Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*reps* Tuttavani ei EHDI tehdä mitään kotitöitä yhden lapsensa kanssa...

Vierailija
01.06.2008 |

Meinasin revetä nauruun, kun yhden 1v2kk äiti kertoi kyläillessämme heidän perheensä luona, ettei hän ehdi tekemään mitään kotitöitä päivien aikana. Hän on siis hoitotuella. Ei ehdi laittaa ruokaa, ei ehdi siivota, pestä pyykkiä tms. Hän kertoi, että hyvä kun ehtii täyttää astianpesukoneen =D Kaikki aika menee kuulemma lapsen kanssa eikä lapsi "anna" hänen tehdä muita asioita.

Ei hyvää päivää, sanon minä! Mulla 3 lasta (4-,3-, ja 1,5v) ja ehdin hyvin tekemään kotityöt, jotka minusta kuuluvat normaaliin elämään ja "työpäivääni".

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kerta on kamalinta mitä tiedät?

anna se adoptioon. jollekin se voi olla ihaninta maailmassa!

Vierailija
22/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka rakastaa tätä ainoota tytärtään. Ja sitten on isotveljet jotka saa hyvää hoitoharjoitusta tulevaa elämäänsä varten.

Minkä takia mun tarviskaan jaksaa tai tykätä???

jos se kerta on kamalinta mitä tiedät?

anna se adoptioon. jollekin se voi olla ihaninta maailmassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on tullut taas ihmeellisiä vastauksia.. Ihmiset tosiaan ovat erilaisia, ja toiset vaan ovat parempia järjestämään aikansa riittämään myös noihin normaalihommiin, kuten kotitöihin. Toisilla siis on organisointikykyä ja toisilla ei. Kyllä minunkin korvaan kuulostaa omituiselta, että ei kerkeä mitään kotitäitä tekemään yhden lapsen kanssa. Oon ap:n kanssa ihan samoilla linjoilla siis.

Ja ei niitä kotitöitä tosiaan ole pakko tehdä lapsen päiväuniaikana, kyllä niitä varmaan voi tehdä ihan lapsen hereillä ollessa ilman, että se tarkoittaa sitä, että äiti on vastuuton. Meillä myös aika vaativa lapsi kaikkine ongelmineen ollut, mutta hyvin vaan aika on riittänyt kotitöihin ym. rutiineihin. Ja yhdessäoloahan se on kotitöiden tekeminenkin, vaikka joku tuolla väitti muuta.

Vierailija
24/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pojat hoidin 90-prosenttisesti yksin kotiäitinä aikanaan. Nyt ei enää huvita ottaa sellaista vastuuta. Hoitakoot muut vuorostaan.

Vierailija
25/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen parempi "syy" olla siivoamatta kuin saada oma vauva?

En yhtään ihmettele että reilun kuukauden ikäsen vauvan äiti ei kerkeä tekemään muuta kuin nuuskimaan vauvaa, hellimään ja heittäytymään hetkeen! Outoa toi on vasta myöhemmin. Pitäähän jonkun joskus siivota, toivottavasti kaikkea ei tee työssäkäyvä isä; vaan hänkin saa osansa nuuskimisesta ja paijaamisesta.

Itse saan kolmannen lapsen. Enkä aio nähdä tuskaa jos en siivoa joka päivä! Hyvä jos tiskit saan koneeseen.

Reilun kuukauden ikänen lapsi ei vielä "vaadi" kaikkea huomioo, ja toki lapsen tarttee saada tuntea olonsa turvalliseksi vaikkei äiti kokoajan hyysää! Mutta kyllä noin pienen vauvan tarpeisiin tarttee vastata. Ja mennä hitaammalla tahdilla että uppoaa kunnolla lapseen.

Vierailija
26/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoituksesta sen takia, että se taas kerran muistutti kuinka meistä eräät on niin erinomaisia ja täydellisiä ja kuinka nainen on naiselle susi.:(

18. kirjoituksesta huokui oikein väsyneen ja masentuneen äidin olotila.

Mutta samalla huomasin, että olen tainnut itsekkin olla viime aikoina juuri tuollainen samanlainen esikoiselleni. Kuopus on sairastellut ja nukkunut huonosti ja äiti on ollut siitä väsynyt ja stressaantunut. Olen tainnut siivotakkin ihan liikaa ja höyröttää kevään, ikkunoiden, pihatäiden ja kaiken maailman puunauksen perässä. Vastailla kireänä töiden lomassa esikoisen kysymyksiin joo joo ja olla sanalla sanoa aika epäreilu ja kireä äiti.:( Tulipas paha mieli.. ja ihan aiheesta. Kyllä sitä ihminen osaa olla tyhmä. Ihan, kun maailma pysähtyisi pesemättömiin ikkunoihin ja epäjärjestykseen. Lapset on niin vähän aikaa pieniä, että pitäisi nyt keskittyä siihen olennaiseen.

Otanpas esikoisen syyliini ja rutistan ja pitkään kun tuolta päikkäreiltään kohta herää. Rakas, ihana, pieni lapseni.

Olin ennen esikoisen syntymää ihan mahdoton tiukka pipo siivouksen suhteen. Esikoisen syntymä vähän kasvatti ja muutti minua siivouksen suhteen, (niin ja tietysti muutenkin) mutta niin vaan näköjään väsymys ja kevät sai minut taas mukaan tähän sairaaseen puunaamiseen.

Eli kai minun pitää loppujen lopuksi kiittää sinua ap omasta ja perheeni puolesta. Avasit silmäni.:)

Vierailija
27/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua kovin rakastais, jos tietäis mitä ajattelet tyttärestäs.

säälittää tyttö, kun jää ilman rakastavaa äitiä :'(

Vierailija
28/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietää kyllä mitä ajattelen tytöstä. Olen sanonut sen hänelle monesti ja selvin sanoin. Huom. en sentään tytön kuullen.

sua kovin rakastais, jos tietäis mitä ajattelet tyttärestäs.

säälittää tyttö, kun jää ilman rakastavaa äitiä :'(

Vierailija
29/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoisia. Onhan se nyt vähä erikoista jos ei yhden vähän yli vuoden ikäisen kanssa kerkee mitään tekeen... Ja varmaan ei lapset muistele pahalla äitiä joka joskus jopa laitto ruokaa ja siivos, eikä vaan istunu lattialla päivät pitkät rakentamassa torneja ja unohtanut kaikkea muuta paitsi lasta!!! Ooon ap:n kanssa aivan samaa mieltä, on outoa ettei muka mitään kerkee, tosi uusavutonta. Mutta sitä ei tietysti saa sanoa ääneen vaan pitäs vaan ymmärtää ku toisella on niin raskasta...

Vierailija
30/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin ensin ettei än ehdi teettää lapsillaan kotitöitä...

meillä vajaa 2 vuotias tyhjensi kanssani tiskikonetta

ja 3 v imuroi apunani

- nyt 6 v ja 7 v iässä tekevät salaatteja ym...

---

sillälailla- no saahan valmisruokia kaupasta...ja mies voi syödä työmaaruokalassa

Vierailija
31/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskatessa seisoo vieressä ja vinkuu kunnes pääsee mukaan tiskaamaan so. kaatamaan vettä mukista lattialle. Menee tuplasti enemmän aikaa ja lattia pitää pestä saman tien. Toisaalta jos lapsi on itekseen, on levittänyt kaikki dvd:t tai muutaman laatikon sisällöt pitkin olohuoneen lattiaa.

Lattiaa pestessä ja imuroidessa lapsi tuo kaikki lelut juuri siihen huoneeseen, mitä kulloinkin yritän siivota. Tai ajaa leikkimopollaan juuri pestyllä lattialla, kaatuu ja kaataa myös ämpärin.

Pyykinpesukonetta täyttäessä koneesta voi löytyä mitä vaan.

Pesutupareissuista en jaksa edes kirjoittaa,

Voi kunpa voisinkin heittäytyä ja jättää siivoamatta, mutta ei käy, täällä ei sit siivoa kukaan,

Vierailija
32/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivaa lattia, ei koko lattiaa tarvi pestä. Imuroidessa voit samalla vähän tökkiä leluja sivummalle, konetta täyttäessä näät kyllä koko ajan ettei sinne mee mitään turhaa, kasaa vaikka lapselle kasa vaatteita jotka se voi sinne laittaa. Laita dvd kaappiin ja muihin mihin lapsen ei tarvis mennä käpälöimään, lukko. Ei oo typerää helpottaa omaa arkea. Sitä paitsi harvempi kokee siivouksen kovin rentouttavana ihan yksinkään.

Vierailija
33/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt tehdä mitään kotihommia lapsen ollessa 6kk-1v6kk...

kokoajan piti olla perässä juoksemassa ja itki jos siirsi katseen vaikka televisioon hänestä. rupesi kävelemään jo tuotta 8kk...

valitin tästä äidilleni ja hän sitten myöhemmin otti lapseni pariksi päiväksi hoitoon ja sanoikin, että nyt ymmärtää minua :)

Toiset vain on sellaisia. sitten kun syntyi leikki kaveri sain omaa aikaa ja rupesi leikit yksinkin kiinnostamaan...

niin vielä se et iltaisin olin sitten niin väsynyt kantamisesta ja muusta, etten jaksanut mitään enää tehdä. Mieheni yleensä siivosi sitten töistä tullessaan :)

Vierailija
34/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä sisähommat tulee tehtyä ihan ok. Tuo tyhjentää kanssa tiskikonetta, heiluu rätin kanssa, ja nyt sietää jo vähän imuriakin, aiemmin pelkäsi.

Mutta ulkohommat on olleet mulla ongelma! Kukkapenkeissä jos yrittää touhuta niin lapsi talloo kukkia koko ajan tai repii niitä. Meillä on aidattu piha, mutta kyllä silti juoksen tuon perässä, jos katoaa kulman taakse... Eli töihin tulee koko ajan keskeytyksiä. Mä päätin nyt hommata itselleni apua, että saisin pihatyöt joskus tehtyäkin. Kaiketi oon sitten avuton. Pyysin naapurin 11-vuotiasta juoksemaan taaperon perässä, kun itse teen pihahommia, pesen ikkunoita jne. Jätskirahapalkalla lupasi tulla, joten hyvin järjestyi tämä. Ehkä hiukan luuseriolo, mutta ainakin saan hommia tehtyä, jos nyt tuo tyttö pärjää taaperon kanssa hyvin.

Vierailija
35/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan monenmoisia ihmisiä. Jotkut on tosi saamattomia ja organisointikyvyttömiä. Tehdään ongelma yhden lapsen hoitamisesta... Ne on ne samat naiset, joille kaikki muukin on kauhean vaikeaa.

Vierailija
36/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tyhmiä ihmisiä täällä taas on!!! Jos MINÄ olen pystynyt tekemään hommat yhden lapsen kanssa niin sitten kaikkien muidenkin täytyy... Joskus sitä toivoo että voisi tällaisten arvostelijoiden kanssa "vaihtaa elämää" hetkeksi. Sitten vasta tulisi oikeaa fakta tietoa että kuinka jaksaa ja pystyy kun heräilee tunnin välein yöllä, päikkärit max puoli tuntia ja loppu aika sylissä kitisten.

Onneksi täällä oli muidenkin vaativien lapsien vanhempia kirjoittelemassa, muuten tuntisi itsensä TAAS aivan luuseriksi kun ei pysty edes huolehtimaan lapsensa perustarpeista (lue unesta) eikä niistä kotitöistäkään... Ei kyllä tulisi mieleenkään jättää lasta yksin pinnasänkyyn huutamaan että saisi siivota, kuten joku kirjoittaja oli tehnyt, tosi säälittävää lapsen kannalta. No on siellä kodissa sitten varmaan siistimpää kuin meillä...

Vierailija
37/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tyhmiä ihmisiä täällä taas on!!! Jos MINÄ olen pystynyt tekemään hommat yhden lapsen kanssa niin sitten kaikkien muidenkin täytyy... Joskus sitä toivoo että voisi tällaisten arvostelijoiden kanssa "vaihtaa elämää" hetkeksi. Sitten vasta tulisi oikeaa fakta tietoa että kuinka jaksaa ja pystyy kun heräilee tunnin välein yöllä, päikkärit max puoli tuntia ja loppu aika sylissä kitisten.

Onneksi täällä oli muidenkin vaativien lapsien vanhempia kirjoittelemassa, muuten tuntisi itsensä TAAS aivan luuseriksi kun ei pysty edes huolehtimaan lapsensa perustarpeista (lue unesta) eikä niistä kotitöistäkään... Ei kyllä tulisi mieleenkään jättää lasta yksin pinnasänkyyn huutamaan että saisi siivota, kuten joku kirjoittaja oli tehnyt, tosi säälittävää lapsen kannalta. No on siellä kodissa sitten varmaan siistimpää kuin meillä...

Vierailija
38/49 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollutkin käytössä alusta asti, muuten en olisi varmaan edes järjissäni tätä kirjoittamassa

Vierailija
39/49 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu varmaan lapsesta. Mulla ainakin 1 kk ikäinen vauva huutaa hereillä kun palosireeni jos ei oo tissi 20 cm etäisyydellä. Ei siinä ehdi tiskata kun pari astiaa aina välissä, koska en halua lasta huudattaa naama punasena. Tämän lisäksi kun yöt valvoo niin sitten kun vauva vihdoin päivällä nukkuu on levittävä itsekin. Kyllä siinä tulee vähän riittämätön olo ja kotityöt jää tekemättä. Toki rauhallisempien vauvojen kanssa ehtis enemmän tekemään. Ärsyttävää että joiltakin ei riitä yhtään ymmärrystä toisten tilanteeseen vaan pitää tulla omassa paremmuuden tunteessan purkamaan kuinka toiset on laiskoja. Kaikilla on eri tilanne, semmosta se vaan on. Rauhallisten lasten kanssa jää enemmän aikaa "itselle" kuin vaativampien.

Vierailija
40/49 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdit näköjään roikkua myös vauvapalstalla. Äitiyttä on monenlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä