Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lhavia syrjitään Suomessa paljon enemmän kuin homoja!

Vierailija
30.10.2010 |

Mistähän saataisiin samanlainen kansanliike ja myötätunno-osoitus lihavien olomasaolon oikeutukseen?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.moretolove.fi

lihavuuden ei pitäisi alentaa ihmisen arvoa. Lihavuuteen liitetään huonoja ominaisuuksia kuten esim: laiskuus, itsekurin puute, epäliikkunnallisuus, likaisuus ym.

^nää kaikkiko sitten häviää, kun laihduttaa? Tai muuttuu hyviksi ominaisuuksiksi.

Lihava on tärkeä ihmisenä samalla tavalla kuin laiha tai normaalipainoinenkin. Lihavuus ei tee kenestäkkän esim huonoa äitiä - kuten laihuuskaan ei tee kenestäkään automaattisesti hyvää äitiä.

Lihavuus ei tarkoita automaattisesti, että henkilö olisi sairas - kuten laihuuskaan ei tarkoita, että henkilö olisi terve. Yleensä esim laihtuminen laihduttamatta kertoo sairaudesta.

ihmisiä on kaiken kokoisia, näköisiä, värisiä - kaikki me ollaan tärkeitä ja hyviä.

Vierailija
22/71 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole tarvinnut terapiaa (koska olen elänyt sen verran hyväksyvässä ympäristössä, että olen saanut olla oma itseni). Lihavuudesta kärsivien lapsettomuushoitoja kyllä tuetaan, mutta itse olen saanut maksaa omat lapsettomuushoitoni, kun ainoa "vikani" on se, etten jaksanut olla miehistä kiinnostunut.

Lapseni ovat ehdottomasti parasta (terapiaa) elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös ylipainoisia ihmisiä jotka eivät mene lääkäriin edes kipeän ranteen vuoksi koska aina käsketään laihduttamaan, niinkuin ylipainolla ja kipeällä kädellä olisi yhteys. Samoin tiedän miehen joka kuoli keuhkokuumeeseen koska oli ylipainoinen, ei mennyt lääkäriin, kun joka ainoaan vaivaan oli vastaus katsotaan kun olet laihduttanut 40kg.

Mulla ois vaikka minkälaista vaivaa, mutta en tosiaan mene kuuntelemaan laihdutuskehoituksia lääkäriin. Ihan kuin kuulisin siinä jotain uutta. Tiedän, että hyvää tarkoittavat eikä ole kyse siitä, ettenkö halua laihduttaa, mutta se nöyryytys! Voisivat samantien sanoa suoraan, että " se on turha noin läskin tulla tänne pyytämään apua, olet kakkosluokan kansalainen läskeinesi etkä ansaitse mitään hyvää ".

Vierailija
24/71 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään tavalla ainakaan yleisellä tasolla.

Vierailija
25/71 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän- ja verisuonisairaudet ovat tavallista yleisempiä hoikilla kuin normaalipainoisilla, anoreksia, syömishäiriöt ja niistä koituvat terapiat jne.

Vierailija
26/71 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mahtaa olla oikein supersyrjitty!!

Vierailija
27/71 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset pystyy syömään mitä vaan, eivätkä liho. Saman voisi soveltaa lihaviin. Itse olisin lihava jos söisin suositusten mukaan, syön huomattavasti vähemmän mutten laihdu.

Siskoni söi tosi vähän, mutta lihoi huomattavasti, ei syönyt mitään herkkuja tms. Lääkärit eivät tätä uskoneet, ravasi lääkärissä monta vuotta kunnes löytyi hormonaalinen syy lihomiselle.

Lihavuus on itseaiheutettua, homous ei. Kuka nousisi barrikadeille muiden vastaavien puolesta?

Vierailija
28/71 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun laiha ihminen haluaa tietyssä tilanteessa vaikka drinkin tai tupakan, lihaville se tilanne on sellainen että pitää syödä suklaata?

Minä en juo alkoholia enkä polta tupakkaa, mutta suklaa on mun huume. Suklaaseen jää koukkuun niinkuin muihinkin huumeisiin. Toiset väittää että tulee kauhea päänsärky jos ei saa kahvia, minä en juo koskaan kahvia, eikä se aiheuta minulle päivittäistä pääkipua. Mutta auta armias jos ei saa suklaata... Jos ei saa illalla suklaata siitä hyvästä että on taas jaksanut koko päivän sekoamatta vaikka on ihan yliväsynyt, sitten tulee hulluksi. Ei riitä "tahdonvoima" lopettaa suklaansyömistä, vaikka kaiken muun pystyisin jättämään pois. Jos jätän suklaan pois, syön kaikkea muuta kun yritän pitää suklaanhimoa pois, mutta mikään ei auta, sit oon vaan syöny mitä tahansa vaikka ei oo nälkä.

Vierailija
29/71 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkaris joka ohjelmas vähintään yks. Jos nyt osa uskovaisista sanoo et ei saa kirkos vihkiä, voi buhuu.. Ja muutenkin, saavat olla rauhassa jos eivät julkisesti lääpi toisiaan kovin pahasti.

Läski ei voi läskejään kovin kätevästi peittää kun ihmisten ilmoille menee.

Vierailija
30/71 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

homo voi halutessaan olla kaapissa, mutta lihava ei voi, elleivät ympärillä kaikki ole sokeita.

Kukaan ei ole vieläkään kertonut, mitä sellaista syrjintää lihavat kohtaavat, jota homot eivät kohtaa. Voisiko joku kertoa, kun ilmeisesti näitä asioita tulee mieleen?

Lihavien syrjintä on varmasti ihan todellinen ongelma joiltakin osin, mutta kukaan ei ole vielä antanut perusteita sille väitteelle, että lihavia syrjitääisiin enemmän kuin homoja.

Jos haluaa avata hölmön "me ollaan syrjitymipiä kuin noi" -kateuketjun, olisi minusta ihan asiallista esittää myös ne perusteet tälle väitteelle.

Minä olen kokenut kyllä syrjintää paljon lihavuuteni takia, työpaikat menee ohi suun vaikka haastattelut menisivät ihan hyvin, laihempi menee edelle.

Kaksi sanaa: Johanna Korhonen. Ongelma on tyypillinen myös esimerkiksi maahanmuuttajille. Tämäntyyppisessä työsyrjinnässä on yleensäkin kyse erilaisuudesta enemmän kuin homoudesta, lihavuudesta tai ihonväristä. Se ei missään nimessä ole yksin lihavien tai pelkästään lihavien ihmisten ongelma.

Pahinta on se kun ihmiset katsoo läpi, olen heille niin vastenmielinen että vaikka istuisi muutaman ihmisen kanssa kokouksessa täysin tasavertaisena osallistujana, joku käyttäytyy niin kuin olisin ilmaa. Oikeasti katsoo kuin siinä tuolilla ei olisi ketään, eikä mitään ääntä kuuluisi.

Kaupassa on joskus huono palvelu, puhutaan kuin idiootille..

Koskee tämäkin myös maahanmuuttajia ja homoja sikäli kun heidät tiedetään homoiksi.

Ja helvetin totta se että vaatteita ei löydä, varsinkaan mitään lämmintä näin talviaikaan, ei toppatakkeja eikä varsinkaan housuja.

Kokoa 52-56 ei tahdo löytyä mistään, ja jos löytyy mallit on omituisia.

Tämä koskee myös hyvin pitkiä ja laihoja ihmisiä. Ovatko siis mallit yhteiskunnan syrjimiä, koska heidän on hyvin vaikea löytää oikean kokoisia vaatteita, koska kaikki on mitoitettu lyhyemmälle ja isommalle ihmiselle?

Vierailija
31/71 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnalle maksaa paljon saatanammin elättää jotain terveellisesti elänyttä osteoporoosimummaa satavuotiaaksi, maksaa eläkettä, tarjota monenlaista kotihoitoa, tehdä lonkkaleikkauksia, hoitaa syöpiä ja muita suht väistämättä vanhoihin iskeviä tauteja ja vaivoja sekä mahdollisesti viimeiset vuodet vielä käännellä ja väännellä hoivakodissa tai lasaretissa.

Kun taas keuhkosyöpään sairastuvat tupakoijat ja aivoinfarktin saavat läskit kuolevat juuri eläköidyttyään, verot ja maksut tunnollisesti maksaneina täysinpalvelleina yhteiskunnan tukipylväinä.

Millälailla lihavuus maksaa "yhteiskunnalle aivan saatanasti"?

Lihavuuden aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle ovat jo kivunneet ohi tupakan aiheuttamien kustannusten.

Miettikäähän, miten paljon tupakoinnin lopettamiseen/kieltämiseen satsataan. Jos sama määrä aikaa ja rahaa uhrattais lihavuuden poistamiseen, niin kukaan läski ei kehtais enää liikkua ulkosalla.

Vierailija
32/71 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Hesarin artikkelissa todetaan mm. näin:

Lihavuudesta kertyy yhteiskunnalle jopa tupakointia suuremmat kustannukset.

Linkki: http://www.hs.fi/talous/artikkeli/L%C3%A4skin+hoito+k%C3%A4y+Suomelle+k…

Seuraava lause ottaa päähän erityisesti: Maksamme lihavuuden hinnan yhteisestä pussistamme.

Linkki: http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1997…

Lisää lihavuuden kustannuksista:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/07/lihavuuden_kustannukset_satoja_mi…

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/141105090137PN?OpenDocument

Tiedän, että lihavia ärsyttää tämä kirjoitukseni, mutta ihan just 15 minuuttia sitten aamutv:ssä TAAS sanottiin, että laihtuminen on vain ja ainoastaan korvien välistä kiinni, joten jokainen teistä voi laihtua, jos vain haluaa. Apuakin on saatavilla ties minkämoista. Lopettakaa säälin kerjääminen ja ottakaa itseänne niskasta kiinni.

Vierailija
33/71 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vieläkään kertonut, mitä sellaista

syrjintää lihavat kohtaavat, jota homot eivät kohtaa. Voisiko joku kertoa, kun ilmeisesti näitä asioita tulee mieleen?

Kertoisin kyllä heti, mutta kun olen sekä lihava että homo, niin en aina tiedä, että kumman syyn perusteella milloinkin syrjitään.

Vierailija
34/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous ei aiheuta 300 miljoonan kuluja yhteiskunnalle vuosittain.

Vierailija
35/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitolla on jokin nimike joka ilmaisee ihmisen olevan lihava? Vaikka rekisteröity painonhallintaliitto? Saako lihavat ottaa automaattisesti aviopuolisonsa nimen? Saako lihavat adoptoida?

Vierailija
36/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia ja lihavuutta ei voi verrata koska tupakkaa ihminen ei tarvitse elääkseen mutta ruokaa tarvitsee. En tiennyt että on näköjään paljon muitakin jotka eivät käy lääkärissä siksi että vastaus on joka asiaan toden näköisesti laihdutus. Soitin työterveyshoitajalle ja pyysin perusverikokeita ja uskalsin pyytää jopa kolesterolin kun soittamalla sen tein. Aiemmista kokeista useita vuosia vaikka siis sairaalloinen lihavuus kyseessä. Kokonaiskolesteroli 3.6 josta järkytyin, tämä ei siis kehuakseni, mutta joskus näinkin voi käydä. Mielestäni jokainen kokoa norsu tai vähän sitä vaille on ainakin jossain kohtaa elämäänsä ollut masentunut. Kun ihminen huomaa vaatteiden kiristävän jne. sitä alkaa tarkkailla syömisiään, masentunut ei pysty ja siis ostaa uudet housut. joka kerta se on helpompaa. En maksa tällä hetkellä yhteiskunnalle enmpää kuin laihat muuta kuin menetettyinä verotuloina, kun en käy esim. huvipuistoissa, uimahalleissa jne.

Vierailija
37/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai taidat olla jostain netistä printannut diplomisi, sen verran idioottia juttua. Oma lääkäriystäväni kehotti vaihtamaan omalääkäriä, joka kommentoi asiattomasti ylipainoani aiheessa, jossa painolla ei ollut mitään tekemistä sairauden kanssa. Sulla taitaa olla jäänyt se kohta lukematta, että lihavuus ei todellakaan ole syynä kaikkiin terveysongelmiin. Jos mä tarvitsen antibioottikuurin bakteeritulehdukseen, niin ei se nyt hemmetti sentään johdu perseeni leveydestä. Silloin voit jättää läskipropagandasi kertomatta. Tauno.

Vierailija
38/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai taidat olla jostain netistä printannut diplomisi, sen verran idioottia juttua. Oma lääkäriystäväni kehotti vaihtamaan omalääkäriä, joka kommentoi asiattomasti ylipainoani aiheessa, jossa painolla ei ollut mitään tekemistä sairauden kanssa. Sulla taitaa olla jäänyt se kohta lukematta, että lihavuus ei todellakaan ole syynä kaikkiin terveysongelmiin. Jos mä tarvitsen antibioottikuurin bakteeritulehdukseen, niin ei se nyt hemmetti sentään johdu perseeni leveydestä. Silloin voit jättää läskipropagandasi kertomatta. Tauno.

Vierailija
39/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia ja lihavuutta ei voi verrata koska tupakkaa ihminen ei tarvitse elääkseen mutta ruokaa tarvitsee.

Niin, mutta kyllä se on ihan oma valinta jos sitä ruokaa mässäileen niin paljon, että muuttuu norsun kokoiseksi.

Siis rautalangasta. Voi aivan itse päättää haluaako elää terveellisesti vai ei...

Vierailija
40/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sairaalloisen lihavien saada adoptoida?

Homot eivät saa adoptoida, vaikka heillä olisi kuinka terveet elämäntavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi