Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko äidillä oikeutta kieltää lapsen kavereita tulemasta viikonloppuna?!

Vierailija
29.10.2010 |

meillä tuli miehen kanssa asiasta kovaa riitaa, kun ilmoitin haluavani pitää rauhallisen kotiviikonlopun ja levätä. En edes muista, koska meidän perheessä olisi viimeksi vietetty rauhallista viikonloppua ilman mitään exraohjelmia...

Lapset nostivat kauhea metelin, koska haluavat kutsua meille sunnuntai iltana kavereitaan juhlimaan Halloweenia (eivät kuitenkaan olleet kysyneet etukäteen mielipidettäni asiasta) ja mieskin oli sitä mieltä, että lasten on saatava kutsua kavereitaan silloin kun haluavat.

Jotkut varmasti ihmettelevät, miksi en antaisi lasten juhlia ja häipyisi itse ravintolaan, mutta kun en halua olla aina se, jonka on häivyttävä tuulettumaan kodin ulkopuolelle!

Lasten parhaiden kavereiden kotona ei ole yhtä paljon tilaa kuin meillä, joten talomme on muutenkin suosittu kokoontumispaikka.

Antakaa mulle nyt edes jotain vertaistukea...

t. äiti vastaan isä ja kaksi teini-ikäistä lasta

ps. Olen myös usein viikonloppuisin töissä, joten vapaat vkonloput muutenkin harvinaista herkkua.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmella lapsella vieraita välillä yhtä aikaa ja mä saan olla ihan rauhassa.

Vierailija
2/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin saat kieltää!emmäkä jaksais tommosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin toinen jolla harvoin viikonloppua vapaana.

Vierailija
4/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että haluat viettää välillä rauhallisia kotiviikonloppuja. MUTTA tässä tapauksessa ihmetyttää se, että jos kaverit on tulossa sunnuntai-iltana, niin sinulla olisi huominen kokonaan ja sunnuntaipäivä aikaa levätä ja ladata akkuja! Miksi ne nuoret eivät saisi tulla illaksi teille viettämään Halloweenia?

Vierailija
5/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantaina vain oma perhe ja sunnuntai-iltana kavereita saa tulla ja mene sinä ulos syömään ja katsomaan, joku hyvä leffa tai teatteripläjäys miehen tai ystävän kanssa.

t. se joka viettää sunnuntai-illan työmaalla.

Vierailija
6/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tylysti torstaina ilmoitetaan, että Halloweenina ei muuten sitten tule ketään kylään?

Minustakin on siis tosiaan oikeus kieltää, mutta miksei asiaa voida tehdä yhdessä sopien?

Vierailija
7/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen myös sitä mieltä ettei lapsilla ole tällaisissa asioissa samanlaista sananvaltaa kuin aikuisilla...eli jos minä olisin väsynyt ja kaipaisin rauhaa ei meille tulisi ketään!

Vierailija
8/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös minun kotini, saan olla siellä, saan tehdä mitä haluan eli vaikka saunoa tai siivota tai silittää tai katsoa televisiota.

Sunnuntaina en siivoaisi tms. juhlia varten vaan antaisin nuorten huolehtia siitä. Ja niille vieraille tekisin hyvin selväksi, että olen kotona eikä minua häiritä.

Vierailija
9/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin kun ainakin meillä päin tätä Halloweenia on alettu juhlimaan niin päiväkodissa, koulussa kuin kodeissakin (=kiertelee näitä hirviöitä pyytämässä karkkia tai kepposen), joten ehkä voisi joustaa sen sunnuntain osalta? Jos kerran sunnuntaina oli tarkoitus lasten kavereiden tulla, jäähän siinä teille lauantai perheen omaa aikaa.

Meillä on tosin pienemmät lapset (9,7,5 ja 3v), mutta kavereita meilläkin luuhaisi liki joka päivä ja olen ilmoittanut, että perjantai on perheen oma ilta. Silloin kun ei ole harrastuksia eikä mitään, ja kaikki on väsähtäneitä pitkästä viikosta, niin rauhalliset ja rennot perjantait kotona ihan oman perheen voimin on kyllä ollut kaikkien mieleen. Ehkä tämäkin muuttuu kun lapset kasvaa

Vierailija
10/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroin vieraissa! En mäkään hyväksyis sitä että meillä aina maleksitaan kun toisille ei viitsitä mennä. On se munkin kotini eikä meillä ainakaan teinit päätä ketä meille tulee ja koska. Aikuisten asia viime kädessä. Ei ihme että nykyajan teinit on niin kuritonta sakkia kun kaikesta pitäis heitä kuulla ja heillä pitäis olla kaikki valta...

Vierailija
11/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä mahtuu juhlimaan pienempäänkin kotiin varsinkaan kun tuskin on iso porukka kyseessä.

Vierailija
12/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos niistä olis jo sovittu mutta jos teinit itsekkäästi vaan olettavat kaikenlaista niin ei tietenkään sun ap tarvi suostua. Tekee hyvää teinillekin opetella vähän toisten huomioon ottamista siellä yhteisessä kodissa. Tällä kertaa varmasti voivat juhlia mörköjuhliaan muuallakin.

Vierailija
13/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi sopia vierailut.

Vierailija
14/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatuksesi idea noin muuten on minusta ok. Miksette siis sopisi yhdessä etukäteen jotakin rauhallista, kaveritonta viikonloppua?

Kun tuo "ilmoitin haluavani" kuulostaa nimenomaan vähän tyrannimaiselta, yhtäkkiseltä haluamiselta.

Vierailija
15/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös sun koti!!!

Vierailija
16/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajankohta on mielestäni tosi tyly, jos halloweenina kiellät.

Ja jos lapset ovat jo teinejä niin miten se sinua haittaa jos laitatte rajat mitä voi tehdä.

sanoisin juuri nyt että "tiukkis"

Vierailija
17/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla aikamoinen jyrääjä!

Se on myös lasten koti!

Vierailija
18/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan joskus sitten saavat tulla

Vierailija
19/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuuluu kysyä vanhemmilta lupa... vaikka olisi kuinka lasten koti.

Mitään jenkkihapatuksia tartte juhlia.

Se ole kuin tekstari-ilmoitus, että bileet teillä peruttu.

Onhan se kivaa, että kotinne on paikka, jossa lapset ja kaverit viihtyy. Saavat ilmeisesti olla aika vapaasti.

Vierailija
20/30 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla taas sitä ei ole sillä he ovat alaikäisiä ja tällaiset päätökset on aikuisten heiniä. Jos teillä muutenkin usein muiden mukuloita niin ei tarvi tulla nyt sunnuntaina jos sulle ei sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi