Mikä ero Visa Debit ja Electron korteilla?
Kommentit (87)
Ja toisesta pankista Visa Debit JA Visa Credit eri korteilla.
Mitenköhän te minut luokittelette?
K-kaupassa kassalla ja kyllä siellä usein kävi niin, että Electronilla maksavalla ei ollut tilillä rahaa, ts ei voitu myydä asiakkaalle.
ihan tyhmyyttäni kyselen. Kun itselläni on muutaman kerran käynyt niin, ettei korttimaksu vain syystä tai toisesta toimi vaikka tilillä on rahaa. Olen sitten hakenut automaatilta käteistä.
mitään luottokortteja en kaipaa,koska mulla on rahaa millä ostaa,vaikka köyhä olenkin.
Ja aina on käynyt nettiostoksissa tuo visa debit.
Ennemmin köyhät tarttee sitä luottoa.
Electron on aina varmentava, raha lähtee tililtä heti. Debit on vähän niinkuin vanha pankkikortti.
Eli sitä ei voi missään tilanteessa vetää yli. Yhteyksien takia Electron myös saattaa toimia heikommin tai hitaammin joskus.
eli niille, jotka eivät saa debit-korttia. Electron-käyttäjän tililtä varmennetaan joka oston yhteydessä, että tilillä on katetta. Vastaavasti debit-ostoja ei samallalailla varmenneta, debit-käyttäjä voisi siis periaattessa tehdä tilinylityksiä.
Käytännössä ero on siinä, että Electron toimii hitaasti tökkien, ja monissa paikoissa ei ollenkaan. Lisäksi Electron-käyttäjällä on köyhän leima otsassa (ainakin myyjän näkökulmasta).
Mikä on debit-kortin varmennusraja? Onko se 50 ?
Electronilla maksamalla ei todellakaan saa köyhän leimaa otsaansa.
Itselläni on sekä Visa Debit/Credit-yhdistelmä että Electron, koska alle 25-vuotias saa sen ilmaiseksi ja ennen se oli ainoa kortti luottokortin lisäksi, joka toimi ulkomailla.
Äläs puhu höpöjä.
Mikä on debit-kortin varmennusraja? Onko se 50 ?
50 euroa varmennetaan silloin kun liikkeessä ei ole konetta johon voi naputtaa oman koodin. Jos voi naputtaa oman koodin niin ei mitään varmistusrajaa. Olen oikein tyytyväinen Electroniin enkä ole koskaan tuntenut itseäni köyhäksi siksi että minulla on Electron. Eikä kortti ole ikinä tökkinyt millään tavalla.
electron on niiille, joilla on omaa rahaa =)
yhtään hyvätuloista jolla olisi Electron. Kyllä se on lähes poikkeuksetta merkki jostain seuraavista: on opiskelija, luottohäiriöinen, työtön, tosi pienituloinen tms. Jos hoitaa raha-asiansa kunnolla, miksi ei muka ottaisi korttia, jossa on myös luotto-ominaisuus, jota tarvitsee aika usein, tyyliin jos tilaa netistä ulkomailta, jos vaikka joku kodinkone hajoaa 2vkoa ennen palkkapäivää ja tarvii olla 600e rahaa jne. Mulle on ihan turha tulla selittämään että Electron on niille, jotka osaa hoitaa raha-asiansa, se on ihan toisin päin. Miksi et sitten samalla maksa käteisellä?! Ei Electron eroa käteisellä maksamisesta millään tavalla.
Electron on köyhille ja luottotiedottomille
eli niille, jotka eivät saa debit-korttia. Electron-käyttäjän tililtä varmennetaan joka oston yhteydessä, että tilillä on katetta. Vastaavasti debit-ostoja ei samallalailla varmenneta, debit-käyttäjä voisi siis periaattessa tehdä tilinylityksiä.Käytännössä ero on siinä, että Electron toimii hitaasti tökkien, ja monissa paikoissa ei ollenkaan. Lisäksi Electron-käyttäjällä on köyhän leima otsassa (ainakin myyjän näkökulmasta).
jos teillä on niin alkeelliset laitteet, että electron tökkii?
niissä paikoissa missä mä käyn, ei kyllä huomaa ajallisesti, mitä korttia koneeseen törkkii.
eikä ole ollut mitään ongelmia vuosiin.
jo sanoikin, että electronilla maksettaessa myyntilupa varmennetaan aina ja debitillä vain tietyissä tilanteissa (ainakin isompien ostosten yhteydessä). Debitin voi tarvittaessa myös höylätä vanhaan malliin tai naputella numeron kassajärjestelmään.
ongelmia lauantaisin kun on kiireaika ja ne linjat on tukossa. Isoissa ruokamarketeissa tietysti, eihän electronistit muualla shoppaa, kun ei niillä riitä raha kuin ruokaan! Tiedän, nimittäin olin itsekin aiemmin Visa Electronin varassa ja vaihdoin sen oikeaan korttiin HETI kun oli varaa! Ihan oikeasti, ei kukaan käytä electonia huvikseen, kyllä siihen on oltava joku syy.
t. yksi, jolla se on ollut kun ei muuta saanut
En tiedä
yhtään hyvätuloista jolla olisi Electron. Kyllä se on lähes poikkeuksetta merkki jostain seuraavista: on opiskelija, luottohäiriöinen, työtön, tosi pienituloinen tms. Jos hoitaa raha-asiansa kunnolla, miksi ei muka ottaisi korttia, jossa on myös luotto-ominaisuus, jota tarvitsee aika usein, tyyliin jos tilaa netistä ulkomailta, jos vaikka joku kodinkone hajoaa 2vkoa ennen palkkapäivää ja tarvii olla 600e rahaa jne. Mulle on ihan turha tulla selittämään että Electron on niille, jotka osaa hoitaa raha-asiansa, se on ihan toisin päin. Miksi et sitten samalla maksa käteisellä?! Ei Electron eroa käteisellä maksamisesta millään tavalla.
niin mulla todellakin löytyy se raha ihan tililtä, en tarvii mitään luottoja. ainoa "luotto" mulla on asuntolaina, kaiken muun tarpeellisen pystyn ihan rahalla ostamaan.
Meinaat, että debit=luotollinen kortti? Just joo :) credit on se luotollinen, ei debit. Kaikki ei tarvii luottokorttia ja jos electron on hinnaltaakin halvempi, niin miksei sellaista ottaisi? Nykyään se kait käy lähes joka paikassa.
Minä olen huomannut ongelmia lauantaisin kun on kiireaika ja ne linjat on tukossa. Isoissa ruokamarketeissa tietysti, eihän electronistit muualla shoppaa, kun ei niillä riitä raha kuin ruokaan! Tiedän, nimittäin olin itsekin aiemmin Visa Electronin varassa ja vaihdoin sen oikeaan korttiin HETI kun oli varaa! Ihan oikeasti, ei kukaan käytä electonia huvikseen, kyllä siihen on oltava joku syy.
t. yksi, jolla se on ollut kun ei muuta saanut
ainoa, mihin mä sen vaihtaisin, olis pikapankkikortti, ikävä kyllä sellaista ei enää saa, joten toi electron oli pakko ottaa.
Olen saanut luottokortin jo aikoja sitten ja silti käytän rinnalla Electronia.
On aivan naurettavaa muodostaa kuva ihmisestä maksuvälineen perusteella ja vaatii aikamoisen kyylämäistä luonnetta, että tällaista oikein pohtimalla pohtii.
Ja tällä laajalla otoksella suomalaisista Electron käyttäjistä olet valmis toteamaan, että kaikki ne ovat köyhiä...?
Ihan sama kun väittäisin, että kaikki kaupan kassahenkilöt ovat tyhmiä, kun eivät muuta työtä ole saaneet?