Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hesarissa juttu d-vitamiinista. suurin osa suomalaisista

Vierailija
31.10.2010 |

saa sitä liian vähän. mutta missään ei anneta arvoja kuinka paljon sitä pitäsi sitten saada. vähän ristiriitaista.

itse syön 60µg päivässä. ja lapset 20.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin ei Suomessa aurinko paista, ja kesäisin kun vähän paistaa, suojataan iho auringolta.

D-vitamiinia siis todella puuttuu, ja nuo vanhat suositukset eivät nyt vaan riitä yhtään mihinkään!

Ja kannattaa aina muistaa, että ne neuvolan terveydenhoitajat eivät välttämättä aina tiedä kaikesta kaikkea.

Samoin aikuisten tableteissa. Määrää en ole katsonut, mutta 100% lapsen/aikuisen päivän tarpeesta.

Vierailija
22/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

D3 400 IE/IU vitamiinipurkissa. Montako tuo on mikrogrammoissa? Onko 40?

d-vitamiinin yksikkö on aina IE/IU. Se on tuhannesosa mikrogrammasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin rokotutat influenssaa vastaan. Eräs ystäväni on rokotuttanut ja nyt alle 1 v on todella HIRVEÄ flunssa!!! En ymmärrä tätä puhetta, että pelätään vitamiinin ylityksen seurauksia, kun, me äidit ollaan rokotuttaneet lapsiamme todellisilla myrkyillä. Itse olen nyt "herännyt" ja lapseeni ei laiteta enää mitään myrkkyjä!

Vierailija
24/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsi saa tarpeeksi D-vitamiinia jos on harvoin flunsassa?!?? Ihan käsittämätöntä.

Farmaseutti ei myöskään ole oikea osoite, jos lapsen vitamiinisuosituksista puhutaan. Farmaseutti lukee mitä pullon kyljessä sanotaan, lastenlääkäri osaa kertoa ihan käytännön asiaakin.

Onko teistä kenelläkää oikeasti käsitystä, mitä siitä liian vähäisestä D-vitamiinin saannista seuraa? Ihan vaan syötätte ja päättelette että sitten ei varmaan tule räkätauti? Huhhuh.

Vierailija
25/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin rokotutat influenssaa vastaan. Eräs ystäväni on rokotuttanut ja nyt alle 1 v on todella HIRVEÄ flunssa!!! En ymmärrä tätä puhetta, että pelätään vitamiinin ylityksen seurauksia, kun, me äidit ollaan rokotuttaneet lapsiamme todellisilla myrkyillä. Itse olen nyt "herännyt" ja lapseeni ei laiteta enää mitään myrkkyjä!

Koska influenssa ei ole flunssa, ja rokote ei sisällä viruksia.

D-vitamiini ei vaikuta infektioherkkyyteen.

Vierailija
26/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on aivan pakko kommentoida...siis minä en noita tippoja muista noille lapsille antaa, en vaikka teksin mitä! Kaikkia jippoja on kokeiltu ja tuo ei vain onnistu.Se on häpeä tahra äitiydessäni, joka jo hymyilyttää terkkariakin neuvolassa o_O. Nyt kuitenkin käyn päivittäin täällä ja aina vilahtaa jonkin ketjun otsikossa tuo d-vitamiini ja tsadaa...muistan antaa tipat :D. Kiitos siis teille!! Olen kohta jo täydellinen äiti ;D!

En muistanut minäkään ja sitten annoin joka toinen päivä ylimääräistä, että sain tasattua unohdukset. Nyt olen vahingossa ulkoistanut muistuttamisen. Meillä on käytössä DeviSol. Se on niin hyvänmakuista, että lapsi pyytää sitä itse, kunnes saa tablettinsa. Tuo asia ei enää unohdu, moni muu asia kylläkin :)

Vierailija
27/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muorit täällä eivät edes tiedä MIKSI sitä D-vitamiinia pitää syödä!

ja ihan voin selvennykseksi vielä kertoa, että asia EI liity infektioherkkyyteen.

Vierailija
28/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on aivan pakko kommentoida...siis minä en noita tippoja muista noille lapsille antaa, en vaikka teksin mitä! Kaikkia jippoja on kokeiltu ja tuo ei vain onnistu.Se on häpeä tahra äitiydessäni, joka jo hymyilyttää terkkariakin neuvolassa o_O. Nyt kuitenkin käyn päivittäin täällä ja aina vilahtaa jonkin ketjun otsikossa tuo d-vitamiini ja tsadaa...muistan antaa tipat :D. Kiitos siis teille!! Olen kohta jo täydellinen äiti ;D!

En muistanut minäkään ja sitten annoin joka toinen päivä ylimääräistä, että sain tasattua unohdukset. Nyt olen vahingossa ulkoistanut muistuttamisen. Meillä on käytössä DeviSol. Se on niin hyvänmakuista, että lapsi pyytää sitä itse, kunnes saa tablettinsa. Tuo asia ei enää unohdu, moni muu asia kylläkin :)

Kiitos vinkistä...täytyykin ostaa jotain mitä lapsi itse pyytää..ulkoistaminen kuullostaa tooodella hyvältä :))! Juu ihan tuolla tavoin neuvolastakin opastettiin, että voi sitten antaa isomman annoksen seuraavalla kerralla, jos unohtuu. Ja sanoivat myös ettei se maailma siihen kaadu, jos niitä kertoja jää väliin. Niin, olen sitä koittanut tunkea mm. aamurutiineihin, mutta se ei onnistu. Samasta syytä en voinut syödä aikoinani e-pillereitäkään, kun niiden kanssa oli ihan sama juttu...ei auttanut että oli liuska kahvinekeittimen päällä, hammasharjan vieressä jne. Olen toivoton 8).

Vierailija
29/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lätisette toisten tietämättömyydestä pilkallisesti, voitte ihan itse lisätä sitä tietoa rakentavasti. Ottaa pattiin tuollainen lapsellinen asenne. (tästä ärsyyntyneenä kopioin kiinnostuneille artikkelin D-vitamiinin puutteen aiheuttamista terveysriskeistä sekä saantisuosituksista uuden aloituksen alle)

RÄYH

Vierailija
30/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska influenssa ei ole flunssa, ja rokote ei sisällä viruksia.

D-vitamiini ei vaikuta infektioherkkyyteen.

D-vitamiinista tehty liuta tutkimuksia, joissa nim.om tutkittu tätä suhdetta mm. flunssaan. Ja Influenssa on todellakin flunssa, vakavampi sellainen ja vaikka rokotteen saaneet hyvin usein sairastuvat itse flunssaan!

Olen alan ammattilainen, joten tiedän mitä puhun.

Ja lähteitä tutkimuksista löytää ihan vaikka googlaamalla tai jos taidot riittävät, niin Pubmedistä löytyy myös!

Vierailija
32/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tri Tolonen on humpuukimaakari ja hömppäfirma.

Vierailija
33/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tri Tolonen on humpuukimaakari ja hömppäfirma.

Vierailija
34/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muistat harjata hampaasi aamuin ja illoin?

Miten ottaa e-pillerit?

Miten käydä määräajoin gynellä?

jne. jne.

Kysehän on vain rutiineista. Meillä 1,5-vuotias PYYTÄÄ itse d-vitamiinitippansa aamupottailunsa jälkeen (ei kyllä osaa lausua d-kirjainta, mutta ymmärrän mitä tarkoittaa, kun "tee-tippaa" pyytää). Lapselle siitä on tullut rutiini, jota ei voi ohittaa.

Huonomuistiselle siis hyvä asia olisi opettaa lapsi muistuttamaan...

Vierailija
35/36 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tipatkaan paljoa maksa esimerkiksi Maxmedica disney D-tipat 10 ml alle 5 egee....

Vierailija
36/36 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan koskaan mitään vitamiinia syö ja ollaan ehkä jopa keskimääräistä terveempiä! Ei tartu flunssat ei muut, ja veriarvot on kaikilla kunnossa, hb korkea ym.