jaksaisko joku auttaa huuto.net asioissa
Eli loin itselleni tunnuksen huutonettiin ja tunnistauduin käyttäjäksi. Olen lukenut kaikki ohjeet ja kai sisäistänyt ne ihan hyvin...
Kuitenkin tuntuu, että varmaan ihmisillä, jotka palvelua käyttävät on vielä käytännön vinkkejä, esim. jotain kantapään kautta opittua nippelitietoa.
Pyydänkin siis valaisemaan uutta käyttäjää niin, että pääsisin alkuun. Pelottaa, että teen jotain väärin, kun kuitenkin tuo on ihan virallinen palvelu.
muutamia asioita, joita itselle tulee mieleen:
-käyttääkö ihmiset paljon tuota huuto-paketti systeemiä? onko hyvä juttu?
-jos myyn vaikka naisten vaatteita, jotka eivät ole mitään todella kallista arvotavaraa, niin onko järkevä koota niistä jonkunlainen paketti? esim. samantyylisiä toppeja samaan pakettiin?
-miten uuteen myyjään suhtaudutaan, kun ei tietenkään ole vielä mitään palautetta?
-tuo postitus on minulle tosi epäselvää ylipäätään, koska en juuri koskaan ole postittanut mitään. Varsinkaan niin, että vastapuoli maksaa siitä. Mikä on yleisin tapa siinä? maksaako ostaja yleensä ensin, vai vasta paketin saatuaan. Enkä edes tiedä miten käytännössä toimii postiennakko jos olen myyjänä. auttaako näihin tuo huutopaketti?
-Minkä tyylisiä tietoja kannattaa kirjoittaa siihen omalle sivulle, minkä kaikki sitten näkee?(siis joillain on vaikka, että "ei lemmikkejä taloudessa") Mitkä olisi järkeviä juttuja ilmoittaa.
kiitos ihan hirveesti jos joku jaksaa neuvoa.
Ja tiedän, että monet asiat on ihan henkilökohtaisten mieltymysten mukaisia, mutta haluaisin kuulla silti mielipiteitä. :)
Kommentit (55)
Käytän siis työpaikan jo kerralleen käytettyjä pahvilaatikoita ja jo kerran käytettyjä kuori, jotka muuten menisivät roskiin. Eli en pölli työpaikaltani postitus tarvikkeita! :-)
Onko siis kuitenkin niin, että ostaja maksaa postikulut? ilmoitanko siitä ilmoitukseni yhteydessä? Onko kuitenkin aina järkevää postittaa(jos kyse lähinnä vaatteista..) vai oletteko myös toimittanut paketin henkilökohtaisesti/ostaja sen teiltä hakenut? ap
Kyllä, ostaja maksaa AINA postikulut. Olen usein myynyt tavaroita joiden hinta on esim. 4e ja siihen tulee päälle sitten postikulut vaikka 6,70e. Eihän mun tuollaisilla hinnoilla kannattaisi myydä mitään jos joutuisin maksaa vielä postikulutkin!!Itse annan myös aina ihmisille mahdollisuuden noutaa tavarat. Jotkut eivät tykkää tästä, minusta se on helppoa. Sillä silloin ei ole koko postitusrumbaa, ja ostajat tulevat kotiovelleni, noutavat tavaran ja maksavat siinä samalla käteisellä ja tasarahalla. Samalla ostaja voi vielä varmistua että ostoksensa on juuri sitä mitä halusikin.
Mutta mitään nouto TREFFEJÄ en tee enää minnekään, sen olen oppinut, sillä seistä nyt 30min jossain ostarilla ja odotella jospa se ostaja nyt ilmestyisi, niin ei kannata ainakaan 3e tavaran takia. NOutaa saa siis meidän kotiovelta.
Poikkeuksia teen esim. kun on joku iso tavara tai arvokas, niin siinä voi sitten aina neuvotella.Postikulut ilmoitan aina ilmoituksessa, niin että ostaja osaa laskea tavaralle kokonaishinnan jos esim. asuu niin kaukana että ei voi noutaa.
Pieniä juttuja punnitsen keittiövaalla, joka menee 4kg saakka, ja isommat sitten ihan henkilövaalla.Pahvilaatikkoina käytän työpaikaltani löytyvät pahvilaatikot, kuoret ja muut postitustarvikkeet. Eli kierrätystä siinäkin. Koska ei ne paketit siellä postissa mitään ilmaisia ole, ja jos myyn vaikka 10e vaatepaketin ja maksan vielä vaikka 3e postin pahvilaatikosta, niin voittoahan tulee vaan enää 7e.
Myös isommissa kaupoissa kun kiertelee, sieltä löytyy kans usein pahvilaatikoita jotka ovat menossa ihan roskikseen, eli niitä kyselen ystävällisesti.Tavallisesti en toimita mitään tavaroita ihmisille kotiin, kyllä se on ostaja joka hakee. Mutta olen huonekaluille tarjonnut palvelua että lisämaksusta voin toimittaa pk-seudulla myös ihmisten kotiin.
nyt alkaa valjeta tämä postituksen ihmeellinen maailma. Onhan suomen sisällä tapahtuva postitus sitten samanhintaista vaikka välimatkat eri?
Siis että esim. helsingistä hämeenlinnaan tai helsingistä ivaloon... Jos on eri hintaista, niin miten voin tietää postikulut myynti-ilmoitusta tehdessäni?
Käytän siis työpaikan jo kerralleen käytettyjä pahvilaatikoita ja jo kerran käytettyjä kuori, jotka muuten menisivät roskiin. Eli en pölli työpaikaltani postitus tarvikkeita! :-)
heh
Kuulun ehkä huutonet sisäpiireihin, en tiiä, mutta yli 1000 kauppaa takana.
Jos joku myy eteenpäin mun tavaroita voitolla tai ei, ihan sama mulle, mä sain niistä sen minkä halusin ja pääsin eroon niistä. Mitä sen jälkeen niille tapahtuu ei enää kauheasti kiinnosta mua.
Tavoitteeni on päästä tavaroistani eroon.
millaisissa paketeissa vaatteet kannattaa lähettää?
jossain postin omissako?(huomaatte ehkä nyt, etten oikeasti ole juuri postittanut mitään... :D)
minä lähetän vaatepaketteja usein pakattuna muovipussiin eli sellaisiin kaupan ostoskasseihin (vähintään kahteen pussiin siltä varalta että päällimmäinen pussi menee rikki) ja leveällä teipillä pyöräytän "paketin" molemmista päistä ja pituussuunnassa kiinni. Pahvilaatikoista tulee turhaan lisää painoa ja "pussipaketteja" on helpompi kuljettaa. Postin kirjekuoret/pakettilaatikot ovat hintavia, niitä en yleensä käytä.
Yksittäisiä vaatteita voi lähettää myös kirjekuoressa; huomioi näissä mitat eli kannattaa kokeilla etukäteen mahtuuko vaate kirjekuoreen (tavallisena kirjeenä menee, jos kirje on korkeintaan 3cm paksu). Maksikirje on pakettia halvempi mutta siinä tulee nopeasti painoraja vastaan. Jos aiot myydä enemmänkin, niin ehdotettu (digitaalinen)vaaka on kannattava sijoitus ja auttaa paljon postikulujen määrittelemisessä. Ja jos myyt pääasiassa yksittäisiä vaatteita niin silloin ne isot Helposti-kuoret ovat käteviä. Yleensä laitan kirjekuorissa lähettämäni vaatteet vielä minigrip-pusseihin (Pirkalla on halvempi versio), jolloin ilmat saa puristettua pois ja vaate mahtuu kuoreen paremmin.
Kannattaa tutustua postin hinnastoon ja ehtoihin (painorajat ja erot tavallisen ja maksikirjeen välillä) tarkasti. Postikulut kannattaa ilmoittaa jo kohteessa, jolloin ostaja tietää mitä lähetys tulee maksamaan. Jos vaikka ilmoitat kohteessa, että lähetät tuotteen maksikirjeenä hintaan 6,70e mutta painoraja ylittyykin ja joudut lähettämään pakettina (7.95e-8.50e), niin ostajalta et välttämättä voi periä enempää postimaksuja jälkikäteen. Tai ei ainakaan minusta ostajan tarvitse siihen suostua eli postimaksuissa kannattaa olla tarkkana muuten menee omasta pussista... Postiennakolla ei kannata lähettää ja ylipäätänsäkin lähetät vasta, kun tuotteen hinta ja postikulut näkyvät tililläsi (onhan sinulla verkkopankkitunnukset?).
Meiltä kotoa myymiäni juttuja (vaatteet, lelut ym.) on voinut myös noutaa; joskus on sovittu ns. noutotreffit vaikka läheiseen kauppakeskukseen. Suurimman osan lähetän kuitenkin postitse.
Hyviin kuviin kannattaa panostaa; selkeät kuvat joissa varsinkin vaatteen värit ja malli näkyvät oikein ovat tärkeitä. Itse kuvaan vaatteet yleensä yksivärisen maton päällä; lattialle on helppo asetella vaatteet kuvattavaksi. Ja lisäkuvia laitan kaikkiin kohteisiini (vaate takaa ja esim. yksityiskohtia tms.).
Eli ihan sama lähetätkö paketin Helsingistä Vantaalle vai Helsingistä Ivaloon, se on ihan saman hintaista.
Kannattaa todella mainita tekstissä että huutaja maksaa postikulut, näin vältyt epäselvyyksiltä.
Samoin tekstissä kannattaa olla rehellinen, sillä se muuten kostautuu. Eli kerrot että tuote on käytetty, jne.
Kuulun ehkä huutonet sisäpiireihin, en tiiä, mutta yli 1000 kauppaa takana.
Jos joku myy eteenpäin mun tavaroita voitolla tai ei, ihan sama mulle, mä sain niistä sen minkä halusin ja pääsin eroon niistä. Mitä sen jälkeen niille tapahtuu ei enää kauheasti kiinnosta mua.
Tavoitteeni on päästä tavaroistani eroon.
hei arvon sisäpiiriläinen, onko sulla jotain vinkkejä, mitkä asiat on ihan kauheita, ettet ostaisi mitään tai vastaavasti tosi hyviä juttuja?
(en tarkoita mitään "ostin tuotteen mutten saanut sitä" vaan lähinnä just jotain ilmoituksessa olevista asioista...)
ja oikeassa olet, itsekin haluan päästä tavaroistani eroon, eikä kiinnosta mitä niille sitten tapahtuu, mut lähinnä ajattelin, että jos itse menen huutamaan jonkun paketin, niin voin sitten hyvillä mielin pistää kiertoon jos joku ei sovi. :)
on laittaa postikuluihin vielä lisäkommentiksi "En peri lisää enkä palauta ylimääräisiä". Palauttaminen nyt ei sinänsä ole vaikeaa ja luohan se hyvää henkeä, mutta aika moni tappelu on saanut alkunsa siitä, että myyjä on alkanut periä lisää postikuluja ilmoittamiensa lisäksi. Postikulut on ne, jotka ilmoituksessa on annettu.
Vaatepaketeissa olen käyttänyt just isoja muovipusseja + pakkausteippiä. Tai sitten esim. paperisia pusseja.
Myös esim. Pirkka Biojätepussit käyvät hyvin postitus pusseina.
miten sen huutouran saa käyntiin, kun palautetta on nolla? huutaako joku nollapalautteen tavaroita?
miten sen huutouran saa käyntiin, kun palautetta on nolla? huutaako joku nollapalautteen tavaroita?
huutaako esim. nämä sisäpiirissä olijat sellaisia kohteita, joilla palautetta on nolla, ja kohteitakin vaikka vain kaksi.
Kuulun ehkä huutonet sisäpiireihin, en tiiä, mutta yli 1000 kauppaa takana. Jos joku myy eteenpäin mun tavaroita voitolla tai ei, ihan sama mulle, mä sain niistä sen minkä halusin ja pääsin eroon niistä. Mitä sen jälkeen niille tapahtuu ei enää kauheasti kiinnosta mua. Tavoitteeni on päästä tavaroistani eroon.
hei arvon sisäpiiriläinen, onko sulla jotain vinkkejä, mitkä asiat on ihan kauheita, ettet ostaisi mitään tai vastaavasti tosi hyviä juttuja? (en tarkoita mitään "ostin tuotteen mutten saanut sitä" vaan lähinnä just jotain ilmoituksessa olevista asioista...) ja oikeassa olet, itsekin haluan päästä tavaroistani eroon, eikä kiinnosta mitä niille sitten tapahtuu, mut lähinnä ajattelin, että jos itse menen huutamaan jonkun paketin, niin voin sitten hyvillä mielin pistää kiertoon jos joku ei sovi. :)
En osta tavaroita joista ei ole kunnon kuvausta. Eli jos esim. ostan takin, niin odotan että tekstissä on ainaskin perustiedot. Jos tekstissä lukee vaan "Punainen takki" niin ei se kerro mitään.
Vaan haluan tietää ainaskin merkin (vaikka oliskin "vaan" joku Alley) ja koon, ehkä vähän materiaalista jotain.
En jaksa myöskään kauheasti lukea tekstejä tyyliin: "...käytä tätä vaikkapa punaisen mekon kanssa ja tämä on niin ihana, käytin itse sitä ennen kun kävi pikkusiskollani mutta on kyllä ihq super ihanan söpön takki".
Eli kaikki epäolennainen ei kiinosta.
Myös jos on 2 kilometriä pientä pränttiä millä ehdoilla toimitat tavarat, niin en ala lukea, enkä osta. (jos on vielä vilkkuvaa ja kimaltelevaa tekstiä, se pahentaa asiaa vielä)
Tietenkin toimitusehdot voi ja pitääkin laittaa, niin että pelisäännöt ovat selvät. Mutta lyhyesti ja napaksti, kiitos.
Kyllä huudan myös tavaraa nolla palautteisilta jos teksti on asiallinen, löytyy kuvat ja kaikki tiedot stemma.
Taisin tässä taanoin huutaa yhdeltä nollapalautteiselta jotain huonekalua, kaikki oli ok.
huutaako esim. nämä sisäpiirissä olijat sellaisia kohteita, joilla palautetta on nolla, ja kohteitakin vaikka vain kaksi.
Ostamalla?
Vai?
positiivisia, auttavia ketjuja... :-) :-) :-)
Kyllä huudan myös tavaraa nolla palautteisilta jos teksti on asiallinen, löytyy kuvat ja kaikki tiedot stemma.
Taisin tässä taanoin huutaa yhdeltä nollapalautteiselta jotain huonekalua, kaikki oli ok.
Kiva kun pääsee auttamaan!
Olen itsekin aikoinaan opiskellut huutiksen käyttöä lueskelemalla tällä palstalla olevia juttuja. Siinä esim. kysyttiin mitä ihmiset haluavat ostaa vaatepaketeissa, mikä on ehdoton no go.
Muutenkin mitä mieltä ihmiset ovat olleet saamistaan tuotteistaan jne.
Täältä sain myös vinkkejä miten lisätään kuvia yms.
Kannatta myös lukea huutonetin omaa keskustelupalstaa. Sieltäkin saa hyviä vinkkejä.
Tervetuloa huutonetin hauskaan maailmaan, pistetään tavarat kiertoon!!
T. Kokenut huutislainen
pitääkö sellainen luoda vai onko turvallisempaa, että ottaa yhteyttä vasta sitten kun joku voittaa huudon.
Ja onko siinä joku virallinen aika, että pitää ottaa yhteyttä (siis jos on esim. vkonloppu, niin pitääkö huudon loppuminen ajoittaa siten, että on itse varmasti samantien laittamassa viestiä voittajalle?)
vielä jotenkin yksinkertaisesti, että mitä tapahtuu kun kohde sulkeutuu ja pitäisi hoitaa asiaa eteenpäin. Ja oletteko yleensä yhteydessä myyjään/ostajaan sähköpostilla vai soitteletteko aina?
Kyllä, ostaja maksaa AINA postikulut. Olen usein myynyt tavaroita joiden hinta on esim. 4e ja siihen tulee päälle sitten postikulut vaikka 6,70e. Eihän mun tuollaisilla hinnoilla kannattaisi myydä mitään jos joutuisin maksaa vielä postikulutkin!!
Itse annan myös aina ihmisille mahdollisuuden noutaa tavarat. Jotkut eivät tykkää tästä, minusta se on helppoa. Sillä silloin ei ole koko postitusrumbaa, ja ostajat tulevat kotiovelleni, noutavat tavaran ja maksavat siinä samalla käteisellä ja tasarahalla. Samalla ostaja voi vielä varmistua että ostoksensa on juuri sitä mitä halusikin.
Mutta mitään nouto TREFFEJÄ en tee enää minnekään, sen olen oppinut, sillä seistä nyt 30min jossain ostarilla ja odotella jospa se ostaja nyt ilmestyisi, niin ei kannata ainakaan 3e tavaran takia. NOutaa saa siis meidän kotiovelta.
Poikkeuksia teen esim. kun on joku iso tavara tai arvokas, niin siinä voi sitten aina neuvotella.
Postikulut ilmoitan aina ilmoituksessa, niin että ostaja osaa laskea tavaralle kokonaishinnan jos esim. asuu niin kaukana että ei voi noutaa.
Pieniä juttuja punnitsen keittiövaalla, joka menee 4kg saakka, ja isommat sitten ihan henkilövaalla.
Pahvilaatikkoina käytän työpaikaltani löytyvät pahvilaatikot, kuoret ja muut postitustarvikkeet. Eli kierrätystä siinäkin. Koska ei ne paketit siellä postissa mitään ilmaisia ole, ja jos myyn vaikka 10e vaatepaketin ja maksan vielä vaikka 3e postin pahvilaatikosta, niin voittoahan tulee vaan enää 7e.
Myös isommissa kaupoissa kun kiertelee, sieltä löytyy kans usein pahvilaatikoita jotka ovat menossa ihan roskikseen, eli niitä kyselen ystävällisesti.
Tavallisesti en toimita mitään tavaroita ihmisille kotiin, kyllä se on ostaja joka hakee. Mutta olen huonekaluille tarjonnut palvelua että lisämaksusta voin toimittaa pk-seudulla myös ihmisten kotiin.