Miehelläni on ollut toinen nainen jo yli vuoden.
Nainen on työpaikalla hänen alaisensa.
Sain suhteen aikanaan selville melkein heti. Mieheni lupasi lopettaa sen. Mutta kuitenkin jatkoi suhdetta. Pari kertaakin oli kuulemma yrittänyt lopettaa suhdetta, mutta ei kyennyt siihen kun oli niin rakastunut.
Meillä on kaksi lasta, 4 v ja 6 v. Tällä mieheni naisella myös kaksi lasta, muutaman vuoden vanhempia. Myös tämä toinen nainen on tahollaan naimisissa.
Eilen sain kuulla, että he ovat yhdessä vuokranneet asunnon. Tarkoitus olisi, että he muuttaisivat kaikki siihen. Ja mulle mies ei ole sanonut asiasta mitään.
Mieheni oikeasti kuvitteli, että hän voi asua mun ja lastemme kanssa siihen asti, kunnes he saavat muuton järjestymään. Sanoin illalla, että tämä on viimeinen yösi täällä kodissamme, ja kerro itse lapsille, että lähdet. Lapsia et mukaasi ota.
Nyt mulla on kamala olo. Esikoispoikamme on itkenyt ja huutanut huoneessaan koko yön. Isänsä on nukkunut hänen sängyssään. Nuorempi tytär ei paljoa asiasta ymmärrä.
Mulla ei ole varaa pitää tätä asuntoa yksin ja poika on vasta aloittanut koulun. Hänellä on ongelmia koulun aloittamisessa.
Nyt sataa vaan paskaa niskaan, enkä oikein tiedä, mitä tehdä.
Kommentit (52)
Minusta voisit vaatia miehesi järjestämään teidän elämän, sen hän on lapsilleen velkaa. Aika uskomattoman paska mies.
Itse en koskisi tuollaiseen mieheen kepilläkään. Miten joku voi vielä muuttaa tuollaisen kanssa yhteen?
tiedän, että nyt ei tunnu siltä, mutta usko kun sanon, että sinä et ole tuossa suhteessa etkä tilanteessa häviäjä! Etkä ole ainoa, monesti miehet petaavat kaiken valmiiksi seuraavan kanssa ja sitten kosauttavat koko jutun puolisonsa niskaan. Tärkeintä, mitä voit tehdä on pitää huolta lapsistasi, he ovat syyttömiä ja tarvitsevat sinua ja aikaa, sitä että kaikki ei kuitenkaan muutu vaikka on surullinen tilanne.
Ehkä helpommin sanottu kuin tehyt,mutta älä sorru haukkuumaan miestäsi lastenne kuullen, yritä selittää heille asiallisesti. Haukut eksäsi sitten läpipaskaksi ystävillesi....
Ehdota miehellesi, että sen uuden muijan eksä muuttaa teille, jos mies itse ei huolehdi vaimonsa ja lastensa tulevaisuudesta.
No, kuinka se olisi ja milloin pitänyt kertoa?
En kestänyt enää ajatustakaan siitä, että mieheni asuisi luonamme pidempäänkin leikkien kotia. Ja siinä ohessa järjestelisi vain omia asioitaan. Sen tein selväksi, että lapset jäävät mulle.
Miehelläni olisi varaa jäädä tähän kotiimme. Minulla ei. Esikoispojalle koulun alkaminen on ollut iso haaste. Ja vain minä olen häntä siinä auttanut. Mies on ollut vaan "töissä" iltakaudet ja "työmatkoilla" viikonloput, eli pitkälti kai tämän naisensa kanssa.
En millään olisi halunnut, että poikani joutuu heti vaihtamaan koulua, koska on juuri mennyt ekalle.
Mutta eihän mies tätä ajattele, muna määrää suunnan.
Se paskapää kertoi peräti, että ovat naineet meidän autossamme ja picnic-reissuilla siellä sun täällä.
Myötätuntoa inhottavaan tilanteeseen...
miten perseestä! Sun tilanteesi ja maton vetäminen jalkojen alta luonnollisesti, mutta myös ja ennen kaikkea tuo, että MIKSI lasta käytettiin tässä pelinappulana??! Ymmärrän, usko pois, että olet paskana. Mutta asiat PITÄÄ hoitaa lasten parasta ajatellen!
Jumalaare että tuli tippa linssiin tuosta mitä kerroit poikasi viime yöstä, toinen yrittää ymmärtää eikä pysty ja sattuu ja pelottaa ja usko pois, HÄNEN ja siskonsa maailma tässä murenee paljon järkyttävämmällä tavalla kuin sinun. Sinä olet loukattu nainen, joka kaiken tunneskaalan jälkeen pystyt käsittelemään asian. Lapsi on lapsi, joka ei ymmärrä yhtään mitään muuta, kuin että isi lähtee. Tänään.
EI NOIN!!!!
Tulee vielä huomaamaan että samanlaista se on arki uusperheessäkin. Tai oikeastaan rankempaa kun on sun ja mun lapset ja niiden asioita pitää hoidella useamman vanhemmat kesken.
Uskon että huomaa virheensä joku päivä.
Tulee vielä huomaamaan että samanlaista se on arki uusperheessäkin. Tai oikeastaan rankempaa kun on sun ja mun lapset ja niiden asioita pitää hoidella useamman vanhemmat kesken. Uskon että huomaa virheensä joku päivä.
Se mies voi olla ihan tyytyväinen uuteen naiseen ja arkeen sen kanssa, ei siinä välttämättä ole yhtään mitään virheitä, joita tulee huomaamaan...
Sinä ja lapset selviätte varmasti.
Nyt vain askel kerrallaan.
Koeta rauhoittaa lapset. Sano heille, että tämä ei ole heidän vikansa. Sano heille, että rakastat heitä. Sano, että sinä et mene minnekään ja vaikka isä muuttaa, isä ei katoa heidän elämästään.
Soita itsellesi apua. Soita ystäville, soita lähisukulaisille, soita seurakunnan perhekeskukseen, soita perheneuvolaan - jolle kulle järkevälle ihmiselle, joka välittää sinusta ja auttaa sinua juuri nyt.
Kerro lapsen opettajalle, että kotona on kriisitilanne. Ei tarvitse kertoa pitkälti, sanot vain että ero on tulossa ja pojasta se varmaan näkyy. Opettaja osaa sitten tukea lasta koulussa ja ohjata tarvittaessa kuraattorin tai terkkarin tai psykologin pakeille.
Asuntoasian ehtii järjestää ensi viikollakin. Jos ette voi jäädä tuohon, etsit pienemmän.
Tapaamisoikeuksista, elareista yms. täytyy puhua, mutta senkin ehtii myöhemmin.
Kun olet vihainen, ole - mutta älä lapsille. Itke, kun surettaa - mutta älä lastaa suruasi lasten niskaan.
Anna lasten rakastaa isäänsä, vaikka sinä vihaatkin häntä.
Nyt keität kahvia, laitat ruokaa, otat lapset syliin, teet yhdessä esikoisen kanssa läksyt, käytte ulkona ja pysytte kasassa. Hetki kerrallaan. Te selviätte kyllä.
miten perseestä! Sun tilanteesi ja maton vetäminen jalkojen alta luonnollisesti, mutta myös ja ennen kaikkea tuo, että MIKSI lasta käytettiin tässä pelinappulana??! Ymmärrän, usko pois, että olet paskana. Mutta asiat PITÄÄ hoitaa lasten parasta ajatellen!
Jumalaare että tuli tippa linssiin tuosta mitä kerroit poikasi viime yöstä, toinen yrittää ymmärtää eikä pysty ja sattuu ja pelottaa ja usko pois, HÄNEN ja siskonsa maailma tässä murenee paljon järkyttävämmällä tavalla kuin sinun. Sinä olet loukattu nainen, joka kaiken tunneskaalan jälkeen pystyt käsittelemään asian. Lapsi on lapsi, joka ei ymmärrä yhtään mitään muuta, kuin että isi lähtee. Tänään.
EI NOIN!!!!
niin ettei olisi kertonut perheelleen etukäteen mitään. Vaimolle vain sattui selviämään mikä on homman nimi ja käski lähteä huomenna. Miten se eroaa miehen suunnitelmasta? Ei mitenkään.
- niin, kun itse on shokissa tekee virheitä, kuten sinä nyt.
Aina pitäisi edes vähän ottaa selvää asioista, lapsen tason mukaista infoa sitten.... mahdollisimman hellästi ja vakuuttaen, että lapsia rakastetaan ja ei ole niiden syytä yms yms.
Siihen pitää valmistautua huolella, nyt teitte niin huonosti kuin vaan olla ja osaa...
Tulee vielä huomaamaan että samanlaista se on arki uusperheessäkin. Tai oikeastaan rankempaa kun on sun ja mun lapset ja niiden asioita pitää hoidella useamman vanhemmat kesken. Uskon että huomaa virheensä joku päivä.
Se mies voi olla ihan tyytyväinen uuteen naiseen ja arkeen sen kanssa, ei siinä välttämättä ole yhtään mitään virheitä, joita tulee huomaamaan...
Tuskinpa erityisen rakastunut on kun piti toista naista kokonaisen vuoden siinä sivussa. Oikeasti rakastunut olisi lähtenyt kotoaan samantien. Piristystä arkeen se on ollut, silloin vaihtamalla ei parane...
Mieheni on oikea mammanpoika. Hänen vanhempansa mm. tiesivät aikanaan tästä toisesta naisesta alunperinkin aikaisemmin kuin minä.
Mieheni oli hakenut hyväksyntää tälle suhteelleensa lähinnä äidiltänsä. Ja anoppihan myötäili: minä en ole kuulemma ikinä arvostanut hänen poikansa panosta perheemme hyväksi.
Appiukkoa puolestaan selvästi hävettää poikansa käyttäytyminen. Mutta kun on anopin tossun alla, ei sano kaikkien kuullen mitään. Minulle kyllä sanoi jotain tyyliin, "että miten se nyt näin on poika mennyt tekemään".
Ja niin makaa kuin petää... se on niin totta monessa asiassa. Minua aikanaan ystävä lohdutti kun mies petti, että sinulla on tulevaisuus, mutta miehesi on pettäjä-paska koko loppuelämänsä. Se tulee seuraamaan häntä aina. Me jatkamme yhdessä, mutta asiasta tietävien silmissä mieheni arvo on mitä on :(
Paljon kannustushaleja, sä olet vahva ja selviät tuosta
Kun mies tänään saapuu kotiinne, niin yritä saada se idiootti käsittämään, mitä tekee lapsilleen. Ja paras keino on siihen se, että pistät miehen miettimään, että kun tyttärenne on aikuinen, hänen miehensä tekisi samat temput. Mitä miehesi siitä tykkäisi? 20-30 vuoden kuluttua tyttärenne itkisi miehensä petollisuutta ja lapsenlapsenne kärsisivät. Toivoisiko hän samanlaista tulevaisuutta lapselleen?
Älä alistu! Taistele oikeuksistasi ilman, että osoitat henkistä riippuvaisuuttasi miehestäsi. Ole naarasleijona, joka taistelee, että lapsillansa on isä myös tulevaisuudessa. Isä, joka kantaa vastuunsa eikä tosiaan ole ainoastaan munansa vietävissä.
Oikein paljon voimia!
Taisi löytyä ainakin yksi ns. toinen nainen...
Mieheni on oikea mammanpoika. Hänen vanhempansa mm. tiesivät aikanaan tästä toisesta naisesta alunperinkin aikaisemmin kuin minä.
Mieheni oli hakenut hyväksyntää tälle suhteelleensa lähinnä äidiltänsä. Ja anoppihan myötäili: minä en ole kuulemma ikinä arvostanut hänen poikansa panosta perheemme hyväksi.
Appiukkoa puolestaan selvästi hävettää poikansa käyttäytyminen. Mutta kun on anopin tossun alla, ei sano kaikkien kuullen mitään. Minulle kyllä sanoi jotain tyyliin, "että miten se nyt näin on poika mennyt tekemään".
Taisi löytyä ainakin yksi ns. toinen nainen...
Tiedän kyllä jokusen uusperheen, joka alkanut lähes samoin, ja siksi sanoin, ettei välttämättä tule kokemaan mitään pettymyksiä siinä uudessa suhteessaan, toivon kyllä, että olen väärässä.
Se mitä en ymmärrä, että miksi lapsille kertominen piti tehdä noin väärin....