Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri vähävaraisilla on ne suurimmat taulutelevisiot?

Vierailija
01.11.2010 |

Olen huomannut lasteni kavereiden perheissä lähes poikkeuksetta tämän ilmiön. Lapset kulkevat kuluneissa vaatteissa ja ruoka on sitä sun tätä, mutta TV-taulu on iso ja komia!

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viksu ja vilmaattinen pyörii tällä palstalla?

Aivokapasiteettini on hyvä, muttei sentään yliluonnollinen. Minun on pakko välillä viettää pari minuuttia av-palstalla samalla kun kuuntelen BBC:n parhaita radio-ohjelmia, hoidan lapsia ja editoin arvovaltaista talouskatsausta. Voisin tosiaan av-palstan sijaan opetella vaikka taas uuden kielen, mutta eipä siinäkään mitään järkeä olisi, koska nytkin osaan niitä enemmän kuin ehdin koskaan kunnolla käyttää...

Niin ja tuloni eivät suuresta kyvykkyydestäni huolimatta ole hirveän suuret, mutta televisio on silti vanhaa mallia.

Vierailija
22/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä laittaisi 1000+ euroa telkkariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tähän vastaus. Tv on köyhän ainoa huvi,eikä maksa muuta kuin laitteen, sähkön ja lupamaksun verran. Ei tarvitse liikkua itse, eikä lasten kanssa mihinkään mennä, joten halvaksi tulee ja kaikki on tyytyväisiä.

Vierailija
24/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan itsekin lapsuudesta, että ensimmäiset videot näin sen luokan varmasti köyhimmän lapsen kotona. Oikeasti hänellä ei ollut kuin yhdet kunnolliset farkut ja ehkä kaksi paitaa, jotka olivat joka päivä päällä, ei suihkua jne. Mutta videoihin ja kaljaan perheellä riitti rahaa.

Muutenkin eri ihmisillä riittää rahaa eri juttuihin, monet esim. sanoo ettei rahaa riitä tulla käymään kaverin luona toisessa kaupungissa, mutta saman rahasumman voi käyttää esim. ravintolaan. Tai toisinpäin.

Vierailija
25/121 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan minimirahoilla elellään, jo muutama vuosi. Meillä 47 tuumanen tv ja ihan ostettu omilla rahoilla, niillä joita kumpikin on saanut lahjaksi yms.

Ja paitsi että meillä ei todellakaan kukaan kulje vanhoissa kuluneissa vaatteissa!

Vierailija
26/121 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan ihan sen takia ettei jaksettu/joudettu hakea uutta. Mielestäni tv.n koko ei kerro varakkuudesta :) Vaikka vitsi kai tämä ap.n avaus olikin?

Vierailija
27/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha putkitelkkari yhä edelleen...

Vierailija
28/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan sulle että nykyään noi isot telkkarit ei maksa paljon paskaakaan.

Vierailija
29/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapiirissä juuri varakkaimmilla on ne suurimmat taulutelevisiot.

Vierailija
30/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ruoka-aikoina on epäkohteliasta pönöttää toisten keittiössä.

Vierailija
31/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy kotona olevilla ja maahanmuuttajilla olevan isoja 42 tuuman telkkareita, roskakatoksen mukaan. Ehkä ne ostaa osamaksulla tai sitten saa uuteen kotiin osoituksen ostaa tavaroita? Ehkä ne arvostaa telkkaria?

Vierailija
32/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkailla on aina paljon hienommat ja kalliimmat televisiot kuin itselläni. Heidän pitaisi kuitenkin olla niitä kaikkein köyhimpiä...

Vierailija
33/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli paennut savimajastaan. Täällä se katseli tyytyväisenä isosta taulutelevisiosta jalkapalloa ja välillä näpytteli viimeistä huutoa olevaa kännykkää:)

Vierailija
34/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lainassa. Kun joskus lähtee, niin meillä ei ole telkkaria lainkaan.

t. köyhä

Vierailija
35/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti oon mäkin huomannu et vähävaraisilla on vaikka sun mitä "hifiä" kotonaan, laitetta ja värkkiä viimesen päälle ja sit urputetaan kun ei ole varaa laskuja maksaa. Ykskin tuttava otti aikoinaan opintolainaa ja törsäsi sen kaiken pleikkariin, uusiin stereoihin ym..ja sit valitteli kun ei ole rahaa...outoa musta. Mut jokainen tavallaan..

Niin, ja meillä on kaksi isoa telkkaria ja ihan keskituloisia ollaan. Jos on rahat vähissä kuun lopussa niin se menee kyllä ihan ruokaan tai muuhun tarpeelliseen, ei mihinkään uuteen hifivehkeeseen.

Vierailija
36/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin juuri vuos sitten lapsille sonyn 42 tuuman telkkari, maksoi alle 1000 euroa, muistaakseni 899 oli tarkka summa. Joten eipä noi nyt kauheesti maksa, joten kyllä niitä köyhempikin voi ostaa.

Mun mielestä muutenkin käsittämätöntä toi ajatustapa että köyhällä ei saisi olla mitään "prameempaa" iso telkkarikin luetaan pröytäilyksi :)

Vierailija
37/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin juuri vuos sitten lapsille sonyn 42 tuuman telkkari, maksoi alle 1000 euroa, muistaakseni 899 oli tarkka summa. Joten eipä noi nyt kauheesti maksa, joten kyllä niitä köyhempikin voi ostaa.

Mun mielestä muutenkin käsittämätöntä toi ajatustapa että köyhällä ei saisi olla mitään "prameempaa" iso telkkarikin luetaan pröytäilyksi :)

Meillä ei ollut varaa kun 600 euron tv:hen.

Vierailija
38/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ruoka-aikoina on epäkohteliasta pönöttää toisten keittiössä.

XD

Vierailija
39/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin vähävaraisena pidä parinsadantuhannen euron vuosituloilla

Vierailija
40/121 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ja pieni kuvaputkitelkkari on, tosin ei ole digiboksia eikä sen puoleen antenniakaan. Sitten kun tuo menee rikki, ostan pienimmän mahdollisen littanatelkkarin. Musta harva asia on niin karsea kuin iso telkkari, hyh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi