Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan naurettava ajatus, että minä, 23v äiti, menisin armeijaan?

Vierailija
30.10.2010 |

Mieheni on tällä hetkellä armeijassa ja meillä on vuoden ikäinen poika. Olen oikeastaan aina halunnut mennä armeijaan. Mitä mieltä olette, jos suorittaisin armeijan? Jos menisin puoli vuotta sen jälkeen kun mieheni tulisi kotiin? Miten tämä vaikuttaisi lapseemme?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikään puolen vuoden aasianmatka ei ole ihan sama asia kuin armeija. Mieheni pääsee joka yö kotiin yöksi ja on nytkin anonut lomia viikoksi. Perheellisille on pikkasen eri systeemi armeijassa. Ja toimeentulosta sen verran, että saammehan me nytkin n. 800€ kelasta sotilaskorvausta. Kyllä me nytkin pärjäämme, että ei tuo talous ole mikään este minulle lähteä armeijaan.

ap

Vierailija
22/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeijan liittymistä, mutta ainakaan tällä hetkellä ei ole strategisesti hyvä ajatus. Olen ap itsekin parikymppinen ja kahden lapsen äiti. Eli ap sen puolesta en siis sano että ajatuksesi olisi tyhmä, vaan muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, puhuu nainen jonka nöösipoikaystävä siellä on hikiset 6kk viettänyt. Hohhoijaa

Mies on 7v ollut US Armeijan sotilas, appiukko 30+ vuotta, ja muita sukulaisiakin on aktiivisessa palveluksessa. Itse teen siviilinä täysipäiväisesti töitä tukeakseni usan asevoimia ja olen asunut eri tukikohdissa nyt useamman vuoden. Yhtä jos toista olen nähnyt ja kuullut vuosien varrella - toisin kuin sinä.

Vierailija
24/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikään puolen vuoden aasianmatka ei ole ihan sama asia kuin armeija. Mieheni pääsee joka yö kotiin yöksi ja on nytkin anonut lomia viikoksi. Perheellisille on pikkasen eri systeemi armeijassa. Ja toimeentulosta sen verran, että saammehan me nytkin n. 800€ kelasta sotilaskorvausta. Kyllä me nytkin pärjäämme, että ei tuo talous ole mikään este minulle lähteä armeijaan.

ap

Tosin se Aasian matka olisi ihan itse kustannettava, toisin kuin sinun unelmasi.

siihen nähden mitä tiedän armeijassa tehtävän.

Vierailija
25/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa olla viikot poissa lapsensa luota. Tunnevammainen täytyy olla.

Ymmärrän jotenkuten, jos lapsi isompi, mutta taapero.

Vierailija
26/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, puhuu nainen jonka nöösipoikaystävä siellä on hikiset 6kk viettänyt. Hohhoijaa

Mies on 7v ollut US Armeijan sotilas, appiukko 30+ vuotta, ja muita sukulaisiakin on aktiivisessa palveluksessa. Itse teen siviilinä täysipäiväisesti töitä tukeakseni usan asevoimia ja olen asunut eri tukikohdissa nyt useamman vuoden. Yhtä jos toista olen nähnyt ja kuullut vuosien varrella - toisin kuin sinä.

Vierailija
27/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimpussa on heti 100v armeijakokemusta miehen kautta omaavia ja muita hörhöjä. Omassa perhepiirissä kannattaa asiasta keskustella ja miettiä mikä on omalle perheelle parhaaksi. Itse kävin intin ennen lasten tekemistä.

Ja sille joka vertaa suomen armeijaa USA:n vastaavaan, niin kannattaisiko hiukan pysähtyä miettimään sitä, että kaikki emmen ole amerikkalaisen miehen kanssa naimissa, asu Jenkeissä, ole kiinnostuneet koko asiayhteydestä .

t. rva res.luutnantti

Vierailija
28/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeijaan.

Jos kysymys kuuluu onko naurettavaa ja vastaus on ON, miksi ei sitten hyväksy sitä, kun vielä ei ole tullut yhtään äidin armeijaan menoa puoltavaa asiaa esiin.

Mistähän muuten johtuu että ne kymmenkunta armeijan käynyttä naista, jotka tunnen ovat ne kaikkein huumorintajuttomimmat hörhöt porukassa?

Vierailija
29/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeijaan.

Jos kysymys kuuluu onko naurettavaa ja vastaus on ON, miksi ei sitten hyväksy sitä, kun vielä ei ole tullut yhtään äidin armeijaan menoa puoltavaa asiaa esiin.

Mistähän muuten johtuu että ne kymmenkunta armeijan käynyttä naista, jotka tunnen ovat ne kaikkein huumorintajuttomimmat hörhöt porukassa?

Vierailija
30/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeijaan.

Minä kyllä itse en lähtisi inttiin kun lapsi on noin pieni mutta naisen meno inttiin on ihan fiksu ajatus muuten, jos kerran kiinnostaa.

Vierailija
31/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiani ydin olikin se että se sinun palvelemasi armeija on lähinnä vitsi. Jatkuvasti näen vierasmaalaisia upseereita koulutuksessa täällä koska sitä teknologiaa, tietotaitoa ja kokemusta ei teillä valitettavasti ole. Eli ts. ajan tuhlausta mennä rämpimään metsissä kumppareissa sen 6kk tai vuosi jonka se palvelusaika teillä kestää.

Vierailija
32/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen army-tyylinen rääkkäysjumppa, järjestetään ainakin suuremmissa kaupungeissa. Kestääkin muistaakseni kohtuullisen pitkään, jotta saa ylimääräistä energiaa purettua.

Maanpuolustuskurssejakin järjestetään aivan vapaa-ajalla, ei tarvitse armeijaan niiden vuoksi mennä.

Metsästysseurassa tai ampumiskurssilla voit varmaankin hioa taitojasi aseiden kanssa, jos kiinnostaa.

Tekniikkaa ja aerodynamiikkaa, fysiikkaa, johtamistaitoa, viestintää ym. voit opiskella yliopistossa tai ammattikorkeassa (esim. insinöörinlinjalla).

Paaaljon parempia vaihtoehtoja, kuin armeija. Lapsikin näkisi äitiään enemmän...

Vierailija
33/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpuolustusnaisten Liitto ry (MNL) on itsenäinen puolueisiin sitoutumaton naisten vapaaehtoinen maanpuolustusjärjestö.

Maanpuolustusnaisten Liitto ry perustettiin 13.11.2004 kahden suuren naisten vapaaehtoista maanpuolustustyötä tekevän liiton, Suomen Maanpuolustusnaisten Liitto ry:n ja Suomen Naisten Maanpuolustusjärjestö ry:n yhdistettyä toimintansa.

Maanpuolustusnaisten Liittoon kuuluu jäseninä 18 piiriä ja 95 yhdistystä. Liiton jäsenmäärä on noin 3400.

Maanpuolustusnaisten Liiton aktiivinen jäsentoiminta tapahtuu paikallisissa yhdistyksissä.

Yhdistysten toiminta on monipuolista. Ohjelmassa on maanpuolustusvalmiutta edistävää toimintaa sekä mukavaa yhdessäoloa toiminnallisella tavalla: kokouksia, ajankohtaisia esitelmä- ja juhlatilaisuuksia, erilaisia retkiä sekä kunto- ja liikuntatapahtumia.

Maanpuolustusnaiset ovat aktiivisesti mukana alueidensa vapaaehtoisessa maanpuolustuskoulutuksessa, toimien mm. kurssilaisina, kouluttajina ja kurssien johtajina. Veteraanien perinteen siirtäminen tuleville sukupolville on yhdistyksissä tärkeässä asemassa

Löytyisikö sieltä mielenkiintoista?

Vierailija
34/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan tiedä miksi haluaisin käydä armeijan. Ajatus on kiehtonut minua ties kuinka kauan jo. Minun piti mennä armeijaan lukion jälkeen, mutta se viivästyi jatkokoulutuksen vuoksi ja sitten aloin odottamaan esikoistani :) Poika olisi 2v. Mies jäisi pojan kanssa kotiin tottakai. Onhan miehenikin nyt paljon kotona, kun saa yövapaita esimerkiksi.

ap

Ikä tai äitiys ei sinänsä ole esteitä. Kannattaa tosin miettiä mikä ajankohta on lapsen kannalta paras. Aikaahan sinulla on muutama vuosi, sillä asepalveluksen voi aloittaa vielä 29-vuotiaana. Äidin armeija-aika voi olla arvokasta lapsen ja isän suhteen kehittymiselle.

Kiva että miehelläsi on vapaat pyörineet hyvin lapsen takia. Mielestäni pienten lasten vanhempien kannattaakin miettiä armeijassa haluamaansa koulutusta myös vapaiden pyörimisen kannalta. Eli punnita onko syytä (muuta kuin "toi vois olla ihan kivaa") pyrkiä johonkin sellaiseen koulutukseen joka tuo todennäköisesti runsaasti kiinnioloviikonloppuja, esim. sotilaspoliisi.

Ihan yleisesti kehotan kyllä jokaista inttiin aikovaa miettimään miksi sinne on menossa, ja ennen kaikkea mitä mieltä on armeijan varsinaisesta tarkoituksesta. Edellä on jo puhuttukin siitä, että kriisitilanteen sattuessa sinulle voi hyvin tulla käsky lähteä, ja se on tosiaan käsky eikä pyyntö. Jokainenhan sen kai tietää, mutta oman kokemukseni mukaan yllättävän harva sitä vakavissaan miettii.

Sota tuntuu niin kaukaiselta mahdollisuudelta, että harmillisen monen miehen ja naisenkin silmissä armeija tuntuu olevan ennen kaikkea erikoinen elämys tai ponnahduslauta kiinnostavalle alalle. Käytännössä kuitenkin kannattaa miettiä jotain muuta mikäli pääasiallinen/ainoa motiivi on oletettu hyöty poliisikouluun, erähenkisyys, innostus toimintaan ja ryhmätyöskentelyyn tai johtamiskokemuksen tarve. Näitä saa hankkimalla monipuolista työkokemusta, osallistumalla partioon tai urheiluseuratoimintaan, vaeltamalla ja metsästämällä jne.

Mitä tulee vielä sotatilanteeseen lapsiperheessä: tietääkseni ei ole mitenkään varmaa että teidät molemmat kutsuttaisiin lapsen ollessa vielä pieni, mutta 100 % varmaa tietoa ei liioin ole etteikö niinkin voisi käydä. Tästä on julkisuudessa vähän ristiriitaista infoa ollut. Ja jos vain toinen kutsutaan, ei myöskään ole mitenkään varmaa että juuri sinä olisit se kotiin jäävä.

Vierailija
35/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kannatankin vakavaa harkintaa, niin pidän armeijan käymistä oikealla asenteella erittäin suotavana.

Surullisen moni hyvin inttiin sopiva tyttö ei tule asiaa vakavissaan edes harkinneeksi, ja ärsyttävän moni heittää armeijavaihtoehdon mielestään kovin kevyin perustein. Silti on harmi että samalla turhan moni (mieskin) menee inttiin juuri tuolla "elämysmatka ja hyötyä tulevalle uralle" -asenteella.

t. viestin 38 kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan