Kannattaako vaihtaa laajakaista mokkulaan? Toimiiko se hyvin?
Meillä on 1 megan laajakaista dna:lta hintaan 23,90. Laajakaista toimii hyvin ja tarpeeksi nopeasti. Mieheni haluaisi nyt väkisin vaihtaa sen mokkulaan, joka maksaa n. 13€. Pelkään, että se ei toimi.. Onko teillä mokkulat toimineet hyvin? Kannattaako vaihtaa?
Kommentit (32)
Olen kokeillut Elisan, Saunalahden ja DNAn mokkulaa. Mikään niistä ei toiminut tällä katvealueella, jossa heidän mukaansa pitäisi olla ok toimivuus.
Ei toimi Skype, ei Spotify, ei YouTube, ei mikään Areena, Katsomo tai Ruutu jne. Siis mikään ei toiminut.
Otin taloyhtiön kiinteän laajakaistan, joka täällä on ilmainen. Kaikki toimiin. Kaikki sekasotku loppui siihen. Olen nyt onnellinen.
eikös sitä saa kokeilla sen kaksi viikkoa ilmaiseksi niin selviää toimiiko vaiko ei. Meillä toimii hyvin.
ja ensin otin elisan mokkulan ja kirosin yhden illan.... niin hidas.... mies halusi antaa vielä kilpailevalle operaattorille mahdollisuuden (koska naapurilla oli se ja toimi hyvin). Kas, toimii kuin unelma ja on nopeampikin kuin tuo laajakaista oli. Eli vihjeenä: niissä on eroja ja mikä toimii täällä niin ei välttämättä sulla. Tosin mulla on pelkkää hyvää sanottavaa tästä Soneran tikusta.
ensinnäkin sanoisin että toi dna:n laajaksista on mielestäni vähän kallis, toiseksi voisitte kokeilla welhon laajakaista tai mokkulan. mokkulan voitte kokeilla 2 viikkoa ja jos ei toimii niin voitte palautta sen. mutta katsopa ensin ne tarjoukset, siellä on nyt kaikki nopeudet 20€/kk - puoli vuotta.
minulla on ollut jo 10mega ja on toiminu toosi hyvin ja olen todella tyytyväinen, joten suosittelen WELHON
Toimi kyllä pari vuotta ihan hyvin, ei juuri valittamista. Mutta juuri kun olin uusinu uuden 2 vuotisen, niin toiminta heikkeni todella olemattomaksi. vissiin oli tullu alueelle enemmän mokkulan käyttäjiä ja linjat koko ajan tukossa.
Käytännössä toimi enää vain puoliltaöin. muuten latas suurimman osan ajasta puhdasta nollaa. Ja Soneran mokkula. (asun pohjois-karjalaisen pikkukapungin keskustassa)
ensinnäkin sanoisin että toi dna:n laajaksista on mielestäni vähän kallis, toiseksi voisitte kokeilla welhon laajakaista tai mokkulan. mokkulan voitte kokeilla 2 viikkoa ja jos ei toimii niin voitte palautta sen. mutta katsopa ensin ne tarjoukset, siellä on nyt kaikki nopeudet 20€/kk - puoli vuotta.
minulla on ollut jo 10mega ja on toiminu toosi hyvin ja olen todella tyytyväinen, joten suosittelen WELHON
Asun Espoossa Soukan ja Kivenlahden välissä.
kuljen päivittäin bussilla kivenlahteen, ja kuuntelen nettiradiota iPhonella. Tossa kohdalla se pätkäisee joka kerta. Kuuluvuus palautuu vasta lähempänä Kivenlahtea.
Soneralla, Elisalla ja DNA:lla on omat verkkonsa ja niissä on ihan eri kuuluvuusalueet.
Muutoksia voi tulla vaikkapa tukiasemien sijainnissa ym ja tosiaan voi toimia hitaasti jos kapasiteetti on riittämätön alueen käyttäjämäärille.
Tehkää hyvät ihmiset vikailmoituksia operaattoreillenne, niin jollain aikataululla verkkoa parannetaan mahdollisuuksien mukaan.
ja 500 m päässä ei pelitä millään. Eli täysin tuuripeliä.
Mokkulalla voip-puhelut pätki ja viive oli paljon pahempi
työn puolesta toisen operaattorin verkossa toimiva 2megainen ja meillä toimii hyvin. Toisin sanoen kuuluvuus on hyvä. Katveita tosin voi olla melkein missä vaan, eli tyyliin keittiössä kuuluu mutta viereisessä olohuoneessa ei.
Operaattorin nettisivuilta löytynee kuuluvuuskartta, mikä antaa osviittaa millaisella kuuluvuusalueella asutte.