Millä tavalla maaseudun ihmiset poikkeavat kaupunkilaisista?
Olen tänään törmännyt kolme eri kertaa tuohon lauseeseen, lehdessä, netissä ja kahvipöytäkeskustelussa?
Maalaisena haluaisin tietää miten eroan kaupunkilaisesta? Mielestäni minua ei kaupungissa erota kaupunkilaisesta.
Kommentit (86)
tallessa,käytännön ihmisiä, kynnen alla multaa, luonto lähellä sydäntä, syvemmät elämänarvot esim. ei tällaisia ulkokullattuja. Nämä siis maaseudun asukkaista.
tallessa,käytännön ihmisiä, kynnen alla multaa, luonto lähellä sydäntä, syvemmät elämänarvot esim. ei tällaisia ulkokullattuja. Nämä siis maaseudun asukkaista.
en tajunnut sitä ennen facebookia. Mutta fb:n myötä olen saanut joitain kavereita, jotka asuu maaseudulla, ja kyllä ne jutut on ihan erilaisia. Ihan eri maailmasta. Hämmästyin tätä itsekin, ajattelin että ihmiset on suht samanlaisia riippumatta asuinpaikasta.
Voitko sanoa jotain esimerkkejä?
Mä olen ollut parissakin eri työpaikassa, jossa pääkonttorit Helsingissä ja sivutoimipisteitä sitten muualla Suomessa.
Kiireen puutteen huomaa heti kun astuu vaikka OUlun konttorin ovesta sisään. Töitä tehdään tehokkaasti eikä se tuloksessa näy mitenkään heikentävästi ainakaan, mutta kukaan ei juokse puolijuoksua edestakaisin.
En tiedä johtuuko se tuosta pääkonttori/sivutoimipiste-näkökulmasta vai johtuuko se siitä, että Helsingissä nyt vaan hösätään muuten enemmän kuin muualla Suomessa.
Mun mielestä kaupungeissa on aika paljon yhteisöllisyyttä ja naapurit ovat tekemisissä toistensa kanssa. Varmasti riippuu paljon elämäntilanteesta ja asuinalueesta.
Se erottaa. Kaupunkiin hakeutuvat kultturista ja taiteista kiinnostuneet.
Koirat saa juosta vapaana kotitantereilla, kun lähin ajotie on kilometrin päässä.
Lapsilla on tilaa sisällä ja ulkona, kasvikset saa taatusti luomuna, kun itse ne viljelee.