Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla tällaisen naisen ystävä?

Vierailija
26.10.2010 |

Sporttinen, hoikka, nätti, tyylitajuinen ja akateeminen. Elää onnellisessa parisuhteessa, sisustaa arvoasuntonsa hillityn skandinaavisella tyylillä, harrastaa juoksua, jumppia ja laskettelua. Syö kansainvälisesti ja panostaa luomuun ja lähiruokaan. Käy päivittäin Stockalla. Ostaa vain merkkituotteita. Matkustelee useamman kerran vuodessa. Ei kännää, vaan nauttii hyvistä viineistä. Ei usko Jumalaan. Äänestää vihreitä.

Millaisen ensivaikutelman tällainen nainen sinussa saa aikaan? Olisitko valmis tutustumaan häneen paremmin?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kerro mitään naisen luonteesta?

Vierailija
42/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kerro hänen varsinaisesta arvomaailmastaan mitään... Rahaa on, ystävyydessä sillä ei ole merkitystä. Elämänarvoilla taasen on. Voisin olla, jos nämä meidän elämänarvot menevät yksiin ja muutenkin "henkisellä puolella" natsaisi. Jos häntä puolestaan ei haittaisi se, että itse en ole yhtä varakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ollen tottakai voisin tutustua, vastakohdat täydentää toisiaan : )

Vierailija
44/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy päivittäin Stockalla, ei ole asiaa niin usein sinne. Vihreiden ympäristöarvoja kannatan, mutta myös sosiaalisesta oikeudenmukaisuutta. Ehkä voisin muuten tutustuakin, mutta tämän kuvauksen mukaan persoonasta puuttuu rosoa, syvyyttä, sydämensivistystä, akateemisuutta, mielenkiintoisuutta.

Vierailija
45/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin kuulla ensivaikutelmaan perustuvia ajatuksia. Yleensähän teemme päätöksen tutustua/olla tutustumatta pikemminkin pinnallisten seikkojen pohjalta ja vasta myöhemmin opimme tuntemaan luonteen.

Vierailija
46/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni on, valitettavasti, että riippuu sosiaalisesta statuksesta ja iästä kuka tutustuu kehenkin.

Nuorempana en uskonut tähän,usein nuorilla ei ole tällaisia ennakkoluuloja (ei ainakaan 80-90-luvulla) mutta nyt vanhempana, ja mitä vanhemmaksi tulen ollaan tietoisia omasta omaisuudesta, koulutuksesta, ulkonäöstä jne. ja ne valitettavasti vaikuttavat siihen mitä sinusta ajatellaan ja halutaanko sinuun tutustua... Jos olet liian kaunis, hoikka, hyvinpukeutuva, muodikas, koulutettu ja etenkin jos sinulla on liian ihana asunto, niin ns. tavikset eivät halua tutustua sinuun alkua enempää. nimimerkki kokemusta on!

Vierailija
47/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että ystävystyisin. Vaikuttaa ontolta tyypiltä. Sellaiselta, joka laittaa tuoteselosteen itsestään av-palstalle kuten ostamissaan esineissä on. Jos olet itse tuo tyyppi, ap, niin onko sulla mitään muuta elämän sisältöä? Mikä tekee tuosta kuvauksen naisesta persoonan?

Vierailija
48/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä ensivaikutelma.

Jos olisi työkaveri, juttelisin kohteliaasti ja voisin vaikka kuunnella hänen opettavaisia luentojaan jumpista, matkoista tms. (Siis kai hän on myös besserwisser?) Mutta kun en itse ole samanlainen, ei siinä varmaan sen syvempään tuttavuuteen olisi mahdollisuuksia.

Vierailija
49/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisin tietää tuon kaiken ensitapaamisella. Enkä mitenkään hyvällä tavalla erikoisena.

Vierailija
50/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että ystävystyisin. Vaikuttaa ontolta tyypiltä. Sellaiselta, joka laittaa tuoteselosteen itsestään av-palstalle kuten ostamissaan esineissä on. Jos olet itse tuo tyyppi, ap, niin onko sulla mitään muuta elämän sisältöä? Mikä tekee tuosta kuvauksen naisesta persoonan?

Vaan törmäsin häneen tässä hiljattain ja jäin miettimään, miksi minua ei kiinnostanut aluksi olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Vasta paremmin tutustuttuani häneen aloin oikeasti pitää hänestä. Ensivaikutelma kuvailemani perusteella oli negatiivinen.

Vierailija
51/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis face-to-face -kohtaamisessa, josta kaiketi edelleen suurin osa ystävyyksistä alkaa. Ja jos jostain syystä naisella olisi tarve kertoa tuo kaikki ihmiselle, jonka tapasi muutamaa minuuttia aiemmin, päättelisin jo siitä, että tässäpä on materialistinen ihminen, ja ystävystyminen jäisi siihen.

Tottakai hänellä on monta sellaista piirrettä (tuon listan mukaan), joita arvostan: kansainväinen syöminen, luomuun ja lähiruokaan panostaminen (joskaan en käsitä, miten nämä yhdistetään...), se ettei kännäile. Nuo muut ulkoiset, materiaan liittyvät asiat ovat mulle se ja sama, ei kiinnosta pätkääkään. Tärkeämpiä kysymyksiä olisi mm. mikä on hänen ihmisnäkemyksensä, miten hän suhtautuu muihin ihmisiin, minkälaisena näkee oman roolinsa suhteessa yhteisöönsä, yhteiskuntaan, maailmaan ylipäänsä? Miten hän suhtautuu minuun, minkälaisena ihmisenä hän minua pitää? Jos tuota listaa miettii, yhteistä meillä on vain muutaman kohdan verran. Olemme hoikkia, panostamme luomuun ja lähiruokaan, emme kännää ja äänestämme vihreitä. Entä nuo muut kohdat? Olenko hänestä huonompi ihminen, kun en sisusta kotiani minkään tyylin mukaan, vaan "miu mau mukkaa"? Tai koska käyn myös kirpputoreilla ja halpismarketeissa, enkä osta pelkkää merkkitavaraa?

