Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko lastenne pelata Sims 3 peliä?

Vierailija
05.11.2010 |

Meillä 13-vuotias ja 9-vuotiaat olisivat ihan innoissaan hankkimassa tuota.. En vaan tiedä soveltuuko tuo pelin vielä tuon ikäisille.

Siinähän on se "seksiä" -varoitusmerkki ja mitä olen kuullut ja lueskellut niin siinä voi myös hankkia lapsia.

Hahmothan voivat myös kuolla.. Mitä mieltä te olette? Kyllähän toi 13-vuotiaalle varmaan menis, mutta 9-vuotiaat on ihan liian nuoria käsittelemään noita asioita.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran minäkin osaan katsoa. Kysyin kokemuksia, en sinun henk.koht. mielipidettä ikärajoista. Noudatan itsekin tarkkaan ikärajoja esim. elokuvien kanssa. Poikani on kuitenkin jo 11v. joten pohdin tässä pelin SISÄLTÖÄ.

Vierailija
82/112 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellnen kommentti koski siis k12 ikärajakommentointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai antaisin jos olisin aikuinen ! :D Oon 13v poika ja oon pelannu sims 1, 2, ja 3 ja seksi on aika paljon sensuroitu ... tyylii sänky pomppii ja ilotulitukset paukkuu :p Sims voi toki vääristää elämää ehkä vähän, mutta kyl siitä oppii jonkun verran. Kokemuksia on sims peleistä jo 7 vuotiaasta asti ja ei se nyt ihan kauheesti mun vanhempia haitannu  .. 10 vuotiaille opetetaan koulussa seksistä, ehkäisystä ja sukupuolitaudeista ja opetusvideot ovat toista luokkaa ku joku sims-ukkeleiden lakanoissa heiluminen... Huoh näitä äitejä jotka pitävät näitä liian raakoina... 9 vuotiaat tietävät jokaikinen, mikä on seksi... vanhemmille sen harvat paljastavat

Vierailija
84/112 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viestiketju, mutten voinut vastustaa kiusausta. (Ehkä joku tätä myöhemmin lukeva voi hyötyä tästä kommentista kun pohtii samaa asiaa?) En nää mitään syytä, miksei 12-vuotias voisi peliä pelata. Paljon nuoremmalle voi pelaaminen olla niin hankalaa ettei se ole hauskaa, joten en ehkä suosittele. 9-vuotias voi minun mielestäni joitakin kaikkein säilyimpiä lukuun ottamatta pelata mainiosti, varsinkin jos vanhempi sisarus tai aikuinen hieman opastaa ensi-alkuun. Sitä pienempi lapsi voi harkinnan mukaan pelata aikuisen kanssa, yksin pelaaminen voi olla liian hankalaa. Vanhempaa lasta ei-pidä-vahtia-selän-takana. En voi kuvitellakaan että oma äiti sellaista harrastaisi, joskus on vähän seurannut sivusta ja naureskellut kun simit juoruilevat toisilleen. Jos yllätät lapsesi kun hänen siminsä pelehtivät, "hämmennys" on enemmän kuin ymmärrettävää. Sehän on usein vain kypsyyden merkki, ymmärtää seksiasioiden yksityisyyden ja sitärataa (oikea ahdistus on erikseen). Simin voi nähdä alasti ilman modeja ja hackejakin, jos peli sattuu bugittamaan. Itselleni on näin käynyt, mutta rinnat olivat naissimillä hyvin pelkistetyt eikä sukupuolielimiä ollut. Miessimeistä en tiedä. Mutta toisaalta, jokainen normaali suomalainen lapsi on, uskokaa tai älkää, nähnyt alastoman ihmisen. Ihan livenä. Sitä en ymmärrä, kun jotkut täällä päivittelevät kuolemisen järkyttävyyttä 9-vuotiaalle. Kuolema on osa elämää, pitäisihän jo 4-vuotiaan se tietää. Musiikki kuoleman sattuessa on kyllä hieman uhkaava, mutta pelin voi pitää äänettömällä. Jos sim on elänyt huonon elämän, hän saattaa rukoilla Kuolemalta armonaikaa tai riuhtoa tiimalasia tämän kädestä. Hyvän elämän elänyt sim kättelee Kuolemaa tyynesti ja poistuu aaveena paikalta. Aave jää usein kummittelemaan hautapaikkansa lähistölle, mutta tämä veijari on luonteeltaan samanlainen kuin kuollut sim, eikä järin pelottava. Nuoren rouvani kuollut aviomies, jonka hautakivi on talon puutarhassa ilmestyy usein pelaamaanvideopelejä kotiini taikka sitten hakemaan jääkaapista ruokaa. Aaveen kanssa voi ystävystyä, ja jos kummitus ärsyttää, sen hautakiven voi viedä hautausmaalle. Itse olen peliin todella tyytyväinen, ja kuten sanottu, se sisältää paljon muutakin kuin kuolemaa ja seksiä.

Vierailija
85/112 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin buginen peli etten antaisi kenenkään pelata sitä.

Vierailija
86/112 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka joku tuolla muuta sanoikin mielestäni vielä 2 seksi on pari halausta ja pusua jonka jälkeen vauva ilmestyy viereen.

3 osasta ei ole kokemusta.Mutta jos ei paljon noista aiemmista eroa niin en välttämättä näkisi estettä antaa tuon ikäisten pelata,nuorempi saattaa kyllä tarvita aika paljon opastusta pelaamiseen.

Pelin sisällöstä sitten,riidoissa voi olla,töistä saa lintsauksen takia potkut,talossa käy varkaita,sielä syttyy tulipaloja,vesi lainehtii lattioilla,hahmon pystyy myös tappamaan niin halutessaan.Ja ainakin aikaisemmissa osissa jos vauvaa ei hoitanut sosiaalitoimiston täti haki sen pois.

Jos haluat sensuroidumman version hommaa 2 osa.

Vierailija
87/112 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jumaliste teijän kaa "hyvät perheeiäidit/isät"!

olen itse pelannut peliä yhdeksänvuotiaasta alkaen, ja ne "väkivlta ja seksijutut" on vaa semmosii et ku tapellaan ni simit menee semmosen piirretyistä tuttuun pölykuplaan ja häviäjä heitetään perseelleen maahan, kun taas ne lapsentekojutut on semmosii etten ittekkää niitä 9 v:nä tienny simssissä olevan.. simeillä pitää olle tosihyvä suhde toiseen et semmosta voi tehä. pienemmät tekee hei samaa barbeilla pahemmissakin muodoissa! Ja kuolemaki nyy on semmone et simin pitää olla aika vaha tai kuolla esim. nälkään (joka on HUOM. tosi vaikeeta ) Se on kehittävä peli, oikeesti vanhemmat! Ja jos sim esim. palaa kuoliaaks, ni sen perse syttyy tuleen, ja se huutaa jotai ihmeellistä, sitte se viikatemies tulee, eikä siihen simiin ees oo tullu ruhjeita! +sen palon voi sammuttaa, jos ei, ni ei ne katoo ku niist tulee haamuja, joil ei voi ilman huijauskoodeja pelata ite, ja sillee!  :D sitäpaitsi vauvat, taaperot ja lapset ei voi kuolla nälkään ku sosiaalityöntekijä tulee hakee ne pois! Ja IHAN OIKEESTI, tosi kiva varmaa lapsista ku vanhemmat kyttää toisen pelaamista, jos just joku 12 v. tekee jotai romanttisii juttui, ni kiva ku joku aikuinen siinä tuijottaa!

HERÄTKÄÄ OIKEESTI!!!!

ps. onneks mun vanhemmat ei oo tommosii :)

Vierailija
88/112 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2011 klo 21:10"]

Poika sai eilen sen pelin ja pelasi eilen illalla ehkä tunnin, tänään maksimissaan ehtinyt pelata 2h..Nyt peli on takavarikoitu kunnes saan jostain selville, minkälainen peli tämä on. Kokemuksia?

[/quote]

sä viet poikas lapsuuden..

Vierailija
89/112 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 15:51"]Minun lapseni pelsi simsiä kerran kun tulin töistä.Näin että mies ja naine harastivat seksiä suihkussa! ps.siinä ei edes ollutb mitään estoa

[/quote]. Huijausta !! Sinisissä on estot ite ole aloittanu5 v pelaamaan ja mitään ei oo tapahtunut. Ps. Oon13

Vierailija
90/112 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aloittanut pelaamaan simssiä 8v.

Vierailija
91/112 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pelannut Sims-sarjan pelejä alta kymmenvuotiaasta saakka. Ihan ykkös Simssistä nykyiseen neloseen. Sims-peleistä on siis kokemusta monien vuosien ja lisäosien myötä kertynyt.

Peli ei missään nimessä ole haitallinen n. 10-vuotiaalle lapselle.

Pelissä on paljon erilaisia juttuja, mitä voi tehdä. Kaikki tappelut, seksi, muutoinkin haitallinen on todellakin sensuroitu sekä esitetty erittäin kiltillä tavalla.

Ja harva pieni lapsi saakaan simejään "pelehtimään" tai tappelemaan, se vaatii jo jonkin verran peliin tutustumista sekä osaamista.

Itse tykästyin peliin sen takia, että sain rakentaa unelmien taloja ja erilaisia perheitä. Pelin myötä tutustui leikkimielisesti sekä kevyesti elämään. Virtuaalisesti pelissä laskujen maksaminen, töissä käyminen, lapsista ja lemmikeistä huolehtiminen yms antoi hyvää vinkkiä ihan todelliseen elämään.

Olen sitä mieltä, että peli on hyvää ajanvietettä nuorisolle. Todellakin parempi kuin monet muut nykyajan pelit. Ja vanhemmat, jos pelkäätte ja epäröitte, tutustukaa peliin yhdessä lastenne kanssa! Pelistä pääsee nopeasti kärryille ja sitä on mukavaa pelata myös porukalla. :)

Vierailija
92/112 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin joskus 9 vuotiaana kun mun isosiskoni pelasi sims 3. Meillä oli myös sims 2 jotain vuoden tai kaksi mutta sit me haluttiin kolmonen. Mä katsoin ehkä pari kuukautta kun mun sisko pelasi ja sitten mäkin sain ruveta pelaamaan. No mä pelasin kavereitten kanssa ja tehtiin perheitä ja hankittiin lapsia ja koiran pentuja ja muuta. Mutta ei se ollut ihmeellistä. Ihan normaalia meidän mielestä. Mun mielestä nuori voisi ensin katsoa pelin etenemistä koska se on aika vaikea peli mutta sitten päästäis itsekkin pelaamaan :)

Vierailija
93/112 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin ite tota 8 vuotiaana

Vierailija
94/112 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 12 vuotias ja saan pelata sims 3! Mutta kannattaa hankkia sims 2 se on helpompi oppimaan pelaamaan!

Vierailija
95/112 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jopa 6 v on pelannut simsiä. Lähinnä tekee eri näköisiä ihmisiä, eläimiä, nimeää niitä ja rakentelee taloa. Vähän pelaakin muttei osaa kunnolla lukea joten ei siinämielessä vielä ymmärrä. Mutta ei tosiaan ole mikään väkivaltainen peli, seksiäkään ei tosiaan tapahdu vaan se on pitkä prosessi millä kaksi simiä edes saa pitämään toisistaan, seksistä puhumattakaan. 

Vierailija
96/112 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta Sims 3 on K-12 peli ja pelejä ammatikseen arvioivien ihmisten arvioima. Väitätkö tietäväsi paremmin? Mutta kuitenkin lapsille opetetaan seksistä ja raskaudesta sekä sukupuolielimistä viidennellä luokalla, 11-vuotiaina.

Vierailija
97/112 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun pelasin 9 v simssiä tein vaan isot perheet ja heitin ne jonnekkin asumaan. Siskot pelas kyllä pelaamalla perheillä mutta mö vaan tein perheitä joissa oli äiti, isä ja 25miljoonaa lasta. Sain vasta 11 vuotiaana tietää että siinä voi saada lapsia muutenkin kun lisäämällä perheen muokkaamisesta. Mun mielestä voi kyllä pelata jo 9 v.(tiiän iha sika vanha keskustelu)

Vierailija
98/112 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie alotin ite just abauttiarallaa 9 vuotiaana simsin pelaamisen enkä kyllä vastusta tätä asiaa. siinä on seksiä kyllä, mutta se on täysin sensuroitua. hahmot menee peiton alle, välistä näkyy käsi ja jalka ja sydämmiä nousee ilmaan ja peitto heiluu. sitte ne makaaki tyytyväisinä vierekkäin. suihkuunki mennessä hahmo on plurrattu.

ja joo hahmot voi kuolla mut siehä voit vaikka kertoa lapsilles tästä ja muisuttaa tallentamisen tärkeydestä et jos vaikka hahmo jaa sateliitin alle (kyllä, niin voi käydä) nii sit vaa alottaa uusiks edellisestä tallennuksesta ja vältellä sitä kohtaa. ja ku kyseessä on vanhus nii harvat niillä edes jaksaa pelata. ne hylätää kaua ennenko ne kerkeää kuolla

Vierailija
99/112 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jeesus, se on se varoitus "seksistä" siinä ihan sen takia ettei joku hermoheikko pääse vetämään tekijöitä oikeuteen kun ei varoitettu. Ei siinä mitää yhdyntää näytetä tai opeteta miten lapsia tehdään. 

Ei tosin kannata enää sims 3:a ostaa lapsille, nelonenki on ilmestyny jo ajat sitte.

Ite alotin sims 1:n pelaamisen 10-vuotiaana, eikä mitää pahaa tapahtunu psyykeelleni.

Vierailija
100/112 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita asiat ovatkin pelottavia ={

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän