Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla tällaisen naisen ystävä?

Vierailija
26.10.2010 |

Sporttinen, hoikka, nätti, tyylitajuinen ja akateeminen. Elää onnellisessa parisuhteessa, sisustaa arvoasuntonsa hillityn skandinaavisella tyylillä, harrastaa juoksua, jumppia ja laskettelua. Syö kansainvälisesti ja panostaa luomuun ja lähiruokaan. Käy päivittäin Stockalla. Ostaa vain merkkituotteita. Matkustelee useamman kerran vuodessa. Ei kännää, vaan nauttii hyvistä viineistä. Ei usko Jumalaan. Äänestää vihreitä.

Millaisen ensivaikutelman tällainen nainen sinussa saa aikaan? Olisitko valmis tutustumaan häneen paremmin?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja minä itse).

Vierailija
2/78 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok, mutta karsastan vihreitä, vasemmistoa ja vasemmistovihreitä :) Ja lähinnä heidän sitä "kaiken maailman elintasopakolaiset Suomeen-politiikkaa."

Niitä, jotka häpäisevät rasistisilla puheillaan koko Suomen maineen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälistaltani.

En koe mitään yhteitä sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole lainkaan samanlainen maailmankuva.

Me ei voitaisi puhua mistään tärkeämmästä koska hän ajattelisi kaiken ihan eri tavalla kuin mä. Jouduttaisi pysymään vaan pinnallisella, olipa nätti matto/ hyvä viini linjalla.

Vierailija
4/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että naiselle on ainakin tärkeää se, miltä NÄYTTÄÄ ulospäin. Luultavasti miettii tarkoin, minkälaisen kuvan haluaisi itsestään antaa.

Mutta mutta... ei paljasta mitään persoonallista, todellisia ajatuksia, mielipiteitä, intohimon/mielenkiinnon kohteita, jotain SÄRMÄÄ...

hajuton mauton...

Itse olen ainakin melko herkkävaistoinen ja aavistan jo pienestä, olenko toisen ihmisen kanssa samalla "taajuudella". Syvällinen yhteys on itselleni ainakin pintaa tärkeämpää, jos aion olla ihmisen kanssa ystävä. Ei tarvitse olla SAMAA MIELTÄ kaikesta, mutta ymmärrystä asioista.

Pinnallisten ihmisten kanssa voi olla tuttava, kaveri - mutta tuskin ystävä jonka kanssa ruodittaisiin syvempiä ajatuksia, tunteita, jopa omia negatiivisia (hävettäviäkin piirteitä) ilman että tuntee olevansa jotenkin outo tai huono.

Vierailija
5/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi tutustua MUHUN :-)

Vierailija
6/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee yhtä ja sanoo toista, kovin tarkka siitä millainen "pitäisi olla". Haiskahtaa falskiudelta, ja sellaisen kanssa en tule toimeen.

Sporttinen, hoikka, nätti, tyylitajuinen

- ok, mikäli ei hehkuta sporttiuttaan ja ole itserakas.

ja akateeminen.

- plussaa jos tarkoittaa sivistystä, erityisesti siis humanistit, teologit

Elää onnellisessa parisuhteessa,

-tämä tökkää, mutta siksi että miksi täytyy korostaa suhteen olevan onnellinen? Heti tulee epäilys että ei ole :D Ja mistä ap tietäisi tämän?

sisustaa arvoasuntonsa hillityn skandinaavisella tyylillä,

- varmasti kaunis asunto ja viihtyisin siellä. Mutta onko persoonaa?

harrastaa juoksua, jumppia ja laskettelua.

-minäkin juoksen, jumppiin ei ole nyt aikaa. Laskettelu on minusta ollut aina jotenkin erityisen rahvaanomaista ;) johtunee siitä että kouluaikoina vain kaikkein urpoimmat lasketteli...mutta ehkä voisin antaa tämän anteeksi? Mutta sitten ei tule kesää jos ei pysty puhumaan muusta kuin liikunnasta, olen sporttinen itsekin mutta sellaista en kestä.

Syö kansainvälisesti ja panostaa luomuun ja lähiruokaan. Käy päivittäin Stockalla.

- ok, Stockalla käy varmaan siksi, että se on lähinnä? Jos käy statuksen vuoksi=urpo. Olen kiinnostunut samoista asioista, eli se plussaa paitsi jos on ärsyttävä ruokasnobi, eli nirsoilee ja syö näin vain antaakseen tietyn vaikutelman.

Ostaa vain merkkituotteita. Matkustelee useamman kerran vuodessa.

- Merkkiä merkin vuoksi=urpo, muista syistä ok. Matkustelen itsekin useasti vuodessa, mutta ekologisesti. Riippuu millaisia matkoja, jos koko ajan lentelee ympäriinsä niin arvot ovat sen verran kaukana omistani että ei hyvä.

Ei kännää, vaan nauttii hyvistä viineistä.

- harrastan viinejä pienimuotoisesti itse, joten kiva paitsi jos snobbailua jä näyttämisenhalua jälleen...

Ei usko Jumalaan.

- ihan sama mulle, en itse usko mutta ystäväni saavat vapaasti uskoa

Äänestää vihreitä.

-Miksi herää kysymys? Mutta ihan ok puoluekanta.

Millaisen ensivaikutelman tällainen nainen sinussa saa aikaan? Olisitko valmis tutustumaan häneen paremmin?

Olisin valmis tutustumaan paremmin, riippuu siitä, onko ihminen aito. Ja siitä synkkaisiko meillä.

AP muuten, miksi kyttäsin noin tarkkaan vaatteiden merkit, lenkkarit, esitteet, kylppärin kaapit? Ihme kyylä olet :O

Vierailija
7/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pelkästään puhtaasti siitä syystä, että itse tykkää ja haluaa?

Jotenkin olen tällä palstalla saanut sen kuvan, että kaikki vähän arvokkaampi ja tavallisuudesta poikkeava (perinteisessä mielessä ns. parempien piirien jutut) ovat lähtökohtaisesti snobbailua, jolla halutaan vain osoittaa ylemmyyttä taviksiin nähden. Miten siis voi tietää, jos joku tekee näitä juttuja jostain muusta syystä kuin snobbaillakseen? Ja mitä ne muut syyt edes voisivat olla`?

Vierailija
8/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ostan käytännössä vain merkkivaatteita, koska silloin joudun laittamaan niihin enemmän rahaa ja vaivaa ja tästä taas seuraa se, että arvostan ja käytän niitä pidempään. Eli ostan harvemmin ja pidän kauemmin. Henkkamaukat ja muut halppisrytkyt on niin helppo heittää kierrätykseen yhden kauden jälkeen, kun eihän ne edes mitään maksa. Ja luomua ostan aina, kun on tarjolla.

Vierailija
9/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pelkästään puhtaasti siitä syystä, että itse tykkää ja haluaa? Jotenkin olen tällä palstalla saanut sen kuvan, että kaikki vähän arvokkaampi ja tavallisuudesta poikkeava (perinteisessä mielessä ns. parempien piirien jutut) ovat lähtökohtaisesti snobbailua, jolla halutaan vain osoittaa ylemmyyttä taviksiin nähden. Miten siis voi tietää, jos joku tekee näitä juttuja jostain muusta syystä kuin snobbaillakseen? Ja mitä ne muut syyt edes voisivat olla`?

Eli onko vain tyhjää huminaa vai aidosti mukana.

Vierailija
10/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten sen erottaa noin käytännössä? Siis snobbailun ja aitouden? Anna vaikka joku esimerkki.

Kyllä sen aitouden sieltä pian näkee

Vierailija
11/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kohdat eivät täsmää minuun, mutta ei ystävättärien tarvitsekaan olla aivan samanlaisia.

Kommenttien perusteella jäin miettimään, miksi osa tuntemistani naisista selvästi välttelee minua, vaikka mielelläni tutustuisin heihin paremmin (olen siis hetero perheenäiti). Minusta ei ole mitenkään ristiriitaista, että käytän merkkivaatteita, panostan ruokaan ja sisustamiseen, matkustan usein, ja silti kannatan vihreitä arvoja. Onko vihreys vain toista äärilaitaa, eikö sitä saa toteuttaa edes osaksi?

Mutta ap:n kuvailema nainen voisi hyvinkin olla joku tuttuni. Vaikka tuskin on, niin ystävystyisin mielelläni. Kaikkein eniten ratkaisee kuitenkin, miten ns. tulisimme juttuun. Senhän tietää vain tapaamalla.

Vierailija
12/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pelkästään puhtaasti siitä syystä, että itse tykkää ja haluaa? Jotenkin olen tällä palstalla saanut sen kuvan, että kaikki vähän arvokkaampi ja tavallisuudesta poikkeava (perinteisessä mielessä ns. parempien piirien jutut) ovat lähtökohtaisesti snobbailua, jolla halutaan vain osoittaa ylemmyyttä taviksiin nähden. Miten siis voi tietää, jos joku tekee näitä juttuja jostain muusta syystä kuin snobbaillakseen? Ja mitä ne muut syyt edes voisivat olla`?

Esim. mulla on kaveri joka oli aina "hyi pahaa, miten voit syödä tota" jos tarjosin tummaa suklaata. Sitten siitä tuli muodikasta, ja kaveri ei syö enää muuta, kun muu "maistuu voilta". No joo, maut muuttuu mutta... Sama tyyppi esiintyy myös viinien tuntijana, vaikka oikeasti juo tullakseen känniin. Kuvailee viinejä ihan väärin, siis makunsa kaikilla ja eri mielleyhtymiä voi tulla, mutta ei erota kevyttä ja täyteläistä punaviiniä toisistaan!

Kyllä sen erottaa, onko ihmisellä aitoa kiinnostusta vai ulkokultaista.

Samalla tavoin kertoo epävarmuudesta kuin tuo ajatus, että "tällä palstalla parempien piirien juttuja pidetään snobbailuna". Aika helposti esittäminen tulee näissä keskusteluissakin läpi..

Tosin se oli minulle yllätys joskus, että esim. syntymäpäiviä jne. juhlistetaan hiukan paremmalla pukeutumisella, ja että pukeudutaan paremmin kun mennään hienoon ravintolaan syömään, keskustellaan kulttuurista, on kuulemma snobbailua eikä ihan normaalia käytöstä :D

Vierailija
13/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelee paljon (tuskin karttaa lentokoneita, laskettelee, ostaa/arvostaa paljon materiaa...

Ja kuitenkin olevinaan eko???

Käy lämmitetyissä jumppasaleissa, maistelee lentokoneella tuotuja viinejä ja on niin ekoa.

En usko, että meillä olisi mitään yhteistä. Liikun luonnossa, vaellan, juoksen yms. En juo viinejä vaan omatekemää mustaviinimarjamehua ja kerään marjat ja sienet itse ja ostan lihan suoraan tuottajilta. Harrastamme kodin sisustuksessakin kierrätystä.

En usko, että meillä olisi mitään yhteistä.

Vierailija
14/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikka tai sporttinen. Erittäin kaunis kylläkin. On huomattavan varakas.

Vierailija
15/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lampaansa suoraan lampolasta? Miksi syvänvihreät ekohipit eivät voi hyväksyä sitä, että jotkut toteuttavat ekoilua omalla tavallaan? Esimerkiksi ostamalla sitä luomua lähiruokaa JA kalliita designjuttuja, joita ei sitten tarvitse olla vaihtamassa joka sesongin mukaan. Esimerkiksi omat vanhempani ovat aikoinaan hankkineet kotimaista muotoilua olevia huonekaluja kun olin pieni, ja itse odotan kieli pitkällä perinnönjakoa, jotta saisin omaan kotiini nuo yhä tyylikkäiltä näyttävät sisustuselementit. Näin niinkuin kärjistetysti. Eli kyllä ekoilua voi toteuttaa myös tyylikkäästi. Toki turha matkustelu on vaikeasti perusteltavissa.

Vierailija
16/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten sen erottaa noin käytännössä? Siis snobbailun ja aitouden? Anna vaikka joku esimerkki.

Kyllä sen aitouden sieltä pian näkee Eli onko vain tyhjää huminaa vai aidosti mukana.

Se on sitä, miten asiat tuodaan julki.

Sanooko yhtä ja tekee toista.

Ei mitään syvyyttä ihmisessä - siis ei mitään persoonallista omaa ajatusta, henkilökohtaista... Ei tunteita (ainakaan mitään kyseenalaista - kaikki on hajutonta mautonta persoonatonta, hengetöntä).

Ei osaa perustella omia valintojaan, muuten kuin jollain yleisesti hyväksytyllä liirum-laarumilla.

Ei anna muille ihmisille itsestään oikeasti mitään, on vain kuva.

Ei paljasta koskaan yhtään mitään henkilökohtaista (ei sen tarvitse olla mitään "skandaalia").

Vierailija
17/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus sopii minuunkin, paitsi etten tykkää viineistä enkä jaksa perehtyä "merkkituotteisiin". Stockaa ei ole lähellä, mutta hyvät ruuathan sieltä saisi. Enemmän minua kiinnostaisi ihmisen ammatti, arvomaailma, onko lapsia, onko mukava ja empaattinen ihminen.

Vierailija
18/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en harrasta,asutaan vuokrakämpässä joka on sistustettu ikea-sotka tuotteilla,vaatteet meillä on marketista,syödään lidili soppaa ym

Vierailija
19/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syö kansainvälisesti ja panostaa lähiruokaan"? :)

Vierailija
20/78 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla ystävä, jos synkkaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä