Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä imettää olohuoneessa...

Vierailija
06.11.2010 |

Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisesti ja hienotunteisesti miniälleen. Tai välittää poikansa kauttaa viestin, että appi nolostuu.

Varmaan ap:kin tahtoo pysyä hyvissä väleissä miniänsä kanssa joten asia varmaan kannattaa hoita mahdollisimman kivasti.

Vierailija
142/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

138: Älä vääristele kysymystäni.Kyse oli kohteliaisuudesta. Tavoista toimia toisen kotona.

Tein vain luonnollisen rinnastuksen.

Normaalisti kenenkään kotona ei pidetä kohteliaana sitä että kylään kutsuttu vieras suljetaan pahimmassa tapauksessa tuntikausiksi yksin toiseen huoneeseen juomaan vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaa ehdottomasti kylään, eiköhän sieltä anopin olohuoneestakin löytyisi paikka, jossa voi imettää niin ettei ole ihan toisten katseiden keskipisteessä. Tietysti jos kovin ahtaat tilat on, se voi olla vaikeaa.

Olen itse monta lasta imettänyt (kotona ja kylässä) eikä minulle ole koskaan tuottanut vaikeuksia etsiä hiukan rauhallisempaa paikkaa imetykselle. Kyllä minä ainakin vaistosin aina, milloin seurassa on sellaisia henkilöitä, jotka saattavat kiusaantua vauvan maiskutuksesta ja huokailusta ja imetystilanteen intiimiydestä.

Moni tänne vastanneista kokee oikeudekseen imettää missä ja kenen edessä vain. Mikäpä siinä. Itse lähinnä huvitun noin aggressiivisesta suhtautumisesta. Muistuttaisin teitä, että elämä jatkuu imetysvaiheen jälkeenkin.

Vierailija
144/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys toimintana on eri asia kuin vesilasin juominen. Sen huomaa jo tästä keskustelusta; vesilasin juomisesta ei tällaista syntyisi.

Kyse oli kohteliaisuudesta. On kohteliasta kysyä kylässä missä voi imettää, saisinko lasin vettä, voisiko joku ojentaa sokerikulhon, mihin voin laittaa roskat / missä on roskakori jne.

Jos imetys kerrallaan kestää tuntikausia, niin ehkä sinä aikana kannattaa vähentää kyläilyä. Lienee kaikille mukavampaa olla siinä tapauksessa kotona.

Joku (en muista numeroa) selittikin jo hyvin tätä häveliäisyyskysymystä ja suhtautumista siihen.

Mutta ilmeisesti kohteliaisuutta edes toisen ihmisen kotona ei voida harrastaa.

Vierailija
145/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aikoinani imetin ja oltiin anoppilassa, niin ei olisi tullut mieleenkään vetäistä tissiä esiin kahvipöydässä tai sohvalla. Ei minulle ollut mikään ongelma mennä toiseen huoneeseen imettämään. Halusin itsekin ja enkä halunnut, että appivanhempieni tarvitsee vaivautua sen takia omassa kodissaan. Kun appivanhemmat tulivat meille menin sillonkin toiseen huoneeseen kohteliaisuussyistä, koska tiesin että he pitivät sitä soveliaampana. En koskaan ole ajatellut, että tässä olisi ollut joku ongelma.

Onko se nyt niin kamalaa olla hetki joukosta pois? On se varmaan sellaisille ihmisille, jotka luulevat olevansa maailman napoja.

Mä en käsitä,miten toiset ei ymmärrä, että julki imettämisessä on kyse käytössäännöistä ja toisten huomioon ottamisesta. Miksi te ette sitä ymmärrä?

Ja omat lapseni eivät kärsineet nälkää, kyllä ne sen tissin suuhunsa saivat heti kun oli tarve, syrjemmällä muista.

Kamalan itsekkäitä ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä täällä.

Vierailija
146/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on kai oikeus kotonaan olettaa, että myös vieraat käyttäytyvät niin, että isäntäväki tuntee olonsa mukavaksi. En minäkään menisi burkha-perheeseen napapaidassa ja mikroshortseissa, jos nyt en burkhaakaan pukisi päälle. Sen verran kuitenkin pitää toisia edes omassa kodissaan kunnioittaa, että pystyy joustamaan omista tavoistaan, jos kerran niistä ei ole haittaa. Ymmärtäisin, jos kyse olisi, ettei kyläpaikassa saa lainkaan imettää, mutta miksi ihmeessä pitää saada imettää siinä sohvalla, jos isäntäväki kokee sen kiusalliseksi. Normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen kyllä vaistoaa isäntäväen mielipiteet. Voihan sitä alkaa vaikka puhua vauvan nälästä ja imetyksestä, niin siihen tulee heti varmaan joku viesti, mistä voi päätellä isäntäväelle sopivan paikan.

Vierailija
147/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä tosiaan ihan uskomatonta miten jotkut kokee oikeudekseen tehdä ihan mitä vain missä vain ilman , että tarvitsee ottaa muita/ eriäviä mielipiteitä huomioon. Ja sinä anopilla yöpaidalla heiluva, etkö todellakaan ymmärrä mikä ero sinun tilanteellasi ja muutenkin "paskanjäykän" tilanteen välillä on? Jos anoppisi suhtautu asioihin rennosti ja fiksusti niin ihanaa! Mutta kun maailmassa on monta ketkä eivät näin ajattele! Silloin et voi pyörittää maailmaa oman navan (tai sen lapsen) ympärillä kun olet erilaisten ihmisten kanssa samassa tilassa!

Meidän kaveripiirissä piereskely on ihan okei (luonnollista ja pidättely voi olla vahingollista) anopin kanssa voin puhua ihan mistä vain, mutta jos anopilla on kylässä hänen siskonsa, niin huomaamattomasti kysyn jos on okei että toteutan luonnollisia toimintoja, ellen ole vaistonnut asianlaitaa aikaisemmin jo.

Vierailija
148/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä tosiaan ihan uskomatonta miten jotkut kokee oikeudekseen tehdä ihan mitä vain missä vain ilman , että tarvitsee ottaa muita/ eriäviä mielipiteitä huomioon. Ja sinä anopilla yöpaidalla heiluva, etkö todellakaan ymmärrä mikä ero sinun tilanteellasi ja muutenkin "paskanjäykän" tilanteen välillä on? Jos anoppisi suhtautu asioihin rennosti ja fiksusti niin ihanaa! Mutta kun maailmassa on monta ketkä eivät näin ajattele! Silloin et voi pyörittää maailmaa oman navan (tai sen lapsen) ympärillä kun olet erilaisten ihmisten kanssa samassa tilassa! Meidän kaveripiirissä piereskely on ihan okei (luonnollista ja pidättely voi olla vahingollista) anopin kanssa voin puhua ihan mistä vain, mutta jos anopilla on kylässä hänen siskonsa, niin huomaamattomasti kysyn jos on okei että toteutan luonnollisia toimintoja, ellen ole vaistonnut asianlaitaa aikaisemmin jo.

menevät kylässä omin päin astiakaapeille, pierekelevät, ottavat kaapeista mitä haluavat kysymättä isäntäperheeltä lupaa jne.

Vierailija
149/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä tosiaan ihan uskomatonta miten jotkut kokee oikeudekseen tehdä ihan mitä vain missä vain ilman , että tarvitsee ottaa muita/ eriäviä mielipiteitä huomioon. Ja sinä anopilla yöpaidalla heiluva, etkö todellakaan ymmärrä mikä ero sinun tilanteellasi ja muutenkin "paskanjäykän" tilanteen välillä on?

Siis en ymmärrä mitä tarkoitat. Ap ei juuri enempää tilanteestaan kerro. Käsitin, että monet kauhistelevat ap anopin mukanana juuri tätä anoppilan olohuoneessa imetystä. Itse olen siis anoppilassa imettänyt ja nyt jälkikäteen näitä viestejä lukiessani mietin, olenko tietämättäni loukannut. Itse olen ajatellut, että yleensäkin anoppilassa ollessa ollaan toisen vanhemman "kotona" eikä millään julkisella paikalla. Nyt luen näitä viestejä ja tajuan, ettei asia ehkä olekaan näin. Olenko mielestäsi nyt jotenkin tyhmä, kun yritän otta vihjeistä opikseni? Ja samalla hieman selittää, että olen ehkä ollut ajattelematon, mutta samalla yritän selitää, miksi miniä ei ehkä yhtään tajua loukkaavansa. Eihän tuota voi tajuta, jos ei sanota suoraan!

Vierailija
150/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ruoka!! Nyt kun kirjoitit tämän, niin ehkä tajuan, ettei ollut sitten kaikkien mielestä soveliasta. Miten joku voi edes ajatella imettävän äidin tissejä seksuaalisessa mielessä?

Vierailija
151/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä kukaan ole sitä mieltä, että imettäminen ei olisi soveliasta. Se MISSÄ imettää on tämän ketjun pointti.

Vierailija
152/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä kukaan ole sitä mieltä, että imettäminen ei olisi soveliasta. Se MISSÄ imettää on tämän ketjun pointti.

??? Miten hemmetin väliä sillä on missä sitä imettää jos se on kaikkien mielestä soveliasta??? Mä en nyt oikeesti tajua sun poinittia!

Vierailija
153/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kenellekään vastaajista ei ole tullut mieleen, että se muka-kiusaantunut appi sanoisi asiasta itse. Kaikki ovat kilvan toitottamassa miten anopilla on oikeus kieltää imetys, "koska se vaivaa anopin miestä".

Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että tällä(kään) asialla ei ole oikeasti mitään tekemistä vauvan ruokinnan tai appiukon tai käytöstapojen kanssa. Taustalla pilkistelee kateuden ja mustasukkaisuuden peikko ja joidenkin naisten itsetunto ei kestä sitä, että toisella naisella on hetkellisesti imetyksestä johtuen muhkeammat rinnat kuin itsellä ja oma mies saattaa vilkaista niitä ohimennen.

Miten onkin mahdollista, etten ole ikinä kuullut kenenkään miehen kauhistelevan normaalin rajoissa olevaa imetystä (paitsi ehkä mustasukkaisen vaimon mieliksi)? Kauhistelijat ovat aina joko vanhoja naisia, muutenkin mustasukkaisia nuoria naisia tai sitten äärimmäisen ahdasmielisiä miehiä, joiden mielestä naisten pitäisi muutenkin pysytellä pääasiassa kotona ja verhota itsensä päästä varpaisiin.

Itse en ole imettänyt julkisesti, koska vauvoillamme on ollut alusta asti pitkät ruokailuvälit, mutta en todellakaan vaivaannu kun joku ruokkii omaa lastaan minun tai mieheni nähden.

Vierailija
154/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys toimintana on eri asia kuin vesilasin juominen. Sen huomaa jo tästä keskustelusta; vesilasin juomisesta ei tällaista syntyisi.

Eli se olit itse asiassa sinä joka vääristelit tekemällä hölmön rinnastuksen ja toit tähän vesilasin juomisen muka jonain vakuuttavana argumenttina vaikka itsekin tajuat että se on täysin eri asia.

Kyse oli kohteliaisuudesta. On kohteliasta kysyä kylässä missä voi imettää, saisinko lasin vettä, voisiko joku ojentaa sokerikulhon, mihin voin laittaa roskat / missä on roskakori jne.

Juu ja on poikkeuksetta nöyryyttävää sanoa vierailleen, että emme kestä katsella sua, mene ystävällisesti ja eristäydy meistä kunnon ihmisistä toiseen huoneeseen koska et kelpaa seuraan siksi että imetät, koska juot vettä, koska roskasi ovat vääränlaisia jne.

Jos imetys kerrallaan kestää tuntikausia, niin ehkä sinä aikana kannattaa vähentää kyläilyä. Lienee kaikille mukavampaa olla siinä tapauksessa kotona.

Eli oikeastaan kyse onkin imetysvihamielisyydestä eikä kohteliaisuudesta ollenkaan. Tavoitteena on saada pienten lasten äidit eristettyä muusta yhteiskunnasta koska vauvan paikka on neljän seinän sisällä. Ai niin paitsi että korvikevauvojen äidit saa tavata ihmisiäkin.

Joku (en muista numeroa) selittikin jo hyvin tätä häveliäisyyskysymystä ja suhtautumista siihen.

Mutta ilmeisesti kohteliaisuutta edes toisen ihmisen kotona ei voida harrastaa.

Juu eikä varsinkaan omassaan. Törkeetä kutsua kylään ihmisiä vain sulkeakseen heidät toiseen huoneeseen häpeämään sitä että heillä on lapsi jolle antavat luonnollisinta mahdollista ravintoa.

Vierailija
155/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevät kylässä omin päin astiakaapeille, pierekelevät, ottavat kaapeista mitä haluavat kysymättä isäntäperheeltä lupaa jne.

Miksi ollenkaan edes kutsutte niitä kylään? Helpointa kai kaikille että jätätte moiset suolikaasuterroristit kokonaan kutsumatta.

Vierailija
156/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kenellekään vastaajista ei ole tullut mieleen, että se muka-kiusaantunut appi sanoisi asiasta itse. Kaikki ovat kilvan toitottamassa miten anopilla on oikeus kieltää imetys, "koska se vaivaa anopin miestä". Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että tällä(kään) asialla ei ole oikeasti mitään tekemistä vauvan ruokinnan tai appiukon tai käytöstapojen kanssa. Taustalla pilkistelee kateuden ja mustasukkaisuuden peikko ja joidenkin naisten itsetunto ei kestä sitä, että toisella naisella on hetkellisesti imetyksestä johtuen muhkeammat rinnat kuin itsellä ja oma mies saattaa vilkaista niitä ohimennen. Miten onkin mahdollista, etten ole ikinä kuullut kenenkään miehen kauhistelevan normaalin rajoissa olevaa imetystä (paitsi ehkä mustasukkaisen vaimon mieliksi)? Kauhistelijat ovat aina joko vanhoja naisia, muutenkin mustasukkaisia nuoria naisia tai sitten äärimmäisen ahdasmielisiä miehiä, joiden mielestä naisten pitäisi muutenkin pysytellä pääasiassa kotona ja verhota itsensä päästä varpaisiin. Itse en ole imettänyt julkisesti, koska vauvoillamme on ollut alusta asti pitkät ruokailuvälit, mutta en todellakaan vaivaannu kun joku ruokkii omaa lastaan minun tai mieheni nähden.

Vierailija
157/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ollenkaan edes kutsutte niitä kylään? Helpointa kai kaikille että jätätte moiset suolikaasuterroristit kokonaan kutsumatta.

Vierailija
158/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turha jatkaa keskustelua. Kun ei ymmärrä käytöstapoja, niin ei ymmärrä.

Vierailija
159/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien perusteluiden absurdius on osoitettu.

Viestisi taso kertoo jo sen, että kanssasion turha jatkaa keskustelua. Kun ei ymmärrä käytöstapoja, niin ei ymmärrä.

Juu, jos joku ei todellakaan ymmärrä, miksi ei ole kohteliasta kutsua ihmisiä kylään ja panna niitä sitten istumaan yksin toiseen huoneeseen niin turha lienee paljon käytöstavoista keskustella.

Vierailija
160/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlailla kun isommillekkin lapsille annetaan ruokaa niin vauvalle annetaan tissiä.ja ihan oikeesti kun sä istut kahvipöydässä tai sohvalla ja näät muita aikuisia välillä niin ei ihan oikeesti tartte äidin mennä muualle.muistan ekan lapseni kohdalla kun en kehannut syöttää muiden nähden,kyllä meni moni juttu ohi ku isuin vähän väliä toisessa huoneessa.nyt kun on kolme ni kuopusta imetän just siellä missa satun olemaan ku se tissiä tarttee,on se sitten kahvipöydässä tai kaupan kassalla. ja kuka ihme ajattelee edes tissin tissinä kun on lapsen ruokinnasta kyse??! miten siitä voi vaivautua..ei taida olla itse sinut se appiukko oman vaimonsa riipputissien suhteen jos pitää vaivautua miniän rinnoista! uskomatonta.kyse on pienen vauvan ruokkimisesta eikä strippariminiästä!=)=)

Kaupan kassalla?? Taidat olla oikein curling-äiti? Lapsenhan ei yhtään tietenkään sovi odottaa vuoroaan, ettei vain ynähdä tai -herra paratkoon- vaikka parahda itkuun HUI!

On tärkeää että vastaa mahdollisimman nopeasti vauvan tarpeisiin. Kouluikäinen voi jo odottaa, vauva ei.

Lapsi ei siitä kärsi, jos hetken odottaa ja varmasti saa rauhoiteltua muutenkin hiljaiseksi.

Enemmän siitä haittaa on, kun joka inahdukseen heti reagoidaan välittömästi,oppii vaan vaativammaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä