Mikä ero Visa Debit ja Electron korteilla?
Kommentit (87)
miksi sulla sitten ei ole Visa Debitiä? Koska sitä EI SAA jos on luottohäiriö. Ja se tulee aina Creditin kanssa samassa kortissa. Ihan oikeesti, vaan joku alle 25-vuotias tai alle 30-vuotias ikiopiskelija käyttää jotain electronia, en tiedä yhtään vakityössä olevaa, raha-asiansa kunnolla hoitavaa aikuista, jolla olisi joku teinien visa electron siis oikeesti.
Kyllä tosiaan visa electronissa ja debitissä on se vissi ero, että electronissa se raha menee sieltä tilitä heti, debitissä aina vasta seuraavana arkipäivänä. Eli debit ei ole reaaliaikainen kortti, kuten electron.
Mulla ainakin on pankissa sen verran asiointia (palkat, talletukset yms) kuussa, että että pankkikortin ja tilin kuukausimaksut kuitataan bonuksilla, ei niitä itse joudu maksamaan kuin pienituloiset, joista ei ole pankille hyötyä.
Haloo, 14!
Olen saanut luottokortin jo aikoja sitten ja silti käytän rinnalla Electronia.
On aivan naurettavaa muodostaa kuva ihmisestä maksuvälineen perusteella ja vaatii aikamoisen kyylämäistä luonnetta, että tällaista oikein pohtimalla pohtii.
toi 14 luulee, että on päässyt piireihin, kun saa otettua ihan "oikean" kortin.
miksi sulla sitten ei ole Visa Debitiä? Koska sitä EI SAA jos on luottohäiriö. Ja se tulee aina Creditin kanssa samassa kortissa. Ihan oikeesti, vaan joku alle 25-vuotias tai alle 30-vuotias ikiopiskelija käyttää jotain electronia, en tiedä yhtään vakityössä olevaa, raha-asiansa kunnolla hoitavaa aikuista, jolla olisi joku teinien visa electron siis oikeesti.
Kyllä tosiaan visa electronissa ja debitissä on se vissi ero, että electronissa se raha menee sieltä tilitä heti, debitissä aina vasta seuraavana arkipäivänä. Eli debit ei ole reaaliaikainen kortti, kuten electron.
Mulla ainakin on pankissa sen verran asiointia (palkat, talletukset yms) kuussa, että että pankkikortin ja tilin kuukausimaksut kuitataan bonuksilla, ei niitä itse joudu maksamaan kuin pienituloiset, joista ei ole pankille hyötyä.
niin creditin kanssa ei kyllä tosiaan automaattisesti tule debit. Kyllä semmoisenkin kortin voi ottaa, jossa on vain credit.
No jos debitiin et tarvi puhtaita luottotietoj
mulla ei oo koskaan ollut mitään maksuvaikeuksia, enkä nää sitä minään outona, että jos maksan jossain, niin raha menee tililtä heti. noinhan se menee käteiselläkin, jota myös käytän melko paljon.
electron on niiille, joilla on omaa rahaa =)
Siis aivan päinvastoin!
American Express, Diners tms ovat niille joilla on rahaa.
Siis aivan päinvastoin!
toi 14 luulee, että on päässyt piireihin, kun saa otettua ihan "oikean" kortin.
Mulla on Mastercard Gold viiden tonnin luottorajalla ja olen täysin persaukinen työtön ja kaikkien piirien ulkopuolella... olisin siis 14:sta mielstä tyypillinen electronin käyttäjä?
Tosi hupaisaa, että täällä leimataan ihmisiä korttinsa perusteella...
... mutta ei se näytä estävän täällä pätemistä.
miksi sulla sitten ei ole Visa Debitiä? Koska sitä EI SAA jos on luottohäiriö. Ja se tulee aina Creditin kanssa samassa kortissa.
Debit ja credit on kaksi ihan eri asiaa. Debit vastaa nykyistä pankkikorttia. Credit on taas luotollinen.
Ne voi olla yhdessä samassa kortissa, mutta lisäksi on pelkkiä debit- ja pelkkiä credit-kortteja.
Kyllä tosiaan visa electronissa ja debitissä on se vissi ero, että electronissa se raha menee sieltä tilitä heti, debitissä aina vasta seuraavana arkipäivänä.
Ei ole olemassa mitään "seuraavana arkipäivänä" tapahtuvaa velotusta. Se tapahtuu kun tapahtuu, joskus useiden päivien viiveellä.
On kyllä outoa, jos electronin käyttäjää pidetään köyhänä. Tilillähän on pakko olla rahaa, jos sitä käyttää. Noita muita voi käyttää rahatonkin.
ai onko nekin reaaliaikakortteja?
tiedät jos joskus sinulle myönnetään moinen.
Siis aivan päinvastoin!
Ei. Ne on niille joilla on riittävästi tuloa, että niille voi myydä velaksi vaikkei sillä hetkellä rahaa olisikaan.
Ne ovat siis tulojen perusteella myönnettyä joustoa.
Siis aivan päinvastoin!
Ei. Ne on niille joilla on riittävästi tuloa, että niille voi myydä velaksi vaikkei sillä hetkellä rahaa olisikaan.
Minä kun kun luulin että juuri niistä tuloista saa sitä rahaa! Voi ei... miten nyt näin olen erehtynyt... :)
Aijjaa!
Siis aivan päinvastoin!
Minä kun kun luulin että juuri niistä tuloista saa sitä rahaa! Voi ei... miten nyt näin olen erehtynyt... :)
Aijjaa!
Siis aivan päinvastoin!
kyllä ne aika pitkälle vaan kertovat...
varmaan silti tietää, että jos raha loppuu tilillä, se ei suoranaisesti lisäänny velkaa ottamalla vaikka hetken voikin siltä näyttää ;)
tiskikoneen hajoaminen vaatii luoton käyttöä?! Huh onneksi mun tilillä ois ihan koska vaan yhteen tiskikoneeseen.
t. electronin käyttäjä jolle on tarjottu pankista muita kortteja kyllä. Eihän esim. electronilla ja debit-kortilla varsinaisesti ole mitään eroa? Molemmat saa ihan kuka vaan.
Eihän esim. electronilla ja debit-kortilla varsinaisesti ole mitään eroa? Molemmat saa ihan kuka vaan.
Electronia pääasiassa käyttävä, jolla on uudehko velaton talo ja kaksi uudehkoa käteisellä maksettua autoa pihalla ym. ym.
Se 600 euroa löytyy tililtä ihan milloin vaan...
yhtään hyvätuloista jolla olisi Electron. Kyllä se on lähes poikkeuksetta merkki jostain seuraavista: on opiskelija, luottohäiriöinen, työtön, tosi pienituloinen tms. Jos hoitaa raha-asiansa kunnolla, miksi ei muka ottaisi korttia, jossa on myös luotto-ominaisuus, jota tarvitsee aika usein, tyyliin jos tilaa netistä ulkomailta, jos vaikka joku kodinkone hajoaa 2vkoa ennen palkkapäivää ja tarvii olla 600e rahaa jne. Mulle on ihan turha tulla selittämään että Electron on niille, jotka osaa hoitaa raha-asiansa, se on ihan toisin päin. Miksi et sitten samalla maksa käteisellä?! Ei Electron eroa käteisellä maksamisesta millään tavalla.
mutta enemmän käytän käytän electronia, ei nolota yhtään maksaa sillä. jos jotain nolottaa mun puolesta ni ole hyvä vaan.