Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako vaihtaa laajakaista mokkulaan? Toimiiko se hyvin?

Vierailija
09.11.2010 |

Meillä on 1 megan laajakaista dna:lta hintaan 23,90. Laajakaista toimii hyvin ja tarpeeksi nopeasti. Mieheni haluaisi nyt väkisin vaihtaa sen mokkulaan, joka maksaa n. 13€. Pelkään, että se ei toimi.. Onko teillä mokkulat toimineet hyvin? Kannattaako vaihtaa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin sanoisin että toi dna:n laajaksista on mielestäni vähän kallis, toiseksi voisitte kokeilla welhon laajakaista tai mokkulan. mokkulan voitte kokeilla 2 viikkoa ja jos ei toimii niin voitte palautta sen. mutta katsopa ensin ne tarjoukset, siellä on nyt kaikki nopeudet 20€/kk - puoli vuotta.

minulla on ollut jo 10mega ja on toiminu toosi hyvin ja olen todella tyytyväinen, joten suosittelen WELHON

koska ne tarjoukset on netissä, ja kaikilla on nettiä käytössä eikä vain minulla.. nytkin siellä on toosi hyvä tarjous puoli vuotta kaikki nopeudet VAIN 19.90€ (ei määräaikainen).

http://www.welho.fi/fi/yksityisille/laajakaista

Vierailija
2/32 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 20 ja 29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona käytän aina kiinteää yhteyttä, sillä

-langattomalla modeemilla voi olla useampi kone käytössä yhtaikaa

-jos koneella on useampi käyttäjä, niin ensin täytyy katkaista yhteys, vaihtaa käyttäjää ja sitten avata yhteys uudelleen -aikaa kuluu!

-mokkulayhteyden avaaminen on rasittavaa. Ensin avaat mobiililaajakaistan, sitten odotat yhteyttä, naputtelet PIN-koodin, muodostat yhteyden... sitten vasta pääset avaamaan internettiä. Kiinteä yhteys on heti käytössä, sen kun menet nettiin vaan.

-mokkula saattaa pätkäistä yhteyden milloin vaan. Sitten saa taas olla avaamassa yhteyttä uudelleen ties kuinka monennen kerran yhden istunnon aikana.

Vierailija
4/32 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeajalla. DNA:lla ainakin on aikaisemmin ollut sellainen tarjous, että 2 viikkoa voi kokeilla ja jos ei pelitä, niin voi palauttaa, eikä siitä tuu kuluja.

Mutta itselläni on työnantajan maksama DNA:n 2 megan mokkula. Tukiasema on sopivan matkan päässä, antennisuuntauksetkin täydelliset, siitä huolimatta hyvässä tilanteessa saan nopeudeksi 1,2 megaa. Nyt elokuun jälkeen iltaisin ja viikonloppuisin on ollut paljon käyttäjiä lähialueella ja netti paaaljon hitaampi. En ole jaksanut tehdä ilmoitusta, kun ollaan tästä muuttamassa parin kuukauden päästä pois, pitää katsoa miten uudessa paikassa toimii.

Mutta en kyllä noin vain suosittele ottamaan, ensin ehdottomasta koeajalla.

Vierailija
5/32 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon paikasta. Mulla ei aiemmin toiminut ollenkaan, siis mitään päivityksiä ei saanut ladattua (ei edes viruspäivityksiä) ja sivutkin vasta usean "yritä uudelleen"-komennon jälkeen, ja monen minuutin päästä. Sopimusta ei vaan voinut sanoa irti, jos ei maksanut parin sadan nettitikkua. Nythän niitä saa kokeilla.

Nyt kahden vuoden sopimuskauden jälkeen saivat sitten sen 3g:n tännekin, ja nyt toimii kohtalaisesti.

Eli muuttaa asetuksia niin että etsii vain 3g:tä. Jos etsii sekä 2 että 3G:tä, hyppii välillä verkosta toiseen jolloin toimii hitaammin. jos et itse osaa tehdä, soita mokkulaoperaattorillesi, antavat neuvot mitä tehdä.

Vierailija
6/32 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota Welhon laajakaistaakin on saatavilla hyvin pienessä osassa Suomea.

Ja vaikkapa Soneran nettiyhteydestä maksat toisella puolella Suomea 20 €/kk ja jossain muualla 45 €/kk.

Mitä pienemmällä ja syrjäisemmällä paikkakunnalla asut, sitä vähemmän sinulla on valinnanvaraa ja hinnat kalliimmat.

ensinnäkin sanoisin että toi dna:n laajaksista on mielestäni vähän kallis, toiseksi voisitte kokeilla welhon laajakaista tai mokkulan. mokkulan voitte kokeilla 2 viikkoa ja jos ei toimii niin voitte palautta sen. mutta katsopa ensin ne tarjoukset, siellä on nyt kaikki nopeudet 20€/kk - puoli vuotta.

minulla on ollut jo 10mega ja on toiminu toosi hyvin ja olen todella tyytyväinen, joten suosittelen WELHON

koska ne tarjoukset on netissä, ja kaikilla on nettiä käytössä eikä vain minulla.. nytkin siellä on toosi hyvä tarjous puoli vuotta kaikki nopeudet VAIN 19.90€ (ei määräaikainen).

<a href="http://www.welho.fi/fi/yksityisille/laajakaista" alt="http://www.welho.fi/fi/yksityisille/laajakaista">http://www.welho.fi/fi/yksityisille/laajakaista</a&gt;

Vierailija
7/32 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muuttaa asetuksia niin että etsii vain 3g:tä. Jos etsii sekä 2 että 3G:tä, hyppii välillä verkosta toiseen jolloin toimii hitaammin. jos et itse osaa tehdä, soita mokkulaoperaattorillesi, antavat neuvot mitä tehdä.

Mutta kun 3g:tä ei vain ollut. Mutta nyt on siis viime aikoina toiminut.

Vierailija
8/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saako sen useampaan koneeseen yhtä aikaa?

Vierailija
9/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kympin halvempi ja saadaan 1 megan sijasta

3 megaa.

Riippuu siitä missä asuu. Saunalahden sivuilta voi katsoa oman asuinalueen kattavuuden.

Vierailija
10/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hyvä 3G-alue, toimii. Jos ei alueella, turha edes haaveilla.

Vierailija
11/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada mokkulan koekäyttöön.

Vierailija
12/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon paikasta. Mulla ei aiemmin toiminut ollenkaan, siis mitään päivityksiä ei saanut ladattua (ei edes viruspäivityksiä) ja sivutkin vasta usean "yritä uudelleen"-komennon jälkeen, ja monen minuutin päästä. Sopimusta ei vaan voinut sanoa irti, jos ei maksanut parin sadan nettitikkua. Nythän niitä saa kokeilla.

Nyt kahden vuoden sopimuskauden jälkeen saivat sitten sen 3g:n tännekin, ja nyt toimii kohtalaisesti.

Vierailija
13/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei meinaa millään mokkula toimia. Asuintalossa on kuulemma liian paksut seinät...

Vierailija
14/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä jkl:ssä on huono toimivuus niissä. Olevinaan pitäisi olla hyvä kantavuus verkossa, mutta silti ne toimii tosi paljon hitaammalla mitä lupaavat ja pätkii tosi paljon. Katvetta siis ihan keskustan alueellakin.

Eli itse en kyllä kiinteää nettiä mokkulaan (näiden tuttavieni kokemusten perusteella) vaihtaisi.

Vierailija
15/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos piuhat häiritsee.

Vierailija
16/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimivuus...muuten menee hermot! Niissä tarjouksissa varsinkin on vielä yleensä aika pitkät sopimusajat. Toi koekäyttöön otto oli hyvä idea!

Vierailija
17/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ukko vaan on jostain syystä saanu päähänsä, että pitää saada halvempi liittymä.

ap

Vierailija
18/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ainakin huolella testaa ensin. Meillä oli käytössä kahdessa kaupungissa, toinen pikkukaupungin keskusta ja toinen suurkaupungin lähiö - ja tuskastuttavan hitaasti toimi...

Vierailija
19/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa kerrostaloalueelle ja käyttää ilmaiseksi naapurin salaamatonta laajakaistaa.

Vierailija
20/32 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kympin säästö kuukaudessa sen arvoinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi