Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei tajua, ettei lapsia voi kutsua joka paikkaan!!

Vierailija
30.10.2010 |

Tilanne on se, että hääkutsut ovat menneet perille ja nyt se helvetti onkin irrallaan :(

Pidämme lapsettomat häät, mutta omat lapsemme osallistuvat kirkko osuuteen sekä ruokailun ajaksi tulevat juhliin. (miehen kaksi tyttöä sekä oma tyttöni 4,7,8v)

Uskomatonta, että osa sukulaisistamme suoraan sanoi, ettei meidänkään lasten kuuluisi olla paikalla kerta ovat lapsettomat häät. WTF???

Ja tämä oli nätisti muotoiltu kutsuun, yhtään sylivauvaa ei ole.

Vaikka kuinka selitimme syyt miksi lapsia ei näihin juhliin tälläkertaa haluta, uskomaton kiukku alkoi.

Parille sanoinkin, että ymmärrämme täysin mikäli hoitajaa lapsille ei saada emme tietenkään loukkaannu mikäli niin kurjasti käy ettei ko pari pääse juhlimaan kanssamme.

Tähän totesivat vain ettei hoitajasta ole kyse vaan siitä etteivät he katso olevansa toivottuja vieraita mikäli kutsu ei tule myös lapsille!!!

Ensin mietimme ettei omatkaan osallistuisi, mutta mielestäni on perheemme kannalta erittäin tärkeää heidän olevan paikalla kun perhe yhdistyy ns virallisesti.

Miksi vain ei voi ihmiset käsittää, ettei yksinkertaisesti kaikki juhlat ole lapsille tarkoitetut.

huoh

Kommentit (227)

Vierailija
221/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuitenkaan osallistu, jos koko perhe ei ole kutsuttuna. Häät, samoin kuin hautajaiset ovat perhejuhla (ja tämä on siis minun mielipiteeni). Miten kukaan voi odottaa, että lapsista kasvaisi tilanteita hyvin hallitsevia aikuisia ellei heillä ole mahdollisuus oppia juhlaetikettiä jo lapsena?

Vierailija
222/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko jossais sanonut, että lapsia ei kutsuta koska vanhemmat eivät osaa KASVATTAA lapsia??

Mielestäni en yhtään missään!

Kun sanon, että on eriasia onko paikalla lapsia meidän 3kpl vai yhteensä 29, siitä syntyy kuitenkin häslinkiä ja melua VAIKKA lapset käyttäytyisivätkin.

FAKTA on se, mitä enemmän lapsia sitä enemmän menoa ja meininkiä. Valitettavasti tilat rajoittavat tämänkin syyn vuoksi.

Istutko itse mieluummin syömässä vai juokstetko katsomassa ettei taapero putoa rappusissa jne.

ELI VIELÄ KERRAN, KASVATTAMATTOMUUDEN TAKIA EI JÄTETTY LAPSIA KUTSUMATTA, VAAN SEN YLEISEN HÄLINÄN JA MEININGIN.

ja muut syyt tilasta lähtien olen aikaisemmin jo kertonut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuitenkaan osallistu, jos koko perhe ei ole kutsuttuna. Häät, samoin kuin hautajaiset ovat perhejuhla (ja tämä on siis minun mielipiteeni). Miten kukaan voi odottaa, että lapsista kasvaisi tilanteita hyvin hallitsevia aikuisia ellei heillä ole mahdollisuus oppia juhlaetikettiä jo lapsena?

Se jo riittää. Ja onhan niitä muitakin juhlia missä voi opetella :)

Vierailija
224/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi odottaa, että lapsista kasvaisi tilanteita hyvin hallitsevia aikuisia ellei heillä ole mahdollisuus oppia juhlaetikettiä jo lapsena?

Entä jos on pieni suku, jossa ei ole ollut häitä tai hautajaisia? Pitääkö lahdata naapurin mummo, että pikku Nicopetteri pääsee harjoittelemaan hautajaisetikettiä? xD

Peruskäytöstavat. Niillä jo pärjää tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.

Ja juhlaetikettiä voi harjoitella kotonakin, jos tuntuu epävarmalta. Vaikka joulupöydässä ;)

Vierailija
225/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lauseessa ap ilmaiset, että oletusarvosi on, että muut eivät osaa kasvattaa lapsia kuin sinä.

Vierailija
226/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsetkin, mutta onneksi suurin osa kavereista ymmärsi jättää omansa kotiin.:)

Serkkujen lapsia oli jo niin paljon että aikamoinen hulina oli päällä...

Jos tietää, että tuttava piirissä ei lapsien perään katsota ja ettei niiltä vaadita käytöstapoja, niin ymmärrän hyvin ettei halua kutsua sellaisia lapsia omiin häihinsä.

Ei ole kiva stressata omissa häissään, että sattuuko jonkun toisen lapsille jotain tai aiheuttavatko lapset pitkän laskun...

Vierailija
227/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt kaikki osaavat kasvattaa lapsia, on niin monta kasvatus tapaa kuin vain vanhempiakin.

Myös hyvin käyttäytyvät lapset voivat villiintyä joskus. Ei ole siitä kiinni. On myös vanhempia jotka tulevat lasten kanssa juhliin, mutta olettavat muiden komentavan lapsia jotta itse saa rauhassa ruokailla jne, sekin on vain fakta.

Onko tämä nyt johonkin kolahtanut? Tunnistatko itsesi?

Myönnän, suvussa on pari tälläistä perhettä ja monessa juhlassa on mennyt hulinaksi eikä vanhemmat ole piitanneet.

Edelleen lasten pois rajaaminen ei ole huono käytös vaan se, että liki 30 lapsesta syntyy hulunaa, menoa ja meininkiä. Tilat ovat rajalliset ja tämä määrä lapsia saa kaaosta kehiin VAIKKA käyttäytyisivät hyvinkin.

Tätä emme näiltä juhlilta halua, vaan illan aikuisten kesken. Piste.

Tuli muuten mieleen lasten leikkinurkkauksen järjestämisestä: Mites silloin opetetaan niitä juhlakäyttäytymisiä jos lapset piirtävät ja katsovat videoita niinkuin kotonaankin?? Ihme ettei moni älähdä ettei meillä saa katsoa alle 3v televisiota, kuinkas nyt sitten juhlissa onkin sallittua??

vähän ohi aiheen, tulipa vain mieleen.

ap