jaksaisko joku auttaa huuto.net asioissa
Eli loin itselleni tunnuksen huutonettiin ja tunnistauduin käyttäjäksi. Olen lukenut kaikki ohjeet ja kai sisäistänyt ne ihan hyvin...
Kuitenkin tuntuu, että varmaan ihmisillä, jotka palvelua käyttävät on vielä käytännön vinkkejä, esim. jotain kantapään kautta opittua nippelitietoa.
Pyydänkin siis valaisemaan uutta käyttäjää niin, että pääsisin alkuun. Pelottaa, että teen jotain väärin, kun kuitenkin tuo on ihan virallinen palvelu.
muutamia asioita, joita itselle tulee mieleen:
-käyttääkö ihmiset paljon tuota huuto-paketti systeemiä? onko hyvä juttu?
-jos myyn vaikka naisten vaatteita, jotka eivät ole mitään todella kallista arvotavaraa, niin onko järkevä koota niistä jonkunlainen paketti? esim. samantyylisiä toppeja samaan pakettiin?
-miten uuteen myyjään suhtaudutaan, kun ei tietenkään ole vielä mitään palautetta?
-tuo postitus on minulle tosi epäselvää ylipäätään, koska en juuri koskaan ole postittanut mitään. Varsinkaan niin, että vastapuoli maksaa siitä. Mikä on yleisin tapa siinä? maksaako ostaja yleensä ensin, vai vasta paketin saatuaan. Enkä edes tiedä miten käytännössä toimii postiennakko jos olen myyjänä. auttaako näihin tuo huutopaketti?
-Minkä tyylisiä tietoja kannattaa kirjoittaa siihen omalle sivulle, minkä kaikki sitten näkee?(siis joillain on vaikka, että "ei lemmikkejä taloudessa") Mitkä olisi järkeviä juttuja ilmoittaa.
kiitos ihan hirveesti jos joku jaksaa neuvoa.
Ja tiedän, että monet asiat on ihan henkilökohtaisten mieltymysten mukaisia, mutta haluaisin kuulla silti mielipiteitä. :)
Kommentit (55)
[i -käyttääkö ihmiset paljon tuota huuto-paketti systeemiä? onko hyvä juttu?
-jos myyn vaikka naisten vaatteita, jotka eivät ole mitään todella kallista arvotavaraa, niin onko järkevä koota niistä jonkunlainen paketti? esim. samantyylisiä toppeja samaan pakettiin?
-miten uuteen myyjään suhtaudutaan, kun ei tietenkään ole vielä mitään palautetta?
-tuo postitus on minulle tosi epäselvää ylipäätään, koska en juuri koskaan ole postittanut mitään. Varsinkaan niin, että vastapuoli maksaa siitä. Mikä on yleisin tapa siinä? maksaako ostaja yleensä ensin, vai vasta paketin saatuaan. Enkä edes tiedä miten käytännössä toimii postiennakko jos olen myyjänä. auttaako näihin tuo huutopaketti?
-Minkä tyylisiä tietoja kannattaa kirjoittaa siihen omalle sivulle, minkä kaikki sitten näkee?(siis joillain on vaikka, että "ei lemmikkejä taloudessa") Mitkä olisi järkeviä juttuja ilmoittaa.
[/quote]
Huutopaketti: on kätevä sillä voit kotona omalta pankkitililtäsi maksaa postimaksun, tulostat lapun (pitää olla siis tulostin), liimat lapun pakettiin ja jätät paketin postiin. Ei tartte jonottaa postissa, säästää aikaa.
Lisäksi huutopaketti on hieman edullisempi kun tavallinen postipaketti ja kg välit ovat isompia.
Vaatepaketti: voit koota vaatepaketin, siinä on täkeää että koot on suunilleen samaa kokoa, eikä XS-XL tyyliin. Minä olen kokonut aina sellaisia yleispaketteja, eli sellaisia missä on vähän kaikenlaista, eli yläosia, housuja, jne. EI kenkiä, sillä vaikka ihmiset ovat esim. S-kokoisia, heillä voi olla hyvin erikokoiset jalat!
Postitus: ÄLÄ laita postiennakolla, hankalaa ja epävarmaa ja lisäksi kallista!
Pyydä ostajaa ensin laittamaan tilillesi huutosumman + postikulut (ne sun pitäisi selvittää tietenkin etukäteen) ja kun summa näkyy tililläsi, laitat vasta paketin postiin.
Lisävinkkinä: hommaa ittelesi kotiin pieni keittiövaaka ja postin hinnaston, sillä on sitten helmpompi arvioida postikuluja.
Omiin tietoihin en laittaisin ehkä mitään ensin, mikä sitten tulee esille sitä mitaan kun teet kauppaa. Esim. että et vastaa postin rikkomista ja hukkaamista tavaroista tms.
Huutopaketti: on kätevä sillä voit kotona omalta pankkitililtäsi maksaa postimaksun, tulostat lapun (pitää olla siis tulostin), liimat lapun pakettiin ja jätät paketin postiin. Ei tartte jonottaa postissa, säästää aikaa.
Lisäksi huutopaketti on hieman edullisempi kun tavallinen postipaketti ja kg välit ovat isompia.Vaatepaketti: voit koota vaatepaketin, siinä on täkeää että koot on suunilleen samaa kokoa, eikä XS-XL tyyliin. Minä olen kokonut aina sellaisia yleispaketteja, eli sellaisia missä on vähän kaikenlaista, eli yläosia, housuja, jne. EI kenkiä, sillä vaikka ihmiset ovat esim. S-kokoisia, heillä voi olla hyvin erikokoiset jalat!
Postitus: ÄLÄ laita postiennakolla, hankalaa ja epävarmaa ja lisäksi kallista!
Pyydä ostajaa ensin laittamaan tilillesi huutosumman + postikulut (ne sun pitäisi selvittää tietenkin etukäteen) ja kun summa näkyy tililläsi, laitat vasta paketin postiin.Lisävinkkinä: hommaa ittelesi kotiin pieni keittiövaaka ja postin hinnaston, sillä on sitten helmpompi arvioida postikuluja.
Omiin tietoihin en laittaisin ehkä mitään ensin, mikä sitten tulee esille sitä mitaan kun teet kauppaa. Esim. että et vastaa postin rikkomista ja hukkaamista tavaroista tms.
Kiitos kaunis!
Tuli paljon hyödyllistä tietoa. Joo, tuo postittaminen on niin vierasta mut kai se siitä. Onko siis kuitenkin niin, että ostaja maksaa postikulut? ilmoitanko siitä ilmoitukseni yhteydessä?
Onko kuitenkin aina järkevää postittaa(jos kyse lähinnä vaatteista..) vai oletteko myös toimittanut paketin henkilökohtaisesti/ostaja sen teiltä hakenut?
ap
että jos myyn jonkun vaikka nyt mekon, ja toivon saavani siitä esim. 8e, niin kannattaako aina laittaa hintavaraus, vai kikkailla sillä lähtöhinnalla? siis jos kuitenkin tuntuu, ettei mekko kiinnosta monia ja joku on tarjonnut vaikka 7e, niin ilmeisesti voin yrittää vielä tuotteen myydä tälle huutajalle sopimalla siitä kahden kesken, vai mitä ihmettä? nyt oon jo pihalla taas, ehkä joku tajus.
Siis vaatteeni ovat ihan normaaleja käyttövaatteita, en halua antaa ilmaiseksi mutta kiskuroisikaan...
millaisissa paketeissa vaatteet kannattaa lähettää?
jossain postin omissako?(huomaatte ehkä nyt, etten oikeasti ole juuri postittanut mitään... :D)
kannattaako vaatteet kuvata esim. lattiaa vasten, henkarissa seinää vasten vai itsensä päällä?
millaisissa paketeissa vaatteet kannattaa lähettää?
jossain postin omissako?(huomaatte ehkä nyt, etten oikeasti ole juuri postittanut mitään... :D)
Postista saa helposti-kuoria, joissa on postimkasu valmiiksi maksettuna. Katso postin nettisivuilta. Niillä menee kätevästi yksittäinen pieni vaate.
Isommat paketit pakkaan esim. kenkälaatikkoon / vaippalaatikkoon muovikassissa ja päällystän yksivärisellä paperilla, jos paljon viivakoodeja päällä. Huutopakettina lähetän aina, kun mahdollista. Todella kätevää.
kannattaako vaatteet kuvata esim. lattiaa vasten, henkarissa seinää vasten vai itsensä päällä?
mutta aina ei löydy vaatteelle oikeankokoista mallia.
miten kuvaat, jos on hyvä tuote, hinta kohdallaan ja selkeät kuvat, niin menee.
Vierastan itse noita lasten päällä olevia, haluan että on kuvattu esim. haalarit edestä ja takaa, ja hihansuut/jalkaleksut erikseen.
esim. ison vaatepaketin? ei taida keittiövaaka riittää vai? henkilövaaka? :)
edelleen ap, jolla kyselyikä.
että jos myyn jonkun vaikka nyt mekon, ja toivon saavani siitä esim. 8e, niin kannattaako aina laittaa hintavaraus, vai kikkailla sillä lähtöhinnalla? siis jos kuitenkin tuntuu, ettei mekko kiinnosta monia ja joku on tarjonnut vaikka 7e, niin ilmeisesti voin yrittää vielä tuotteen myydä tälle huutajalle sopimalla siitä kahden kesken, vai mitä ihmettä? nyt oon jo pihalla taas, ehkä joku tajus.
Siis vaatteeni ovat ihan normaaleja käyttövaatteita, en halua antaa ilmaiseksi mutta kiskuroisikaan...
En osta koskaan hintavarauksella olevia. Laitat suoraan sen lähtöhinnan, millä olet valmis myymään. Aika pian sinullekin käy selväksi, millä hintatasolla voi myydä. Jos ei mene, lasket hintaa ja laitat uudelleen myyntiin.
Voit tarjota jollekin joka on jäänyt hintavarauksen alle, mutta täytyy olla todella kiinnostunut, että lähtee enää siinä vaiheessa korottamaan tarjoustaan. Monesti ihmiset eivtä halua tuotetta, jos eivät ole huutaneet hintavaraukseen asti.
Minua ainakin ärsyttää, kun myy jotain kalliimpaa huuto + osta heti hinnalla, ja aina menee osta heti -hinnalla, niin jälkikäteen muut kyselee, että joko tuote meni ja olisi voinut itsekin maksaa osta heti-hinnan.
Punnitsen pienissä erissä ja summaan luvut yhteen. Huutopaketin raja on 0-5kg, joten täytyy olla aikamoinen paketti, ettei mahdu 5kg rajaan.
että jos esim. joku ostaa ison vaatepaketin, eikä tykkää vaikka kolmesta paidasta tai ei ole sopivia, niin onko kamalaa myydä itse myöhemmin eteenpäin huutiksessa?
että jos esim. joku ostaa ison vaatepaketin, eikä tykkää vaikka kolmesta paidasta tai ei ole sopivia, niin onko kamalaa myydä itse myöhemmin eteenpäin huutiksessa?
Saa kaupastakin ostettuja myydä eteenpäin, jos ei sovi.
Punnitsen pienissä erissä ja summaan luvut yhteen. Huutopaketin raja on 0-5kg, joten täytyy olla aikamoinen paketti, ettei mahdu 5kg rajaan.
kun jaksat vastailla. ja kiitos muillekkin. Eli siis kun teen ilmoituksen, niin siinä pitää heti olla ilmoitettuna postikulut ja tarviiko olla vielä maininta, että ostaja maksaa? onko postikulujen kanssa tullut jotain ongelmia?
Ja hei tuleeko ne maksut jonnekkin huuto.net kukkaroon vai tilille vai mitä?
lähinnä ajattelin, että onko se väärin huutonettipiireissä, että sitten pian se ostaja saakin samasta vaatteesta vielä enemmän kuin alkuperäinen myyjä... tuntuu, että aika usein täällä av:llakin on paljon jupisemista huutisasioista...
niin näyttää olevan monissa vaatepaketeissa paljon vaatteita jotka ovat ihan rypistyneitä, luulisi että kannattaa silittää vaatteet ennen myyntiin pistämistä, vai onko turhaa touhua?
kun jaksat vastailla. ja kiitos muillekkin. Eli siis kun teen ilmoituksen, niin siinä pitää heti olla ilmoitettuna postikulut ja tarviiko olla vielä maininta, että ostaja maksaa? onko postikulujen kanssa tullut jotain ongelmia?
Ja hei tuleeko ne maksut jonnekkin huuto.net kukkaroon vai tilille vai mitä?
Mielellään ilmoitat postikulut etukäteen, ostajat tykkää ja saaat postimaksun saman tien tilille eikä jälkikäteen.
Laita merkintä toimitustietoihin: 'Postitan kirjeen/paketin, kun huuto postimaksuineen näkyy tililläni.' Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia, olen tehnyt noin 100 kauppaa. Maksut tulevat sinun omalle tilillesi. Huutonet-kukkaroon voit siirtää rahaa nettipankin kautta ja maksaa sieltä huutopaketteja tai esim. ilmoituksen värityksen tai muun erikoisominaisuuden.
niin näyttää olevan monissa vaatepaketeissa paljon vaatteita jotka ovat ihan rypistyneitä, luulisi että kannattaa silittää vaatteet ennen myyntiin pistämistä, vai onko turhaa touhua?
ja aina on mennyt.
ja aina on mennyt.
lähinnä ajattelin, että onko se väärin huutonettipiireissä, että sitten pian se ostaja saakin samasta vaatteesta vielä enemmän kuin alkuperäinen myyjä... tuntuu, että aika usein täällä av:llakin on paljon jupisemista huutisasioista...
Mutta en kuulu huutispiireihin :)
Useimiten se on aika ilmiselvää, eli jos ostaja ei asu samalla paikkakunnalla, niin tod.näk. haluaa että tuote postitetaan.
Usein tuleekin myös s-posti ostajalta, jos siis käyttää vakioviestiä jossa on jo kaikki tiedot, tyyliin "maksoin äsken tuotteen ja postikulut pankista X, t. Otto Ostaja".
Kyllähän asioista voidaan sopia ihan sähköpostitse, ilman että tarvitsee soitella.
Jos taas ostaja haluaa noutaa tavaran, tulee s-posti tyyliin "haluaisin noutaa tuotteen, milloin teille sopisi?" Silloin kerron esim. että ma klo 18 ja ti ennen klo 10 ja klo 15 jälkeen sopisi minulle nouto, milloin olisit tulossa noutamaan?".
Kyllähän asiat saadaan sovittua. Joskus myös ostaja soittaa.
Minä myyjänä en pahemmin soittele perään.
JOs ostajasta ei ala kuulua viikon sisällä huudon sulkeutumisesta, laitan ekan viestin jossa muistutan ystävällisesti. Jos 2-3 viikonkaan jälkeen ei kuulu mitään, laitan ostajalle negan ja tuote uudelleen myyntiin.
Joskus siinä vaiheessa ostaja ilmoittaa sitten itsestään jolloin poistan taas tuotteen myynnistä (ellei ole huudettu vielä) ja muutan palautteen positiiviseksi tyyliin "ok kaupat", ilman ylistyssanoja.