Kiva lautapeli 5v, mihin ehkä 3v:kin voisi osallistua?
Meillä ei ole lainkaan lautapelejä mutta nyt jouluksi olisi tarkoitus hankkia ainakin yksi. Mutta minulla ei ole mitään käsitystä mikä voisi olla kiva. Eli helppo ja kiva ja mielelllään sellainen missä ei ole miljoonaa pikkuosaa (ja jos 3 niistä puuttuu, peliä ei voi enää pelata...) . Lelukuvastoja olen selaillut mutta ei niistä juuri käsitystä saa, millaisia pelit ovat. Yksi kiinnostavan oloinen oli Villikissa, onko jollain siitä kokemuksia?
Kommentit (13)
Tosia hauska näin aikuisenkin näkökulmasta!
Meillä nuorempi oli 3,5-v kun peli viime talvena hankittiin.
Ja tosiaan toimii vaikka aikuisten illanistujaisissa ;)
Ei pahan hintainenkaan, ihan Prismasta ostettiin.
no olisko kuitenkin eläinpyramidi =D
Kimble myös kiva, mutta aika pitkä peli kolmivuotiaalle ja mulle kolmikymmenvuotiaallekin....
t. 3
no olisko kuitenkin eläinpyramidi =D
Kimble myös kiva, mutta aika pitkä peli kolmivuotiaalle ja mulle kolmikymmenvuotiaallekin....
t. 3
siis t. 4
mutta aika pitkä peli kolmivuotiaalle ja mulle kolmikymmenvuotiaallekin....
t. 3
kimble liian pitkäkestoinen 3v, varsinkin kun ei ole peleihin tottunut
sit siili peli, siis se jossa siili jonka selässä tikkuja lyhyitä pitkiä, otetaan ja verrataan kummalla on mikä ja noppa kertoo kumpi millonki voittaa lyhyt vai pitkä
joo on nimeltään piikkisiili
erilaiset lotto pelit, on kivoilla kuvilla
samoin muistipelit
teddy nalle peli
choco peli, meillä on kaksikin eri kuvioilla nallepuh versio uusin
erilaiset dominokortit, niitäkin meillä on peppi, dumpo, ja minä versioina, voi pienemmän kanssa helpottaa ottamalla esim alkuun vaan kolme korttia kätten ja alkuun auttaakin
sit on lasten uunokortit, meillä tosi suositttu
ja moni muukin pelikortti peli
eli pelit on kej´hittäviä, suosittelen et olis useampiakin, vanhemmalle vähän haastavampia ja sit noita kivoja helpompia, ja monia voi itse vähän helpottaa eri säännöillä
Meidän 4 vuotias tykkää kovasti "kissat&hiiret" lautapelistä sekä muistipeleistä.
Myyrän puutarha -peli on myös hyvä.
Marektoy:n nettisivuilta löytyy joitakin pelejä, joten niihin kannattaa tutustua, josko niistä löytyisi teille sopivia.
yksi suosikki (pokien iät 3v ja 4,5v viime jouluna kun sen saivat, paljon pelattu peli:)).
tai sitten Choco-peli. Molemmat meillä ahkerassa käytössä, lapset 6 ja 3.
mutta siinä on kyllä niitä pelimerkkejä aika lailla. Toisaalta muutaman puuttuminen ei estä pelaamista.
Mauri Kunnaksen Kaappikellon kummitukset.
Meillä 7 v ja 4 v pelaa tosi paljon lautapelejä ja ovat pelanneet jo kauan. Siis näitäkin kahta 4v pelasi jo kolmivuotiaana, pienellä avustuksella toki.
Peleinä oli Kanaset, Choco, Hertan maailma kuvapeli ja Rondo Vario.
Tuo Rondo Vario on aivan huippu. Lapset tykkää ja minäkin jaksan pelata sitä.
http://www.leikkien.fi/Beleduc-Toukkapeli-Rondo-Vario
Todella jännittävä ja hauska peli lapsten mielestä ja selkeät säännöt, tarvittaessa voi vielä helpottaa sääntöjen oppimista esim. pelaamalla vain yhdellä pupulla.
Meillä harjoitellaan nyt 3 v. kanssa pelaamista eläinlotolla joka on minun vanha, vieläköhän samantyyppistä tehdään? Eli jokaisella on alusta jossa 9 eläintä ja sitten nostellaan väärinpäin olevia kortteja joissa samat eläimet ja tarkoitus saada oma lauta täyteen. Yksinkertainen peli, 5-vuotiaasta ehkä jo vähän tylsä, mutta 3-vuotiaan kanssa opetellaan oman vuoron odottamista yms.
niin kolme vuotiaskin pysyy hyvin mukana.