Hollannin mamu-kustannukset 7.2 miljardia vuonna 2009
Mistähän pitäisi Suomessa säästää?
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=nl&tl=fi&u=http%3A%2F%2Fw…
Kommentit (11)
Mamuilla tietty ! :) Eli tänne vaan, tervetuloa ainakin minun puolestani! Kyllä mulle yksi sellainen halpa sisäkkö jostain thaimaasta kelpaa.
Mamuilla tietty ! :) Eli tänne vaan, tervetuloa ainakin minun puolestani! Kyllä mulle yksi sellainen halpa sisäkkö jostain thaimaasta kelpaa.
on vanha siirtomaavaltio, joten vierasmaalaiset asukkaat ei siellä uusi asia.
Hollannin maahanmuuttotilastoja ei voi pitää välineenä yhtään mihinkään, koska niissä maahanmuuttajiksi lasketaan myös syntyperäisten hollantilaisten lapset, joiden toinen vanhempi on ulkomaalainen. Eli suomeksi sanottuna ihminen, joka on syntynyt Hollannissa, saanut koulutuksensa Hollannissa, puhuu hollantia äidinkielenään eikä ole koskaan käynyt ulkomailla, voidaan tilastoida maahanmuuttajaksi. Asia tuntuu erityisen oudolta, koska oma isäni on ulkomaalainen, mutta miellän itseni suomalaiseksi, vaikka minulla onkin kaksi passia. Miten minusta muka maahanmuuttajan saisi, kun en ole koskaan muuttanut maahan vaan syntynyt suomalaiseksi Suomessa?
Ihan vaan näin sivuhuomiona. Ei tuollaisessa systeemissä ole mitään järkeä. Mitä se muka tutkii?
Herää myös kysymys siitä, mitä tarkoittaa maahanmuuton kulu. Jos meillä on hollannissa syntynyt Julie 15 v ja Kongossa syntynyt, Hollantiin 7-vuotiaana muuttanut Christelle 15 v, jotka ovat luokkaakavereita, ovatko Christellen koulutukseen kuluvat rahat "mmahanmuuton kuluja"? Tai jos veronmaksaja Hans (passi: Hollannin) ja veronmaksaja Amir (passi: Egypti) käyttävät paikallisen julkisen terveydenhuollon palveluita, lasketaanko Amirin lääkärikäynti näihin samaisiin "maahanmuuton kuluihin"?
Ei tuosta tuloksesta minusta voi sanoa oikein mitään, ennen kuin tietää sen, onko noihin kuluihin laskettu erityisesti maahanmuuttajien käyttämät tukipalvelut ja valtiolla aiheuttamat epätyypiliset menot vai kaikki ne tavallisestkin kulut, joita kansalainen valtiolle tuottaa.
Koska jos esimerkiksi koulun luokka-asteella on 100 lasta ja se maksaa valtiolle vähintään x euroa per nuppi kansalaisuudesta riippumatta, on hassu ajatus, että osan kohdalla kyseessä olisi maahanmuuttokulu, eikä peruspalvelu, jota valtio tuottaa yhteiskuntakelpoisille asukkailleen.
nämä mamu avaukset lisäntyy ja lisääntyy. Hohhoijaa.
Persut yrittää käännyttää av mammoja :D
per nuppi vaikka kokonaiskustannus onkin arvio. Ihan samanlaiset tulokset saadaan joka Euroopan maassa. Ei se kai kenellekään yllätys ole.
"Tutkijoiden mukaan nämä maahanmuuttajat käyttävät enemmän julkisia palveluja ja maksavat vähemmän veroja ja vakuutusmaksuja kuin keskimäärin hollantilainen.
Ne ovat usein myös hyvinvointiin ja joilla on jokin vamma ja työttömyys useammin. Ne ovat myös yliedustettuina rikos, joka johtaa lisäkustannuksia."
Lisäksi mukaan tulevat eri uskontojen ja kulttuurien aiheuttamat konfliktit. Sellaisesta kuin perinteisen hollantilaisen/eurooppalaisen kulttuurin ja arvojen mahdollisesta häviämisestä ei ole poliittisesti korrektia olla myöskään huolissaan. Sellaisia ei joko ole lainkaan, eikä ole ollutkaan, tai sitten niiden dilutoitumisesta ei niin haittaa kellekään ole. Hyötyä vaan oikeastaan.
Oxfordin professori David Coleman arvio esim. että valkoiset brittiläiset ovat vähemmistö Britanniassa vuonna 2066.
To quote Prof Coleman, an expert in population change, ‘the inflows of the last decade’ — which took place with no debate, or public mandate — ‘have been more sudden and on a bigger scale than ever before’.
And if they continue on a similar scale, he says ‘they will transform the demography of this country’ to the extent that, in the lifetime of a young person alive today, the ‘white British population’ will become a minority group.
Suomessahan esim. 5% ruotsinkielisen vähemmistön oikeuksia puolustetaan juuri kielen ja kulttuurin säilyttämisen itseisarvoisuudella.
ELi enemmän kuin koko Suomen terveydenhoito :)) Onhan se Suomessakin välittömien kulujen kanssa ainakin 2 miljardia eli luokkaa 1/3 terveydenhoidon vuotuisista kuluista. MInä jättän vnhukset ja sairaat hoitamatta jos vaihtoehtona on esim lukutaidoton Gambialainen mieshuora.