Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ero Visa Debit ja Electron korteilla?

Vierailija
31.10.2010 |

En ymmärtänyt tosta toisesta ketjusta.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Visa Debid, enkä muuta tarvi. Sillä ostan ruuat + kaikki menot, mitä elämä vaatii. Olen myös ostanut kaksi uutta henkilöautoa pankkikortilla. Auto, talo, moottoripyörä on velattomia. En tarvi luotolista korttia.

Vierailija
2/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi ku nauraa =)

Itelläni on debid, enkä moisia juttuja ole ikinä edes ajatellu..

Se ja sama mikä kortti on, pääpointti on et rahaa pitää tilillä olla kun kortilla maksaa.

Luottokorttia en omista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei ole sirulukijaa saa ostettua kortilla

elsku on sitten se, että se on realiaikainen

Vierailija
4/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Electron-käyttäjällä on köyhän leima otsassa (ainakin myyjän näkökulmasta).

No, eipä paljon haittaa. Electron päivittäiskäytössä ja (pankki/)luottokortti lähinnä nettiostoksiin.

Hyvin Electronilla sai ostettua esim. 800 euron astianpesukoneen. Rikkaat toki ostaa kalliimpia...

Vierailija
5/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taistelemassa jostain helkutin kortti ominaisuuksista tms.

Jos oikeasti on rahaa niin silloin ei mitään luotto ominaisuuksia tarvitse!!!!

Luotto on velkaa!!!

Vierailija
6/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaa on pankissa vaikka kuinka. Eivät tarvitse luottoa, eivätkä haluakaan.

Vierailija
7/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Electron-käyttäjällä on köyhän leima otsassa (ainakin myyjän näkökulmasta).

Miten niin myyjän näkökulmasta, eihän myyjä edes tiedä minkä kortin asiakas sinne lukijaan tunkee

Vierailija
8/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sulla sitten ei ole Visa Debitiä? Koska sitä EI SAA jos on luottohäiriö. Ja se tulee aina Creditin kanssa samassa kortissa. Ihan oikeesti, vaan joku alle 25-vuotias tai alle 30-vuotias ikiopiskelija käyttää jotain electronia, en tiedä yhtään vakityössä olevaa, raha-asiansa kunnolla hoitavaa aikuista, jolla olisi joku teinien visa electron siis oikeesti. Kyllä tosiaan visa electronissa ja debitissä on se vissi ero, että electronissa se raha menee sieltä tilitä heti, debitissä aina vasta seuraavana arkipäivänä. Eli debit ei ole reaaliaikainen kortti, kuten electron. Mulla ainakin on pankissa sen verran asiointia (palkat, talletukset yms) kuussa, että että pankkikortin ja tilin kuukausimaksut kuitataan bonuksilla, ei niitä itse joudu maksamaan kuin pienituloiset, joista ei ole pankille hyötyä.

On myös erikseen luottokortti.

Vierailija
9/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taistelemassa jostain helkutin kortti ominaisuuksista tms.

Jos oikeasti on rahaa niin silloin ei mitään luotto ominaisuuksia tarvitse!!!!

Luotto on velkaa!!!

nettitilauksen ulkomailta jos et tarvi luottoa? Ai niin, sulla on rahaa, lennät paikan päälle ostoksille :D

Vierailija
10/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolo, ei auta vaikka miten yrittäisitte valehdella itsellenne, että se on raha asiansa hyvin hoitavien kortti, EI UPPOA !!!

Katsokaa huviksenne kassalla seuraavan kerran kun joku maksaa Electronilla, niin huomaatte kyllä että 1+1 = 2, if you know what I mean :D

LOL

Vierailija
11/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sitten maksat nettitilauksen ulkomailta jos et tarvi luottoa? Ai niin, sulla on rahaa, lennät paikan päälle ostoksille :D

ei siihen luottoa tarvita. Euromaissa on mahdollista maksaa myös tilisiirrolla.

Vierailija
12/87 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron on nolo, ei auta vaikka miten yrittäisitte valehdella itsellenne, että se on raha asiansa hyvin hoitavien kortti, EI UPPOA !!!

Katsokaa huviksenne kassalla seuraavan kerran kun joku maksaa Electronilla, niin huomaatte kyllä että 1+1 = 2, if you know what I mean :D

LOL

tää on jo niin vanha provoyritelmä, et ei todellakaan uppoo enää

Vierailija
13/87 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinoilta sitä vauhtia kun niiden voimassaoloajat menevät umpeen ja niiden tilalle tulee debit-kortti. Luottokunnalla ei ole intressejä pitää kahta päällekkäistä korttisysteemiä eikä elctronilla ole tähänkään päivään asti voinut maksaa kuin muutamassa maassa Suomen lisäksi. Debit-kortin omistaa Luottokunta ( ja pankit omistavat luottokunnan) jonka kautta korttivarmennukset tehdään. Kulut maksaa asiakas eli kuluttaja eli pankkitilin omistaja.Debit-kortista kaavailllaan ympäri maailman toimivaa maksukorttia-eli tulevaisuudessa jos shoppaat Nykissä voit maksaa taala-ostoksesi suoraan debit-kortillasi.

Pankit eivät kerro sitä että debit-kortti on kansainvälinen maksukortti, EI PANKKIKORTTI. Toki rahasumma menee pankkitililtäsi mutta sen lisäksi maksat korttinostokulut AINA. tähän asti kauppiaat ovat leiponeet sen suoraan tuotteiden hintaan, maaliskuun alusta joka paikassa tulee senttimääräinen kulu kortikäytöstä. Käytitpä electronia, debitiä tai creditiä. Luottokunta rikastuu tyhmien kustannuksella. Eikä vanhanaikaisia pankkikortteja enää saa pankeista, niitä joiden käyttö on kulutonta. Koettakaas kysäistä pankkivirkailijaltanne ja katsokaa kuinka hän kiemurtelee vastausta antaessaan..

nim. tästä lähtien maksan aina käteisellä

Vierailija
14/87 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ymmärtänyt mitä pahaa siinä on, jos ei halua luottokortteja tai kortteja yleensäkään käyttää?

Vierailija
15/87 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti tämän (itä)rikollisuudenkin vuoksi vaarallista ja muutenkin nyt menossa lopullisesti historiaan. SEPAAn siirtyminen jne.

Jokainen pankkikortin käyttäjä oli samalla viivalla ja ei edes se pienipalkkainen kassamyyjä voinut vertailla, kuka on oikeasti luuseri tai oikeasti rikas.

Nythän tämä on näköjään arkipäivää. Kun lukee näitä vastauksia. Parempi käydä avustuksensa hakemassa pankin tiskiltä sadan euron seteleinä (viisi kappaletta, jos työmarkkinatuella elää), niin ei tarvitse ihmettelyjä lukea nettipalstalta.

Vierailija
16/87 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Electron on samasta pankista, missä meillä on asuntolaina ja autolainatkin.

Minkäköhän ikäisiä nämä "olet köyhä jos sulla on Electron" ihmiset oikein ovat?

Vierailija
17/87 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut ongelmia lauantaisin kun on kiireaika ja ne linjat on tukossa. Isoissa ruokamarketeissa tietysti, eihän electronistit muualla shoppaa, kun ei niillä riitä raha kuin ruokaan! Tiedän, nimittäin olin itsekin aiemmin Visa Electronin varassa ja vaihdoin sen oikeaan korttiin HETI kun oli varaa! Ihan oikeasti, ei kukaan käytä electonia huvikseen, kyllä siihen on oltava joku syy. t. yksi, jolla se on ollut kun ei muuta saanut

ainoa, mihin mä sen vaihtaisin, olis pikapankkikortti, ikävä kyllä sellaista ei enää saa, joten toi electron oli pakko ottaa.

Vastustin electronin ottoakin aikoinaan, mutta olen kylä todennut sen tosi käteväksi.

Ja kuudensadan euron kodinkoneostoksen maksan köyhänä visa electronillani. =D Vaikka kaksi viikoa ennen palkkapäivää.

Ikinä ei ole ollut tarvetta tilata ulkomailta netistä mitään.

Vierailija
18/87 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupassa kassalla ja kyllä siellä usein kävi niin, että Electronilla maksavalla ei ollut tilillä rahaa, ts ei voitu myydä asiakkaalle.

Vierailija
19/87 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä väitän, että ihmisillä jotka arvioi toisen ihmisen tietynlaiseks maksuvälineen perusteella, ei oo koskaan voinu tapahtua mitään omassa elämässä.

Surullista toisaalta. No, kyllä tekin ehkä joku päivä tajuatte mikä tässä elämässä on tärkeää ja mikä ei, onko viisasta tuomita toisia kortin perusteella maksuhäiriöiseks köyhäks.

Vierailija
20/87 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mastercardeineen ynnä muine premiumominaisuuksin, ja se tarkoittaa, että olen köyhä, sillä minulla on niin julmetusti lainaa! :D

Harvemmin sitä luottoa kuitenkaan tulee käytettyä, koska tilillä on useimmiten ainakin tiskikoneellinen rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme