Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä imettää olohuoneessa...

Vierailija
06.11.2010 |

Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, vauvalla on nälkä, saanko mennä makkariin/olohuoneeseen/johonkin huoneeseen imettämään?"

Minä olen aina kysynyt ja saanut luvan.

Vierailija
162/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tietysti itsekin miettiä, voisiko kyläilyjä lykätä hieman. Jos kerran koko kyläilyaika menee tissi vauvan suussa, onko se itsellekään kovin mielekästä?

Viisi lasta imettäneenä minulla on kyllä hiukan toisenlainen kokemus, tai lapsemme ovat vain sattuneet olemaan nopeita syöjiä. Kymmenessä minuutissa vauvan vatsa on ollut täynnä ja on ollut mukava kiikuttaa se takkahuoneesta anopille röyhtäytettäväksi. Ja meillä on muuten anopin kanssa tosi luontevat ja hyvät välit, vaikken ole koskaan heidän silmien alle asettunutkaan imettämään ketään näistä ihanista lapsistamme.

Sitä paitsi se täysimetysvaihe on ollut jokaisen kanssa vain puolisen vuotta - kuusi vaivaista kuukautta - ja sen jälkeen on ollut mukava antaa anopin syötellä pikku kultamussuilleen vauvansoseita siellä ollessa. Kotona olen sitten imetellyt perusteellisemmin (en silti koskaan tuntikausia). Hyvin olen aina ehtinyt istua seurassa ja jutella kaikkien kanssa, enkä koskaan ole tuntenut oloani eristetyksi. Mies ja muut lapset ovat vciihdyttäneet appivanhempia sillä välin kun minä olen imettänyt kulloinkin pienimmäistä kaikessa rauhassa.

Juu, jos joku ei todellakaan ymmärrä, miksi ei ole kohteliasta kutsua ihmisiä kylään ja panna niitä sitten istumaan yksin toiseen huoneeseen niin turha lienee paljon käytöstavoista keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ensimmäisen vauvan äitejä?

Itse useamman äitinä ja pari vuotta sitten viimeisen lapsen imetyksen lopettaneena hiukan ihmettelen näitä kannanottoja.

Kun perheessä on useampia lapsia ja ollaan koko perheellä kylässä, on ollut aika ihanaakin antaa vauvalle sellainen oma rauhallinen imetyshetki poissa olohuoneen hälinästä. Tuskin olisi kunnon ruokailu onnistunutkaan, jos ympärillä olisi melskettä ja esim. TV päällä.

Ehkä ekan vauvan kanssa äidit ovat jotekin yksinäisempiä (ja kiihkeämpiä!) ja vetäytyminen seurasta tuntuu siksi vaikeammalta? Kommentteja?

Vierailija
164/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kenellekään vastaajista ei ole tullut mieleen, että se muka-kiusaantunut appi sanoisi asiasta itse. Kaikki ovat kilvan toitottamassa miten anopilla on oikeus kieltää imetys, "koska se vaivaa anopin miestä".

Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että tällä(kään) asialla ei ole oikeasti mitään tekemistä vauvan ruokinnan tai appiukon tai käytöstapojen kanssa. Taustalla pilkistelee kateuden ja mustasukkaisuuden peikko ja joidenkin naisten itsetunto ei kestä sitä, että toisella naisella on hetkellisesti imetyksestä johtuen muhkeammat rinnat kuin itsellä ja oma mies saattaa vilkaista niitä ohimennen.

Miten onkin mahdollista, etten ole ikinä kuullut kenenkään miehen kauhistelevan normaalin rajoissa olevaa imetystä (paitsi ehkä mustasukkaisen vaimon mieliksi)? Kauhistelijat ovat aina joko vanhoja naisia, muutenkin mustasukkaisia nuoria naisia tai sitten äärimmäisen ahdasmielisiä miehiä, joiden mielestä naisten pitäisi muutenkin pysytellä pääasiassa kotona ja verhota itsensä päästä varpaisiin.

Itse en ole imettänyt julkisesti, koska vauvoillamme on ollut alusta asti pitkät ruokailuvälit, mutta en todellakaan vaivaannu kun joku ruokkii omaa lastaan minun tai mieheni nähden.

Mua naurattaa niin että meinaa teelusikalliset lorahtaa! Ihan kun Johanna Tukiainen! Sunnuntain pelastus!

Vierailija
165/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tosiaan voi näköjään vetäistä esiin tilanteessa kuin tilanteessa! Muahhahhahhaaa

Taustalla pilkistelee kateuden ja mustasukkaisuuden peikko ja joidenkin naisten itsetunto ei kestä sitä, että toisella naisella on hetkellisesti imetyksestä johtuen muhkeammat rinnat kuin itsellä ja oma mies saattaa vilkaista niitä ohimennen. Kauhistelijat ovat aina joko vanhoja naisia, muutenkin mustasukkaisia nuoria naisia tai sitten äärimmäisen ahdasmielisiä miehiä, joiden mielestä naisten pitäisi muutenkin pysytellä pääasiassa kotona ja verhota itsensä päästä varpaisiin.

Vierailija
166/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kerran ravintolassa, missä on suhteellisen pienet pöydät lähekkäin toisiaan, viereisen pöydän mammeli otti tissin esille (siis ihan esille esille) ja vasta sen jälkeen kaiveli vauvansa kopastaan, joka oli viereisellä tuolilla. Eli siis siinä oli kyllä häveliäisyyden ja kohteliaisuuden rajat vähän hämärtyneet=)

Tässä ketjussa kenellekään vastaajista ei ole tullut mieleen, että se muka-kiusaantunut appi sanoisi asiasta itse. Kaikki ovat kilvan toitottamassa miten anopilla on oikeus kieltää imetys, "koska se vaivaa anopin miestä".

Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että tällä(kään) asialla ei ole oikeasti mitään tekemistä vauvan ruokinnan tai appiukon tai käytöstapojen kanssa. Taustalla pilkistelee kateuden ja mustasukkaisuuden peikko ja joidenkin naisten itsetunto ei kestä sitä, että toisella naisella on hetkellisesti imetyksestä johtuen muhkeammat rinnat kuin itsellä ja oma mies saattaa vilkaista niitä ohimennen.

Miten onkin mahdollista, etten ole ikinä kuullut kenenkään miehen kauhistelevan normaalin rajoissa olevaa imetystä (paitsi ehkä mustasukkaisen vaimon mieliksi)? Kauhistelijat ovat aina joko vanhoja naisia, muutenkin mustasukkaisia nuoria naisia tai sitten äärimmäisen ahdasmielisiä miehiä, joiden mielestä naisten pitäisi muutenkin pysytellä pääasiassa kotona ja verhota itsensä päästä varpaisiin.

Itse en ole imettänyt julkisesti, koska vauvoillamme on ollut alusta asti pitkät ruokailuvälit, mutta en todellakaan vaivaannu kun joku ruokkii omaa lastaan minun tai mieheni nähden.

Mua naurattaa niin että meinaa teelusikalliset lorahtaa! Ihan kun Johanna Tukiainen! Sunnuntain pelastus!

Vierailija
167/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tissit piiloon, täällä on muitakin katsomassa. Ja jos se ei vieraalle sovi, voi muu seurue siirtyä keittiöön kahvittelemaan ja jättää imttäjän yksinään. Kyllä, niin voi tehdä myös silloin, jos miniä saa päähänsä ryhtyä esittämään tankotanssia tai strippausta kesken kyläilyn. Ei ole pakko katsella, mutta toisaalta voi jättää yksin.

Vierailija
168/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ruoka!! Nyt kun kirjoitit tämän, niin ehkä tajuan, ettei ollut sitten kaikkien mielestä soveliasta. Miten joku voi edes ajatella imettävän äidin tissejä seksuaalisessa mielessä?

Imetin vuoden ja minulla oli seksielämää. Mies myös hyväili rintojani, vaikka imetin (ei tullut maitoa). Ei imettävät äiti ole mikään epäseksuaalinen olento. Monilla naisilla on imetysaikana iiiisot pyöreät rinnat. Ja niitten vilauttele kahvipöydässäkö ei ole seksuaalista. Jessus sentään, mitä tyhmyyttä

Se, että imettävä äiti ei koe itseään seksuaaliseksi olennoksi ei tarkoita, etteikö joku muu kokisi.

Huomaivaisuutta siihen imettämiseen. Mene toiseen huoneeseen, käänny selin tms. Onko tämä nyt niin vaikeaa. Maailma ei pyöri naisen ja vauvan ehdoilla! Ärsyttävää tämä minäminäminäminä-mentaliteetti.

Vierailija
169/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt jo tunsin kuvotuksen aallon, kun kuvittelen hänen tulevaa morsiantaan läväyttämässä tissinsä kahvipöytäämme ja julistavansa: kenelle ei sovi niin menköön muualle! No, nämä lienevät niitä "elämä opettaa" -sarjan asioita. Tuntuu että tässä on iso sukupolviero. Itse olen kai jo aika vanha äiti ja minusta tuntuu kamalalta lukea tuollaista uhoavaa MINÄ MINÄ MINÄ -tekstiä. "Kun minulle sopii..." ja "Minä en ehdi enkä jaksa..."

Mihin katosivat hienotunteisuus ja kauniit käytöstavat?

Ja kun tämä viesti sai minut ajattelemaan vastaavaa tilannetta, niin lämmin hymyhän siinä tuli eikä kuvotus. Tuleva pieni lapsenlapsesiko äitinsä rinnalla saa sinut voimaan pahoin? Oletko aivan hullu? Sinusta tulee varmasti hirviöanoppi. Säälin tulevaa miniääsi.

Vierailija
170/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ruoka!! Nyt kun kirjoitit tämän, niin ehkä tajuan, ettei ollut sitten kaikkien mielestä soveliasta. Miten joku voi edes ajatella imettävän äidin tissejä seksuaalisessa mielessä?

Imetin vuoden ja minulla oli seksielämää. Mies myös hyväili rintojani, vaikka imetin (ei tullut maitoa). Ei imettävät äiti ole mikään epäseksuaalinen olento. Monilla naisilla on imetysaikana iiiisot pyöreät rinnat. Ja niitten vilauttele kahvipöydässäkö ei ole seksuaalista. Jessus sentään, mitä tyhmyyttä

Se, että imettävä äiti ei koe itseään seksuaaliseksi olennoksi ei tarkoita, etteikö joku muu kokisi.

Huomaivaisuutta siihen imettämiseen. Mene toiseen huoneeseen, käänny selin tms. Onko tämä nyt niin vaikeaa. Maailma ei pyöri naisen ja vauvan ehdoilla! Ärsyttävää tämä minäminäminäminä-mentaliteetti.

No johan saatiinkin selville miksi on niin kauheaa kun vauva syö. Kiihotutko katsella kun vauva syö? Tai sinun miehesi?

Vierailija
171/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä minusta olisi imettäjän ihan kohteliasta ottaa muut huomioon. Minusta on hirvittävän itsekästä ajattelua, että "imetän missä ja milloin vain, ja mulle on ihan sama mitä muut siitä ajattelee!". Ei maailma pyöri imtyksen ympärillä. Itsekin kiusaannun, jos vieressäni olohuoneessa joku rupee antamaan tissiä. En voi sille mitään, se vain ei ole mukavaa. Eikä kai nyt miehen tuossa tilanteessa herrantähden tarvitse omasta kodistaan lähteä vieraan imetyksen takia, jonka voisi järjestää kylässä yhdessä sovitulla tavalla. Sinuna ap, ottaisin miniän kanssa asian puheeksi ja samalla osoitat hänelle huoneen missä saisi rauhassa imettää.

Vierailija
172/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki murot kulhossa? :)

Vierailija
173/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä ilosta, että pippeliä kehtaa viimeinkin esitellä. Ei siis mitään seksuaalista vaan silkkaa iloa.

Vierailija
174/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee sitten niitä opettajien painajaisia.

"MINUN lapsellani on oikeus tehdä näin ja jos opettaja ei ymmärrä, ettei mun Nicopetteri halua hiihtää niin painukoot vittuun. ja mun Nocopetteri ei jaksa nousta kahdeksaksi kouluun niin koulun on muutettava lukujärjestystä"

Itse olen imettänyt 4 lasta ja ei ole koskaan tarvinnut kaupan kassalla, ravintolassa, kahvipöydässä, vieraisilla olohuoneessa vetää tissiä esiin.

Vierailija
175/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toisinpäin; imetän kyllä ihan kylässäkin, jos paikalla vain naisia. Tissejä en näyttele, vaan käytän imetyspaitaa. Jos paikalla muita miehiä, kuin omani, menen toiseen huoneeseen imettämään. Pyrimme kyläilemään niin, että vauva on imetetty ennen kyläreissua, jottei tarvi aina siellä edes imettää.

Ongelma on toisenlainen täällä; eli vaikka menen takkahuoneeseen, vierashuoneeseen imettämään, tulee appiukko kohta perässä lässyttämään "saako se pikkuinen täällä tisua" ja jää siihen kuikistelemaan. Ärsyttävää!

Samainen appiukko on kesäisin mökillä miniöiden kyljessä kiinni, ja menee uimaan alasti, vaikka paikalla muita jne. Pervo vanha ukko?

Vierailija
176/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan saatiinkin selville miksi on niin kauheaa kun vauva syö. Kiihotutko katsella kun vauva syö? Tai sinun miehesi?

Minä en kiihotu, eikä mieskään. Mutta aika moni mies tykkää rinnoista. JA jos on pullea tissi metrin päässä naamasta, niin kyllä siinä saattaa miehellä käydä mielessä vaikka mitä! Ei se syöminen, mutta se rintojen vilauttelu.

Vierailija
177/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kiihotu, eikä mieskään. Mutta aika moni mies tykkää rinnoista. JA jos on pullea tissi metrin päässä naamasta, niin kyllä siinä saattaa miehellä käydä mielessä vaikka mitä! Ei se syöminen, mutta se rintojen vilauttelu.

:-DD

Siis ihan kauheta, jos miehellä käy mielessä vaikka mitä.

Minua huvittaisi, jos miehelleni tulisi mieleen "vaikka mitä" jonkun toisen naisen imettäessä. Vaan ei tule, kun on nääs aikuinen mies ;-).

On pikkaisen outoa, jos miniä ei kylässä ollessaan voi imettää vauvaa olkkarissakin. Ei koko rintaa täydy kaivaa esiin imettäessäkään, eipä sieltä rintaa liiemmin näy siinä kohtaa, kun rinta on vauvalla suussa.

Ja tosiaan ihan suoraan sanottuna kyllä on mies melko keskenkasvuinen, jos tulee mieleen sitä "vaikka mitä" imettävistä äideistä ;-).

Teineistä tuon ymmärrän, enkä itse esim. imettänyt kuopusta vanhemman pojan teini-ikäisten kavereiden edessä. Mutta että aikuisten miesten kohdalla pitäisi moista miettiä? Tai vaikka appiukon ;-D, anna mun kaikki kestää...

Vierailija
178/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aikoinani juhlissa (omat kolmekymppiset) vetäytynyt toiseen huoneeseen imettämään silloista imeväistäni. Sillä seurauksella, että perässä tuli a) yksi miespuolinen kaveri turisemaan niitä näitä b) yksi naispuolinen kaveri turisemaan niitä näitä. Miespuolinen oli silloin lapseton eikä häntä "tissi" selkeästi mitenkään häirinnyt, tuli mukaan, kun oli keskustelu kesken kun vauva ryhtyi tarvitsemaan maitoa. Naispuolisella oli vuoden vanhempi lapsi itsellään, hän oli siinä samassa keskustelussa mukana.

Vierailija
179/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi häkellyttää, hämmentää ja nolottaa eri asiat? Ilman, että niihin edes liittyy mitään seksuaalista tms.

Ja eikö oma koti siis saisi olla paikka, jossa tuollaisia tilanteita voisi välttää, jos vieras vain älyäisi olla kohtelias?

Teineistä tuon ymmärrän, enkä itse esim. imettänyt kuopusta vanhemman pojan teini-ikäisten kavereiden edessä. Mutta että aikuisten miesten kohdalla pitäisi moista miettiä? Tai vaikka appiukon ;-D, anna mun kaikki kestää...

Vierailija
180/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on vaan hankala ymmärtää, että maailmassa on sellaisiakin ihmisiä, kun en liiemmin ole sen kaltaisiin nolostelijoihin törmännyt.

Ennen kaikkea en ymmärrä, ettei tässä saada kakistettua miniälle, että "kun meistä vähän vaivaa se, että imetät tässä meidän olkkarissa, jos vaikka menisit meidän makkariin imettämään?". Tai jotain vastaavaa. Mikä ihme estää avaamasta suuta?

Ja joo, kyllä minä vähän katson missä ja miten imetän :-). Siltikin huvittaa ajatus, että appiukkonsa mieleen tulee "vaikka mitä" ;-), kun miniä imettää lapsenlasta.

t. 182

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän