Mikä sana sinua ärsyttää? :)
Kommentit (27)
mun mielestä on aika typerää kirjoittaa jogurtti, kun suomen kielessä sanat kirjoitetaan enimmäkseen niin kuin ne lausutaan. Tuo on kuitenkin niin yleinen sana, ettei ole mitään perusteluja kirjoittaa jogurtti. Oikeinkirjoitusta uudistetaan ja hyvä niin.
Siis esim. "mennään kahvittelemaan" "oltiin kahvittelemassa"
Raivostuttavaa!
mutta lause : ihan sama tai mitä välii nostattaa hermot pintaan :D
paituli
pitkässä juoksussa
teeppari
useiNmiten
ruuan (vaikka tiedän, että tämä kirjoitusasu on nykyisin sallittu)
Kaikki yllä mainitut minun mielestäni ilmentävät ihanasti suomen kielen monimuotoisuutta eikä niissä ole mitään vikaa.
Mikä minua taas suuresti inhottaa: vittu vitulle vitun vituttaa vittu sitä ja vittu tätä...
ärsyttävät yhdyssanavirheet, "enään", "piirrustus", "seitsämän" yms selkeät virheet
sekä sellaiset tyhjänpäiväiset hokemat kuten "pauttiarallaa", "niinku", sekä kirosanat täytesanoina. Kiroilla voi jos iskee vasaralla sormeen mutta pilkun paikalla niitä ei tule käyttää.
enkä oikein hyväksy sitä että murresanat ärsyttää, mutta minä saan kylmiä väreitä -kas -päätteestä:
vuosikas (1-vuotias lapsi), kumikas (se on hitto soikoon kumisaapas!!!).
mieleen noista murreilmauksista tämä porilaissanonta: "TUA NOI" se on ikävä kyllä täysin sietämätön
terv kumikkaaninhoaja
yleensäkin kaikki typerät pienen vauva hoitoon liittyvät slangisanat. Ehdoton inhokki kuitenkin on "kestoilla". Aaaargh...!
joo, teeppari on kan aika kaamee...siis av- ja huutonet slangisanat usein ovat karmeita :)
Tällä hetkellä kyrpii:
tissittely
tahtotila
mami
lorutella
paljolti/paksulti yms.
vuosikas (en ole koskaan kuullut kumikkaasta! :D)
yleensäkin kaikki typerät pienen vauva hoitoon liittyvät slangisanat. Ehdoton inhokki kuitenkin on "kestoilla". Aaaargh...!
joo, teeppari on kan aika kaamee...siis av- ja huutonet slangisanat usein ovat karmeita :)
Muutenkin komppaan tätä.
t. 22 :)
yleensäkin kaikki typerät pienen vauva hoitoon liittyvät slangisanat. Ehdoton inhokki kuitenkin on "kestoilla". Aaaargh...! joo, teeppari on kan aika kaamee...siis av- ja huutonet slangisanat usein ovat karmeita :)
Muutenkin komppaan tätä. t. 22 :)
Kuten "mini-me" o.0
t. se kestoilua inhoava
kun puhutaan ihmisestä eikä esim tomaatista.
Äitini käyttää ihan omia lyhenteitä murresanoista kuten likottaa=olla lapsenlikkana eli lapsenvahtina.
Lässytykset kuten äippä, masu (aikuisella), meidän neiti, jne.
sanat "emäntä" ja "isäntä", tai se ykköshirvitys "meidän mamma".
Jossain päin Suomea on ihan normaalia sanoa tyttöihmistä "sutturaksi", mutta mun mielestä se kuulostaa joltain halvalta lutkalta.
Omassa työssä potilaat joskus sanovat meitä hoitajia "hoitureiksi", mistä tulee mieleen lähinnä joku telaketjuilla liikkuva kone.
jos nyt eivät sitten tosiaan ole tilanomistajia
kera, voi voi, niitä on palsta pullollaan