Mikä ero Visa Debit ja Electron korteilla?
Kommentit (87)
Ettekö tajua ap.n pointtia kyselyyn. Hän on itse persaukinen ja tarvitsee kortin jolla voi ostaa vaikka tilillä ei ole rahaa. En siis suosittele electronia, sillä tiillä pitää olla rahaa, kun sillä maksaa. Persaukisille on debit, toki varmistaa sekin kun 50 ylittyy. Credit on luottokortti.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tajua ap.n pointtia kyselyyn. Hän on itse persaukinen ja tarvitsee kortin jolla voi ostaa vaikka tilillä ei ole rahaa. En siis suosittele electronia, sillä tiillä pitää olla rahaa, kun sillä maksaa. Persaukisille on debit, toki varmistaa sekin kun 50 ylittyy. Credit on luottokortti.
Lisään vielä. Ap siis varautuu maksamaan myös pankin huomautuskulut kun "tilillänne ei ole katetta" tulee korkojen kanssa ;)
Vierailija kirjoitti:
Kassasetä kirjoitti:
Aika hiljaisella keksutelu käynyt, mutta jos joku sattuu vielä lukemaan...
Kyllähän näin kassahenkilönä arvostan debit-kortin käyttäjiä enemmän kuin electronin. Ihan vain siitä syystä, että debit korteilla maksaminen on nopeampaa, vaikkakin marginaalisesti.
Siis mitä vittua mä luin.....?
Hah hah hah mikä pelle tommosta kirjoittaa asiakkaan maksuvälineestä.
Aivan herttisen samahan se on mitä maksutapaa käyttää, "arvostan" my ass......
Näin rumasti voi kirjoittaa vain sellainen wt-ihminen, jolla raha-asiat täysin kuralla ja varmentava pankkikortti on ainoa, jonka pankit myöntävät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Electron ja pari luottokorttia. Täytyy tunnustaa, että Electron on mulle jäänyt opiskeluajoilta, kun sitä silloin nuorille tarjottiin ekana korttina. Ehkä omaa laiskuutta, että en ole sitä päivitänyt "aikuisten korttiin". Toisaalta miksi päivittäisin, koska hinta on sama ja toisaalta mun mielestä se on myös etu, että tilitapahtumat päivittyy reaaliajassa. Toimii myös ympäri maailman, eikös Visa Debit toimi vain Euroopassa, vai olenko ymmärtänyt väärin?
Olet. Electron ei toimi läheskään kaikkialla edes Euroopassa. Debit toimii melko varmasti. Joitain vuosia sitten koitin ostaa Norwegianin sivuilta Electronilla liput - ei onnistunut. Piti ostaa erillisen varauspalvelun kautta.
Eksyin tänne kun etsin tietoa tarvitsenko debittiä enää ja satuin lukemaan keskustelun. Tässä omat kokemukseni.
Itsellä ollut sekä debit että electron jo vuosia. Olen suhteellisen hyvätuloinen (eniten tienaavassa viidenneksessä) ja olen jo vuosia seurannut läheisesti päivittäisiä menojani ja tämä on mahdollistanut sen että tuloista noin 80-90% menee sijoituksiin. Käyttökorttina ollut Visa Electron, joka on ollut jo vuosia koska sain sen ilmaiseksi aikoinaan. Siirrän Electron korttiselle käyttötililleni rahaa tietyn verran kuukaudessa.
Tuntuu lisäksi että luoton tarjoamat ominaisuudet sopivat lähinnä netissä törsääville henkilöille jotka eivät suunnittele talouttaan niin aktiivisesti ja haluavat siihen vähän joustovaraa. Toisaalta koko kortin perusteella profilointi on aika heikolla pohjalla. Itse ajattelin lopettaa debitin koska siitä pieniä kuluja kuukausittain ja vain vähän käyttöä.
t: massikeisari
Ei toimi jos soitat puhelinpalveluun ja haluat sitä kautta tehdä muutoksia tilaukseesi. Muutosmaksun voi maksaa ainoastaan kortin tiedot antamalla ja electronilla maksu ei mene läpi. Netissä tuota muutosta ei voi tehdä, joten ainoa maksutapa on kortin numeron antaminen ja siihen electron ei kelpaa. Onneksi oli S-tilillä sen verran rahaa ja tuo kortti oli debit. Muuten olisi pitänyt ostaa kokonaan uusi lippu.