Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miski joku syö keittiössä?? Suomen rumin keittiö kisassa esim. tämä

Vierailija
11.11.2010 |

http://www.keittiotieto.fi/suomen-rumin-keittio/kilpailukuva/380

Onhan toki ruma, mutta ihan hyvin siellä olisi tilaa kokata jos ton hiton pöytäsysteemin rahtaisi johonki kuuseen.

Onko yleinenkin käytäntö syödä keittiössä? Ja johtuuko se siitä että asunto on pieni, vai onko niin paljon tavaraa ettei pöytä mahdu muualle? Minimalistina minun on vaikea ymmärtää miten tohon on päädytty.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi toisekseen, ei kodissani nytkään ole mitää koppihuoneita niinkuin vihjaat, vaan esim. olohuone, keittiö ja ruokailutila on yksi avara tila, mutta silti erillään toisistaan. En tykkää mistään esteistä, ovista tms. Iso avara tila, jossa mahdollisimman vähän tavaraa on hyvä.

Miten sinä jotenkin rivien välistä luet etten oikeasti ole minimalisti vaan ainoastaan väitän olevani? Ei se tarkoita että pitää asua yksiössä tai ajaa Fiat 500:sta. Olet itse ihan yhtä putkinäköinen.

Aamun naurut sain tästä ketjusta... Ap edustaa tätä av:n kapeakatseisuutta parhaimmillaan. "Kun minä tai kolme tuttavaani ei tee näin ja näin, miksi kukaan tekisi?" ... Erillinen ruokailuhuone, tila vain yhtä käyttötarkoitusta varten, on minulle käsittämätön ajatus. Useimmat minimalistit tavoittelevat pientä huonemäärää. Se vähän vaihtelee halutaanko tilojen olevan avaria ja "tyhjiä" vai mahdollisimman pieniä ja kompakteja. Kummassakaan tapauksessa useat koppimaiset huoneet vain yhtä tarkoitusta varten eivät ole toivelistalla.

Vierailija
2/64 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tullut mieleen, että asunnoissa on erilaisia pohjaratkaisuja? Jos erillistä ruokailutilaa ei ole, vaihtoehtoja on kolme: joku makuu- ym. huoneista otetaan ruokailuhuoneeksi, syödään keittiössä tai ruokapöytä laitetaan olohuoneeseen. Yleensä se ruokapöytä keittiössä on perustelluin ja järkevin ratkaisu. Minimalistisinkin.

Minimalisti voi elää 30-neliöisessä tai 300-neliöisessä asunnossa tyytyväisenä. Harva heistä haluaa huoneita, joita käytetään yhteen ainoaan käyttötarkoitukseen. Nilesilla oli Frasierissa gift wrapping room, ehkä hänkin ihmetteli, miten joku tulee toimeen ilman. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma, on vaan kovin tumma, se pienentää tilaa. Jos maalasi tai pinnoittaisi ovet uudelleen?

Vierailija
4/64 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas teitä!

Vierailija
5/64 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko olla totta jos neljän aikaan lauantaiaamuna miettii täällä jotain keittiöasioita. Kyllä tämä on ihan todellinen ongelma :)

Vierailija
6/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellisuuteen.

Vierailija
7/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole ruokailutilaa erikseen, reilusti suurimmalla osalla suomalaisista ei varmastikaan ole.

Vierailija
8/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on nykyään ruokapöytä keittiössä. Ennen sen oli eri huoneessa, mutta ärsytti ainainen lautasten ja ruokien raahaaminen toiseen huoneeseen saakka.

Vierailija
9/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on yleisesti tapana rakentaa erillinen ruokasali..

Ja kaikilla on vähintään 5 makkaria, voihan yhden niistä ottaa ruokailutilaksi..

Vierailija
10/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt keskimäärin loogisinta ole syödä siellä missä ruokaakin laitetaan, tai siis lähellä? Jos vaikka keittiön ja olohuoneen välissä on seinä, kuten usein tuppaa olemaan. Itse en taas ymmärrä niitä ratkaisuja, joissa keittiö on erikseen ja siellä joku mini aamiaispöytä tms. ja sitten ruokapöytä on jossain olohuoneen nurkassa toisessa päässä asuntoa. Kauhea ruokien ja astioiden roudaaminen edestakas.

Eikö ole oma lehmä ojassa (tai oma keittiö), meillä on keittiö-ruokailutila-yhdistelmä, joka on musta henkkoht kaikkein paras. Ruokailutila siis keittiön ja olohuoneen välissä.

Vierailija
11/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellisuuteen.

Se luukku, missä kokataan, mutta minne ei mahdu ruokapöytää, jotta siellä voisi ruokailla, on KEITTOKOMERO, mistä tulee vahva mielleyhtymä kämäiseen kerrostalokaksioon.. sit se ruokapöytä onkin olkkarissa. Jee!

Ruokailuhuone tai -sali ei ole kauhean yleinen kun neliöt on kalliita!

Vierailija
12/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tosi pienenä asunin herttoniemessä vanhempien kanssa ja keittiö oli sellainen kapea huone. Pöytä oli silloin olohuoneessa, sellainen oma ruokailualue. Muissa asunnoissa (siis myös kerrostaloissa) on ollut joku avara tila keittiön lähettyvillä, johon olen yleensä saanut pöydän. Mutta kuitenkiin niin, ettei se ole ollut itse keittiössä. Ja ihan suomalaisita asunnoista on siis kyse.

Vierailija
13/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tosi pienenä asunin herttoniemessä vanhempien kanssa ja keittiö oli sellainen kapea huone. Pöytä oli silloin olohuoneessa, sellainen oma ruokailualue. Muissa asunnoissa (siis myös kerrostaloissa) on ollut joku avara tila keittiön lähettyvillä, johon olen yleensä saanut pöydän. Mutta kuitenkiin niin, ettei se ole ollut itse keittiössä. Ja ihan suomalaisita asunnoista on siis kyse.

oletko koskaan käynyt esimerkiksi rintamamiestalossa?

Vierailija
14/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olisin?

Vierailija
15/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai et koskaan käy kylässä kun et oo tajunnut että kyllä suurin osa suomalaisista varmaan pitävät sitä ihan normaalina että on ruokapöytä keittiössä!?! Kyllä ainakin suurimmalla osalla ystäväpiiristänikin on näin..

Vierailija
16/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko urpo? oletko koskaan käynyt esimerkiksi rintamamiestalossa?

just meinasin kysyä, että mihinkähän meillä rintsikassa sijoitettais "ruokasali" tai edes olkkariin ruokapöytä... Ok, oon kyllä suunnitellut, että voitais olkkariin laittaa pukkijaloille väliaikainen ruokapöytä, jos on enemmän vieraita, mutta ei sinne kyllä pysyvästi mitään kunnon ruokapöytää sopisi.

Ap ei oo tosiaan tainnut käydä kovin monessa suomalaiskodissa.

Vierailija
17/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luulisi että se ostaisi edes jonkinlaisen tilan ruokailulle?

En tiedä mitä te duunailette kotona, mutta minä syön, nukun, peseydyn ja oleilen. Jokaiselle toiminnolle on oma huone tms. alue.

Vierailija
18/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en ole, enkä ole miksi olisin?

vaikka sen takia, että rintamamiestalo on hyvin yleinen talotyyppi, jota löytyy ympäri Suomea joka ikisestä kunnasta ja kaupungista, ja kaikki niistä ovat hyvin samanlaisia?

Vierailija
19/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että keittiö on huone, joka Suomessa on suunniteltu ja tarkoitettu ruuanlaittoa ja ruokailua varten.

Missä kuvittelit meidän syövän? Sängyssä? Sohvalla istuen?

Vierailija
20/64 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki niistä ovat hyvin samanlaisia?

että ne ovat keskenään hyvin samanlaisia.