Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jaksaisko joku auttaa huuto.net asioissa

Vierailija
02.11.2010 |

Eli loin itselleni tunnuksen huutonettiin ja tunnistauduin käyttäjäksi. Olen lukenut kaikki ohjeet ja kai sisäistänyt ne ihan hyvin...

Kuitenkin tuntuu, että varmaan ihmisillä, jotka palvelua käyttävät on vielä käytännön vinkkejä, esim. jotain kantapään kautta opittua nippelitietoa.

Pyydänkin siis valaisemaan uutta käyttäjää niin, että pääsisin alkuun. Pelottaa, että teen jotain väärin, kun kuitenkin tuo on ihan virallinen palvelu.

muutamia asioita, joita itselle tulee mieleen:

-käyttääkö ihmiset paljon tuota huuto-paketti systeemiä? onko hyvä juttu?

-jos myyn vaikka naisten vaatteita, jotka eivät ole mitään todella kallista arvotavaraa, niin onko järkevä koota niistä jonkunlainen paketti? esim. samantyylisiä toppeja samaan pakettiin?

-miten uuteen myyjään suhtaudutaan, kun ei tietenkään ole vielä mitään palautetta?

-tuo postitus on minulle tosi epäselvää ylipäätään, koska en juuri koskaan ole postittanut mitään. Varsinkaan niin, että vastapuoli maksaa siitä. Mikä on yleisin tapa siinä? maksaako ostaja yleensä ensin, vai vasta paketin saatuaan. Enkä edes tiedä miten käytännössä toimii postiennakko jos olen myyjänä. auttaako näihin tuo huutopaketti?

-Minkä tyylisiä tietoja kannattaa kirjoittaa siihen omalle sivulle, minkä kaikki sitten näkee?(siis joillain on vaikka, että "ei lemmikkejä taloudessa") Mitkä olisi järkeviä juttuja ilmoittaa.

kiitos ihan hirveesti jos joku jaksaa neuvoa.

Ja tiedän, että monet asiat on ihan henkilökohtaisten mieltymysten mukaisia, mutta haluaisin kuulla silti mielipiteitä. :)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö sellainen luoda vai onko turvallisempaa, että ottaa yhteyttä vasta sitten kun joku voittaa huudon. Ja onko siinä joku virallinen aika, että pitää ottaa yhteyttä (siis jos on esim. vkonloppu, niin pitääkö huudon loppuminen ajoittaa siten, että on itse varmasti samantien laittamassa viestiä voittajalle?)

Mulla on vakioviesti käytössä. Siinä lukee tilinumeroni ja sitten siinä on hieman lyhyesti kerrattu toimintaohjeita.

Ei se ole pakko olla, mutta itse koen sen helpottavan asiointia, että ei tartte kaikille ostajille laittaa sama viesti "Tilinumeroni on XXXXX ja kun olet laittanut tililleni huutosumman + pk...."

Ei ole mitään virallista aikaa milloin pitää ottaa yhteyttä.

Mulla on ehdoissani lukee että pyydän yhteydenottoa X päivän kuluessa. Näin asia on selvä ja selkeä.

Eikä ole pakko laittaa samantien viestiä ostajalle. Sillä ainaskin minulla on myös muuta elämää, vaikka myynkin tosi paljon huutonetissä, eli en päivystä koneen äärellä 24/7.

Vierailija
42/55 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jotenkin yksinkertaisesti, että mitä tapahtuu kun kohde sulkeutuu ja pitäisi hoitaa asiaa eteenpäin. Ja oletteko yleensä yhteydessä myyjään/ostajaan sähköpostilla vai soitteletteko aina?

Kun kohde sulkeutuu saat automaattisen viestin sähköpostiisi missä lukee kuka voitti huutokaupan.

Myös ostaja on saanut viestin missä sun tiedot.

Jos on vakioviesti käytössä, ostaja tietää että ok, tämä on tilinumero ja kun ilmoituksessa lukee postikulut, niin tietää nekin. Eli ostaja suorittaa laskutoimituksen huutosumma + pk ja laittaa rahat ostajan tilille.

Parin päivän päästä sitten ostaja voi tarkistaa oman tilinsä ja katsoa onko summa todellakin tilillä.

Jos on, ostaja ottaa tavaran, iskee kuoreen, kirjoittaa osoitteen päälle, joka lukee siis siellä sähköposteissa ja joka myös näkyy ostajalle sulkeutuneessa huutonet ilmoituksessa (muut eivät näe tätä).

Sitten kuori postiin (eli myyjä maksaa siis tavallaan ostajan lähettämillä rahoilla nyt sen postimaksun).

Kun postitan laitan myös usein samalla ostajalle sen postitiivisen palautteen.

Sitten jään odottelemaan että ostaja kuittaa tavaran saapuneeksi tavallaan laittamalla mulle myyjälle palautetta.

Selviskö?? :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jotenkin yksinkertaisesti, että mitä tapahtuu kun kohde sulkeutuu ja pitäisi hoitaa asiaa eteenpäin. Ja oletteko yleensä yhteydessä myyjään/ostajaan sähköpostilla vai soitteletteko aina?

Kun kohde sulkeutuu saat automaattisen viestin sähköpostiisi missä lukee kuka voitti huutokaupan.

Myös ostaja on saanut viestin missä sun tiedot.

Jos on vakioviesti käytössä, ostaja tietää että ok, tämä on tilinumero ja kun ilmoituksessa lukee postikulut, niin tietää nekin. Eli ostaja suorittaa laskutoimituksen huutosumma + pk ja laittaa rahat ostajan tilille.

Parin päivän päästä sitten ostaja voi tarkistaa oman tilinsä ja katsoa onko summa todellakin tilillä.

Jos on, ostaja ottaa tavaran, iskee kuoreen, kirjoittaa osoitteen päälle, joka lukee siis siellä sähköposteissa ja joka myös näkyy ostajalle sulkeutuneessa huutonet ilmoituksessa (muut eivät näe tätä).

Sitten kuori postiin (eli myyjä maksaa siis tavallaan ostajan lähettämillä rahoilla nyt sen postimaksun).

Kun postitan laitan myös usein samalla ostajalle sen postitiivisen palautteen.

Sitten jään odottelemaan että ostaja kuittaa tavaran saapuneeksi tavallaan laittamalla mulle myyjälle palautetta.

Selviskö?? :-)

kiitos! eli tavallaan jos ei ole mitään ihmeellistä, niin ei tarvitse soitella, eikä sen kummemmin keskustella asiasta tarkemmin?

Vierailija
44/55 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vielä laitella niitä vinkkejä, että miten kauppa kävisi parhaiten.

Eli mitä otsikkoon ja ilmoitukseen pitäisi laittaa, mitä ei missään nimessä saa laittaa. Kannattaako myydä myös ei-niin-hyvässäkunnossa olevaa vaatetta, vai onko turhaa touhua... Muita asioita mitkä on ihan nonono ja mitkä tosi hyviä juttuja...

(jos tällaisista asioista on jo keskustelu, niin saa senkin linkittää jos löytyy. itse en löytänyt...)

Vierailija
45/55 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on postitus kyseessä, älä soittele turhaan äläkä lähettele tekstiviestejä!

Eri asia jos olette sopimassa noudon. Silloin minulle myyjänä paras tapa on että sovitaan s-postitse noudosta. Jos sitten tulee jotain odottamatonta, niin olisi kiva jos ostaja soittaa. Tai sitten jos mulle tulee jotain niin soitan ostajalle.

Eniten inhoan myyjänä näitä ostajia jotka laittavat 10-20 tekstaria mulle siitä noudosta. Siinä kun vastailen, niin etenkin kun on kyse jostain muutaman euron tavarasta, niin johan tämä myyntituotto tippuu aikalailla kun menee sitten rahaa multa tekstareihin.

Jos ostajalla on asiaa, voi soittaa.

Asioiden hoito sähköpostilla on kätevää, siinä ei häiritse liikaa toisen elämää. Koska ei kaikki pysty vastailemaan aina puhelimeen, ja jotkut esim. tekevät vuorotyötä ja nukkuvat päivisin jne.

Vierailija
46/55 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista postareista, et ihmiset tosiaan on aika skitsoja siellä, jos 30s takia jaksaa valittaa.

Vierailija
47/55 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo maksulliset näyteikkuna (?) kuvat: onks ne oikeesti sen arvosia, kun joskus näkee ihan halpojakin tavaroita ikkunassa. Siis sen ymmärrän, jos on joku 50e maksava juttu, niin siinä se ei tunnu se maksu.

Vierailija
48/55 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vielä laitella niitä vinkkejä, että miten kauppa kävisi parhaiten. Eli mitä otsikkoon ja ilmoitukseen pitäisi laittaa, mitä ei missään nimessä saa laittaa. Kannattaako myydä myös ei-niin-hyvässäkunnossa olevaa vaatetta, vai onko turhaa touhua... Muita asioita mitkä on ihan nonono ja mitkä tosi hyviä juttuja... (jos tällaisista asioista on jo keskustelu, niin saa senkin linkittää jos löytyy. itse en löytänyt...)

Otsikkoon selkeästi mitä olet myymässä eli esim. farkut, Mexx koko 116cm, punaiset

Eli ihan faktaa siihen otsikkoon, ei mitään ihq, söpö, kivat jne.

Myös ei niin hyvässä kunnossa olevaa vaatetta voi myydä.

Itse pidän rajana sen että jos mulla menee enemmän aikaa kaikkien vikojen luetteluun kun että saan siitä jonkun euron, niin en laita myyntiin. Sitten laitan sen vaikka UFF laatikkoon tai ihan rätiksi päätyy.

Mutta ihan tavallisia käytettyjä lastenvaatteita olen saanut hyvin myytyä. Olen aina myös kertonut että kyseessä on käyteyt vaateet.

Vierailija
49/55 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotetta postitse vai tulossa hakemaan jos ei ole yhteydessä ja tuotteen kohtaan on laitettu joko nouto tai postitse?

kumpi ottaa tuolloin yhteyttä myyjä vai ostaja?

Vierailija
50/55 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle sivulle.

nuo maksulliset näyteikkuna (?) kuvat: onks ne oikeesti sen arvosia, kun joskus näkee ihan halpojakin tavaroita ikkunassa. Siis sen ymmärrän, jos on joku 50e maksava juttu, niin siinä se ei tunnu se maksu.

Vierailija
51/55 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt laittais mitään 1e kamaa sinne. Mutta jos sulla on vaikka joku antiikki juttu, tai iso laatikollinen legoja vaikka, niin voithan ottaa riskin ja laittaa 1e startti hinnaksi ja sitten katsot mitä tapahtuu kun on näyteikkunassa :-)

Mutta joo, laitan oikeastaan vaan lasten vaatepaketit ikkunaan, siis ne joissa alkuhintakin on n. 20e. Nousevat siellä kivasti. Muista ei ole niinkään kokemusta. Muihin tavaroihin laitan alkuhinnaksi yksinkertaisesti alhaisemman hinnan millä olen valmis myymään tavaran ja odottelen ja toivon että joku ostaisi.

Useimiten saankin tavarat myytyä.

Vierailija
52/55 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idea niin että jos haluan päästä tavaroistani eroon, en jaella ilmaiseksi ym. mutta kuitenkin rahakin kelpaa aina, niin kannattaako vaikka joku neule laittaa ensin myyntiin niin että laittaa vaikka 10e lähtöhinnaks ja korotuksen 2e, vai onko riski laittaa lähtöhinnaks 0e ja korotus vaikka 50senttiä. Olen siis aloittelija, niinkuin varmaan arvaatte.

Eli ajattelin lähinnä tehdä niin(siis myyn lähinnä vaatteita), että lähtöhinta 0-1e, ja korotus vaikka 1e. Onko se riskaapelia, ja onko teille monesti käynyt niin, että joku on sitten saanut huudettua vaatteen vaikks 2e... (jos vaikka ovh hinta ollut 30e, ja on kerran pidetty)

eli tarvisin näin tarkkojakin vinkkejä :D

Vierailija
53/55 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketti sulla on, jos lähtöhintana on 20e? Siihenhän tulee postarit päälle eli melkein 30e on jo lähtöhinta vaatepaketille.

Vierailija
54/55 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idea niin että jos haluan päästä tavaroistani eroon, en jaella ilmaiseksi ym. mutta kuitenkin rahakin kelpaa aina, niin kannattaako vaikka joku neule laittaa ensin myyntiin niin että laittaa vaikka 10e lähtöhinnaks ja korotuksen 2e, vai onko riski laittaa lähtöhinnaks 0e ja korotus vaikka 50senttiä. Olen siis aloittelija, niinkuin varmaan arvaatte. Eli ajattelin lähinnä tehdä niin(siis myyn lähinnä vaatteita), että lähtöhinta 0-1e, ja korotus vaikka 1e. Onko se riskaapelia, ja onko teille monesti käynyt niin, että joku on sitten saanut huudettua vaatteen vaikks 2e... (jos vaikka ovh hinta ollut 30e, ja on kerran pidetty) eli tarvisin näin tarkkojakin vinkkejä :D

Minä laitan aina alin hinta millä olen valmis myymään tavaran lähtöhinnaksi.

En ala kikkailemaan joillain 0e lähtöhinnoilla ja 0,50e korotuksilla. Koska silloin todellakin voi käydä niin että joku huutaa tavaran hintaan 0,50e.

Aikuisten vaatteet, etenkin naisten vaatteet menee muutenkin aika huonohkosti, riippuu tietenkin vähän merkistä jne. Mutta noin pääsääntöisesti tavisvaateet menee aika huonosti.

Vierailija
55/55 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te muut teette kun lähetätte huutopaketilla.

Maksatatteko tilisiirrosta huutiksen kukkaroon aiheutuvat kulut ostajalla vai kärsittekö ne itse nahoissanne?

Itse en lähettele huutopakettina juuri lähettäjälle koituvien ylimääräräisten kulujen vuoksi.

Muutoinhan se olisikin kätevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän