Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäkone riisinkeittimenä? Tahtoisi ravintolariisin tapaista

Vierailija
11.11.2010 |

Olen miettinyt riisinkeittimen hankintaa (Zojirushi tmv), mutta huomasin että niillä voi myös tehdä esim. kakkuja. Nyt rupesin miettimään, että myös leipäkoneellani voi tehdä kakkuja, miksi ei siis myös riisiä?

Onko kenelläkään riisinkeitintä? Miten se käytännössä toimii? Miten paljon vettä ja riisiä laitatte laitteeseen? Kuinka kauan riisi hautuu laitteessa, ennenkuin se on sellaista ihanan kevyttä ja kuohkeaa?

Käyttäisin tietenkin Aasia-kaupasta ostamaani thai-riisiä, jotta voisi olla edes pieni mahdollisuus saada kuohkeaa, ihanaa riisiä.

Minulla on Kenwoodin Rapid-Bake leipäkone, jossa mm. hillo-ohjelma ja kakku-ohjelma, jotka ovat lyhyempiä ohjelmia.

Onko joku kokeillut keittää riisiä leipäkoneessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tarkoitat, mä en tajunnut, sori, olen tymä.

Vierailija
2/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisinkeitin meillä on. Sillä voi valmistaa kokonaisia aterioitakin, lisätä sekaan kasviksia ym. En yllä osaa sanoa määriä, koska keittimen mukana tulee oma mittakippo ja riisiä lisätään tyyliin "3 mitallista ja vettä sen päälle merkkiviivaan 3 asti"

Osta riisinkeitin, se on kätevä vehje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuukauden esineenä oleva Melissa-merkkinen japanilaisvalmisteinen leipäkone on ostettu joulukuussa 1990 eli juuri siihen aikaan, kun leipäkoneita kaikkein vilkkaimmin käytettiin. Koneen omistaneessa helsinkiläisperheessä sitä käytettiin vuoteen 1995 saakka yhteensä noin 800 kertaa leipien, kakkujen, riisin, taikinoiden ja hillojen tekoon."

http://www.nba.fi/fi/kansatieteelliset_leipakone

Vierailija
4/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiön tasoja täyttämään :)! Nyt pitää vielä löytää tuo "bake only"-toiminto. Olisiko se tuo "hillo"-toiminto? Hmmm...

Vierailija
6/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai keittääkö vain (leipäkoneessa)? Kuka käyttänyt?

Vierailija
7/7 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kenwoodworld.com/Customer-Service/Instruction-Books/

en tiedä, alkoi vaan itseä kiinnostaa, niin katselin noita linkkejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi