Ennakonpidätysprosentti minimiäitiyspäivärahasta? Onko edelleen 20%?
Sain esikoiseni 10v sitten opiskeluaikana, joten sain minimiäitiyspäivärahaa. Muistelisin, että tuolloin ennakonpidätysprosentti oli vähimmilläänkin 20%.
Onko se tänäkin päivänä sama prosentti? Entä jos on asuntolainaa? Voiko prosentin laskea itse, vai onko se automaattisesti se 20%?
Kommentit (6)
muuten siitä menee minimissään tuo 20.
Pidätysprosentti on HENKILÖKOHTAINEN ja YKSILLÖLLINEN. Lasket tulosi, asuntolainan korkosi yms. yhteen ja tilaat uuden kortin netistä ja puhelimitse.
etuutta varten laskettua korttia sinulta otetaan väh. tuo 20 % päivärahasta veroa, on palkkatuloverokortin laskennallinen prosentti vaikka kuinka paljon matalampi. Mikäli toimitat normaalin palkkaa varten haetun verokortin, lisätään veroprosenttiin aina 2 %. Etuutta varten pitää hakea aina erillinen verokortti, mikäli haluaa matalamman veroprosentin.
voiko sen pidätysprosentti olla 0%?
Olen opiskelija ja meillä on asuntolainaa. Korkoja maksetaan sen verran, että opintorahani olen saanut ilman veroja.
Kaverini väittää silti henkeen ja vereen, että minimiäitiyspäivärahan minimipidätysprosentti on aina 20%, oli asuntolainaa tai ei.
ap (anteeksi, että jankkaan, mutta Kelan sivuiltakaan en saa vastausta)
Periaatteessa nollaprosenttikin on mahdollinen, joskin varmaan harvinainen.
Kaverisi on joka tapauksessa väärässä!
voiko sen pidätysprosentti olla 0%?
Olen opiskelija ja meillä on asuntolainaa. Korkoja maksetaan sen verran, että opintorahani olen saanut ilman veroja.
Kaverini väittää silti henkeen ja vereen, että minimiäitiyspäivärahan minimipidätysprosentti on aina 20%, oli asuntolainaa tai ei.
ap (anteeksi, että jankkaan, mutta Kelan sivuiltakaan en saa vastausta)
Pidätysprosentti on HENKILÖKOHTAINEN ja YKSILLÖLLINEN. Lasket tulosi, asuntolainan korkosi yms. yhteen ja tilaat uuden kortin netistä ja puhelimitse.