Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisista syistä olette kuulleet perheiden sairastuneen jatkuviin flunssakierteisiin?

Vierailija
27.10.2010 |

Koko perheemme on sairastellut keväästä lähtien niin että koko ajan on ollut ainakin yksi tai kaksi kipeänä ja ihmettelemme mistä se voi johtua. Olemme asuneet 5 vuotta vanhassa talossamme alusta asti eikä talossa pitäisi olla mitään vikaa. Minkälaisiin asioihin pitäisi kiinnittää huomiota ja mitä tehdä? Pitäisikö kutsua kuntotarkastaja (ja maksaa siitä reilu tonni)? Vai pitääkö vaihtaa esim. sängyn patjat (ovat liki 10 vuotta vanhat)? Voiko ilmanvaihdossa olla jotain vikaa? Pitääkö siivota paremmin (olen aika suurpiirteinen siivoaja)? Lemmikkejä ei ole, kukaan ei tupakoi, yritämme syödä terveellisesti ja otamme myös vitamiinilisiä jne.

Kaikki vinkit ja vertaistuet otetaan kiitollisina vastaan!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole muuttunut ja sairastelutkin pahenivat kun koulut loppui vaikka olisi luullut käyvän toisin päin. Siitepölyallergia voi ja usein aiheuttaa ruoka-aineallergiaa, joten voi olla että syy on sekin mutta mistä se siitepölyallergiakin nyt puhkesi :(. Toivon todella että tämä menisi nyt ohi. Itse olen sairastanut 6-7 flunssaa kesäkuusta tähän päivään. Kuopus suurinpiirtein saman verran. Mies vähiten, mutta on vähiten kotonakin. Koulujen loppumisen jälkeen kun oltiin lasten kanssa kotona niin sairastelu alkoi koululaisellakin. Toivon niin kovin että olisi vain yhteensattuma, tai ainakin jokin helposti korjattava syy. Ehkä tämä on vaan tavallinen infektiokierre joka loppuu pian.

ap

Vierailija
2/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole muuttunut ja sairastelutkin pahenivat kun koulut loppui vaikka olisi luullut käyvän toisin päin. Siitepölyallergia voi ja usein aiheuttaa ruoka-aineallergiaa, joten voi olla että syy on sekin mutta mistä se siitepölyallergiakin nyt puhkesi :(. Toivon todella että tämä menisi nyt ohi. Itse olen sairastanut 6-7 flunssaa kesäkuusta tähän päivään. Kuopus suurinpiirtein saman verran. Mies vähiten, mutta on vähiten kotonakin. Koulujen loppumisen jälkeen kun oltiin lasten kanssa kotona niin sairastelu alkoi koululaisellakin. Toivon niin kovin että olisi vain yhteensattuma, tai ainakin jokin helposti korjattava syy. Ehkä tämä on vaan tavallinen infektiokierre joka loppuu pian. ap

homepuolikin, mutta ainakin meillä se eka infektiokierre alkoi myös ihan ilman mitään muutosta missään. Olin lasten kanssa vielä kotona, eli ei olisi luullut tulevan mistään pöpöjäkään (mies tosin oli töissä).

PS: siitepölyallergiaan voi altistua ihan missä vaiheessa vain, esikoisellenikin se puhkesi vasta 8-vuotiaana ja itselleni aikuisiällä.

-18/19-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin sairastimme putkeen 2 vuotta.

Sitten helpotti.

Lapset nyt kouluiässä, eikä enää tulehduksia vaikka flunssa tuleekin.

Koko perheemme on sairastellut keväästä lähtien niin että koko ajan on ollut ainakin yksi tai kaksi kipeänä ja ihmettelemme mistä se voi johtua. Olemme asuneet 5 vuotta vanhassa talossamme alusta asti eikä talossa pitäisi olla mitään vikaa. Minkälaisiin asioihin pitäisi kiinnittää huomiota ja mitä tehdä? Pitäisikö kutsua kuntotarkastaja (ja maksaa siitä reilu tonni)? Vai pitääkö vaihtaa esim. sängyn patjat (ovat liki 10 vuotta vanhat)? Voiko ilmanvaihdossa olla jotain vikaa? Pitääkö siivota paremmin (olen aika suurpiirteinen siivoaja)? Lemmikkejä ei ole, kukaan ei tupakoi, yritämme syödä terveellisesti ja otamme myös vitamiinilisiä jne. Kaikki vinkit ja vertaistuet otetaan kiitollisina vastaan!

Vierailija
4/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kuulee kokemuksia joissa flunssat on loppuneet itsestään :)! Ehkä meilläkin on vielä toivoa.

Ap

Vierailija
5/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä lapsella oli tulehtunut kitarisa.

Siitä ei siis tulehdus parantunut, vaikka lenstu/korvatulehdus/muu oireilu olisi loppunut.

Muutama lääkäri ihmettelikin, että onpa iso kitarisa, mutta pitänyt leikkausta tarpeellisena (vaikka kerroimme lapsen kärsivän mm. uniapneasta) Lapsi sai sitten jokaisen flunssan pk:sta ja toi taudin meille kotiin.

Ongelma poistui kun kitarisa poistettiin (yksityisellä sektorilla). Lapsi ihan silminnähden piristyi ja reipastui eikä tauteja enää tullut. Uniapneakin katosi.

Vierailija
6/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa myös infektioihin. Itse sairastuin kesän lopulla, kun oli jäänyt vitamiinit purkkiin koko kesäksi. Talvella syön aina vitamiinia ja viime talvena olinkin poikkeuksellisen terve.

Mutta kyllä lapset kantaa kaikkea kotiin päiväkodista ja koulusta ja sairastelemallakaan ei voi saada vastustuskykyä kaikkiin yli sataan eri flunssatyyppiin. Herkistyneet limakalvot keräävät puoleensa vain uusia pöpöjä.

Ehdotan erittäin tehokasta käsihygieniaa...käsipesun kautta aina kotiin joka paikasta.

Vierailija
7/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home todellakin aihettaa herkistymistä, siis ruoka-aineyliherkkyyttä (ei siis kirjaimellisesti allergiaa). Olen itse hometalossa herkistynyt lokipitäen kaikille ruoka-aineille, eläimille, kemikaalille, lääkkeille jne. mille vaan voi herkistyä.

Tuo kuopuksen allergian puhkeaminen ikäväkyllä puhuu sen homeen puolesta. Tutkikaa asia.

Vierailija
8/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen ihottuma voi puhjeta monesta syystä, mutta pieni kokemusperäinen kommentti infektioista ja ihottumasta

Infektiot voivat pahentaa ihottumaa, tai saada sen esiin. Näin jo valmiiksi herkistynyt iho reagoi helpommin herkistäville ruoka-aineille.

Eli rautalangasta: infektiot voivat tuoda helpommin näkyviin atooppisen ihottuman reagoinnin eri ruoka-aineille, vaikka varsinaisesti infektiot eivät aiheuta allergiaa.

Teidänkin lapsella on voinut olla aikaisemminkin taipumusta atooppiseen ihottumaan, mutta toistuvien infektioiden stressi on saanut ihottuman laukeamaan.

Maitohappobakteereja kehiin.

Vierailija
9/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulis mieleen vielä sinkki joka vahvistaa nimenomaan limakalvoja. Sitä on lapsille hyvänmakuisina pureskelutabletteinakin joita annan parikin päivässä jos jollain perheessa on flunssa. Ja D-vitamiinin kanssa pitää muistaa antaa jotain rasvaista, että de myös imeytyisi. Omat lapset syö pureskeltavia möllerin omega-kapseleita joissa on rasvaa joten ei tarvitse erikseen lisärasvaa jos antaa pureskeltavaa D-vitamiinia. Annostuksen voi tuplata huoletta.

Vierailija
10/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen aloitettua päiväkodissa. Hänellä puhkesi atooppinen ihottuma, ilmeisesti stressistä. Iho meni huonoksi ja se valvottti ja juostiin lääkäreillä ja testeissä. Unet jäivät vähälle ja minä aloin sairastaa. Pienemmät sisarukset saivat siskon tuomat pöpöt ja toinen sairastui korvakierteeseen jne myös mies joka on aina ollut terve rupesi sairastamaan.

Vierailija
11/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitäis nyt ehdottomasti kaikkien juoda Hannan Actimelia ainakin pari purkkia per päivä.

Se riittää!!!

Vierailija
12/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän väliä sairaana. Siis ihan epänormaalin paljon. Lapset ensin ja aikuiset perässä. Syynä varmaan kun lapset aloitti kunnallisessa päivähoidossa. Nyt on ollut paljon kovia tauteja liikkeellä lapsiryhmissä.

Vierailija
13/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteereita kannattaa nyt ottaa reippaasti pitkin päivää koko perheen. Suolisto palautuu alkuperäiseen kuntoon vasta vuoden päästä ilman maitohappobakteereita. Luontaistuotekaupasta saatavat Bioteekin Proobiootit ovat parhaita.

Vierailija
14/31 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntotarkastaja on sitten ihan tyhjän kanssa jos rakenteissa on hometta, homekoirat tilaisin.

Meillä siis jatkuvan sairastelukierteen syyksi paljastui homeongelma, selvisi vasta homekoiran merkattua paikat (ja ko. paikoista löytyi hyvin vaarallisia homeita). Kuntotarkastajan mukaan talo oli ok.

Vierailija
15/31 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi siitä kun lapsi meni päivähoitoon ollessaan 1-v.

Vierailija
16/31 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

homekoirien tilaaminen kallista ja onko niitä hyvin tarjolla? Oliko teillä muita oireita kuin flunssaa? Meidän flunssat on usein kuumeisia ja saattaa tulla myös korvatulehduksia ja keuhkoputkentulehduksia. Meillä on ilmennyt myös allergiaa ja iho-oireita.

ap

Vierailija
17/31 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, vielä tuli mieleen oliko talo jossa asuitte vanha ja pystyittekö jäämään sinne asumaan? Kuinka ison remontin jouduitte tekemään? Kun hometta löytyi niin ottiko joku siitä jotain näytteitä? Eikö homekohdissa näkynyt mitään päällepäin? Oliko kohta jonkun huoneessa vai yhteisellä alueella? Kuinka kalliiksi koko juttu tuli?

ap

Vierailija
18/31 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, Alkoiko koko perhe sairastamaan lapsen mennessä päiväkotiin?

Itse olen kotiäiti ja perheessä on myös koululainen. Outoa oli että kunnon sairastelu alkoi kun kesäloma alkoi. Terveyskeskuksessa tosin sanottiin että kesäkin oli sellainen että virukset viihtyivät tavallista paremmin. Nyt on kesä ohi mutta sairastelu jatkuu.

ap

Vierailija
19/31 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

infektiokierrettä (nuha, keuhkot. poskiontelot, silmät), iho-oireita, väsymystä, päänsärkyä, hengenahdistusta, pientä kuumetta, yskää (varsinkin yöyskää) jne. Toisella lapsista puhkesi astma.

Talo oli uudehko, rakenteisiin oli päässyt vettä. Päälle päin ei näkynyt mitään, ilmanäytteet ja kosteusmittaukset olivat puhtaat. Tilasimme homekoirat ja koirat merkkasivat usean kohdan. Näistä kohdista otettiin rakenteista näytteitä ja lähetettiin laboratorioon, tulosten mukaan niissä oli niitä terveydelle vaarallisimpia homeita. Hometta oli useammassa huoneessa.

Muutimme välittömästi pois, talo saneerattiin kunnolla ja myytiin (ostajat saivat tutustua kaikkeen materiaaliin). Meille suositeltiin muuttoa, koska mikään saneeraus ei ole sataprosenttinen - normaali ihminen ei saisi oireita, mutta jo kertaalleen homeelle altistunut saa pienimmästäkin oireita. Kalliiksi tuli, en muista tarkkoja summia.

Koko perheen oireet helpottivat nopeasti muuton jälkeen, astmalapsen säännöllinen lääkitys pystyttiin jättämään pois pari kuukautta muuton jälkeen. Toki putsasimme koko irtaimiston. Asumisterveysliitosta saa kullanarvoista tietoa.

Tsemppiä!

Vierailija
20/31 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni puolesta olen joutunut huomaamaan, että liikkeellä on myös yllättävän sitkeää "ylähengitysteiden akuuttia infektiota".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi