Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TRUPLIEN sunnuntai

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirulii, siis tuhrua mul on tullu kaikis mun raskauksis, mut vasta rv 5+ tai rv 6 tienoolla. Mutta en muista noist juilimisista mitään.

Mä olen kyl säästäny kans MIIN lailla vanhat kalenterini juuri noiden merkintöjen takia et täytys vissii kaivaa ne esiin ja katsoa mitä oireita on ollu kumpaakin ootelles :)

*menee lipastolleen kaivelee laatikkoja*

Vierailija
22/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mii: Musta on vaan hyvä mitettiä elämää laajemmaltikkin. En siis suinkaan epäile ettettekö koskaan saisi lapsia, päin vastoin. Mutta musta se on vaan tervettä ajatella, että on muutakin elämää kuin lapsi/lapset. Helposti sitä vauvakuumeessa ajatukset ja elämä kiertää vaan sen asian ympärillä ja sitä ikään kuin unohtaa siinä ohessa elää. Sitten jos se viimein on tosiasia, että niitä lapsia ei saakkaan, niin siihen ns. normaaliin elämään on sitten kyllä hyvin hyvin vaikea palata. Ja tosiaan Marieelaaa peesaan tässä, että maailma on täynnä lapsia, joilla ei ole vanhempia. Joten vaikkei biologista lasta voisikaan saada, niin lapsen voi saada joka tapauksessa.

Talvikki: Voi kun mustalin olisi ihanaa olla mahtumatta vanhoihin vaatteisiin. Taikka kyllähän niin tuppaa aina silloin tällöin käymään, mutta haluisin että syy olis sama kun sulla. Muistan miten ihanaa oli sillon raskausaikana kun sai reilusti olla mahakas, ja sitä vielä ylpeänä esitteli. Nykyään kun pienenkin mahankumpareen tahtoo aina piilottaa jonkin kaavun alle :)

nekku: Mä oon kanssa testauksen kannalla. Kun sulla kerrn niitä testejä siellä kotinurkissa pyörii :)

Axelle mukavaa vapaapäivää.

miitsu: En tiedä millon palailette reissusta, mutta ajattelin kysästä että ehtisitkö ensi viikolla jumpalle jonain päivänä. Mulle käy ma,ti ja ke. Olikos sullakin nyt ensi viikkolla lomaa? Ei muista enää...

Nyt täytyy taasen rientää auttamaan ruoan jaossa.

T. Mirulii *kärsien närästyksestä, kiitos rasvaisen kebabpizzan ja kahvin :(*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti siis työmatkalle Saksaan. Tulee onneksi takaisin jo perjantaina. Tällainen lyhyt reissu on ihan hyvä. Joskus aikaisemmin miehellä on ollut paljon parin viikon reissuja. Se tuntuu jo aika pitkältä ajalta olla yksin. En ymmärä, miten esim. Neiti ja Mariposa jaksavat olla pidempiä aikoja yksin, kun mies on kaukana töissä. Vähän ärsyttää se, että jos minulla olisi viikon syysloma, olisin voinut lähteä mukaan reissuun. Olisi ollut kiva lähteä kerrankin syyslomamatkalle. Meillä alkaa loma kuitenkin vasta keskiviikkona, enkä voinut ottaa ylimääräistä vapaata.

Tänäänkään en ole saanut oikein mitään aikaiseksi. Heräsin aamulal niin aikaisin, etät väsymys painaa jo. Yritän kuitenkin saada eilisen siivouksen loppuun. Aloitin kyllä vähän liian ison urakan, kun päätin raivata vaatehuoneen ja kaikki kaapitkin turhasta rojusta.

Soffu: Täällä on aika samanlaiset tunnelmat miehen työmatkan takia. Toisaalta on ihan kiva olla vähän aikaa yksinkin ja varsinkin nauttia siististä kodista. Välillä tuntuu nimittäin siltä, että mies saa asunnon näyttämään hetkessä siltä, että täällä ei ole siivottu aikoihin.

Vierailija
24/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirulii: Joo, kyllä mustakin on ihanaa kun on iso masu, mutta tuo takkiongelma ei ole kiva. Takit kun on niin kalliita, ettei kyllä kaupasta raaski ostaa takkia muutaman kuukauden takia. Onneksi nyt löytyi tuo kirpparitakki. Muuten kyllä käytän ihan kireitä paitoja ja olen ylpeä masustani:)) Toivottavasti sullakin pian!!!

Vierailija
25/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Johelle[/b]: Hauskaa maastolenkkiä, oon kyllä niin kade kuin vaan voi ihminen olla :) Ja noista vaatteista vielä; kyllä mä ne retroimmat skippasin ihan suosiolla :D Ei toi 80-luvun " muoti" oikein munhun iske, mut onneks suurin osa vaatteista oli ihan kivan värisiä/näköisiä.

