Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri vähävaraisilla on ne suurimmat taulutelevisiot?

Vierailija
01.11.2010 |

Olen huomannut lasteni kavereiden perheissä lähes poikkeuksetta tämän ilmiön. Lapset kulkevat kuluneissa vaatteissa ja ruoka on sitä sun tätä, mutta TV-taulu on iso ja komia!

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes sen verran huvitusta että voisi katsella kunnon telkkaria? Kyllä kaikilla on oikeus edes johonkin "luksukseen", joillakin se on telkkari, mitä sitten??

Mua sitten sapettaa tuollaiset arvostelijat ja rasistit.

Vierailija
42/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki raha menee omaan kivaan niin eihän se laskuihin silloin riitä.Ilmentymä elämänhallinnanpuutteesta joka tuskin rajoittuu pelkkään telkkariin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan pienituloisia, telkkari on LG:n 32 tuuman taulutv. ei nyt mikään kaikkein isoin, mut meille se tuntuu isolta ja hienolta! Ostettiin sellaisena kuukautena kun oli ylimääräistä,tai siis oli säästetty kun vanha kuvaputkitv hajos. Eipä olis ollu järkeä ostaa sellasta samanlaista tilalle. Kyllä meillä yleensä on ruokaan rahaa eikä tosiaankaan ostella elektroniikkaa tms.

Ja kyllä mäkin oon nähnyt varakkaimmilla ne isoimmat 40tuumaa ->

Vierailija
44/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin juuri vuos sitten lapsille sonyn 42 tuuman telkkari, maksoi alle 1000 euroa, muistaakseni 899 oli tarkka summa. Joten eipä noi nyt kauheesti maksa, joten kyllä niitä köyhempikin voi ostaa. Mun mielestä muutenkin käsittämätöntä toi ajatustapa että köyhällä ei saisi olla mitään "prameempaa" iso telkkarikin luetaan pröytäilyksi :)

Meillä ei ollut varaa kun 600 euron tv:hen.

Emme edes ole köyhiä, mutta en IKINÄ laittaisi telkkariin tuhatta euroa! Meillä on ikivanha appiukolta joskus aikanaan kun yhteen muutettiin niin saatu putkitelkkari. Oli siis vanha jo silloin. Hyvin toimii.

Mutta sen sijaan ostin juuri muutama kk sitten koiran, se maksoi 1100e ja kaikkineen siihen on kulunut elokuusta lähtien rahaa n. 2000e.

Sitä voi aina valikoida mihin rahansa käyttää. Outoa on käyttää ne vähätkin rahansa niinkin turhaan kun telkkariin... Ja hullu on se joka ei ole rikas, mutta jonka mielestä 899e telkkarista ei ole paljon! Minun nettopalkkani on kuukaudessa 1009e enkä ikinä käyttäisi sitä kokonaan telkkariin, vaikka se periaatteessa säästöön meneekin kokonaisuudessaan.

Vierailija
45/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin juuri vuos sitten lapsille sonyn 42 tuuman telkkari, maksoi alle 1000 euroa, muistaakseni 899 oli tarkka summa. Joten eipä noi nyt kauheesti maksa, joten kyllä niitä köyhempikin voi ostaa. Mun mielestä muutenkin käsittämätöntä toi ajatustapa että köyhällä ei saisi olla mitään "prameempaa" iso telkkarikin luetaan pröytäilyksi :)

Emme edes ole köyhiä, mutta en IKINÄ laittaisi telkkariin tuhatta euroa! Meillä on ikivanha appiukolta joskus aikanaan kun yhteen muutettiin niin saatu putkitelkkari. Oli siis vanha jo silloin. Hyvin toimii.

Mutta sen sijaan ostin juuri muutama kk sitten koiran, se maksoi 1100e ja kaikkineen siihen on kulunut elokuusta lähtien rahaa n. 2000e.

Sitä voi aina valikoida mihin rahansa käyttää. Outoa on käyttää ne vähätkin rahansa niinkin turhaan kun telkkariin... Ja hullu on se joka ei ole rikas, mutta jonka mielestä 899e telkkarista ei ole paljon! Minun nettopalkkani on kuukaudessa 1009e enkä ikinä käyttäisi sitä kokonaan telkkariin, vaikka se periaatteessa säästöön meneekin kokonaisuudessaan.

karvapalloon laittaisi, enkä kyllä telkkariinkaan..

Vierailija
46/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja panostavat siihen laitteeseen sitten.

Vierailija
47/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole rahasta pulaa mutta en mä niitä mihinkään karvapalloon laittaisi, enkä kyllä telkkariinkaan..

kirjoittaja, mutta nyt on ihan pakko sanoa, että koira ei ole karvapallo. Karvapalloja löytyy esim. sohvan alta, mutta koira on elävä olento, rakas perheenjäsen.

Terv. köyhä koiran omistaja

Vierailija
48/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon tällä hetkellä sossun asiakas. Ja iso tv siksi että,vanha kuvaputki-tv hajos joku aika sitten, tilasin osamaksulla uuden tv:n, ja tuollainen iso taulu-tv ei ollut kovinkaan kallis verrattuna niihin pienempiin, kuukausierissä oli 5-10e heitto.

Vierailija
49/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma, niin mieli paranee.

Vierailija
50/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vuosi ja nyt euroaikaan osamaksulla maksaminen on hämärtynyt ihmisillä. Käteisellä tuskin kukaan huonotuloinen ostaa tonnin telkkaria.

Vierailija
51/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mä siitä maksanut kuin 25€. Ja ei kannata kaikkea ottaa niin tosissaan ;)

Vierailija
52/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla vähätuloisilla on isommat telkkarit. Meillä on vanha kuvaputkitelkkari niin kuin parilla muullakin kaverilla, jotka ovat paljon varakkaampia. Meille muut asiat ovat tärkeämpiä.

Vierailija
53/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme itse vähävaraisia, joten yllättäen asumme halvalla alueella jossa suurin osa on pienituloisia. Monilla on isot telkkarit, mutta meillä päin telkkari on usein sitä isompi mitä vähemmän on koulutusta. Eniten telkkarittomia on tuttavapiirissämme akateemisissa, oli tulotaso mikä tahansa.

Ja tietty poikkeuksiakin on, ja tämä on vain omasta tuttavapiiristä tehty yleistys :)

Vierailija
54/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ikinä laittaisi tuollaista summaa johonkin koiraan! Minusta tonni koirasta on paljon! Mutta tuollaisen summan voisin telkkariin laittaakin.

Eli jokaisella meillä on omat kiinnostuksen kohteensa. En ymmärrä miten koira olisi jotenkin parempi kohde kuin telkkari?

Vierailija
55/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla vähätuloisilla on isommat telkkarit. Meillä on vanha kuvaputkitelkkari niin kuin parilla muullakin kaverilla, jotka ovat paljon varakkaampia. Meille muut asiat ovat tärkeämpiä.

tärkeä, jos kotona on iso telkkari? Voi apua! Hih, meille on monikin asia tärkeämpi kuin televisio, silti niitä isoja on kotona 3 kappaletta, hui!!

Vierailija
56/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan heidän tulotasonsa suhteessa parantunut tämän nykyhallituksen aikana.

Vierailija
57/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan koulutustasosta ja ssosiaaliluokasta. Vähemmän koulutetut ja alempaan sosioekonomiseen lokeroon sijoittuvat panostavat enemmän televisioon. Luokkajaon toisessa päässä sitävastoin panostetaan mm. keittiökoneisiin (mm. Smeg, Kitchen Aid) ja tietokoneisiin (mm. Macit ja iPodit).

Vierailija
58/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän vanha kuvaputkitelkkari meni rikki vähän aikaa sitten, ja oli pakko ostaa uusi, niin mies vertaili muutaman päivän että löysi parhaan mahdollisen telkkarin, ja tilas sen sitten osamaksulla. Ei oo varaa ostaa jotain halpaa ja huonoa.

Vierailija
59/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme edes ole köyhiä, mutta en IKINÄ laittaisi telkkariin tuhatta euroa! Meillä on ikivanha appiukolta joskus aikanaan kun yhteen muutettiin niin saatu putkitelkkari. Oli siis vanha jo silloin. Hyvin toimii. Mutta sen sijaan ostin juuri muutama kk sitten koiran, se maksoi 1100e ja kaikkineen siihen on kulunut elokuusta lähtien rahaa n. 2000e. Sitä voi aina valikoida mihin rahansa käyttää. Outoa on käyttää ne vähätkin rahansa niinkin turhaan kun telkkariin... Ja hullu on se joka ei ole rikas, mutta jonka mielestä 899e telkkarista ei ole paljon! Minun nettopalkkani on kuukaudessa 1009e enkä ikinä käyttäisi sitä kokonaan telkkariin, vaikka se periaatteessa säästöön meneekin kokonaisuudessaan.

minä en ikinä laittaisi tuollaista summaa johonkin koiraan! Minusta tonni koirasta on paljon! Mutta tuollaisen summan voisin telkkariin laittaakin. Eli jokaisella meillä on omat kiinnostuksen kohteensa. En ymmärrä miten koira olisi jotenkin parempi kohde kuin telkkari?

mutta huomaat varmaan itsekin mikä ero siinä on että laittaako rahansa koiraan vai telkkariin... Vai etkö huomaa?

Vierailija
60/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme edes ole köyhiä, mutta en IKINÄ laittaisi telkkariin tuhatta euroa! Meillä on ikivanha appiukolta joskus aikanaan kun yhteen muutettiin niin saatu putkitelkkari. Oli siis vanha jo silloin. Hyvin toimii. Mutta sen sijaan ostin juuri muutama kk sitten koiran, se maksoi 1100e ja kaikkineen siihen on kulunut elokuusta lähtien rahaa n. 2000e. Sitä voi aina valikoida mihin rahansa käyttää. Outoa on käyttää ne vähätkin rahansa niinkin turhaan kun telkkariin... Ja hullu on se joka ei ole rikas, mutta jonka mielestä 899e telkkarista ei ole paljon! Minun nettopalkkani on kuukaudessa 1009e enkä ikinä käyttäisi sitä kokonaan telkkariin, vaikka se periaatteessa säästöön meneekin kokonaisuudessaan.

minä en ikinä laittaisi tuollaista summaa johonkin koiraan! Minusta tonni koirasta on paljon! Mutta tuollaisen summan voisin telkkariin laittaakin. Eli jokaisella meillä on omat kiinnostuksen kohteensa. En ymmärrä miten koira olisi jotenkin parempi kohde kuin telkkari?

mutta huomaat varmaan itsekin mikä ero siinä on että laittaako rahansa koiraan vai telkkariin... Vai etkö huomaa?

2800€, mutta on meillä niitä isoja telkkareitakin muutama..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä