Lhavia syrjitään Suomessa paljon enemmän kuin homoja!
Mistähän saataisiin samanlainen kansanliike ja myötätunno-osoitus lihavien olomasaolon oikeutukseen?
Kommentit (71)
Millälailla lihavuus maksaa "yhteiskunnalle aivan saatanasti"?
Lihavuuden aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle ovat jo kivunneet ohi tupakan aiheuttamien kustannusten.
Miettikäähän, miten paljon tupakoinnin lopettamiseen/kieltämiseen satsataan. Jos sama määrä aikaa ja rahaa uhrattais lihavuuden poistamiseen, niin kukaan läski ei kehtais enää liikkua ulkosalla.
Tulkaa ampumaan mut. Se olisi helpotus mulle ja vielä suurempi (siis todella suuri) helpotus yhteiskunnalle.
että lihavuuden takana on useimiten henkiset ongelmat? Eikö voisi olla vähän myötätuntoisempi?
Tiedän hoikkia ihmisiä jotka elämän kolhiessa lopettavat syömisen ja jopa sairastuvat sen takia kun eivät mielipahaltaan pysty syömään.
Jos toisilla on päinvastainen tapa reagoida ongelmiin elämässään, stressiin ym. miksi se on niin kauheaa?
elättää jotain terveellisesti elänyttä osteoporoosimummaa satavuotiaaksi, maksaa eläkettä, tarjota monenlaista kotihoitoa, tehdä lonkkaleikkauksia, hoitaa syöpiä ja muita suht väistämättä vanhoihin iskeviä tauteja ja vaivoja sekä mahdollisesti viimeiset vuodet vielä käännellä ja väännellä hoivakodissa tai lasaretissa.
Kun taas keuhkosyöpään sairastuvat tupakoijat ja aivoinfarktin saavat läskit kuolevat juuri eläköidyttyään, verot ja maksut tunnollisesti maksaneina täysinpalvelleina yhteiskunnan tukipylväinä.
Lihavuuden aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle ovat jo kivunneet ohi tupakan aiheuttamien kustannusten.
Miettikäähän, miten paljon tupakoinnin lopettamiseen/kieltämiseen satsataan. Jos sama määrä aikaa ja rahaa uhrattais lihavuuden poistamiseen, niin kukaan läski ei kehtais enää liikkua ulkosalla.
siinä että lihavuus on yleensä itse aiheutettu ja monesti tuntuu johtuvan ihan silkasta saamattomuudesta. Homous taas on osa ihmistä itseään ilman ulkoista vaikutusta samoin kuin silmien väri tai pituus.
Vähän eri asia. Mun mielestä voisi paremmin verrata lihavia ja tupakoivia jos on pakko verrata. Kumpikin on 99% oma valinta ja omalla vastuulla
Olen itse lihava mutta en ole sairas. En aiheuta yhteiskunnalle suuria kustannuksia. Silti saan kuulla kommentteja siitä kuinka tulen yhteiskunnalle kalliiksi, milläköhän lailla?
ettekö te läskit voi lopettaa löllöjenne puolustamista. Totuushan on, että olette laiskoja ja syötte liikaa! Prosentuaalisesti noin 1% ylipainosta johtuu jostain muusta syystä...
Laihtuminen on helppoa. Kuluttaa enemmän kuin syö. :)
syrjintää lihavat kohtaavat, jota homot eivät kohtaa. Voisiko joku kertoa, kun ilmeisesti näitä asioita tulee mieleen?
Lihavien syrjintä on varmasti ihan todellinen ongelma joiltakin osin, mutta kukaan ei ole vielä antanut perusteita sille väitteelle, että lihavia syrjitääisiin enemmän kuin homoja.
Jos haluaa avata hölmön "me ollaan syrjitymipiä kuin noi" -kateuketjun, olisi minusta ihan asiallista esittää myös ne perusteet tälle väitteelle.
Minä olen kokenut kyllä syrjintää paljon lihavuuteni takia, työpaikat menee ohi suun vaikka haastattelut menisivät ihan hyvin, laihempi menee edelle.
Kaksi sanaa: Johanna Korhonen. Ongelma on tyypillinen myös esimerkiksi maahanmuuttajille. Tämäntyyppisessä työsyrjinnässä on yleensäkin kyse erilaisuudesta enemmän kuin homoudesta, lihavuudesta tai ihonväristä. Se ei missään nimessä ole yksin lihavien tai pelkästään lihavien ihmisten ongelma.
Pahinta on se kun ihmiset katsoo läpi, olen heille niin vastenmielinen että vaikka istuisi muutaman ihmisen kanssa kokouksessa täysin tasavertaisena osallistujana, joku käyttäytyy niin kuin olisin ilmaa. Oikeasti katsoo kuin siinä tuolilla ei olisi ketään, eikä mitään ääntä kuuluisi.
Kaupassa on joskus huono palvelu, puhutaan kuin idiootille..
Koskee tämäkin myös maahanmuuttajia ja homoja sikäli kun heidät tiedetään homoiksi.
Ja helvetin totta se että vaatteita ei löydä, varsinkaan mitään lämmintä näin talviaikaan, ei toppatakkeja eikä varsinkaan housuja.
Kokoa 52-56 ei tahdo löytyä mistään, ja jos löytyy mallit on omituisia.
Tämä koskee myös hyvin pitkiä ja laihoja ihmisiä. Ovatko siis mallit yhteiskunnan syrjimiä, koska heidän on hyvin vaikea löytää oikean kokoisia vaatteita, koska kaikki on mitoitettu lyhyemmälle ja isommalle ihmiselle?
suomalaistutkimus FTO-geenistä; altistaa kyllä lihomiselle mutta ei ole mikään este laihtumiselle.
Kun riskin siis tietää, pitää vain oppia elämään sen kanssa.
Ja lihavia on kuitenkin paljon, luulisi että se nyt ei niin kauheaa ole, kun puolet ihmisistä on ylipainoisia, jos jotkut ovat vielä vähän enemmän ylipainoisia.
Minä olen kokenut kyllä syrjintää paljon lihavuuteni takia, työpaikat menee ohi suun vaikka haastattelut menisivät ihan hyvin, laihempi menee edelle.
Pahinta on se kun ihmiset katsoo läpi, olen heille niin vastenmielinen että vaikka istuisi muutaman ihmisen kanssa kokouksessa täysin tasavertaisena osallistujana, joku käyttäytyy niin kuin olisin ilmaa. Oikeasti katsoo kuin siinä tuolilla ei olisi ketään, eikä mitään ääntä kuuluisi.
Kaupassa on joskus huono palvelu, puhutaan kuin idiootille..
Ja helvetin totta se että vaatteita ei löydä, varsinkaan mitään lämmintä näin talviaikaan, ei toppatakkeja eikä varsinkaan housuja.
Kokoa 52-56 ei tahdo löytyä mistään, ja jos löytyy mallit on omituisia.
"Lääkärille" tiedoksi, lihavuus on mielenterveyden ongelma, ei sairaloisen lihavat ole niin tyhmiä etteivät tajuaisi että liikkuvat liian vähän ja syövät liikaa. Herkuttelun syyt ovat korvien välissä, syödään tunteisiin.. Hyvä ruoka, parempi mieli.
Jos lihavat maksavat kerta niin helvetisti yhteiskunnalle niin miksei lihaville ole hoitoja niinkuin esim. juopoille ja narkkareille? Eikö olisi halvempaa laittaa läski vaikka 3 viikon katkaisuun??? Auttaa laihduttamisen alkuun ja antaa henkistä apua lihavuuden syiden hoitoon, eikä sitten kun on jo liian myöhäistä tehdä kaikenmaailman leikkauksia ym.????