Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 2-kuisen vauvan unirytmiä saisi käännettyä?

Vierailija
11.11.2010 |

Tyttö nukkuu pitkälle aamuun, torkkuu päivällä niin paljon kuin vain mahdollista ja on virkeimmillään klo 19-24. Siis valvoo lähes tuon välin ja on lopuksi yliväsynyt. Syö aika pieniä annoksia päivällä (on enimmäkseen pulloruokinnalla), illan tankkaa lähes jatkuvasti. Olen vähän huolissani jo tästä. Saako näin pienen "sisäistä kelloa" mitenkään käännettyä? Nyt yöunet ajoittuvat ajalle 00-11, ja mielellään saisi mennä kahdeksan aikoihin nukkumaan ja herätä aiemmin. Kannattaako pakolla herätellä vai mitä päivällä? Auttakaa väsynyttä ensikertalaista!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes yritä, voi jopa kääntyä huonompaan suuntaan. n5kk Lapsemme vaan yhtäkkiä eräänä iltana nukahti klo 21 ja nukkui aamuun asti. Kun sitä ennen simahti aina vasta yhden aikaan yöllä. Jälkeenpäin mietin että oli ihan turhaa stressata ja yrittää itse rytmittää noin pienen päivää, se ei kuitenkaan tuota tulosta. Samaa olen huomannut useilla muilla tutuilla "vastasyntyneillä". Tsemppiä , onnea ja iloa!

Vierailija
2/3 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu hiljalleen aiemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tosin saattaa kuulostaa vähän rasittavalta mutta ei ole sitä.

Ota ruutupaperi jossa on 24 (vuorokauden tunnit) ruutua vierekkäin, siis a4. Väritä lapsen hereilläoloajat siihen ja nukkumisajat jätät valkoiseksi tai toisinpäin. Merkkaa myös punaisella viivalla lapsen ruokailuajat. Tee tätä vaikka viikko. Sitten katsot onko aamupäivällä joku väli joka olisi pidempi kuin muut ja sitten pidennät sitä hereilläoloaikaa vähitellen, vaikka kylvyllä, tanssimalla, loruilemalla, ulkoilemalla, millä vain. Lapsen voi mainiosti myös herättää aamulla hellävaroan eli silität päästä lempeästi ja aloitat rutiinitoimet sen jälkeen. Omani jaksoi valvoa aina 2h ja sitten nukkui 45 minuuttia ja taas sama uudelleen. Toiset toki ovat hereillä pidempiä pätkiä ja nukkuvat pitempiä päiväunia. Meni illalla nukkumaan klo 21 ja aamu alkoi klo 7. Yösyöttöjä vaihtelevasti 1-3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi