Mikä ero Visa Debit ja Electron korteilla?
Kommentit (87)
Minulla on Stockman first-kanta-asiakaskortti, jonka saa kun käyttää Stockalla yli 8000€ vuodessa. Ostokseni kyseisessä liikkeessä maksan Electronilla joka on käyttötilini kortti. Epäilen että köyhänä pummina pitävät kassaneidit, kun ensin aina kuitenkin sitä mustaa korttia vilautan.
Mulla on Electron ja pari luottokorttia. Täytyy tunnustaa, että Electron on mulle jäänyt opiskeluajoilta, kun sitä silloin nuorille tarjottiin ekana korttina. Ehkä omaa laiskuutta, että en ole sitä päivitänyt "aikuisten korttiin". Toisaalta miksi päivittäisin, koska hinta on sama ja toisaalta mun mielestä se on myös etu, että tilitapahtumat päivittyy reaaliajassa. Toimii myös ympäri maailman, eikös Visa Debit toimi vain Euroopassa, vai olenko ymmärtänyt väärin?
Meidän firma on köyhä ja luottotiedoton sitten, kun esimieheni käyttää firman pikamaksuissa ainoastaan electronia. Tosin se korkeimmassa luottoluokassa, mutta sehän on vain paperia, av-mamma tietää paremmin.
Mulla on myös pelkkä Electron. En ole ostanut velaksi kuin ensimmäisen asunnon, joten en ole tarvinnut luottokorttia mihinkään.
"jos vaikka joku kodinkone hajoaa 2vkoa ennen palkkapäivää ja tarvii olla 600e rahaa jne."
Eli ne joilla ei ole rahaa tarvitsevat debit-kortin? Electron-omistajillahan tätä ongelmaa ei ole, kun tililtä löytyy aina kate.
Debit toimii 99,9 % todennäköisyydellä. Electron 90% todennäköisyydellä, ja maksaminen on hitaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Debit toimii 99,9 % todennäköisyydellä. Electron 90% todennäköisyydellä, ja maksaminen on hitaampaa.
90%?
Mun pitää varmaan alkaa lottoamaan. Mitäs tässä, 15v aikana varmasti tuhansia kertoja käyttänyt electronia, ja aina on toiminut kunhan tilillä on rahaa ollut. Ei ole ollut mitään ongelmia myöskään USAssa, Argentiinassa, Australiassa, Japanissa ja Vietnamissa käydessä. 90% mukaan minulla pitäisi olla jo satoja epäonnistuneita kertoja, mutta en oikeasti muista ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eks erona myös ole se, että debitillä voi tilin viedä miinukselle, Electronilla ei. Ehkä siksi myös kassaneidin näkökulmasta electronin haltijat on köyhiä, kun debitin haltijat voi ostella vaikka rahaa ei olisikaan!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Electron ja pari luottokorttia. Täytyy tunnustaa, että Electron on mulle jäänyt opiskeluajoilta, kun sitä silloin nuorille tarjottiin ekana korttina. Ehkä omaa laiskuutta, että en ole sitä päivitänyt "aikuisten korttiin". Toisaalta miksi päivittäisin, koska hinta on sama ja toisaalta mun mielestä se on myös etu, että tilitapahtumat päivittyy reaaliajassa. Toimii myös ympäri maailman, eikös Visa Debit toimi vain Euroopassa, vai olenko ymmärtänyt väärin?
Joo, sama juttu. Sen verran vähän kuitenkin korttien välillä eroa ja kortit kun on usein ilmaisia alle 25-vuotiaille, niin ei sen suurempaa kiirettä asian kanssa ole mulla vielä. Toki tulevaisuudessa tulee varmaan katsottua sopiva kortti, kun kuitenkin kuukausimaksua täytyy maksaa kortista kun kortista. Debit, että Electron toimii molemmat ympäri maailman, Debit ehkä hivenen nopeemmin, mutta mihin sitä lomalla olisikaan kiire :D Mainitaan kuitenkin Debitin eduksi lentokoneessa ja junassa maksaminen, mutta tämäkin on muuttumassa pikkuhiljaa, kun saadaan yhteyksiä lisää :)
Jaa tästäkin aiheesta on mahdollista saada vauva-foorumilla kastijakoa vaativa kysymys.
Voi pienet olla ihmisen ongelmat. Tai sitten ne on todellisuudessa niin isoja, että keskitytään pikkumaisiin asioihin.
Itselläni tilillä ihan hyvin rahaa enkä ole electronia ajatellut vaihtaa. En vaan jaksa vaivautua, laiska.
Vierailija kirjoitti:
yhtään hyvätuloista jolla olisi Electron. Kyllä se on lähes poikkeuksetta merkki jostain seuraavista: on opiskelija, luottohäiriöinen, työtön, tosi pienituloinen tms. Jos hoitaa raha-asiansa kunnolla, miksi ei muka ottaisi korttia, jossa on myös luotto-ominaisuus, jota tarvitsee aika usein, tyyliin jos tilaa netistä ulkomailta, jos vaikka joku kodinkone hajoaa 2vkoa ennen palkkapäivää ja tarvii olla 600e rahaa jne. Mulle on ihan turha tulla selittämään että Electron on niille, jotka osaa hoitaa raha-asiansa, se on ihan toisin päin. Miksi et sitten samalla maksa käteisellä?! Ei Electron eroa käteisellä maksamisesta millään tavalla.
Visa Electron on pääasiallinen kortti, S-pankin debit kortti satunnaisessa käytössä ja luottokortti varalla eli kolme korttia käytössä.
Nettiostosten tekoon ei todellakaan tarvita mitään luottoa. Itse olen ostanut suurimman osan kotimaisista ja ulkomaisista verkkokaupoista tekemistäni ostoksista Visa Electronilla ja osan debitillä. Luottoa en tarvitse enkä halua.
Electron on todella hyvä ja järkevän ihmisen kortti.
Jaa vai debittiä ei luottotiedottomat saa :') Kai se on niin ollut sillo 2010. Nykyään saa kyllä tuon "köyhän" kortin. Saapahan yksin itkien pimeessä maksaa sitten 0€ tilistä ylimenneittä luottoja.
Aika hiljaisella keksutelu käynyt, mutta jos joku sattuu vielä lukemaan...
Kyllähän näin kassahenkilönä arvostan debit-kortin käyttäjiä enemmän kuin electronin. Ihan vain siitä syystä, että debit korteilla maksaminen on nopeampaa, vaikkakin marginaalisesti. Täytyy ottaa myös huomioon että debit kortteja myönnetään sekä offline että online moodissa. Toinen vaatii varmennuksen joka kerta (online) ja toinen algoritmin perusteella(offline). Mastercardilla ei ole vielä tullut vastaan offlinedebittejä.
Electron tosiaan kärsii tietoliikennekatkoksista sekä muista häiriöistä, debit(offline) puksuttaa vaikka keskellä etelänapaa. Debit ei myöskään vaadi sirun käyttöä, toisin kuin electron. Matkaajalle debit on huomattavasti varmempi, toimii lentokoneessa ja syrjäisillä seuduilla.
Itse en näe mitään syytä käyttää electronia jos debittiin on mahdollisuus. Itsellekkin myönnettiin debit hyvin löyhästi. Kyllä on myös myönnettävä, että debitillä on sitä symboliarvoa electroniin nähden, onhan siinä kohokirjaimet ja kaikki. Vähän sama kuin amex on (lähes) puhtaasti statuskortti.
Maksakaa millä maksatte, pääasia on että on varaa maksaa.
Kassasetä kirjoitti:
Aika hiljaisella keksutelu käynyt, mutta jos joku sattuu vielä lukemaan...
Kyllähän näin kassahenkilönä arvostan debit-kortin käyttäjiä enemmän kuin electronin. Ihan vain siitä syystä, että debit korteilla maksaminen on nopeampaa, vaikkakin marginaalisesti.
Siis mitä vittua mä luin.....?
Hah hah hah mikä pelle tommosta kirjoittaa asiakkaan maksuvälineestä.
Aivan herttisen samahan se on mitä maksutapaa käyttää, "arvostan" my ass......
Debit on parempi kortti, koska se kelpaa joka paikassa. Electron ei välttämättä kelpaa kortin numerolla maksamiseen. Esimerkiksi VR:llä ei toimi, eikä joku nettikauppakaan sitä hyväksynyt, kun kerran kokeilin.
Vierailija kirjoitti:
Debit on parempi kortti, koska se kelpaa joka paikassa. Electron ei välttämättä kelpaa kortin numerolla maksamiseen. Esimerkiksi VR:llä ei toimi, eikä joku nettikauppakaan sitä hyväksynyt, kun kerran kokeilin.
Nykyään toimii junassakin electron.
Nehän niitä köyhiä on, jotka credit-kordin luottoa tarvitsee :D Jos maksaa electronilla onnistuneesti, niin sehän vain viestii kaiken logiikankin mukaan, että tilillä on rahaa.