Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sana sinua ärsyttää? :)

Vierailija
10.11.2010 |

minä aloitan



jUgurtti

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kera, voi voi, niitä on palsta pullollaan

Vierailija
2/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin murretta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on aika typerää kirjoittaa jogurtti, kun suomen kielessä sanat kirjoitetaan enimmäkseen niin kuin ne lausutaan. Tuo on kuitenkin niin yleinen sana, ettei ole mitään perusteluja kirjoittaa jogurtti. Oikeinkirjoitusta uudistetaan ja hyvä niin.

Vierailija
4/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. "mennään kahvittelemaan" "oltiin kahvittelemassa"

Raivostuttavaa!

Vierailija
5/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lause : ihan sama tai mitä välii nostattaa hermot pintaan :D

Vierailija
6/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paituli

pitkässä juoksussa

teeppari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useiNmiten

ruuan (vaikka tiedän, että tämä kirjoitusasu on nykyisin sallittu)

Vierailija
8/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yllä mainitut minun mielestäni ilmentävät ihanasti suomen kielen monimuotoisuutta eikä niissä ole mitään vikaa.



Mikä minua taas suuresti inhottaa: vittu vitulle vitun vituttaa vittu sitä ja vittu tätä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävät yhdyssanavirheet, "enään", "piirrustus", "seitsämän" yms selkeät virheet



sekä sellaiset tyhjänpäiväiset hokemat kuten "pauttiarallaa", "niinku", sekä kirosanat täytesanoina. Kiroilla voi jos iskee vasaralla sormeen mutta pilkun paikalla niitä ei tule käyttää.

Vierailija
10/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

simpat (spermasta puhuttaessa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖK mikä ilmaisu

Vierailija
12/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oikein hyväksy sitä että murresanat ärsyttää, mutta minä saan kylmiä väreitä -kas -päätteestä:

vuosikas (1-vuotias lapsi), kumikas (se on hitto soikoon kumisaapas!!!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen noista murreilmauksista tämä porilaissanonta: "TUA NOI" se on ikävä kyllä täysin sietämätön



terv kumikkaaninhoaja

Vierailija
14/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkin kaikki typerät pienen vauva hoitoon liittyvät slangisanat. Ehdoton inhokki kuitenkin on "kestoilla". Aaaargh...!



joo, teeppari on kan aika kaamee...siis av- ja huutonet slangisanat usein ovat karmeita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kyrpii:

tissittely

tahtotila

mami

lorutella

paljolti/paksulti yms.

vuosikas (en ole koskaan kuullut kumikkaasta! :D)

Vierailija
16/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkin kaikki typerät pienen vauva hoitoon liittyvät slangisanat. Ehdoton inhokki kuitenkin on "kestoilla". Aaaargh...!

joo, teeppari on kan aika kaamee...siis av- ja huutonet slangisanat usein ovat karmeita :)


Muutenkin komppaan tätä.

t. 22 :)

Vierailija
17/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkin kaikki typerät pienen vauva hoitoon liittyvät slangisanat. Ehdoton inhokki kuitenkin on "kestoilla". Aaaargh...! joo, teeppari on kan aika kaamee...siis av- ja huutonet slangisanat usein ovat karmeita :)

Muutenkin komppaan tätä. t. 22 :)

Kuten "mini-me" o.0

t. se kestoilua inhoava

Vierailija
18/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhutaan ihmisestä eikä esim tomaatista.



Äitini käyttää ihan omia lyhenteitä murresanoista kuten likottaa=olla lapsenlikkana eli lapsenvahtina.



Lässytykset kuten äippä, masu (aikuisella), meidän neiti, jne.

Vierailija
19/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanat "emäntä" ja "isäntä", tai se ykköshirvitys "meidän mamma".



Jossain päin Suomea on ihan normaalia sanoa tyttöihmistä "sutturaksi", mutta mun mielestä se kuulostaa joltain halvalta lutkalta.



Omassa työssä potilaat joskus sanovat meitä hoitajia "hoitureiksi", mistä tulee mieleen lähinnä joku telaketjuilla liikkuva kone.



Vierailija
20/27 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt eivät sitten tosiaan ole tilanomistajia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä