hyvästit elämälleni.............
Tänä viikonloppuna, kun lapsi on isällään, päätän oman elämäni lopullisesti.
Olen sairastanut masennusta yli puolet elämästäni ja mä en vaan jaksa enää.
Lapsenkin on parempi äitiä, joka on sairas.
Ja joka ei aina edes kykene tekemään häänelle ruokaa tai oleen äiti.
Omat vanhempani käänsivät minulle selkänsä, kun olen sairas!
Elämässäni ei siis ole enää ketään, joka olisi tukenani ja turvanani. Ja se vaatisi paljon ihmiseltä olla tukemassa mua tässä.
Mä en vaan jaksa enää. :(
Tiedän, että lapsi tulee vihaaman mua eikä koskaan ymmärrä tai anna anteeksi.
En vain voi enää elää hänen vuoksi, koska en siedä elämääni :'(
Kommentit (104)
tuo kuulostaakin niin karmeelta,ku mä tosiaan uskon,että sile sä jossain olet,ja aijot tuhota ittes!voi hitsiläinen,mene hakee apua!älä tee mitää lopullista!
mahdollisuudet hyväksi avun saamiseksi! Moni on pelastunut kuolemasta ihan viime hetkellä huutaessaan apua epäuskossaan. Älä astu sitä viimeistäa askelta kokeilematta!
sellaisia masentuneiden tukiryhmiäkin ole? Soita nyt kriisipäivystykseen ja kysy. Sellaisessa ryhmässä on varmasti sinua ymmärtäviä ihmisiä ja sitä kautta lapsesi saa pitää äitinsä.
Puh. 0203-445 566
Valtakunnallinen kriisipuhelin
Suomen mielenterveysseuran valtakunnallinen kriisipuhelin tarjoaa välitöntä keskusteluapua kriiseissä oleville ja heidän läheisilleen. Puhelimessa vastaavat sekä kriisityöntekijät että koulutetut vapaaehtoiset tukihenkilöt.Valtakunnallista kriisipuhelinta päivystetään seitsemällätoista eri paikkakunnalla ympäri Suomea.
ma 9-22, ti-pe 9-06, la 15-06, su 15-22.
Puheluista puhelinyhtiö laskuttaa taksojensa mukaan sekä soittajaa että SOS-keskusta (Suomen Mielenterveysseuraa). Puhelumaksut soittajalle: lankapuhelimesta 8,21 snt/puhelu + 2 snt/min, matkapuhelimesta 8,21 snt/ puhelu + 22,9 snt/min.
niin silti näet, että täälläkin on monta ihmistä jotka välittävät sinun ja lapsesi kohtalosta.
Hakisit apua kuitenkin, kyllä sinäkin voit nousta tuosta suosta, kuten niin moni muukin on noussut.
Lapsesi takia edes, vaikka et itsestäsi välitäkään.
Raha ja muu on vain sivuseikka, yritä ajatella sitä, että on hyvä asia pyytää apua, ja sinäkin sitä varmasti saat kun rohkenet vain hakea..
, lapsesi takia! Lapsesi saa elinikäisen trauman kuolemastasi. Ja trauma vielä pahenee, jos saa tietää, miten kuolit. Kauhea taakka lapselle!
Vaikka oma elämäsi ei olisi ruusuilla tanssimista, älä pilaa lapsesikin elämää!
Yksi näkökulma: maanantaina lapsesi opettaja saa tietää, että yhden oppilaan äiti on tehnyt itsemurhan. Lapsi on poissa tolaltaa ja opettajan on osattava kohadata hänet, kun oppilas taas tulee kouluun. Muutkin opilat savat tietää, että yhden äiti on kuollut ja se herättää heissä suurta pelkoa ja ahdistusta. Lisäät siis myös muiden lasten pelkoja ja kauhuja, kuin vain omasi.
Ajattele lastasi, hänen lapsen ymmärrystään, lapsen maailmaansa, johon ei mahdu ymmärrystä äidin (omaehtoisesta) kuolemasta.
Pilaat lapsesi elämän, jos teet sen. Älä tee sitä! Älä tee sitä!
tuo kuulostaakin niin karmeelta,ku mä tosiaan uskon,että sile sä jossain olet,ja aijot tuhota ittes!voi hitsiläinen,mene hakee apua!älä tee mitää lopullista!
Voittaahan sitä joku aina lotossakin, mutta ei jokainen. Enpä olisi liian huolissani, puheet on puheita jne. Tekoihin on aina pitkä matka, muutenhan Suomessa tapettaisiin joka perjantai 1000 miestä ja vaimoa. =)
Ah, Jeesus Kristus, armahtaja,
on lähtö kerran mulla.
Vaan koska, millä tavalla,
se tiedossa on sulla.
Se minulta on salattu,
vaan sinulle on tunnettu.
Sä laskit päiväin määrän.
katsot ensin lapsesi kanssa kuinka ensilumi muuttaa maan valkoiseksi, teet hänen kanssaan lumiukon, sytytät lumilyhtyyn kynttilän, askartelet joulukoristeita, leivot pipareita, sytytät ilotulitusraketin. Mieti sitten uudestaan, haluatko jättää tämän elämän. Kuolema on peruuttamatonta.
Voittaahan sitä joku aina lotossakin, mutta ei jokainen. Enpä olisi liian huolissani, puheet on puheita jne. Tekoihin on aina pitkä matka, muutenhan Suomessa tapettaisiin joka perjantai 1000 miestä ja vaimoa. =)
tuohan on niin väärä luulo,että puheet ois vaan uhkauksia!suomessa tehään kuiten älyttömän monta itsaria!
Lasten takia kannattaa aina yritää jaksaa elää. Ja jossain on monia ihmisia jotka haluaa auttaa juuri sinua! Ajattele niitä hyviä ja onnellisia hetkiä elämässäsi. Ei kaikki ole varmasti ollut huonoa ja pahaa. Eihän!?
tahansa, mutta kerron nyt jos auttaisi ap:ta. Olen itse kokenut samalaisia kymmenenkunta vuotta sitten. Nyt elämä parempaa kuin mitä ikinä oilisin voinut toivoa! Tulevaisuus täynnä toivoa ja asioita joita odottaa! Se on sinullekin täysin mahdollista.
En usko että masennus on niinkään sairaus, vaan se on luonnollinen reaktio jos kokee olemassolonsa ja tulevaisuutensa merkityksettömänä. Ja monii kokee, koska ei tunne Jumalaa tai ymmärrä että meidät kaikki on luotu osaksi suunnitelmaa. Isä tuntee sinutkin, ja suree kun olet onneton. Se ei ole ikinä ollut tarkoitus!
Mene käymään jossain lähimmässä seurakunnassa (esim. vapaa-tai helluntaiseurakunnassa) Kerro tilanteestasi ja anna heidän rukoilla. Ole rehellinen!
Miksi päättää päivänsä jos ei ole kokeillut vielä ihan kaikkea? Lapsellesi jäisi suunnaton suru jota ei kukaan voi täyttää.
Ja miten vietät iäsyytesi jos et edes usko Jeesukseen?
tahansa, mutta kerron nyt jos auttaisi ap:ta. Olen itse kokenut samalaisia kymmenenkunta vuotta sitten. Nyt elämä parempaa kuin mitä ikinä oilisin voinut toivoa! Tulevaisuus täynnä toivoa ja asioita joita odottaa! Se on sinullekin täysin mahdollista.
En usko että masennus on niinkään sairaus, vaan se on luonnollinen reaktio jos kokee olemassolonsa ja tulevaisuutensa merkityksettömänä. Ja monii kokee, koska ei tunne Jumalaa tai ymmärrä että meidät kaikki on luotu osaksi suunnitelmaa. Isä tuntee sinutkin, ja suree kun olet onneton. Se ei ole ikinä ollut tarkoitus!
Mene käymään jossain lähimmässä seurakunnassa (esim. vapaa-tai helluntaiseurakunnassa) Kerro tilanteestasi ja anna heidän rukoilla. Ole rehellinen!
Miksi päättää päivänsä jos ei ole kokeillut vielä ihan kaikkea? Lapsellesi jäisi suunnaton suru jota ei kukaan voi täyttää.
Ja miten vietät iäsyytesi jos et edes usko Jeesukseen?
Ei sitä nyt heti tarvii mihinkään lahkoihin rynnätä, jos masentaa! Kyllä itsemurha-ajatuksista voi päästä ihan ilman jeesusteluakin.
Sinä juuri olet paras mahdollinen äiti lapsellesi!
Katso netistä lähimmän vertaisryhmän yhteystiedot. Siellä on saman kokeneita vertaisia.
Itse kuljen myös aika syvissä vesissä ja olisin jo täältä lähtenytkin, ellen olisi niin pelkuri!
Nyt sain jonkinlaisen rauhan päätöksestä, että annoin itsellleni vuoden aikaa. Jos silloin vielä tuntuu tältä, niin lopetan tämän elämän tavalla tai toisella. Lapseni on silloin vielä nin pieni, että ei kauaa ikävöi mua.
ohjaamisesta ihan ihmisetn luokse saamaan apua. Seurakunnissa on tänä päivänä paljon niitä, jotka ovat saaneet apua todella vaikeissa elämäntilanteissa. Se ei ole seurakunta, mikä auttaa, vaan se inhimillinen avunanto, mitä toinen ihminen voi antaa vaikkapa rukousapuna. Raamatussa luvataan, kun kaksi pyytää yhdessä apua Jeesukselta, niin sitä saa. Tämä on koettu niin monta miljoonaa kertaa miljoonien ihmisten elämässä.
Ei voi tietää, ennenkuin kokeilee.
ohjaamisesta ihan ihmisetn luokse saamaan apua. Seurakunnissa on tänä päivänä paljon niitä, jotka ovat saaneet apua todella vaikeissa elämäntilanteissa. Se ei ole seurakunta, mikä auttaa, vaan se inhimillinen avunanto, mitä toinen ihminen voi antaa vaikkapa rukousapuna. Raamatussa luvataan, kun kaksi pyytää yhdessä apua Jeesukselta, niin sitä saa. Tämä on koettu niin monta miljoonaa kertaa miljoonien ihmisten elämässä.
Ei voi tietää, ennenkuin kokeilee.
Miksi sitten ohjata ap:tä vapaa- tai helluntaiseurakuntaan? Kyllä niitä hihhuleita löytyy ihan tarpeeksi omasta kotiseurakunnastakin.