Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua poskiontelovaivoihin? Biofilmi???!!!

Vierailija
04.11.2010 |

Lääkäri totesi, että mun poskionteloissani kasvaa biofilmiä, ts. bakteerit on kasvattaneet suojakuoren, jonka läpi antibiootit ei tehoa. Kuori on hyvin tiivis ja tiukka, se ei mm. lähde pois sarvikuonokannulla huuhtelemalla. Tämän kaiken seurauksena on kroonistunut poskiontelotulehdus, joka pitää myös astman todella huonona => olen koko ajan enemmän tai vähemmän kipeä.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Miten olet päässyt tuosta biofilmistä eroon? Mulla on nyt vahva antibioottikuuri menossa, ja lisäksi sain poskionteloiden huuhteluveteen lisättäväksi nenätippoja, joiden pitäisi auttaa jonkun verran.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuosta biofiolmistä, ja myönnettävä on että ihan uusi asia on..

Itsekkin 4kk poskiontelotulehduksen sairastelun aikana koetin jos jonkinlaista "poppakonstia",en tiedä tehoaako tässä sinun tapauksessa. Käytössä oli sarvikuono, välillä laitoin maitohappobakteereja tippoina/suihkeena onteloihin, lopetin maitovalmisteiden käytön(lisää kuulemma limaisuutta lääkärin mukaan), söin vähähillarisesti, söin koko ajan duactia+muita allergialääkkeitä+nasonexiä, nenän limakalvojen kuivumisen estin sellaisella nenäöljyllä,poistin kaikki untuvaa sisältävät vuodevaatteet, kuntoilin(lääkärin mukaan limakalvot paranevat nopeammin, kun niitä rasittaa säännöllisesti), lopetin alkoholin käytön kokonaan jne..

Kurjinta aikaa elämässä oli tuo kierreaika, toivottavasti saat asian kuntoon, mua alkoi ainakin masentaa silloin, päällepäin kun näyttää terveeltä ihmiseltä, mutta se pakotus kasvojen alueella oli aivan kamalaa..

Vierailija
2/11 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poskionteloita ei lainkaan voi huuhdella itse sarvikuonokannulla. Se huuhtelee nenäontelon, ei poskionteloita. Poskionteloiden huuhtelua varten onteloihin asennetaan K-putket, joiden kautta lääkäri voi tehdä huuhtelut. Olisi jo aika korjata tämä virheellinen käsite poskionteloiden itsehuuhtelusta.

T. korvalääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat auttaa hunaja, bromelaiini ja berberiini, mahdollisesti paljon muitakin, mutta nämä tiedän.

Jätäpä astiaan lillumaan lämmin vesi muutamaksi päiväksi. Reunoille kertyvä lima on sitä biofilmiä. Sitä voi muodostua samalla tavalla ihmisen elimistöön, lähinnä vierasesineiden ympärille (stentit, proteesit, paikat ym), limakalvolla se on nimeltään räkää. Ongelma biofilmi on lähinnä noiden vierasesineiden kanssa.

Ihan voitte kuvitella, kuinka paljon joku hunaja auttaa liottamaan sitä astiaan kertynyttä limaa... Tai vaikka itse kokeilla jos ei muuten mene perille.

Vierailija
4/11 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ei niitä onteloita sillä sarvikuonolla voikkaan huuhdella, punkteeraukset(nekin hyvin tuttuja) on sitä varten..voisivat vaan siellä lääkiksessä opettaa niitä tekemään ihan jokaisen terveyskeskuslääkärin, ku eivät meinaa punkteerata vaikka kuinka pyytäisi, syykin selvisi kun vaatimalla vaadin toimenpidettä,eli lääkäri yritti tehdä sen, mutta ei osannut, kyseli neuvoa hoitajilta, lopputulos oli taksikyyti vertavuotavan nenän kanssa keskussairaalaan, enää en käy kuin oikealla asiaan perehtyneellä erikoislääkärillä

Vierailija
5/11 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat auttaa hunaja, bromelaiini ja berberiini, mahdollisesti paljon muitakin, mutta nämä tiedän.

Vierailija
6/11 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat bromelaiini ja berberiini? Ymmärsinkö oikein, että näitä pitää syödä? Mistä näitä muita auttavia aineita saisi selville? Onko itselläsi tai läheiselläsi ollut biofilmejä? Onko ne saatu hävitettyä? Anteeksi tämä kysymysten tulva, koko biofilmi on vaan ihan uus ja käsittämättömältäkin tuntuva asia.

Ap

Vierailija
7/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloni on leikattu useampi vuosi sitten (FESS-leikkaus), ja korvalääkärini mukaan aukot ovat niin suuret, että sarvikuonolla huuhtelu ajaa saman asian kuin lääkärin tekemä huuhtelu. Mm. punkteerauksia ei ole tarvinnut tehdä tuon leikkauksen jälkeen.

Toisaalta juuri tuo leikkaus aiheuttaa nyt näitä ongelmia: aukot nenästä poskionteloon ovat ihan liian suuret, joten bakteerit pääsee esteettä poskionteloihin. Tämän takia mulle tulee ihan jokisesta pikkunuhastakin poskiontelontulehdus parissa päivässä. Ja niitä pikkunuhia riittää hankalasti allergisella...

Miten tuosta biofilmistä voisi päästä eroon? Huomaan olossani, että jotain on nyt poskionteloissa eri lailla kuin vaikkapa puoli vuotta sitten (ennen tätä infektiorumbaa). Toivon, että sairastelu helpottaisi, kunhan vain saisin ne bakteerit häädettyä poskionteloista.

Ap

poskionteloita ei lainkaan voi huuhdella itse sarvikuonokannulla. Se huuhtelee nenäontelon, ei poskionteloita. Poskionteloiden huuhtelua varten onteloihin asennetaan K-putket, joiden kautta lääkäri voi tehdä huuhtelut. Olisi jo aika korjata tämä virheellinen käsite poskionteloiden itsehuuhtelusta.

T. korvalääkäri

Vierailija
8/11 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu mikä aiheuttaa poskiontelotulehduksen tai pitää sitä yllä?Mulla oli 4kk kierre poskiontelotulehdusta, punkteerattiin joka viikko, kävin magneettikuvissa jne, syyksi tulehdukseen selvisi marsumme joka oli ollut meillä jo vuoden päivät(enemmänkin)ja se jouduttiin antamaan, vaivat hävisivät vähitellen

Vierailija
9/11 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo paljon aiemminkin poskiontelovaivoja. Silloin niiden syy oli home. Kierre loppui, kun poskiontelot leikattiin ja homealtistus loppui. Lääkäri kertoi, että tuonaikaisen leikkausmenetelmän takia poskionteloitteni ja nenän väliset aukot ovat liian suuret. Nenässä on aina jotakin bakteereita, poskionteloissa ei yleensä, mutta minun tapauksessani bakteerit pääsevät esteettä poskionteloihin nenästä. Tähän asti tulleet tulehdukset ovat parantuneet antibioottikuurilla, mutta nyt on pitkäaikainen tulehdus ilmeisesti tuon biofilmin takia. Mitenköhän pääsisin siitä eroon?

Hienoa, että itselläsi vaivat helpottivat, tosin kurjaa joutua luopumaan lemmikistä.

Onko tutkittu mikä aiheuttaa poskiontelotulehduksen tai pitää sitä yllä?Mulla oli 4kk kierre poskiontelotulehdusta, punkteerattiin joka viikko, kävin magneettikuvissa jne, syyksi tulehdukseen selvisi marsumme joka oli ollut meillä jo vuoden päivät(enemmänkin)ja se jouduttiin antamaan, vaivat hävisivät vähitellen

Vierailija
10/11 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden kunto kannattaa tarkastaa. Minulla viisaudenhammas aiheutti poskiontelotulehduksia.

Vierailija
11/11 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi