Matkustan paljon junalla ja faktaa on sekin
että tosi moni yrittää nykyisin matkustaa junassa pummilla. Sanotaan mm. että ostin kyllä lipun mut se varmaan putos jonnekin ja sitten muka kaivellaan taskuja. okei, lähtöoletus kyllä on, että lippu on pidettävä tallessa tai junasta tulee lähtö.
Vakituinen käytäntö on sekin, ettei lippua osteta ollenkaan ja sitten sanotaan junassa ettei mulla oo kun tää Visa Electron ja oho, eikö se käykkään ja en tienny...
Parhaassa tapauksessa kyydin saa seuraavalle asemalle joka onkin just se paikka jonne matkustaja oli menossa.
Kyllä konduktöörit voivat minusta olla tiukkana. Koska lopulta kaikkien pummilla matkustajien matkat maksamme me muut junalipun hinnassa. Ja se nyt vaan on niin, että lippu on maksettava. Ei tässä yhteiskunnassa voi jokaista sääntöä kiertää ja pitää sitä oikeutenaan.
Kommentit (29)
ja ilmoittaa konnareille liputta matkustavat. Säästyisivät siltä ravaamiselta junassa.
ja ilmoittaa konnareille liputta matkustavat. Säästyisivät siltä ravaamiselta junassa.
Siinähän se liputtomuus tulee ilmi, kun konduktööri tulee kysymään matkustajalta lippua. Siitä yleensä seuraa sitten niin hirveä huuto ja kiroilu ja konnarin haukkuminen, ettei sitä voi olla kuulematta ja näkemättä. Männä viikolla yksi liputon nuori joka poistettiin Keravalla junasta, haukkui varmuuden vuoksi kaikki kanssamatkustajat vitun huoriksi.
Ai niin, mutta sehän onkin VR:n tiedotuksen vikaa kaikki.
t. ap
matkustavat pummilla Helsingin asemalta Pasilaan tai Tikkurilaan.
Muutaman kerran olen maahanmuuttajanaisten nähnyt tekvän näin. Varmaan tätä harrastavat ihan suomalisetkin ja monet, koska minä olen nuo pari kertaa huomannut.
Konnarihan kiertää vasta Tikkurilan jälkeen.
lipun Tikkurilasta eteenpäin, vaikka todellisuudessa nousee kyytiin jo Helsingistä, näin säästää joitakin euroja.
-5-
Senkus palkkaisivat lisää työntekijöitä, jotka tarkastaisivat kaikkien lipult joka aseman välillä.
Aivan varmasti työkkäristä löytyisi paljon innokkaita matkalippujen tarkistajia hommiin.
Oma moka, mitäs laittavat pummilla matkustamisen edes mahdolliseksi.
mistä tiedät heidän matkustavan pummilla?
että lähijunissa matkustaa satoja ihmisiä päivittäin pummilla?
Siinähän se liputtomuus tulee ilmi, kun konduktööri tulee kysymään matkustajalta lippua. Siitä yleensä seuraa sitten niin hirveä huuto ja kiroilu ja konnarin haukkuminen, ettei sitä voi olla kuulematta ja näkemättä. Männä viikolla yksi liputon nuori joka poistettiin Keravalla junasta, haukkui varmuuden vuoksi kaikki kanssamatkustajat vitun huoriksi.
Ai niin, mutta sehän onkin VR:n tiedotuksen vikaa kaikki.
t. ap
Ymmärrän että pummit ärsyttää, mutta miten vr:n tiedotus tähän liittyy?
No tästä (lainaus ylempää): Siinähän se liputtomuus tulee ilmi, kun konduktööri tulee kysymään matkustajalta lippua. Siitä yleensä seuraa sitten niin hirveä huuto ja kiroilu ja konnarin haukkuminen, ettei sitä voi olla kuulematta ja näkemättä. Ja tää on melkein päivittäistä sekä meno- että tulomatkalla.
t. ap
Junassa vain muutaman pysäkin välin joskus.
Ei lyhyiden matkojen takia aina viitsi lippua ostaa kun ei ole kolikoitakaan.
Ei viitsi ostaa lippua lyhyiden matkojen takia ja mitäs eivät palkkaa lisää tarkastajia. Oma vikansa, turha valittaa.
matkustavat pummilla Helsingin asemalta Pasilaan tai Tikkurilaan.
Muutaman kerran olen maahanmuuttajanaisten nähnyt tekvän näin. Varmaan tätä harrastavat ihan suomalisetkin ja monet, koska minä olen nuo pari kertaa huomannut.
Konnarihan kiertää vasta Tikkurilan jälkeen.
Jos konnarit tulevat tikkurilan jälkeen, niin eihän siinä synny mitään huutoja ja mesoamista.
Mm. nämä uudet hienot lippuautomaatit eivät juuri koskaan toimi, kun olen yrittänyt ostaa lippua. Mulla ei ole mukana yleensä käteistä ja kun Visa Elctron ei käy junassa niin se on todella ärsyttävää.
Toinen asia mikä ärsyttää on VR:n "alennukset" opiskelijoille ja muille. Olen siis itse opiskelija ja jos joudun ostamaan 30 päivän lipun koulumatkoja varten joudun maksamaan siitä saman hinnan kuin työssäkäyvät, paitsi sillä erotuksella että työssäkäyvät voivat laittaa nämä lippukulut verovähennyksiin ja minä en.
Sekin ärsyttää että olen joka syksy joutunut hakemaan uuden valokuvan ja ostamaan ihan uuden opiskelijakortin, koska vanha ei kuulemma kelpaa enää. Siihen ei siis voi vaan vaihtaa sitä lukukausi 2010-2011 tarraa, vaan täytyy hommata koko vitun kortti uudestaan. Ihan pelkkää ihmisten hyppyyttämistä, idioottimaista touhua.
Lippujen hinnat ovat ihan pilvissä, ne eivät todellakaan kannusta käyttämään joukkoliikennettä vaan kulkemaan mieluummin vaikka omalla autolla, kun sekin tulee halvemmaksi. Esim. jos minulla ei olisi mitään alennuksia ja menisin junalla Riihimäeltä Helsinkiin ja tulisin takaisin, se maksaisi yli 20 euroa. Ihan uskomattoman kallista. Jos VR laskisi lippujen hintoja, niin ihmiset varmasti ostaisivat mieluummin sen lipun kun tällä hetkellä varmasti houkuttaa kulkea pummilla. Jos kuljet joka päivä junalla pummilla ja jäät keskimäärin kerran kuussa kiinni siitä ja saat 80 euron sakot, se tulee silti halvemmaksi kuin lippujen ostaminen. Ei siis kannusta ostamaan lippua.
En kyllä pode todellakaan huonoa omaatuntoa jos olen joskus päässyt matkustamaan junalla ostamatta lippua!!
konnari ei tule rahastamaan! Vr:llä on mahdollisuus ostaa lippu junassa ja jos ei tule rahastajaa niin minkäs sille matkustaja voi. Ihan tahtomattaankin pääsee matkustamaan ilmatteeks.
Eiköhän tota ole aina ollut olemassa. Mä nuorena kuljin paljon pummilla, tosin käytin metroa ja sporaa ja niin teki moni muukin. En usko että kyseessä on mikään nykyajan ilmiö.
En todellakaan usko maahanmuuttajanaisen ostavan yli 7 euron lippua InterCityyn. Katsoin lipun hinnan ja intercityllä se oli yli 7 euroa. Lähijunista en tiedä, mutta eivät kait ole noin kalliita?
En todellakaan usko maahanmuuttajanaisen ostavan yli 7 euron lippua InterCityyn. Katsoin lipun hinnan ja intercityllä se oli yli 7 euroa. Lähijunista en tiedä, mutta eivät kait ole noin kalliita?
sinulla ei siis ole faktatietoa tuosta että maahanmuuttajanaiset eivät ostaisi lippua, oletat vain?
sinulla ei siis ole faktatietoa tuosta että maahanmuuttajanaiset eivät ostaisi lippua, oletat vain?
Kivitä rauhassa, että arvaan näin.
itse liikun Lahti-Hki-akselilla usein ja tätä tapahtuu paljon