Argh, mä en kestä yhdyssanavirheitä enää yhtään.
Kommentit (25)
Itse vaalin äidinkieltäni ja pidän sitä arvossa, saanhan siitä elantoni. Tällaisella palstalla on pakkokin katsoa vähän läpi sormien, mutta virallisissa teksteissä en anna armoa. En käyttäisi Soneran palveluita kökön ja epäkieliopillisen mainoslauseen takia, ja vieroksun suuresti firmoja, joissa ei välitetä oikeakielisyysasioista yhtään.
Kielioppivirheiden ja yhdyssanavirheiden määrä hyppää silmille juuri tällaisissa yhteyksissä pahimmin. Moni täällä aaveellä luulee, että puistatus on heidän persoonaansa käyvää tai itsensä ylentämistä vs. toisen alentamista. Ei se sitä ole. Ihan vaan sattuu korviin, s****na. Ihan kuin epävireinen musiikki. Muusikon persoonasta viis.
Itse vaalin äidinkieltäni ja pidän sitä arvossa, saanhan siitä elantoni. Tällaisella palstalla on pakkokin katsoa vähän läpi sormien, mutta virallisissa teksteissä en anna armoa. En käyttäisi Soneran palveluita kökön ja epäkieliopillisen mainoslauseen takia, ja vieroksun suuresti firmoja, joissa ei välitetä oikeakielisyysasioista yhtään.
epäkieliopillinen. Se ei täytä kirjakielen normeja, mutta epäkieliopillinen se ei ole.
Toki lukihäiriöiset tekevät yhdyssanavirheitä, mutta niin niitä tekevät ns. taviksetkin. Enkä millään suostu uskomaan, että tällaisissa nettikeskusteluissa 75 % kärsisi lukihäiriöistä.
t: luki-ope
Minä olen lukihäröinen. olen hidas kirjoittamaan ja lukemaan. Yhdyssanavirheille olen oikeastaan täysin sokea. Ei voi hahmottaa noita :|
Lukihäriöstä on myös ollut minulle hyötyäkin. Muistan keskustelut todella hyvin ja kuuntelen myös sijamuodot joita puhuja käyttää.
Huono/hidas lukutaito taas on tuonut esille, että varsinkin toimittajat kirjoittavat todella huonosti. Lauseet ovat usein ristiriidassa ja käytetään kovin anglosaksisten kielten lauserakennetta vaikkei se aina sopisikaan suomen kieleen
:)
että firmojen esitteissä tai nettisivuilla on järkyttäviä kielioppivirheitä.
Kerran jätin hakematta erästä työpaikkaa, kun työpaikkailmoituksessa oli niin kökköjä virheitä (yhdyssanavirheitä ja muitakin).
Mitä se kertoo isosta yrityksestä, ettei osata edes kieltä kirjoittaa?