[b]Marieela[/b]: Et muuten kyllä minnekään tiistaille odottele sen testin kanssa :D *miten niin kärsimätön?* Tai oikeestaan sama se, kyllähän se jo tiedetään et se plussa on:) Ja tunnearvoa on tosiaan noilla vanhoilla vauvan vaatteilla, vaikkei niitä kaikkia käyttäiskään omilla lapsilla koskaan niin on niitä kiva kuitenkin välillä katella millaisiin itse oli joskus puettuna.

[b]Leanna[/b]: Pitääkin joskus käydä siellä Ruissalon kylpylässä, kuulosti kivalle. Ja lenkkimaastot on tosiaan ihanat siellä:) Meidän vaan tulee yleensä mentyä näihin " tuttuihin ja turvallisiin" Caribiaan ja Naantaliin.

[b]Axe[/b]: Ratkesin ihan kympillä tuohon " pimpottaa" sanaan :D :D Ihana huomata, et muutkin käyttää sitä, luulin et se on tätä kamalaa turun murretta:) Kukaan ei meinaan koskaan tajua kun puhun pimpottamisesta, se muuten näyttää kirjotettuna paljon hassummalta miltä kuulostaa :D

[b]Nekku[/b]: Joko testasit???

Vierailija
26/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotio selvitty reissusta, mä oon ollu ihan umpijäässä koko matkan ajan: yölläkin sataan kertaan kaivauduin miehen kainaloon kun paleli niin kamalasti ja se pakeni hikipäässä mua :( tylsä....

Marieelan uutiset on kyllä saaneet hymyn huulille ja saavat edelleen... ei sun tarvi paljoo testailla enää, kysyt vaan meiltä oikeen tuloksen!!!!

Mitenhän Nekun piinailu??? testiä kehiin kiitos....

Katzu: ihanaa kyllä kun sun vanhemmat on säästäny sun vauvatavaroita, :) mukavaa on niitä katella ja ihmetellä kuinka pikkuisia vaatteita on!!

Tiitikälle ja Soffulle jaksuja miehen poissaoloon: tiedän tunteen vaikka nykyisellään oonkin niin tottunu siihen että vietän viikot yksikseen viela jouluun asti!!

Mirulii: pääsen jumppaan ainakin ma ja ke... mullahan alkaa ma yöt mutta näil näkymil ti meen parturiin, yritän kyllä saada sen jo maanantai illalle... (tiistaina ois parempi jumppa ku ma...) koitin täst päiväst sulle soitellakin, mutta unohdetaan se... Taidan mennä sinne venyttelyyn hallituksen painostuksesta, lupas viedä mut illalla saunaan lämmittelemään!

Serpenttiinille oli ihana yllätys ravintolassa!! Tosi huomaavainen tarjoilija!!

Talvikki&Serpenttiini: ihana lukea teidän villeistä truplavauvoista!!! :D

Nyt tavaan vähän tuota pinoa paremmin ja palaan taasen...

Miitsu rv5+0

Vierailija
27/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tuo pimpottaa sana on tosi yleisesti käytetty: ainakin mun " piireissä" .... Mun kaksosserkut oli pienenä sanan varsinaisia viljelijöitä: niitä oli kauheen hauska työntää rattaissa kun aina jonkun pimpotuksen: liikennevalot, junaradan puomien merkkiääni: niin rattaista alkoi tuplasti kuulumaan: pimpittää pimpittää!!!!! teki aina mieli vähän tunkea tuttia suuhun...

Mulla tuli kauhee paniikki tänään kun aloin miettiä tätä kaksosjuttua: isän puolelta kun niitä on pilvin pimein: mummolla on kaksospojat, tää mun setä (toinen kaksosista) on kaksosten isä... mummon siskolla on 2 kaksoset..... ja mullekin on joskus joku ennustajaeukko povannu tuplia.... toivottavasti ei kuitenkaan 2 ois tulossa... mies sais nimittäin sydärin..

Vierailija
28/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä [b]Miitsu[/b], kun muistutit;)

Anoppi alko juttelee, et meillä vois olla korkeempi " riski" saada kaksoset kun miehen puolella on kaksosia. Mut olenko nyt ihan kaffel, naisen munasoluthan sen kaksosuuden määrittää eikö? Eikö sillon jos naisen puolella on kaksosia niin ole korkeampi riski saada tuplat, mut ei kai miehen suku siihen vaikuta? Tai ainakaan mun päähäni ei mahdu miten miehen suvun taipumus vaikuttais siihen jakaantuuko munasolu kahdeksi tai kypsyykö naisessa 2 munista samassa kuussa :D (Tosi sekava selitys, toiv. joku tajuaa ja osaa vastata)

Ihana [b]Miitsu[/b] toi " pimpittää" xD Olis kyllä mullakin tullu kiire sen tutin kanssa :D

Vierailija
29/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tietoa suomenmonikkoperheet ry:n sivuilta:

On harvinaista, että taipumus saada perimältään identtisiä kaksosia periytyy - joitakin sukuja kyllä tunnetaan, mutta ne voivat johtua sattumastakin. Tällä hetkellä ei tiedetä miksi joillekin syntyy identtiset kaksoset - niiden esiintymistiheys on hyvin samanlainen kaikissa maissa. Äidin ikä tai muutkaan ominaisuudet eivät siihen vaikuta. Näin ollen todennäköisyys, että kysyjä saisi perimältään identtiset kaksoset ei ole suurentunut verrattuna siihen tilanteeseen, ettei suvussa olisi identtisiä kaksosia.

Jaakko Kaprio

Kansanterveyslaitoksen professori

Kansainvälisen kaksostutkimusseuran ISTS:n puheenjohtaja

Vierailija
30/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan rentouttavan ja aurinkoisen lomaviikon jälkeen:) Matka sujui hienosti ja aurinkoa riitti ihan meidän tarpeisiin. Rusketusrajat saimme hankittua :D Joka päivä kierreltiin ja käveltiin monta kilometriä ja iltapäivät maattiin reporankana hotellin uima-altaalla. Ah elämän ihanuutta!!!

Matkan ehdoton kohokohta oli kuitenkin se, kun masuvauva alkoi liikuskelemaan niin voimakkaasti, että mieskin tuntee nyt sen liikkeet masun läpi. Ne myös näkee masun päältä kun katsoo. Sellaisia ihania pikku nykäyksiä :) :) :)

Mitäs tänne kuuluu???? Voisko joku kiltti ihana tiivistää mulle viikon tapahtumat?? Onko joukkoomme saatu uusia plussia??

Huomenna meillä edessä rakenneultra. Vähän jännittää, että mitä siellä näkyy... Kiva kuitenkin päästä kurkkaamaan pikkuista:) Joko te KATZU olette käyneet rakenneultrassa? *muistelee että olitte sinne menossa*

Pyykkikone surraa ja tuliaisia pitäisi lähteä viemään oikeille omistajilleen. Voi kamala kuinka paljon tuota pyykkiä riittääkään :D Illalla käydään vielä saunassa ja huomenna puoliltapäivin lähdemme ajelemaan kohti JKL:ää ja ultraa.

Jatkan tässä matkalaukkujen purkamista, mutta kurkkaan tänne aina välillä :)

Vierailija
31/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoilta sivuilta löytyi myös tälläinen tieto:

Monikkoraskaudet kulkevat suvuttain, varsinkin ditzygoottiset (erimunaiset) kaksoset syntyvät odotettua enemmän samoihin perheisiin ja sukuihin. Tällä hetkellä tunnetaan useista geenejä, jotka vaikuttavat kaksosten saamiseen lampailla. Ihmisillä vastaavia geenejä etsitän muttei ole löydetty varmuudella. Identtiset kaksoset harvoin esiintyvät perheittäin.

Jaakko Kaprio

Kansanterveyslaitoksen professori

Kansainvälisen kaksostutkimusseuran ISTS:n puheenjohtaja

Vierailija
32/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menossa jo rv 19+6, eli huomenna ollaan jo puolivälissä !!!!!!!

Vierailija
33/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs, mä ymmärtäisin tän asian niin, että ei-identtiset kaksosraskaudet voivat periytyä suvuittain. Kun taas identtiset kaksosraskaudet eivät juurikaan periydy suvuittain. Tosta isän puolen periytyvyydestä ei löytynyt tietoa.

Jellona: Tervetuloa takaisin! Ja onnea huomiseen ultraan.

Vierailija
34/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen vetona että MIITSU on plussannut!!!!!!!!! =)))

Kävin sitte apteekis ja ostin 2 testiä ;D Teen huomen yhden ja loppu vkosta viel ihan itteni takia yhden, heh hee.. Jos tää vaik on viiminen kerta ku mun tarvii testailla täs elämäs ;)

MIITSU, meil sitte vaihtuu aina saman pvänä raskausviikot (jos olen..) eli sunnuntaisin =) Sä oot tasan vkon mua edellä (jos olen...) ;DD

Oltiin kattomas lentokoneit äsken, näin sunnuntaisin niit laskeutuu 5 min välein ja pääsee ihan viereen lähelle :)

Mutta juu, alan latoo täytekakkuun täytteitä *kiinnostus nolla*

Vierailija
35/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit nähnyt kovasti vaivaa tietojen hakemisessa, joten kiitos siitä:) Toivottavasti se kaksosten mahdollisuus ei ole mitenkään perinnöllistä... Olishan se varmasti ihanaa saada tuplat, mutta olishan siinä tuplasti hoidettavaakin... mielummin yksi kerrallaan jos sais itse päättää:)

[b]Jellona[/b]: TERETULEMAST back! Ja onnittelut masuasukin monotteluista:) On se ihana tunne, täälläkin välillä potkitaan niin että ulospäinkin näkyy:) Hassua, vaikka se kuitenkin on vielä niiiin pikkuinen. Onneksi noi monottelut ei vielä satu;) Rakenneultraan ollaan menossa tiistaina, joten tuuhan sitte huomenna heti kertomaan ultrakuulumisia:)

Nyt pitää mennä pelaamaan miehen kanssa monopolia:) Se on tuolla jo tovin huudellut mua, ollaan taas pitkästä aikaa ihan haksahdettu tohon peliin :)

Vierailija
36/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa täällä on hoputettu mua testaamaan oikein urakalla ;D Ei oikein huvittas testata taas negaa! [b]Marieela[/b] - millon sä nyt meinasit testata uudestaan!? (jos vaikka sit sun kans testailisin, ehkä..)

Noi mun testit on One Steppejä (25 mlU/ml).. JOS nyt oisinkin raskautunut, ois kyl pitäny olla tooosi myöhään ovis. About 14vrk sitten aikasintaan! (sillon ollaan ekan kerran touhuiltu tässä kierrossa, siitä eteenpäin ollankin ihan tasaseen tahtiin melkein päivittäin)

Täytyy palailla myöhemmin jutskailee lisää - nyt ryntään kattoo Idolsia :D

Anteeks siis etten kerenny kommentoimaan tän enempää - palaan kyllä myöhemmin!

Vierailija
37/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on vaan itkeny :( voi raukkaa.

On kyl veto pois..

Vierailija
38/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan olla mahdollista et alkas olee koliikkia?? Eikös neiti ole sen 2vkoa ja hieman yli? Meillä tytöllä oli ja se oli kyllä kamalaa ja voimia kuluttavaa :(( Ja sehän on kuitenkin hiukan ku ois ilmavaivoja ainut et se ei helpota kovin helpolla edes hetkeks kun kipu alkaa..

NEKKU, ihan reteesti varmaan jo huomen testaan ;DD Ellen malta sitte odottaa?? Tuutko messiin?

Nyt lapset sänkyyn....

Vierailija
39/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaks NEIDILLE paljon jaksua!!!on rankkaa kun vauva itkee,kun ei pysty mitään tekeen!mutta onneksi se aikanaan helpottaa!nyt kaikki konstit kokeiluun,camommillat ,cuplatonit,maitoh.bakteerit,hieronnat,kylvyt...

VOIMIA!

katzu!

kyllä kannattaa koittaa sitä ruissaloa.mua ainakin henk.koht.ahdistaa se väenpaljous naantalissa ja karibialla!

kaksosista!

mulla on sellainen oma " kauhuajatus" kaksosista.

suvussa ei yhtään mutta useammastakin " raskaustieto" kohteesta oon lukenut että monisynnyttäjän riskit kaksosiin kasvaa.mitä useammin synnyttänyt niin mahikset hyvä...iik!onko jollain muuten siitä ihan " totista totta" ?

nyt kun odotin(mikä meni kesken)ja voin pahoin oli olo että tulee kaksi.ja sitten laskin että 5+2=7 lasta(ihanks totta??=))

sitte tuli olo että nyt mua " rangaistaan vauva " ahneudesta" " ja saan valvottavat kaksoset...hulluja puhun=)

mutta toivottavasti ymmärsitte,5+1 on ihan eri juttu ku 5+2=)=)

me myytiin meidän kani ja marsu tänään.toka vanhin tytöistä allergisoitui sille kanille(ja ilmeisesti yleisesti sille heinälle joka on niiden pääruoka).ja kun ne on kasvanut,kani ja marsu,yhdessä ei niitä voinut erottaa.arvatkaa onko ollut itkua tänään!!!surettaa tyttöni reagtio mutta ihmiset ensin ja sitten vasta eläimet...ja oltiin me varustettu tälle ja hän itse tiesi että kovin kutisee ja nenä vuotaa kun eläimet meillä,mutta silti oli kova itku.no aika parantaa haavat!

levolliset yöunet kaikille truplille!

L+5

Vierailija
40/44 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä väsynyt ratsumies.. tai siis nainen :) siis kolmen tunnin maastolenkki näin vasta-alkajana otti kyllä voimille.. mutta ihan kivaa oli ja selässä pysyin. kommentoinnit jää taas väsymyksen takia, huomenna pitäis töihin jaksaa nousta ja saas nähdä kuinka lihakset reagoi tähän rääkkiin :D mutta huomenna lupaan parantaa tapani ja pitää koti-illan teidän seurassa.

plussauutisia kuitenkin huomiselle toivon, marieela ja nekku testailkaas ny! ja neitille voimia. öitä siskot!