Kuu on lähempänä kuin mitä meille kerrotaan, katsokaa itse kiikareilla
Ihan tavalliset kiikarit 8 tai 10x suurentavat näyttävät selvästi kuunpintaa jo hieman. Jos kuu olisi satojen tuhansien kilometrien päässä niinkuin meille on valehdeltu, ei ne kiikarit niin kauaksi yhtään mitään suurentaisi.
Joku sanoi aikoinaan 'kun valhe toistetaan tarpeeksi usein, ihmiset uskovat valheen"
Kommentit (58)
Onko ap:lla luonnontieteiden alan koulutus?
Jos kaupungissa käyttäisin yöllä jalkakäytävällä tai kävelytiellä kiikareita, se näyttää vähän epäilyttävältä. Vastapäätä on taas taloja. Olisi kyllä kiva tutkia kuuta ja tähtiä vähän. Onko auringon heijastus kuusta haitallinen silmille?
Jos katsoisit niillä kiikareillasiaurinkoon niin saattaisit yllättyä siitäkin on sulle valehdeltu.
Ne valhettelijat yliopistoissa ja muualla selittävät asiaa omista päistään keksimillään jutuilla. Mutta tosiasia on, että 8-10 kertaa suurentavalla kiikarilla ei pitäisi pystyä näkemään satojen tuhansien kilometrien päähän selvästi. Mutta ne valehtevat sen johtuvan "siitä ja tästä" ilmiöstä. Ja paskat sanon minä.
Mä erotan jo silmälaseilla siellä jotain liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoisit niillä kiikareillasiaurinkoon niin saattaisit yllättyä siitäkin on sulle valehdeltu.
Sitten kun sinä opit oikeinkirjoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ne valhettelijat yliopistoissa ja muualla selittävät asiaa omista päistään keksimillään jutuilla. Mutta tosiasia on, että 8-10 kertaa suurentavalla kiikarilla ei pitäisi pystyä näkemään satojen tuhansien kilometrien päähän selvästi. Mutta ne valehtevat sen johtuvan "siitä ja tästä" ilmiöstä. Ja paskat sanon minä.
Jaa miksi ei, kun ihan paljain silminkin jo näkee?
Naurattaisi muuten mutta kun jotkut ovat oikeasti tuota mieltä.
Sattuuko se AP kun on noin tyhmä kuin sinä?
Miten kaukana olevia kohteita sinun kiikarisi suurentaa siellä porvoossa? Minun kiikareissani (4 kpl) ei ole sellaisia rajoituksia, vaan ne suurentavat ja näyttävät jopa ihan paljaalla silmällä näkymättömiäkin tähtiä kymmenien, jopa satojen valovuosien päästä!
Vierailija kirjoitti:
Näkyikö pieniä vihreitä miehiä?
Nazeja siellä näkyy.
Tämä asia yritetään salata, ettei kansan keskuudessa syntyisi paniikkia
Vierailija kirjoitti:
Miten kaukana olevia kohteita sinun kiikarisi suurentaa siellä porvoossa? Minun kiikareissani (4 kpl) ei ole sellaisia rajoituksia, vaan ne suurentavat ja näyttävät jopa ihan paljaalla silmällä näkymättömiäkin tähtiä kymmenien, jopa satojen valovuosien päästä!
Ymmärrätkö optiikasta mitään? Oletko ampunut kiikarikiväärillä? Ei se suurenna kohdetta kovin kauaksi. Ne tähdet ja tuo kuu on kuules ihan tuossa taivaankannessa muutaman sadan kilometrin korkeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä asia yritetään salata, ettei kansan keskuudessa syntyisi paniikkia
Miksi ihmeessä asiasta olisi valehdeltu alunperin? Miksi syntyisi paniikki?
Vierailija kirjoitti:
Mä erotan jo silmälaseilla siellä jotain liikettä.
Silmälasit kannattaa pestä välillä
Varo ettei kuunatsit suutu kun tirkistelet niitä kiikareilla. Eikä kuu-ukkokaan kyllä tuollaisesta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupungissa käyttäisin yöllä jalkakäytävällä tai kävelytiellä kiikareita, se näyttää vähän epäilyttävältä. Vastapäätä on taas taloja. Olisi kyllä kiva tutkia kuuta ja tähtiä vähän. Onko auringon heijastus kuusta haitallinen silmille?
Kun kuuta katsoo oikealla tähtikaukoputkella, sen vastaanottamaa valotehoa täytyy vaimentaa, koska se saattaa vahingoittaa silmiä. Tämä oli käyttöohjeessa lihavalla painettuna. Tässä minun kaukoputkessani putken suojuksessa on erillinen n. 30mm tulppa, joka poistetaan kuuta katsoessa. Tähtitaivasta katsoessa koko 100mm suojus poistetaan kokonaan.
Ryzzzät nuuhkii niin kovaa oltermannin perään niin vetovoimastahan se johtuu.
Ja mitä väliä tällä on?