Mitä mieltä tälläisestä lapsen synttärivieraasta(aikuinen)?
Tulee syntymäpäiville verkkahousut jalassa, ensimmäisenä tekee näyttävän ilmapotkun kohti ovea, jonka takana koirat haukkuvat, uhoten jotain pientä. Kertoo kahvipöydässä kakun päällisen olevan pahaa(kakku oli toki ostettu, mutta silti), irvistää kahvia juodessaan, arvostelee vanhemman lapsen harrastusta, heti ensimmäisenä kysyen sen hintaa(ei sanonut "hienoa" tai mitään kun kerrottiin uudesta kääntestä lapsen harrastuksessa"), oman lapsensa menestystä kehuu toki.
Lisää:
Nauraa noin 10v sarkasmille äänekkäästi, vaimo sanoo, että omalla lapsella on parempi sarkasmintaju, komentaa lastaan todella äänekkäästi(uhoten ja puhkuen), pesee ylinäyttävästi kätensä kun lapsi koskee pienten kotieläinten sylissäpitämisen jälkeen tähän + arvostelee näitä pikkueläimiä. Tässä on nyt ne asiat, jotka pistivät silmään.
En todellakaan ole herkkä tälläisten asioiden suhteen, mutta minusta aikuisen pitäisi osata käyttäytyä lasten edessä, vaikka tuttuja kaikki ovatkin, ja he tietävät, ettei täällä pienestä loukkaannuta. En nytkään loukkaantunut - mutta mitä mieltä olette, eikö pitäisi osata vähän paremmat käytöstavat lasten edessä aikuisen miehen ?
Minusta on aika ala-arvoista tekopotkia ovea, jonka takana lapselle rakkaat koirat ovat, haukkua tämän pikkueläimiä, "sarkasmia", kakkua pöydässä ym.
Vai olenko liian herkkä, kun otin nyt vähän herneet nenääni?
Kommentit (48)
Lisätään nyt vielä, että mies on ylipainoinen ja rumakin. Sekä haisee useimmiten.
Nyt menee kyllä ilkeän puolelle, mutta tämä on totta joka sana.
Eli se lapseen kytköksissä oleva henkilö on tuon junttitorvelon vaimo tai naisystävä? Onnistutteko mitenkään kutsumaan pelkästään tätä naista? keksit jotain tyttöjen iltaa tms. Oletko sanonut edes tuolle naiselle, että jorma käyttäytyy todella tökerösti.
Tai sitten tehkää niin, että kutsutte pelkästään nuo, ei muita vieraita, synttäreiden aikaan.
itse en kyllä kotiini kutsuisi tuollaista ihmistä.
Toisaalta, kun teidät millainen hän on, entäs jos annat takaisin samalla mitalla ensi kerralla.
Arvostelet hänen verkkareitaan.
kerrot että hän käyttäytyy kuin mikäkin öykkäri.
Sanot, ettei ole pakko syödä, mutta kohteliasta on pitää suunsa kiinni jos ei jostain tykkää.
Sanot, että jos täällä ei mitään hyvää eikä kivaa ole ja lapsetkin vääränlaisia, ei tänne ole pakko tulla. Kyläily on vapaaehtoista.
Se, että lapsi jää vaille jotain lahjaa noilta ihmisiltä - voiv voi.
Itse kyllä jättäisin
kutsutte nämä jos ovat kerta lähisukua. Otat myös seuraavalla kerralla käytöksen puheeksi, jos on tarvis.
Ei tuollaisia tarvitse enempää katsoa kuin pakollisen synttärin ajan.
Minulla on veli, joka sairautensa takia aiheuttaa välillä harmaita hiuksia. Olenkin huomannut, että välttelen välillä tilanteita, jossa pitää olla samassa tilassa pitkään. Silti pyrkimykseni on pysyä mahdollsimman hyvissä väleissä. Aiheutuuhan tämä käytös veljestäni riippumattomista asioista... Ja aidostikin veljestäni välitän!
Jos ei olisi "pakko" en kutsuisi tuollaista henkilöä lapseni juhliin. Eli jotenkin mietin, että miehen on oltava lähisukulainen, kun et voi olla kutsumatta.
Kyllä lapsesikin huomaa tuollaisen aikuisen ihmisen oudon käytöksen, vaikka ei sitä sen ihmeemmin osoitaisikaan. Minusta voisi olla hyvä, että kehittelet päähäsi hyviä lauseita ja vastavetoja tuollaiselle käytökselle. Et mitään provosoivia vaan enemmänkin rauhoittavia, sovittelevia ja humoristisia. Nämä tehoavat ainakin veljeeni.
nauroin melkein pissat housuun, kuulostaa hauskalta tyypiltä :D ihan sieluni silmin näin ylipainoisen suomijuntin tekemässä vakuuttavia ilmapotkuja.Ei satu olemaan sama tyyppi jonka täällä kerrottiin myös tekevän näyttäviä ilmapotkuja kohti naapurin piha koivua suhisten samalla? :D
Tuo juntti kuullostaa ihan mieheni siskon puolisolta. Takana yksi yhteinen mökkireissu ja yhdet synttärijuhlat, ja minulle riitti.
Enkä kyllä näe mitään syytä kutsua tuollaisia ihmisiä kotiini.
et ei sitä kakkua ole mikään vitun pakko syödä jos ei kerran kelpaa.
Siis onko tommosia oikeasti olemassa? Semmosia teini-iän ylittäneitä? :O
Voi jessus...
Mulla olis keittänyt kiinni jo siinä vaiheessa, jos käy edes leikillään potkimaan koirien suuntaan (olkkoonkin vaikka ovi välissä) Meidän elukat asuu meillä, vieraat ei. Jos vieras ei eläimiä siedä, niin pysykööt poissa.
Luultavasti olisin pistänyt ulkoruokintaan koko ukon samantien. Hyi puistatus. Ja jos ei kaakku olis siellä pihallakaan kelvannut, niin olis saanut olla ilman.
Mun oma isänikin oli eläessään melko sietämätön vieras, mutta tuohon verrattuna sehän käyttäytyi itseasiassa aika hyvin :P
Ei tämä ensimmäinen kerta ole. On sitä uhoa ja puhkumista ollut aina. Samoin vaimolle ja lapsille huutamista, sekä huonoja tapoja.
Nyt tuntuu vaan, että mitta tuli täyteen tuon ihmisen suhteen.
Lisäksi tuon mies on kaikkitietäväinen, ja itsekorostava, tekemisiään myöten.
ap
Siis onko tommosia oikeasti olemassa? Semmosia teini-iän ylittäneitä? :O
Voi jessus...
Mulla olis keittänyt kiinni jo siinä vaiheessa, jos käy edes leikillään potkimaan koirien suuntaan (olkkoonkin vaikka ovi välissä) Meidän elukat asuu meillä, vieraat ei. Jos vieras ei eläimiä siedä, niin pysykööt poissa.
Luultavasti olisin pistänyt ulkoruokintaan koko ukon samantien. Hyi puistatus. Ja jos ei kaakku olis siellä pihallakaan kelvannut, niin olis saanut olla ilman.
Mun oma isänikin oli eläessään melko sietämätön vieras, mutta tuohon verrattuna sehän käyttäytyi itseasiassa aika hyvin :P
Eli pitäisi olla teini-iän ylittänyt. En ole yleensä näin kaunainen, mutta vieläkin harmittaa tuo käytös.
Kuullostaa ihan mun ex-mieheltä =P
miehellä on varmaan joku diagnosi, jotain ongelmia sosialisesten tilanteiden kanssa tai ongelmia sosialisessa kanssakäymisessä. Eikös joillain as-lapsillakin ole jotain vastaavaa toisista piittamatonta käytöstä.
on selvästi suuremman luokan ääliö, kannattanee jättää omaan arvoonsa.
siksi. Kyllä tulevaisuudessakin täytyy ja tulee kutsuttua synttäreille tämän takia.
Mutta eikö ole aika huonoa käytöstä aikuiselta?
käytöstä eikä tuosta pidä välittää. Ehkä en kutsuisi toistamiseen kylään, ainakaan synttäreille.
Ja onneksi tuollainen ihminen tekee itsensä tyhmäksi kyllä kaikkien silmien edessä eli kokisin lähinnä myötähäpeää.
[i Kyllä tulevaisuudessakin täytyy ja tulee kutsuttua synttäreille tämän takia.
[/quote]
Meille ei ainakaan kutsuttaisi LAPSET JUHLApäivää pilaamaan !!!!!
Että tuo mies on aikamoinen sovinisti.
ap