä!
Isommalle voi ostaa askartelutarvikkeitakin ja mummo askartelee sitten lapsen kanssa, en tiedä löytyykö nuoremmalle valmiiksi sopivia askartelusettejä, mutta voihan niitä itsekin kasata, jos mummolla riittää intoa.
öljypastelliliidut ja paperilehtiö ei ole kalliita. Eikä se nyt niin haittaa, vaikka sattuisi vähän huonolaatuisempiakin liituja. Siinä ne menevät muiden ohella.