Vierailija
52/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erotuksena etta asun ulkomailla suurkaupungissa ja olen vahan luomuhorho.

Vierailija
53/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän pintapuolisen kuvailun perutseella en vielä osaa sanoa mitään. Täytyy tutustua itse ihmiseen lähemmin, jotta voisi sanoa enempää.

Ensivaikutelma on ihan lupaava, sillä en pidä rällääjätyypeistä kovinkaan paljoa.

Vierailija
54/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaisi tutustua. Tulee myös mielikuva, että paheksuu erilaisia ihmisiä ylemmyydentuntonsa takia. Elää sellaista elämää kuin kaikkien "pitäisi elää", eli täysin suorituskeskeinen ja vedenvärinen.

Vierailija
55/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin ihmisestä noin paljon ilman että tietäisin mitään "oikeaa" niin tuskin pitäisin hänestä.

Ihminen joka ensimmäisenä paljastaa itsestään "syövänsä kansainvälisesti, matkustelevansa useamman kerran vuodessa ja ostavansa vain merkkituotteita" kuulostaa sietämättömän pinnalliselta ja arvomaailmaltaan tyhjältä. Missään mainitsemassasi ei ole vikaa, jos ne ovat asioita jotka tulevat normaalisti vähitellen ilmi tutustumisen myötä. Mutta ihminen jonka julkikuva on ensin tuo, sitten vasta luonne ja arvostukset...*puistatus*

Vierailija
56/78 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että ensivaikutelma usein pettää.

Kiinnitit noihin seikkoihin ensin huomion.

Kannattaa tutustua tyyppiin, jos omasta mielestä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Itse koen kyllä,että usein juuri itsestä jotenkin "poikkeaviin" tai muuten erilaisten ihmisten tutustuminen avartaa omaa maailmankuvaa... ystäviä on vaikeaa saada.

Vierailija
57/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nainen näitä asioita itsestään suoraan kertonut, vaan tein ihan itse havaintoja heillä käydessäni.

Ulkonäkö nyt tulee esille ensimmäisellä sekunnilla, samoin tyyli (merkkivaatteita sekä päällä että naulakossa). Olin jo etukäteen kuullut, missä hän on töissä, joten akateeminen tausta oli tiedossani. Koti sijaitsi vanhassa kerrostalossa kalliilla asuinalueella ja se oli sisustettu kuin suoraan Glorian Kodista. Eteisessä oli naisten juoksulenkkarit ja kylpyhuoneen naulassa uusinta uutta olevat jumppavaatteet. Kylppärin kaappi täynnä merkkikosmetiikkaa, ei mitään markettikamaa. Olohuoneen pöydällä lojui Italialaisen laskettelukeskuksen esite.

He miehensä kanssa tarjosivat illalliseksi kampasimpukoita ja lammasta yrttipedillä. Keittiön kirjahylly pursusi ulkomaisia keittokirjoja. Kodinkoneet kaikki brandikamaa. Viinit oli selvästi valittu ruokalajeihin sopiviksi. Keskustelimme ruoasta, joten Stockan uudistunut Herkku, luomu ja lähiruoka tulivat siinä yhteydessä esiin. Lammas oli kuulemma tutulta lampolalta suoraan ostettu.

Homoillasta jutellessamme he molemmat kertoivat eronneensa kirkosta jo aikoja sitten. Politiikkaa sivutessamme tuli hyvin selvästi esiin, että kannattavat vihreitä arvoja. Matkustelustakin juteltiin niitä näitä. Eli yllättävän paljon saa pinnallisia asioita selville yhden kyläilyn aikana!

t. ap

Vierailija
58/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli melkein hassua todeta että eniten tässä ihmisessä "hiertäisi" varmaankin hänen ulkonäkönsä ja onnellinen parisuhteensa (ja erityisesti, jos mieskin olisi hyvännäköinen). Eli ne asiat, jotka itseltäni puuttuvat.

En ole koskaan ajatellut olevani erityisen kateellinen ihminen, mutta varmaan oikeasti suhtautuisin tähän naiseen paremmin, jos hän olisi taviksen näköinen tai hän olisi sinkku. Toki minulla ei myöskään ole arvoasuntoa tai aivan älyttömästi rahaa, mutta niiden puuttuminen ei harmita samalla tavalla.

Mutta niin, vastaus varsinaiseen kysymykseen on se että toki voisin tämän ihmisen kanssa ystävystyä, mutta se vaatisi sen että pääsisin ensin eroon pienimuotoisesta alemmuudentunteestani, mikä toki onnistuisikin varmaan kohtuuhelposti jos nainen olisi sydämellistä tyyppiä.

Vierailija
59/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä on jo jonkun aika tullut juteltua , ennekuin selviää noin paljon " pinnallisia " asioita. Mistä sitä muuten voi tietää mitä toinen harrastaa, missä asioi, matkuteleeko paljon, saatika miten koti on sisustettu.

Koska halusin kuulla ensivaikutelmaan perustuvia ajatuksia. Yleensähän teemme päätöksen tutustua/olla tutustumatta pikemminkin pinnallisten seikkojen pohjalta ja vasta myöhemmin opimme tuntemaan luonteen.

Vierailija
60/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa, mitähän sitten olisi kansallinen syöminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi