Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ETSIN fiksuja, sanavalmiita rokotusKRITTISIÄ äitejä

Vierailija
03.11.2010 |

Hgin seudulta.

Meille on rokotuskeskustelu perhekahvilassa. Paikalle on saapumassa rokotustutkija, 3 lapsen isä kertomaan viisaita äideille näin influenssarokotusten alkaessa.

Olisitko valmis tulemaan paikalle ja virittämään fiksua keskustelua aiheen tiimoilta?

Kommentit (797)

Vierailija
41/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on se eturistiriita? Onhan teitä kriitikoita siellä paikalla joka tapauksessa.

Vierailija
42/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauti ei todellakaan pelota! Hengissä olen selvinnyt. Onneksi olen syntynyt siihen aikaan, ettei rokotetta ollut saatavilla. Taas olisi ollut yksi turha rokote!

Miksi muuten poliota vastaan rokotetaan kahdenlaisella rokotteella. Meillä käytössä tapetut virukset, muualla elävät. Tämänpäivän poliotapaukset ovat lähestulkoon kaikki rokoteperäisiä. Minua ei siis oma rokote suojaa!

Kuka tietää muuten, että 95% ihmisistä sairastaa polion siitä tietämättä. Polion kehittyminen vaaralliseksi on todella harvinaista! Kysykää lääkäriltä seuraavalla kerralla!

vammoja niin on turha rokottaa muitakaan. Ihan turha rokote! Minäkin sairastin tuhkarokon vauvana, no sairaalakeikkahan siitä tuli jälkitautien takia, mutta hengissä selvisin. Joten lopetetaan sekin rokote, ihan turha se on.

ja kehosi immunologia sen vuoksi paljon parempi tänä päivänä!

Monilla rokotuksilla estetään juuri tätä luonnollista kehon työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hän tulee sinne mainostamaan yhtiönsä tuotteita. Todella kiinnostavaa! Voisin jopa väittää, että eturistiriita on havaittavissa. ap

Minä olen kyllä sitä mieltä että se keskustelu voitais perua saman tien turhana. Salaliittoleiri ei usko sanaakaan mitä mies sanoo - osin oikeutetusti - joten kyseinen tilaisuus on ap:n asenteestä päätellen pelkkä vänkäysistunto, jossa tutkija yrittää selittää perusasioista "kansalaisaktivisteille" eikä kukaan oikeasti opi tai hyödy mitään. Miksei sinne hommattu puhumaan jotain puolueetonta tahoa?

Vierailija
44/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista eturistiriitaa nyt?

ap

Vierailija
45/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en kuulu salaliittoleiriin, voi hyvänen aika teitä aikuisia ihmisiä!

ap

Vierailija
46/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki yksityishenkilönäkin hänellä on oikeus sanoa mielipiteensä, ihan niin kuin teillä muillakin. Olkoonkin sitten rokotustutkija.

Vierailija
47/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammoja niin on turha rokottaa muitakaan. Ihan turha rokote! Minäkin sairastin tuhkarokon vauvana, no sairaalakeikkahan siitä tuli jälkitautien takia, mutta hengissä selvisin. Joten lopetetaan sekin rokote, ihan turha se on.

sinä selvisit tuhkarokosta ja jälkitaudeista ja kehosi immunologia sen vuoksi paljon parempi tänä päivänä!

Monilla rokotuksilla estetään juuri tätä luonnollista kehon työtä.

aikuisten oikeesti? Ja tiedätkö,että Euroopassakin yhä edelleen _kuolee_ tuhansia lapsia tuhkarokkoon joka vuosi? Siihenkö sinä todella haluat palata Suomessakin? Että on silkkaa arpapeliä, kuka lapsista selviää tuhkarokosta ja kuka ei? Palautetaan samoin tein isorokko taas tautien joukkoon, luonnollistahan se on sairastaa ja kuolla. Henkiin jääneillä on ainakin hyvä immunologia.

Ihmisten on niin helppoa sanoa, että sairastetaan vaan nää "helpot lastentaudit" kun ei enää muisteta, että mitä ne oikeasti on. Ei tajuta, että niihin kuolee ihan oikeasti, että ne ihan oikeasti vammauttavat ihmisiä. Mä väitän, että jos Suomessa lopetettaisiin rokottaminen esim. tuhkarokon kohdalla, niin kun ensimmäiset epidemiat tänne iskisivät ja ensimmäiset kuolintapaukset tulisivat ilmi niin suurin osa rokotekriittisistäkin vanhemmista alkaisi vaatia lastensa pikaista rokottamista. On helppo olla kriittinen kun todellista vaaraa ei ole, mutta tosipaikan tullen riittääkö kantti? Minä en jätä lastani rokottamatta tuhkarokkoa vastaan vain siksi, että itse siitä aikanaan selvisin. Oma selviytymiseni ei takaa että lapseni myös selviäisi.

Vierailija
48/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän sinua täysin. Tämä immunologinen asia ei ollut minun päättelyäni vaan erään immunologin mielipide.

Olen lukenut erittäin kiinnostavan kirjan : How to raise a healthy child in spite your doctor, kirjoittaja on edesmennyt yksi aikansa johtavia amerikkalaisia lastenlääkäreitä. Hänellä oli 30 v kokemus lastensairauksien suhteen. Ammatti ihminen siis, jolla oli hyvät perustelut näkemyksilleen. Suosittelen jokaiselle äidille.

ap

Vierailija
49/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun olevan kiivas. Itse pyrin vähentämään tunneperäisiä reaktioita näin vakavan aiheen äärellä.

ap

Vierailija
50/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraan kyllä suurella mielenkiinnolla asiasta käytävää keskustelua ja tutkimuksia. Oma mielipiteeni on, että suuri osa Suomessa annettavista rokotuksista toki on tarpeellisia, mutta silti ei pidä tuudittautua siihen, että kaikki tarjolla olevat rokotteet sitä olisivat.

Lääkebisnes on todellakin ison rahan bisnestä, ja siellä tapahtuu monenlaista suoraa ja epäsuoraa "voitelua", josta esimerkkejä esim. MOT-ohjelman "rasvajaksossa". On hyvä asia, että asioista puhutaan! Fanaattisuus suuntaan tai toiseen on sitten eri asia.

Vierailija
51/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin vähentämään tunneperäisiä reaktioita näin vakavan aiheen äärellä. ap

No kun susta oikein hohkaa raivo, tuo freudilainen lipsaus osui enemmän kuin oikeaan.

Vierailija
52/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin vähentämään tunneperäisiä reaktioita näin vakavan aiheen äärellä. ap

No kun susta oikein hohkaa raivo, tuo freudilainen lipsaus osui enemmän kuin oikeaan.

Vierailija
53/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
54/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän sinua täysin. Tämä immunologinen asia ei ollut minun päättelyäni vaan erään immunologin mielipide.

Olen lukenut erittäin kiinnostavan kirjan : How to raise a healthy child in spite your doctor, kirjoittaja on edesmennyt yksi aikansa johtavia amerikkalaisia lastenlääkäreitä. Hänellä oli 30 v kokemus lastensairauksien suhteen. Ammatti ihminen siis, jolla oli hyvät perustelut näkemyksilleen. Suosittelen jokaiselle äidille.

ap

Meillä on lapset rokotettu rokotusohjelman mukaisesti. En ole mikään rokotteiden fanaattinen kannattaja, osa rokotteista ei ehkä ole tarpeellisia, mutta osa oikeasti on. Mutta kuten sanoin, on helppoa olla kriittinen kun todellista vaaraa ei ole.

Mutta ihan oikeesti, älkää nyt tulko sanomaan mulle, että sun immunologias on tosi hyvä ja ihan varmasti parempi kuin tuhkarokkoa sairastamattomalla. Immunologiaan liittyy niin moni muukin asia ja niin moni sairastettu tauti, ettei yksikään ihminen voi tuntemattomalle antaa moista diagnoosia.

Vierailija
55/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei niistä minun mielestäni mikään raivo näkynyt. Ettei vain täällä projisoida omia tunteita ap:hen?

Vierailija
56/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni 1- lapsi sairastui elämänsä tähän astiseen pahimpaan

flunssaan saatuaan rokotteen. En rokotuta omaani.

Vaikka kyse on ihan eri taudeistakin!

Näillä eväillä ehdottomasti rokotuskriittisten riveihin. Eiköhän siellä kaikki ole suunnilleen samaa tasoa.

Vierailija
57/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, niin on tosin saamansa kommentitkin. Kuitenkaan en välttämättä haluaisi olla läsnä tuollaisessa keskustelussa, johon ap toivottaa tai ei toivota tervetulleeksi (siis onko ap jotenkin perhekahvilassa järjestävä taho?). Eiköhän sinne tule ihmiset omien intressiensä mukaan, värväämättä? Tosin jos tietää, että luvassa on kaikkea muuta kuin asiallista ja fiksua keskustelua, niin varmaan jättää tulematta.

Vierailija
58/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos tietää, että luvassa on kaikkea muuta kuin asiallista ja fiksua keskustelua, niin varmaan jättää tulematta.

Tai sitten ei. hengaahan täälläkin aika iso porukka seuraamassa näitä mutapaineja ;)

Vierailija
59/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krhöm.

Vierailija
60/797 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentit ovat herjaustasoa. Siihen on saanut tottua. Tämänkin keskustelun pohjalta en menisi tilaisuuteen yksin kritiikkini kanssa. Minuthan syötäisiin elävältä.

Tsemppiä vain kaikille rohkeille sanojensa takana seisoville ja toivottavasti apn komppaamaan tilausuuteen tulisi ihmisiä, jotka eivät huutele puskista tietämättömyyttään vaan ihan oikeasti heräisi kunnon keskustelua puolesta ja vastaan.

Itse en ole väittelijätyyppiä. Muut saa väitellä näistä asioista keskenään. Usein vastaväittelijällä vain ei ole mitään sanottavaa, kuten ap on huomauttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän