Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytys viikolla 36

Vierailija
03.11.2010 |

Supistukset alkoivat voimakkaina ja kai tässä täytyy todellakin sairaalaan lähteä.. Mutta jos lapsi syntyy todella nyt,



1. Onko automaattisesti keskonen?

2. Saanko vauvan mukaani sairaalasta normaaliajassa (jos kaikki menee muuten normaalisti)?

3.Onko vauvan painorajaa, joka täytyy painaa ennen kotoitumista?



KIITOS!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 37 viikolla syntyneestä käytetään nimitystä keskonen ja painoraja on 2,5 kg tolle nimitykselle. Sairaala-ajasta en osaa sanoa. riippuu niin vauvan voinnista. Meillä tyttö kotiutui 2025 g. Yleensä vissiin toi kaks kg on vähä niinku raja kotiutumiselle. Meille tyttö synty 33 + 1 ja paino 1640 g ja hyvin menee. Terve tyttö!

Vierailija
2/6 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset alkoivat voimakkaina ja kai tässä täytyy todellakin sairaalaan lähteä.. Mutta jos lapsi syntyy todella nyt,

1. Onko automaattisesti keskonen?

2. Saanko vauvan mukaani sairaalasta normaaliajassa (jos kaikki menee muuten normaalisti)?

3.Onko vauvan painorajaa, joka täytyy painaa ennen kotoitumista?

KIITOS!

syntyivät rv 36+1, olivat parikiloisia. Olivat keskosia. Pääsimme kotiin 9 päivän päästä, sillä itse sain kuumeisen bakteeritulehduksen synnytyksen yhteydessä (alatie + sektio) ja jouduin tiputukseen. Vauvat sensijaan olivat hyvävointisia, hengittivät hyvin itse eivätkä olleet keskoskaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ei "luokiteltu" keskoseksi, raja kulki kuulema 34 viikossa (tästä aikaa vajaa 10 v). Ennen synnytystä kyllä lääkärit ja kätilöt pelottelivat että jos on "sitä ja tätä" niin ei tarvitse säikähtää jos joudutaan viemään teholle joksikin aikaan. Vauva syntyi kuitenkin täysin terveenä.

2) Vauva sai kotiinpääsy luvan aiemmin kuin minä, päädyttiin sektioon, jossa tuli minulle komplikaatioita. Lapsi täysin terve, vaikkakin siis pieni

3) Painorajaa ei tuolloin muista olleen, omani painoin 2200g ja kotiin päästiin viikko syntymisestä. Vauva olisi siis päässyt aiemmin mutta oma tilani oli vielä vähän heikko joten siksi oltiin viikko.

Ainoa ero normaaliaikaiseen oli tuo pieni paino, jonka vuoksi syöttö kolmen tunnin välein. Toisin sanoen "kellotettiin" syönnit kolmen tunnin välein oli vauva nukkumassa tms. Toki siis useammin sain syöttää, mutta pisin väli tuo 3 tuntia. Sitten kun 3 kg tuli täyteen niin tuosta kellotuksesta voitiin luopua.

Onnea synnytykseen! Pidän peukkuja että kaikki menee hyvin!

Vierailija
4/6 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi syntyy ennen kuin rv 37 on täynnä, hän on ennenaikainen. Sana "keskonen" ei kovin usein esiinny edes virallisissa tautiluokituksissa, mutta sillä yleensä tarkoitetaan joko ennenaikaista tai syntyessään alle 2500 g painanutta vauvaa.



Vauvan saa vierihoitoon ja kotiin normaalisti, jos syöminen sujuu, vauva pitää ruumiinlämmön hyvin ja hengittää hyvin (keuhkot kehittyneet). Usein ennenaikaisilla esiintyy keltaisuutta ja verensokerien heittelyä, mikä voi pitkittää kotiutumista. Painorajaa ei useimmissa sairaaloissa ole.

Vierailija
5/6 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoi 2500g. Ei jaksanut imeä ja verensokeri laski, joten joutui lasten teholle ja oli siellä 5 päivää. Sokeritippa oli ja nenämahaletku. Nopeasti virkistyi. Nykyisin 8kk terve tytteli. Ei sitä keskoseksi tituleerattu missään vaiheessa vaan diagnoosi oli ennenaikaisuus.

Vierailija
6/6 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kyynel tuli silmiin viesteistä, tsempistä jne. Kiitos :) Kassia pakkailen sairaalaan... Terveisin aloittaja