Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan naurettava ajatus, että minä, 23v äiti, menisin armeijaan?

Vierailija
30.10.2010 |

Mieheni on tällä hetkellä armeijassa ja meillä on vuoden ikäinen poika. Olen oikeastaan aina halunnut mennä armeijaan. Mitä mieltä olette, jos suorittaisin armeijan? Jos menisin puoli vuotta sen jälkeen kun mieheni tulisi kotiin? Miten tämä vaikuttaisi lapseemme?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua estäisi, mene ihmeessä!Nainen, joka on käynyt armeijan, on mielestäni hieno juttu.

Terveisin mies tj69

Vierailija
2/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kivasti se meni. Jos saat asiat kotipuolessa suttaantumaan, niin mikäs ettei! En ole päivääkään katunut että kävin ja plussaa siitä on ollut työelämässäkin. Toukokuussa kävin jo ekan kerran kertaamassakin.

t. rva vänrikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten, jos kriisi päälle pukkaa niin olette luonnollisesti molemmat armeijan käyneet velvollisia astumaan palvelukseen, ihan sama oliko teillä minkä ikäinen lapsi tahansa.

Vierailija
4/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätöähän tuo tietysti aiheuttaisi, mutta jos syy/halu mennä, on painava, säädön ehkä kestäisi. Itse olen pienen lapsen äiti enkä missään nimessä haluaisi olla noin pitkää aikaa erossa lapsestani - varsinkaan jonkun armeijan takia.

Vierailija
5/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan tiedä miksi haluaisin käydä armeijan. Ajatus on kiehtonut minua ties kuinka kauan jo. Minun piti mennä armeijaan lukion jälkeen, mutta se viivästyi jatkokoulutuksen vuoksi ja sitten aloin odottamaan esikoistani :) Poika olisi 2v. Mies jäisi pojan kanssa kotiin tottakai. Onhan miehenikin nyt paljon kotona, kun saa yövapaita esimerkiksi.

ap

Vierailija
6/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään normaali mieskään ei kovin korkealle armeijassa oloa arvosta.

Vierailija
7/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankal ymmärtää muita kuin omia mielipiteitään ;)

Vierailija
8/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen olen aktiivisesti mukana maanpuolustustyössä. huvinsa kullakin.

Vierailija
9/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat tehdä tätä vapaaehtoisesti,minä olen yksi heistä :)

ap

Vierailija
10/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niissä on joku järki. Mitä järkeä on käydä armeija jos kotona on pieni lapsi? Varsinkin vapaaehtoisesti. Ehkäisy on keksitty jos niin kovasti armeijaan olisi halunnut mennä.

8

Vierailija
11/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pitäisi nyhjöttää kotona siihen asti, kun lapsi muuttaa kotoa pois vai? En ole oikeutettu toteuttamaan unelmiani? Jestas miten ahdasmielinen olet 8.

ap

Vierailija
12/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niissä on joku järki. Mitä järkeä on käydä armeija jos kotona on pieni lapsi? Varsinkin vapaaehtoisesti. Ehkäisy on keksitty jos niin kovasti armeijaan olisi halunnut mennä.

8

vaikka perheessä on vauva mutta äiti ei?

Vierailija
13/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän meette palvelukseen molemmat miehesi kanssa mukisematta. Epätodennäköinen tilanne tietty, mutta jos näin käy, niin lapsenne voi olla vielä vaipoissa.

Asepalvelus ei ole mikään tämän hetken päätös, vaan vakaa lupaus myös loppuelämän suhteen. Tai saattaa siinä palvelukseen astumisessa toki yläikäraja olla.

Vierailija
14/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asepalveluksen haluaa suorittaa, se pitää tehdä ennen 28-ikävuotta muistaakseni. Minulla on siis 5 vuotta aikaa. Kyllä tiedän tilanteen seuraukset. Mietin lähinnä poikaani, että miten hän suhtautuisi asiaan.

ap

Vierailija
15/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka joku esimieskoulutus täyttäisi niitä tarpeita, joita armeijalta haluat? Sinuna miettisin ne pohjimmaiset syyt armeijainnostukselle ja katsoisin, onko se järkevin tapa toteuttaa haaveet. Voi olla, että on, enkä usko, että armeija-aika mitään kohtuutonta haittaa lapsellenne aiheuttaa. Mutta voi myös olla, että pystyisit tyydyttämään noita tarpeita myös jollain hyödyllisemmällä ja vähemmän lasta rasittavalla tavalla, vaikka jollain rankalla urheiluharrastuksella, esimieskoulutuksella tmv.

Vierailija
16/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei saa normaalia toimeentuloa, ja muutenkin Suomen armeija on aika vitsi. Varustuksen, tietämyksen, ja käytännön kokemuksen osalta ovat ihan noviiseja. Tosipaikan tullen olisivat heti itkemässä apua.

Jos oikeaan (ammatti)armeijaan haluaisit liittyä vastaukseni olisi ollut eri.

Vierailija
17/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna vastuusi lapsesta kun sen kerran olet tehnyt. Olisiko sinusta oikein että lähtisin puoleksi vuodeksi kiertelemään Aasiaa kun minulla on 2v lapsi ja Aasian kiertomatka on minun unelmani, voisin jättää lapsen isän hoitoon.

Vierailija
18/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän meette palvelukseen molemmat miehesi kanssa mukisematta. Epätodennäköinen tilanne tietty, mutta jos näin käy, niin lapsenne voi olla vielä vaipoissa.

Asepalvelus ei ole mikään tämän hetken päätös, vaan vakaa lupaus myös loppuelämän suhteen. Tai saattaa siinä palvelukseen astumisessa toki yläikäraja olla.

asiaa tajua?

Vierailija
19/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei saa normaalia toimeentuloa, ja muutenkin Suomen armeija on aika vitsi. Varustuksen, tietämyksen, ja käytännön kokemuksen osalta ovat ihan noviiseja. Tosipaikan tullen olisivat heti itkemässä apua.

Jos oikeaan (ammatti)armeijaan haluaisit liittyä vastaukseni olisi ollut eri.

on hikiset 6kk viettänyt. Hohhoijaa

Vierailija
20/35 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

vaikka perheessä on vauva mutta äiti ei?

armeijaan, sivariin tai vankilaan.

Tai heittäytyä hulluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan