Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko lastenne pelata Sims 3 peliä?

Vierailija
05.11.2010 |

Meillä 13-vuotias ja 9-vuotiaat olisivat ihan innoissaan hankkimassa tuota.. En vaan tiedä soveltuuko tuo pelin vielä tuon ikäisille.

Siinähän on se "seksiä" -varoitusmerkki ja mitä olen kuullut ja lueskellut niin siinä voi myös hankkia lapsia.

Hahmothan voivat myös kuolla.. Mitä mieltä te olette? Kyllähän toi 13-vuotiaalle varmaan menis, mutta 9-vuotiaat on ihan liian nuoria käsittelemään noita asioita.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ömm... Mä rupesin pelaa simssii kun olin 8-9 ja pelaan vieläki oon nyt 12. Vaikkka siinä on se merkki niin so? Peli on peli eikä mikään oikee juttu hei. Älä oo tosissas siis oikeesti!

Vierailija
42/112 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

file:///C:/Program%20Files/Electronic%20Arts/The%20Sims%203/Game/Bin/HelpPages/FIN_FI/Help_Download.html Jos on epävarmaa asiasta katsokaa tämä sivusto! Se on Sims:in tekijöiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas itse pelasin sims 2 kun olin 8 vuotias ja pikkuveljeni 6 vuotiaana ja sims 2 on ihan samanlaine ne ikärajat on ihan turhia simsseis

Vierailija
44/112 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri kotiin ja 11v. poikani pelasi Sims3:sta kaverinsa kanssa. Hän sai pelin eilen. Pelissä nainen ja mies kömpivät alastomana peiton alta. Mietinkin kuinka paljon tuossa pelissä on "seksiä". Eli onko soveltuva vielä 11-vuotiaalle. Pelin ikärajakin on 12v. Nimim. Tarvitseeko takavarikoida uusi peli?

Vierailija
45/112 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri kotiin ja 11v. poikani pelasi Sims3:sta kaverinsa kanssa. Hän sai pelin eilen. Pelissä nainen ja mies kömpivät alastomana peiton alta. Mietinkin kuinka paljon tuossa pelissä on "seksiä". Eli onko soveltuva vielä 11-vuotiaalle. Pelin ikärajakin on 12v. Nimim. Tarvitseeko takavarikoida uusi peli?

ennen kuin tuohon päästään, täytyy niin monen asian olla optimaalisesti, että hatunnoston arvoinen suoritus tuo kyllä on. Pelannut varmaan 5-6 tuntia putkeen?

Vierailija
46/112 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa jo 11 vuotiaille lapsille kerrotaan seksistä, lapsien teosta ja ehkäisykeinoista!

Vierailija
47/112 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jaksako simssissä voi harrastaa seksiä jakuolla. Mutta arvatkaas mitä? Niin voi tehdä myös oikeassa elämässä! Sims on simulaatio peli jossa tarkoituksena on matkia lähes oikeaa elämää. Älkää jaksako kauhistella tälläistä asiaa. Jos on liian rajua 8-vuotiaalle niin älkää ostako koko peliä! Ikäraja neuvoo minkä ikäisille peli on suunniteltu!

Ja tällee loppuu järkytys! Sims2 ihan kamala ku ufo voi siepata simisn ja jos se on mies se tulee raskaaks. Eli sims2 ufot raiskaa sun simin! Ruvetkaas tätä seuraavaks järkyttelee!!!!

Vierailija
48/112 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissähän on 11 ikärajana kai? Musta ovat kuitenkin liian raisuja tuon ikäiselle. Ehkä 15-vuotiaalle saattaisin antaa luvan noihin. Ei tuon ikäisten tartte tietää vielä mitään vauvojen teosta ja seksistä.

15-vuotias voi olla jo äiti, siinäkö vaiheessa ajattelit vasta kertoa lapsillesi seksistä?? Voi olla jo myöhäistä.

Vierailija
49/112 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä! Miksikö en antaisi? Kai lapsienkin pitää oppia miten lapsia tehdään,eikä ne tule enää mistään pelikaanin nokassa.Huh huh mitä nipottajia tekin olette!!

Vierailija
50/112 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai eilen sen pelin ja pelasi eilen illalla ehkä tunnin, tänään maksimissaan ehtinyt pelata 2h..Nyt peli on takavarikoitu kunnes saan jostain selville, minkälainen peli tämä on. Kokemuksia?

Vierailija
51/112 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai eilen sen pelin ja pelasi eilen illalla ehkä tunnin, tänään maksimissaan ehtinyt pelata 2h..Nyt peli on takavarikoitu kunnes saan jostain selville, minkälainen peli tämä on. Kokemuksia?

Vierailija
52/112 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v. mielestäni voi pelata. Tarkemmin en tiedä, ilmeisesti jotain sisustamista ja sellasta.

Vierailija
53/112 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratchet on pahempi K3!

Vierailija
54/112 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias halusi pelata sitä myös ja on saanut pelata. Lähinnä ne tekee hölmön näköisiä ukkeleita ja sitten naureskelee niille.

Vierailija
55/112 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloitin simssin pelaamiseni jo n.8 vuotiaana. Sitäkin ennen katsoin useasti kun isosiskoni pelasi kyseista peliä. Mielestäni simssissä ei ole mitään minkä takia vaikka 9-vuotias ei voisi sitä pelata. Ikärajasuosituksia on hyvä noudattaa mutta tässä tapauksessa voi tehdä poikkeuksen. Sims on todella mukava peli (:

Vierailija
56/112 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen loppuivat "Äiti, milloin sä tut kotiin"-puhelut

Vierailija
57/112 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13-vuotias ja 9-vuotiaat olisivat ihan innoissaan hankkimassa tuota.. En vaan tiedä soveltuuko tuo pelin vielä tuon ikäisille.

Siinähän on se "seksiä" -varoitusmerkki ja mitä olen kuullut ja lueskellut niin siinä voi myös hankkia lapsia.

Hahmothan voivat myös kuolla.. Mitä mieltä te olette? Kyllähän toi 13-vuotiaalle varmaan menis, mutta 9-vuotiaat on ihan liian nuoria käsittelemään noita asioita.

Ja lasten leikeissä, siis nukke/actionfiguuri/sota/koti/muovailuvaha tms. leikeissä ei ikinä kukaan kuole, ota turpaansa (varsinkin pojilla), saa lapsia, eroa, hoida lemmikkiä, rakenna taloa, kiusaa, harrasta seksiä, suutu jne..

Ja miksi muka 9 ja 13- vuotiaat olisivat liian nuoria käsittelemään sitä seksiä tai kuolemaa?! Johan se 13-vuotias on ainakin sitä seksiä joutunut käsittelemään kun on pikkusisaren saanut. Biologian tunnillakin tuota aihetta on jo käsitelty.

Kuolemakin on vain osa elämää.

Ja kyllä, olen niitä ihmisiä jotka kertovat lapsilleen totuuden (ikätasoisesti, toki, mutta mahd. suoraan), eivätkä selittele jotain ripaskaa isin siemenestä jota äiti kasvattaa, tai siitä että lemmikki lähti maatilalle hoitoon kun se kuoli.

Lapset ovat olleet kaikissa läheisten hautajaisissa mukana ja vaikka ne ovatkin kysymyksiä herättäneet, ovat he asian osanneet hyväksyä.

Ikäraja on ainoa juttu siinä pelissä. Jos se on 11 niin sitten se 9 vuotias ei saa sitä pelata, ainakaan yksin.

Vierailija
58/112 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisitvat tenavat olla 4 ja 7 kun alkoivat Sims 2:sta pelaamaan aikoinaan sen ilmestyessä, Sims 3:sta eivät samaan malliin jaksaneet, kun on lähinnä vain sama peli uusilla grafiikoilla ja muutamalla uutuudella. Ainoa haitta liian nuoresta iästä tuon pelin kohdalla on se, että saa olla tenavalle opettamassa miten mitäkin tehdään, ellei sitten vain jätä niitä oman onnensa nojaan taloja pystyttelemään. Kyllä siitä pelistä iloa irtoaa, vaikkei kaikkea heti tehdä osaisikaan. Itse tullut pelattua 1-3 osia kanssa, eikä noissa mitään ihmeellistä ole, jota ei voisi vauvallekin näyttää. Vaikea uskoa, että pahinkaan "ei edes mainita seksistä ennen kuin 25 vuotiaana ennen hääyötä" -kukkahattutäti tuosta mitään valitettavaa keksisi.

Vierailija
59/112 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15v. ja omistan Sims 3-pelin. Omakin äitini oli huolissaan kun aloitin pelaamisen, (12v.) ja kysyikin tästä pelistä, että onko siinä seksiä. Vastasin, että se on hyvin sensuroitu eikä sitä ilmaista niin selkeästi siinä.

Olen saanut pelata oikein ratkiriemukkaasti, enkä näe ongelmaa etteikö peliä voisi pelata nuorempikin. Tosin tuo 12v. on omasta mielestäni juuri se sopiva aika pelata :) Mutta harjoitus tekee mestarin, nuorempikin voi olla erittäin taitava eikä pelaaminen ole vaikeaa. (Läppärillähän menee hetki tajuta ohjaamisen juju :D ) Ja tota.. Jos vessassakin käyminen on sensuroitu niin mikä ongelma on sitten siinä että kaksi ihmistä peiton alla heiluvat :DD

Vierailija
60/112 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisten hackien (koodien ja asennettavien apuohjelmien tms.) lataaminen on myös aika vaikeaa, itse opin sen (tai edes kiinnostuin moisesta) varmaan vasta yli 16-vuotiaana. Ettei niitäkään tarvitse pelätä, ei niitä kyllä silloin edes tajunnut olevan olemassa.

Minusta pelissä on erittäin hyvä tuo, että niiden simien eli ihmisten on pakko tutustua toisiinsa ja ystävystyäkin ennen kuin tuo sänkyyn pomppaaminen (sitähän se juuri on, menevät peiton alle ja kuuluu wuhuu-huutoja tai iloista hihitystä, mitään roisia ei näy :)) tulee edes mahdolliseksi. Toki se voi pelissä tapahtua muutaman päivän aikana, mutta vaivaa pitää nähdä. Jos 13-vuotias sattuu keksimään, miten simparin saa pelehtimään sinne peiton alle, voisi ehkä sopia että sitä ei tehdä 9-vuotiaan läsnäollessa, jos se itse seksin tiedostaminen huolestuttaa.

Sims kehittää kyllä loogista päättelykykyä, pitkäjänteisyyttä ja esteettistä silmää jos kauan jaksaa pelailla. Olen pelaillut yli kymmenen vuotta näitä Sims-sarjan pelejä ja nykyään myös harvakseltaan kun on aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan