Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei tajua, ettei lapsia voi kutsua joka paikkaan!!

Vierailija
30.10.2010 |

Tilanne on se, että hääkutsut ovat menneet perille ja nyt se helvetti onkin irrallaan :(

Pidämme lapsettomat häät, mutta omat lapsemme osallistuvat kirkko osuuteen sekä ruokailun ajaksi tulevat juhliin. (miehen kaksi tyttöä sekä oma tyttöni 4,7,8v)

Uskomatonta, että osa sukulaisistamme suoraan sanoi, ettei meidänkään lasten kuuluisi olla paikalla kerta ovat lapsettomat häät. WTF???

Ja tämä oli nätisti muotoiltu kutsuun, yhtään sylivauvaa ei ole.

Vaikka kuinka selitimme syyt miksi lapsia ei näihin juhliin tälläkertaa haluta, uskomaton kiukku alkoi.

Parille sanoinkin, että ymmärrämme täysin mikäli hoitajaa lapsille ei saada emme tietenkään loukkaannu mikäli niin kurjasti käy ettei ko pari pääse juhlimaan kanssamme.

Tähän totesivat vain ettei hoitajasta ole kyse vaan siitä etteivät he katso olevansa toivottuja vieraita mikäli kutsu ei tule myös lapsille!!!

Ensin mietimme ettei omatkaan osallistuisi, mutta mielestäni on perheemme kannalta erittäin tärkeää heidän olevan paikalla kun perhe yhdistyy ns virallisesti.

Miksi vain ei voi ihmiset käsittää, ettei yksinkertaisesti kaikki juhlat ole lapsille tarkoitetut.

huoh

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlat mielletään ryyppäjäisiksi. Jos teidän lähipiirissä asia menee niin, se ei tarkoita, että kaikkialla menisi niin.

Ja ikään kuin niissä "lapsellisissa" sukuhäissä ei osattaisi ryypätä...

Meidän suvussa kaikki juhlat menee ryyppäämiseksi lapsista huolimatta. Joten emme niihin edes ole menneet ja naimisiinkin mentiin maistraatissa että säästyttiin sukuriidoilta. En olisi kutsunut niitä.

Vierailija
182/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsussa oli runon muodossa ettei lahjoja kaivata vaan rakkaiden ihmisten saapuminen on parasta mitä lahjaksi voi saada. ap

Eli suomeksi: Pitäkää rakkaat sukulaisemme ja tuttavamme ei-rakkaat riiviö-hirviö-huonokäytöksiset kakaranne kotona me ei niitä kaivata meidän juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa töksyilyä olla kutsumatta lapsia. Tuleepi melkoisen takakireä kuva hääparista.

ottaen hääthän, jos mitkä, ovat olleet perhejuhlat. Kuten itsekin sanoit, suvut yhdistyvät. Sukuun kuuluvat myös lapset, joissa juurikin on sukujen tulevaisuus (eli jatkumo). On siis vähän erikoinen tapa, että lapsia ei nykyään kutsuta läheskään kaikkiin häihin. Kysehän on siitä, että parit haluavat mieluummin satsata johonkin täysin turhaan (alkoholi, juhlapaikka, pröystäilevät puvut jne.) kuin kutsua suvun tulevaisuus juhliin. Rahastahan siinä on yleensä kysymys, ettei lapsia kutsuta.

Vierailija
184/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole aivan sama millaiset juhlat ihmiset pitävät?`Onko se nyt niiiin kauhean itkupotkukamalaa kun lapsia eivät kaikki halua juhliin? Tehän te niitä juntteja olette! Juntit alkavat itkeä morsiusparille HEIDÄN juhlistaan. Eikö kaikilla ole oikeus pitää sellaiset juhlat kuin haluavat?

Juntit tosiaan itkevät morsiusparille kun heidän lapsiaan ei rakasteta ja välitetä. Nyyh nyyh.

Antakaa ihmisten pitää sellaiset juhlat kuin he itse haluavat. Pitäkää itse sellaiset juhlat kuin itse haluatte.

Vierailija
185/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää pippalot omien lasten läsnäolessa. Mitäs ne omat lapset sanoo kun häissä ei ole muiden lapsia. Eikö kaikilla pitäisi olla hyvä mieli niin vierailla kuin hääparilla. Mitkä ne sellaiset juhlat on kun puolella prukasta on naama norsun veellä. Taitaa tulla mini häät.

Miksei ihmiset saa enää nykyisin tulla perheittäin juhliin vaan perheestä valkataan osa, jotka kutsutaan ja osa jätetään pois kelvottomina vieraina. Minusta tuollainen kertoo vain kutsujan huonosta käytöksestä ja antipatioista pois jätettyjä ihmisiä (täsäs tapauksessa ) lapsia kohtaan.

Vierailija
186/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille rakkaita kun EMME OLE HEITÄ NÄHNEET?

Ja rautalankaa jälleen:

Tilat ovat rajalliset ja jos vierailla tulisi lapsia sen 26 plus omat kolme, niin jätämmekö kutsumatta sitten ne 26 meille LÄHEISTÄ ja paljon yhteydessä olevaa ystävää ja sukulaista jotta saamme paikalle lapsia joita emme ole koskaan nähneetkään, osan vilaukselta tai pikana.

Eli järjestetään sitten melkein vain juhlat lapsille, ettei vain kukaan loukkaannu, niinkö?

Olen mielestäni kertonut jo monia syitä miksi päädyimme tähän ratkaisuun...

ap

Vierailija
187/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa töksyilyä olla kutsumatta lapsia. Tuleepi melkoisen takakireä kuva hääparista.

ottaen hääthän, jos mitkä, ovat olleet perhejuhlat. Kuten itsekin sanoit, suvut yhdistyvät. Sukuun kuuluvat myös lapset, joissa juurikin on sukujen tulevaisuus (eli jatkumo). On siis vähän erikoinen tapa, että lapsia ei nykyään kutsuta läheskään kaikkiin häihin. Kysehän on siitä, että parit haluavat mieluummin satsata johonkin täysin turhaan (alkoholi, juhlapaikka, pröystäilevät puvut jne.) kuin kutsua suvun tulevaisuus juhliin. Rahastahan siinä on yleensä kysymys, ettei lapsia kutsuta.

jotta saa itse myöhemmin kutsun heidän juhliinsa, niinkö? Minun ymmärtääkseni lähes jokaisissa lapsettomissa häissä satsataan aikuisten häiriöttömään yhdessäoloon, joka ei ole turhaa ollenkaan. Eihän lapset paljoa syö ja sekin vähän mitä syövät on yleensä lihapullaosastoa, joten rahasta ei todellakaan ole kyse. Jos joku haluaa kauniin puvun, hän tatausti sen myös hankkii ihan riippumatta vieraslistasta.

Vierailija
188/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään monet lapset ovat huonosti käyttäytyviä ja vain hyvät käytöstavat omaavat lapset tervetulleita ei näyttäisi hyvältä kutsussa.

Olen ollut useissa häissä joissa lapset juoksevat pitkin kirkonkäytäviä, lapset pitävät kovaa meteliä ja vauva huutaa. Niin ja vanhemmille ei tule mieleenkään viedä näitä lapsiaan ulos vähän jäähylle.

Vierailija
189/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka sanoit että VIISI lasta, missä kummassa olen niin sanonut??

Paikalla on oma 4v tyttöni ja miehen 7 ja 8v tytöt.

Ovat muuten mukana seremoniassakin, kun vaihdamme sormukset, saavat tytöt samanlaiset rannekorut.

Mielestäni matikka ei onnu, saan tuosta laskettua KOLME lasta.

Myöskään kukaan ei joudu lapsiamme vahtimaan, sillä maksamme tutulle tytölle, lasten hoidosta ruokailun ajan ja hän lähtee tyttöjen kanssa sitten ruokailun jälkeen kotiin.

Miksi kutsua kaukaiset sukulaiset, mutta ei heidän lapsia??

No siksi kun olemme nähneet AIKUISIA monesti, tupareissa, synttäreillä jne ja kappas, eipä tupareissakaan ollut kenenkään lapsia mukana ja oli hauska ilta!!

Saa ihan vapaasti olla tulematta jos niin haluaa, ei kaikki voikkaan päästä paikalle.

Oletteko tosiaan sitä mieltä, että OMAT lapset ovat sama asia kuin vieraiden 26 lasta????

Äh, ei jaksa vääntää teidän kanssa asiasta, jokaisella olkoon oikeus mielipiteeseensä :)

Onneksi on tullut jo monia vastauspyyntöjä ja serkkuni lisäksi tähän mennessä kaikki ovat ilmoittautuneet mukaan juhlaan.

Ja muuten lahjoista: Meillä ei ole lahjalistaa, ei häätiliä eikä muuta.

Kutsussa oli runon muodossa ettei lahjoja kaivata vaan rakkaiden ihmisten saapuminen on parasta mitä lahjaksi voi saada.

ap

Vaikka olisivat omia sukulaisiasi. Tiesitkö, että sukulaislapsesi ovat niitä ihmisiä, joihin kannattaisi panostaa. He ovat niitä, jotka saattavat tulla katsomaan sua vanhainkotiin ja ilahduttaa sua vanhuuden yksinäisyydessä. He kantavat arkkusi hautaan ja kenties jopa itkeä tirauttavat takiasi. Ikätoverisi eivät sitä todennäköisesti tee, koska he saattavat kuolla ennen sua ja joka tapauksessa ovat niin raihnaisia, ettei niistä iloa ja apua vanhuudessa enää juuri heru.

Vierailija
190/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään monet lapset ovat huonosti käyttäytyviä ja vain hyvät käytöstavat omaavat lapset tervetulleita ei näyttäisi hyvältä kutsussa.

Olen ollut useissa häissä joissa lapset juoksevat pitkin kirkonkäytäviä, lapset pitävät kovaa meteliä ja vauva huutaa. Niin ja vanhemmille ei tule mieleenkään viedä näitä lapsiaan ulos vähän jäähylle.

Vierailija
191/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siskosi on asunut viime vuodet maapallon toisella puolella ja hän on saanut siellä pari lasta, joita et ole tavannut. Näin ollen sinä et oletusarvoisesti piittaa heistä paskaakaan, ennen kuin olet saanut arvoitua heidät henkilökohtaisesti.

No just!

Jos ei ole varaa pitää kunnon häitä riittävän isossa paikassa, miksi sitten pitää mitään haitä ollenkaan.

meille rakkaita kun EMME OLE HEITÄ NÄHNEET?

Ja rautalankaa jälleen:

Tilat ovat rajalliset ja jos vierailla tulisi lapsia sen 26 plus omat kolme, niin jätämmekö kutsumatta sitten ne 26 meille LÄHEISTÄ ja paljon yhteydessä olevaa ystävää ja sukulaista jotta saamme paikalle lapsia joita emme ole koskaan nähneetkään, osan vilaukselta tai pikana.

Eli järjestetään sitten melkein vain juhlat lapsille, ettei vain kukaan loukkaannu, niinkö?

Olen mielestäni kertonut jo monia syitä miksi päädyimme tähän ratkaisuun...

ap

Vierailija
192/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä häihimme tuo lapsiasi:

Ei häihin mukaan kakaroita

ne on inhoja ipanoita.

Kirkossa häliseviä hirviöitä

ja alati juoksevia riiviöitä.

Sekä pälättäviä apinoita

ja juhlia häiritseviä reppanoita.

Lisäksi ilkeitä räkänokkia

jotka voivat ruokamme hotkia

Lahjat ja rahat vastaan otamme mielelläämme

ne voit lähettää myös ilman vierailuanne.

Vierailija
193/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille rakkaita kun EMME OLE HEITÄ NÄHNEET? Ja rautalankaa jälleen: Tilat ovat rajalliset ja jos vierailla tulisi lapsia sen 26 plus omat kolme, niin jätämmekö kutsumatta sitten ne 26 meille LÄHEISTÄ ja paljon yhteydessä olevaa ystävää ja sukulaista jotta saamme paikalle lapsia joita emme ole koskaan nähneetkään, osan vilaukselta tai pikana. Eli järjestetään sitten melkein vain juhlat lapsille, ettei vain kukaan loukkaannu, niinkö? Olen mielestäni kertonut jo monia syitä miksi päädyimme tähän ratkaisuun... ap

ne lapset eivät ole edes ihmisiä rakkaudesta puhumattakaan. Ei ihme, että joillakin menee herne nenään ja syvälle.

Vierailija
194/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka sanoit että VIISI lasta, missä kummassa olen niin sanonut?? Paikalla on oma 4v tyttöni ja miehen 7 ja 8v tytöt. Ovat muuten mukana seremoniassakin, kun vaihdamme sormukset, saavat tytöt samanlaiset rannekorut. Mielestäni matikka ei onnu, saan tuosta laskettua KOLME lasta. Myöskään kukaan ei joudu lapsiamme vahtimaan, sillä maksamme tutulle tytölle, lasten hoidosta ruokailun ajan ja hän lähtee tyttöjen kanssa sitten ruokailun jälkeen kotiin. Miksi kutsua kaukaiset sukulaiset, mutta ei heidän lapsia?? No siksi kun olemme nähneet AIKUISIA monesti, tupareissa, synttäreillä jne ja kappas, eipä tupareissakaan ollut kenenkään lapsia mukana ja oli hauska ilta!! Saa ihan vapaasti olla tulematta jos niin haluaa, ei kaikki voikkaan päästä paikalle. Oletteko tosiaan sitä mieltä, että OMAT lapset ovat sama asia kuin vieraiden 26 lasta???? Äh, ei jaksa vääntää teidän kanssa asiasta, jokaisella olkoon oikeus mielipiteeseensä :) Onneksi on tullut jo monia vastauspyyntöjä ja serkkuni lisäksi tähän mennessä kaikki ovat ilmoittautuneet mukaan juhlaan. Ja muuten lahjoista: Meillä ei ole lahjalistaa, ei häätiliä eikä muuta. Kutsussa oli runon muodossa ettei lahjoja kaivata vaan rakkaiden ihmisten saapuminen on parasta mitä lahjaksi voi saada. ap

Vaikka olisivat omia sukulaisiasi. Tiesitkö, että sukulaislapsesi ovat niitä ihmisiä, joihin kannattaisi panostaa. He ovat niitä, jotka saattavat tulla katsomaan sua vanhainkotiin ja ilahduttaa sua vanhuuden yksinäisyydessä. He kantavat arkkusi hautaan ja kenties jopa itkeä tirauttavat takiasi. Ikätoverisi eivät sitä todennäköisesti tee, koska he saattavat kuolla ennen sua ja joka tapauksessa ovat niin raihnaisia, ettei niistä iloa ja apua vanhuudessa enää juuri heru.

Mä en kyllä tarvitse kantajia, koska haluan tulla tuhkatuksi enkä halua että nuoret ihmiset tulevat vanhainkotiin aikaanasa tuhlaamaan kiitollisuudenvelasta. Jos olen tarpeeksi hyvä tyyppi, niin sitten ne tulevat. Ei se ole yksistä juhlista kiinni. En myöskään vaivaa päätäni itkeekö joku joskus vuokseni vai ei. Ihmisellä voi pitääkin olla muutakin elämää kuin oma suku!

Vierailija
195/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille rakkaita kun EMME OLE HEITÄ NÄHNEET? Ja rautalankaa jälleen: Tilat ovat rajalliset ja jos vierailla tulisi lapsia sen 26 plus omat kolme, niin jätämmekö kutsumatta sitten ne 26 meille LÄHEISTÄ ja paljon yhteydessä olevaa ystävää ja sukulaista jotta saamme paikalle lapsia joita emme ole koskaan nähneetkään, osan vilaukselta tai pikana. Eli järjestetään sitten melkein vain juhlat lapsille, ettei vain kukaan loukkaannu, niinkö? Olen mielestäni kertonut jo monia syitä miksi päädyimme tähän ratkaisuun... ap

ne lapset eivät ole edes ihmisiä rakkaudesta puhumattakaan. Ei ihme, että joillakin menee herne nenään ja syvälle.

Jos on sitä sorttia että ottaa herkästi nokkiinsa tai että ei näe enää itseään yksilönä vaan jonain lapsiperheklönttinä koirineen ja marsuineen, niin sitten varmaan saa porot nokkaan. Minä taas olisin ilahtunut jos joku kutsuisi minut "rakkaana ihmisenä" ja muistaisi edelleen kuinka hyvä tyyppi olin jo ennen ihania lapsiani!

Vierailija
196/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin lapsettomat häät,niin TOTTAKAI HÄÄPARIN OMAT LAPSET OVAT TODELLAKIN OIKEUTETTUJA OLEMAAN PAIKALLA,PERHEEN TÄRKEÄ YHDISTYMINEN.

VOI JEESUS NÄITÄ ITSEÄÄN TÄYNNÄ OLEVIA ÄITIÄÄLIÖITÄ,JOIDENKA MIELESTÄ NIIDEN PENNUT OLISI OLTAVA MAAILMAN NAPA.

Vierailija
197/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on tullut jo ylipuolet vastauksista ja kas kummaa ei ole pieniä minihäitä tulossa sillä ei ole yhtään emme pääse vastausta tullut sen yhden lisäksi.

Tämä siis sille joka sanoi, että tuskin kukaan vaivautuu paikalle kun ei lapsetkin pääse.

ap

Vierailija
198/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:ta vallan hyvin!ja vaikka mun neljä muksuu osaa kättäytyä,ni ois aika raskasta lähtee häihin jotka alkaa myöhään.

Vierailija
199/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiden myöhäisestä alakamisajasta

Vierailija
200/227 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun perheeni", "minun perinteeni", "MINUN mielipiteeni...", "minun lapseni" ja kyse on toisten ihmisten häistä :D

Ja kun faktaa tuli pöytään hääperinteiden erilaisuudesta, niin loppui tuo perinteisiin vinkuminenkin. Jäljelle jää vain minäminäminä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan